Matrixxx

In sfarsit, un nou evaporator

47 posts in this topic

Astazi, cu ajutorul lui Vadim (caruia ii multumesc si pe aceasta cale) am dat jos TOT ce inseamna bord (superior, inferior, mufe si tot tacimul de fire, cabluri, relee, senzori, motorase, bla bla bla) pentru a schimba infamul evaporator, pe care mi se pusese pata inca de vara trecuta !   Degeaba i-am pus eu filtru de polen cind am cumparat bijuteria mea de masina, s-a mers multi ani-daca nu toti pina sa ajunga pe mainile mele - FARA FILTRU DE POLEN. Abia cind am dat evaporatorul jos am realizat ce "aer" respiram eu si familia mea atunci cind dadeam drumul la AC, in putinele zile cind functiona (pierzand freonul).

Pun doar o poza reprezentativa despre cum arata un evaporator dupa niste ani in care nu a existat filtru de polen - pentru cei care INCA mai mergeti fara filtru de polen pe masina si dati drumul la AC-pentru ca "merge" si baga racoare, chiar daca mai miroase uneori, mai pierde freon sau alte "mici" motive nedemne de luat in seama.

Luni astept sa videz instalatia, sa-i pun ulei PAG si freon si sa vad rezultatul (sper sa fie unul pozitiv ca m-am plictisit de acest defect, chiar daca a fost Recall la 850-uri). Tineti-mi pumnii  :D

post-495-1287786252326_thumb.jpg

post-495-1287786252445_thumb.jpg

post-495-12877862525686_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu multa placere !!!!! O sa descarc si eu pozele si am sa le pun  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oau, sunteti tari !!!....eu deocamdadat mi-am pus freon de 80 Roni....pune te rog ceva detali cu cat si de unde ai comandat de ex evaporatorul....si bineinteles daca a fost nevoie de vreo ustensila mai speciala eventual vreun secret ce nu vreti sa i-l divulgati  ;)..........felicitari si incaodata sunteti ai dracului de .....buni !.....pentru aceasta operatie cu piese cu tot, acum 3 ani in Elvetia, la repr Volvo au cerut 1200 Euro.......Vadim cat ti-a cerut ???:headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragule opus - nu trebuie decit CURAJ, rabdare si putina indeminare. Pe Vadim l-am lasat sa-mi dea jos volanul si airbag-ul, iar el stie ca am facut o MARE exceptie lasandu-l  :D Insa stiam ca a mai dat jos volane si airbag-uri, asa ca nu mi-am facut griji. In rest, am lucrat amindoi la ce s-a putut, ajutindu-ne unul pe altul. Cum ai spus pretul de Elvetia - cam asa e, iar la americani te taxeaza cu 10-12 ore de manopera, de-aia fug multi de schimbarea acestui evaporator. Eu m-am apucat la 07.30 de desfacut primul surub - iar la ora 13.00 a fost totul pus la punct, pentru ca am lucrat in 2. Plus ca a fost si niste ploaie care mi-a stricat cheful, gandindu-ma ca va fi o zi stricata, dar nu a fost asa.

Ce mi-a placut sa vad: nu a fost umblat la masina la absolut nimic in interior, toate mufele erau "virgine", traseele cablurilor, prinderi, etc.

Singura problema a ramas una minora: nu am putut infige la loc tevile de AC ale instalatiei in tevile evaporatorului (ce ies din firewall), bine, nu am vrut sa le fortez. Maine daca am timp ma voi duce la un atelier AC sa-mi puna tevile alea la locul lor, sa puna O`ring-uri noi, sa faca vacuum in instalatie, incarcat, etc.

Evaporatorul l-am luat de la americani cu 120 de dolari. Nu mi-a trebuie decit chei pentru Torx-uri si kitul de scos tevile (arcurile) de la evaporator-kit pe care l-am pus in poze (21 dolari), ca pe aici nu am gasit la nimeni sa mi-l imprumute, eu comandindu-l aproape in acelasi timp cu dumyg de pe forum...Cine o sa mai aiba nevoie de kit, il am atit eu, cit si dumyg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadim a luat o bere ... fara alcool  :D D'aia este clubul , ca sa ne ajutam intre noi !!  :P

Mamaaa 1200 E ca sa schimbe evaporatorul ?? hahaha , operatiunea dureaza cam 8 , 9 ore . In Elvetia cred ca este 80 de Euro ora de manopera .

Este un secret care am sa-l divulg eu si anume PASIUNEA .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Elvetia ora de lucru la sevice este undeva intre 120-150 fr.Adica undeva intre 330-405 roni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phu***a lampa ce imbibat e cu....ce or fi acele substante.

Wow, beton operatiune, felicitari.

O intrebare : Cum le-ai luat din US ? De pe ebay sau cum ? Cat a costat transportul si taxele pe langa pret ? Sunt curios pt ca sunt multe chestii care se pot aduce de la ei pentru masinutele noastre la preturi ff bune dar toti se feresc de taxele ulterioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evaporatorul l-am luat de pe fcpgroton, au piese pe care PartsforVolvo nu le au.

Costul a fost $188,68 incluzind transportul.

