alexpopeystar68

Am doua probleme - cine ma ajuta?

276 posts in this topic

Dl. Bogdan : am inteles asta cu cp, dar benz de 99+ se spune ca are ceva aditivi care ar putea curata bujiile, duzele, adica "ignition system"; data trecuta, cand s-a aprins EMS-ul, a tinut figura  cu benz 99+, la care am adaugat 15 ml Metabond Megalene; de atunci main machinen a ars si a scos pe esap. cam 10l de antig si cred ca e murdar tot sist de aprindere; am multe de invatat de la voi toti de pe forum, multe multumiri; Nm la engross pt toti Volvistii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O problema aprox similara am si eu la o Toyota. In oras, clima pornita, 40 grade afara acul sta sub jumate si nu se incalzeste neam. Cum ies la drum, 100 km dar constant, imi da apa afara si se incalzeste. Am schimbat: vasco cuplaj, termostat, 2 busoane radiator, radiator racire, demontat verificat pompa de apa - perfecta, demontat chiulasa, schimbat garnitura. Chiulasa din cat se vede - beton. Montat la loc ....... face la fel. MI-a mincat capul, urmeaza sa-i schimb chiulasa ca altceva nu ma duce capul. AAAA, verificat admisie, verificat turbo, demontat tobe sa nu restrictioneze undeva.... nimic dubios. Scuze de off dar se intimpla si la altii.. asa ca Bafta! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Catalin : dar pe esap da abur? la mine dadea (condens pe esap) si in plus facea bulbuci in vasul de expansiune cand porneam cu motorul rece; acu nu mai face d-astea, are 7 zile de cand urmaresc in fiecare dim si nu stiu ce sa cred, o fi rezolvata sau nu? la drum lung nu am fost, iar clima nu are nimic in comun cu antigelul (asa am inteles din ce mi s-a scris pe forum); iti doresc numai bine, la fel si toyotei tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O problema aprox similara am si eu la o Toyota. In oras, clima pornita, 40 grade afara acul sta sub jumate si nu se incalzeste neam. Cum ies la drum, 100 km dar constant, imi da apa afara si se incalzeste. Am schimbat: vasco cuplaj, termostat, 2 busoane radiator, radiator racire, demontat verificat pompa de apa - perfecta, demontat chiulasa, schimbat garnitura. Chiulasa din cat se vede - beton. Montat la loc ....... face la fel. MI-a mincat capul, urmeaza sa-i schimb chiulasa ca altceva nu ma duce capul. AAAA, verificat admisie, verificat turbo, demontat tobe sa nu restrictioneze undeva.... nimic dubios. Scuze de off dar se intimpla si la altii.. asa ca Bafta! ;)

incalzirea motorului poate avea loc si din cauza dereglarilor aprinderii, avansului la aprindere. ar trebui sa pui masina pe un tester si sa vezi daca avansul este in parametrii. poate chiar o rescriere a softului ECM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alexpopeystar68 Pe esapament nu da nimic, nu-mi pierde apa daca merg numai in oras. Cum ies la drum .... belea.