"Evaporator Volvo 850 = $128.68

  USPS Priority Mail International= $60.00 

  Grand Total = $188.68"

La vama nu am platit nimic - m-au intrebat ce-i ala si le-am zis ca e un fel de ventilator  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Transportul l-ai platit cand ai platit la ei cand ai facut plata pt evaporator sau... ? Adica mai bine zis, stiai de la inceput cat e transportul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

intri la ei pe site - si ai acolo optiunea : Estimate Shiping , iti bagi orasul, tara si codul postal si gata - vei vedea cit face toata treaba - Grand Total-ul adica, ce ai tu de plata concret, de pe card.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha deci alegi piesa, o bagi in cos, alegi metoda de curierat, vezi pretul total si dai checkout si iti ia banii pe piesa+transport ? Adica eu merg la serviciul vamal si imi ridic coletul si nu mai platesc nimic in plus ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu da,dar se intampla sa ai ghinionul sa trebuiasca sa platesti vama!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand felicitari pentru operatiune, in al doilea rand, pentru a evita vama, poti declara ca este retur din garantie dupa remedierea defectiunii la service in USA si nu mai platesti vama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand felicitari pentru operatiune, in al doilea rand, pentru a evita vama, poti declara ca este retur din garantie dupa remedierea defectiunii la service in USA si nu mai platesti vama.

Poti sa o iei in barba rau cu faza asta, dai de gigi contra la vama si iti cere documentele cu care ai expediat marfa in SUA, sa vad pe unde mai scoti camasa, un prieten a renuntat la colet din cauza asta (erau vreo 120 dorarei)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, si asta este adevarat. Depinde de valoare cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sub 150 de dolari mai inchid ochii - peste nu prea. Eu am avut un colet de 210 dolari si am platit vama la el...Asa ca, depinde si de valoare si de putin noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AC-ul rezolvat in sfarsit. Totusi - desi imi ingheata capul la 22 de grade setat climatronicul, compresorul nu imi merge ciclic, ci continuu. Teoretic ar fi trebuit sa se mai opreasca si el, nu ?

Ventilatorul radiatorului merge nonstop si el, atita vreme cit merge AC-ul pornit. Ma gindesc - la un drum de vreo citeva ore, nu se incinge si el, saracul ? Sau se raceste de la curentul de aer primit din mersul masinii ?...

- Conform "bibliei" AC-ului de 850 : \

1) "While the a/c is switched on the radiator cooling fan will run continuously under control of the ECU."

2) "Check compressor cycling. The compressor will cycle periodically on cold days, or when the fan speed is on low and the cabin is cool.  In other words - whenever the evaporator core is in danger of freezing.  On very hot and humid days it may not cycle at all.  Fast cycling, every 5-8 seconds, indicates loss of coolant.  [Closing all vents, and setting fan speed 1(or minimum at ECC system) will usually cause the system to cycle]."

Nici un cod de eroare nu apare pe partea de AC. Cele 2 presostate (High si Low) sint schimbate, Orifice Tube este schimbat, compresorul schimbat, evaporatorul schimbat - deci mai trebuie sa mai schimb tevile si gata  :D

Poate este de vina chiar modulul electronic de AC, cel din spatele butoanelor. O sa pun altul, ca proba , sa vad ce face. Nu cred ca e facut sa mearga non-stop compresorul, la ce mai sint bune presostatele daca nu taie curentul compresorului ?!...Foarte ciudat sistemul asta la 850-uri, mama lor de suedezi   :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las ca e bine si asa .. face friggggggg  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu si eu ventilatorul trebuie sa mearga non-stop cand e A/C-ul pornit... faptul ca nu cicleaza... nu stiu ce sa zic, la V40 mergea ciclic intr-adevar si intrerupea sa zic cam o data pe minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cicleaza clutch-ul compresorului, ventilatorul merge non-stop.  Mai caut explicatii.

Mai ciudat e ca azi am fost pina la dumyg si masina lui (identica cu amea/doar ca e mai veche ca an de fabricatie-or fi facut suedezii niste schimbari in 1996 ?!) ii merge compresorul ciclic DOAR cind nu este la relanti, adica motorul turat peste 1500 de ture...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu la Volvo dar stiu de la alte masini cu A/C.

In primul rind verifica cantitatea de freon introdusa. Daca este o cantitate mult mai mare de freon, compresorul ramane blocat si nu mai decupleaza. Apoi daca este freon peste cantitatea normala, cupleaza mai des decat ar trebui. Ventilatorul este normal sa mearga tot timpul cit este AC cuplat. Nu-l lasa sa mearga asa ca-l strici si e pacat de munca. Mai este posibil in timpul incarcarii daca nu sunt meseriasi (desi ma indoiesc ca te-ai dus la niste prosti) sa fi facut dop de gheata. Pentru asta verifica si miine daca are acelasi comportament. Eu am patit la Land Cruiser, mi-a bagat freon mai mult decat normal cu vreo 50 grame parca. Cupla foarte des compresorul. Am scos afara cantitatea in plus si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine voi asculta cum face la mine...... :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

La MCV merge non stop la ralanti ,  cand este ffffff cald afara gen 40 grade C il taie din 5 in 5 min .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Volvo era la fel , non stop la ralanti si pe calduri mari de tot il taia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cataline, freon este pus cit trebuie astazi, pe statie adevarata, cu vacuum, cu tot tacimul. Presiunea in instalatie este ok, verificata cu manometrul statiei. Am pus pina acum freon din 5 orase, iar de vara trecuta pina acum am 8 incarcari - nu cred ca de fiecare data freonul bagat este peste limite...La mine este un sticker lipit pe stilpul amortizorului : Recomanded charge: 750 GR, mura in gura...

Eu cred ca e totusi o defectiune undeva..

Vadime, ce sa zic, astept caldurile mari de tot SAU opresc AC-ul din buton din cind in cind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now