@ Rich 1974: m-am gindit si la varianta asta, am discutat cu prieteni mecanici, ei spun ca nu are de ce sa faca belele de acolo. E o Toyota Land cruiser Prado din 2000. Nu are cine stie ce electronica pe ea. Eu cred totusi ca are o fisurica mica prin chiulasa si la debit mare de apa si presiune mare face belele. Altceva nu stiu... Once again scuze pt off topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EMS s-a stins, se pare ca varianta benz 99+ la care se adauga 15 ml Metabond Megalene functioneaza si curata cumva ignition systeme, este a doua oara cand rezolv treaba asta;  m-a scutit sa mai fac un tester - daca nu am niciun martor aprins pe bord ce ar putea detecta programul?  -  intreb pt ca nu am mai facut testul si s-ar putea sa gresesc;  VOLVO!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie imi facea din astea de la bujii, esti sigur ca bujiile sunt ok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile sunt si ele parte a "ignition systeme" ?  intreb pt ca nu stiu, dar presupun; pe de alta parte stiu ca doua sunt cam duse (spatiu cam mare intre electrozi); si pt ca tot veni vorba, sper ca nu sunt off topic, ce bujii sa-i pun daca vreau sa le schimb? mecano a zis sa le schimb cand se face mai frig si asta numai daca imi fac probleme, adica porneste greu sau deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, bujiile fac parte din "ignition system" - trebuie sa fii sigur ca sint ok, ca sa treci apoi la suspectarea altor componente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ORIGINAL VOLVO iti recomand sa pui, eu am pus NGK Iridium si am avut numai probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna info, tocmai eram gata sa cumpar, la sugestia unui "priceput" NGK, iti multumesc mult; am sa-l contactez pe Alex pt bujii originale; in alta ordine de idei : ar fi util sa fac tester daca nu se aprinde niciun martor pe bord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa-i tester, sunt erori care nu aprind nici un martor pe bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toata lumea lauda NGK numai ca la motorul meu nu au mers cum trebuie, iar bujiile originale au 4 electrozi iar cele NGK au numai unul, poate ca la motorul tau or fii mai bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am NGK Iridium si n-am treaba... Matrixxx are tot NGK parca si nici el n-are treaba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

xydexter : fac tester, sper sa nu imi spuna ceva de genu  : motorul e pe duca  sau ...urmeaza dezmembrare  :sad2:

Bogdan G : sunt in ceata deja cu bujiile, am sa-l intreb pe mecano ???

Alex : dar la motorul meu stii cumva ce specificatii dau pt bujii aia de langa cercul polar? sau dumnealor sunt secretosi si fac parada numai cu "volvo original" ? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am NGK Iridium pe T4 ... si merg fara probleme!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu le-am testat pe ambele (NKG si Volvo) si nu se simte NICI o diferenta notabila. Poate doar efectul placebo gen : am NKG wow, bujii de racing  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici cateva tipuri de bujii echivalente http://www.oscaro.com/liste.asp?ID_GENERIC_ARTICLES=686&ID_OSC_TYPES=19418&ID_OSC_LEVELS=619. Confirm si eu cele spuse de Matrixxx, am avut originale Volvo, n-am gasit cand a trebuit sa le schimb, am pus ngk, nici o diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MULTUMIRI multe pentru toata lumea; daca si Biri, impatimit de tuning, are NGK, totul e ok; asi putea sa le pun singur sau e treaba de mecano man? imi cere 230 roni sa le schimbe el; daca le cumpar de la pravalie (str. Lizeanu), ar costa 160/4 buc; recunosc faptul ca pana acum am profitat, dar e faina treaba sa fii Volvist!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti trebuie doar o cheie de bujii si putina indeminare. Acum, tu stii mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc, imi plac provocarile; fac eu rost si de cheie, chiar daca o cumpar, tot e mai ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie ce cheie cumperi, alea ieftine ti se indoaie in mana. Iti mai trebuie o surubelnita cu cap torx (de-aia cu 6 varfuri, nu stiu exact ce marime) sa desfaci capacul de deasupra bujiilor si o cheie tubulara de 10 ca sa desfaci 2 suruburi de la bobine. In rest e treaba de 1 sfert de ora maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi place, esti doxa, multam mult; surubelnita cu capete torx am, cheie imprumut de la un coleg, dar iti mai fac o intrebare : intre NGK Iridium IX si CHAMPION OE 136/T10 pe care o preferi?; amandoua au si specificatie pt motorul B4204T, dar CHAMP e mai ieftina cu 18 roni, repectiv NGK = 50, CH = 32.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu stiu ce sa-ti recomand, champion n-am folosit decat pe dacie  :D, de NGK is multumit pe volvo. 18x4=72 ron totusi diferenta, cred ca nu e chiar asa mare diferenta in performante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now