irinellus

Norma poluare 850 T5 1995

31 posts in this topic

Stie careva care este norma de poluare la un 850 T5, motor B5204T din 1995, VIN-ul este de 1996, fiind fabricata in noiembrie 1995? La RAR mi-au zis ca este euro 1, cica in Romania mai sunt omologate doar doua masini de acest tip din 1995 si 1996 ambele fiind euro 1. Mai exista insa inca cel putin 3 care sunt E2 insa dupa trecerea testului dinamic. Intrebare: cine mai are o masina ca a mea sa-mi spuna va rog ce norma de poluare are, eventual sa-mi scrie numarul de omologare si VIN-ul. Mersi anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, eu am 850 T5, motor B5204T si este euro 2  - 100%, fapt confirmat si de plata rovignetei - E2.

VIN-ul meu : YV1LW4702T2179454

Nr.Omologare: ABVV1C1111A04X5/1996

Sper sa te ajute.

O zi buna !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina a fost adusa din Germania sau din Italia?...la mine scrie pe Targa, actul de inmatriculare din Italia, ca este conform directivei de E1, cele din Germania am inteles ca scrie ca sunt conform E2, asta e buba cea mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine mai are masini ca a mea va rog in continuare sa-mi dati VIN-ul si numarul de omologare, multumesc anticipat, la RAR vad ca este debandada si eu trebuie sa platesc mai mult decat dublu taxa de inmatriculare, ca la noi, desi masini absolut identice sunt ba E1 ba E2.... :angryfire:

Share this post


Link to post
Share on other sites

850-ul Este euro 2 de cand a inceput sa se fabrice .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate pe actul de inmatriculare din Italia scrie conform unei directive de euro 1 (93/59/CEE), masina fiind produsa in 1995 in noiembrie, model pentru 1996 dupa VIN, euro 2 a intrat ca standard in 1996. Paradoxul este ca in Romania sunt 850 si din 1994 inmatriculate E2, exact acelasi motor ca la mine, insa mie mi-au facut cartea de identitate pe E1....si se pare ca singura sansa este un test dinamic la capitala...care costa 600 euro....si cum vechiul proprietar a avut de 3 ori numere rosii s-ar parea ca singura cale este sa o duc pe platforma, stie altcineva o cale de a o duce pe ale ei patru roti la capitala?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa incerci sa o vinzi unui prieten si apoi sa o rascumperi? Nu stiu daca este o idee tocmai buna, dar...sa incerci sa fentezi actele, astfel incat sa devii "nou" proprietar si sa poti lua numere rosii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca poti face un act de v/c formal, sau factura catre un prieten pe care o stornezi dupa ce iei numere si ii scoti un alt rind de numere. Cred.... Acuma nu stiu cu ce te ajuta. Eu de exemplu am facut RAR ul la Brasov si mi-au masurat noxele, nu s-au luat dupa ce scria in cartea de identitate din Belgia. Este posibil ca motorul sa aiba o uzura mai mare si sa se incadreza in Euro 1. Nu stiu, eu zic sa te mai interesezi. Eventual sa mergi la o statie ITP si sa refaci testul de gaze si sa-l compari cu ce ai primit de la RAR... Asta sa nu faci un drum degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numerele rosii, cele 3, au fost pe numele vechiului proprietar, eu nu am avut niciodata numere rosii pe numele meu, deci daca am alt act de vanzare-cumparare catre mine atunci pot scoate alte numere rosii?...eu stiam ca nu se mai poate.

Cu E2 nu este vorba de noxele masinii, alea erau OK, ei au trimis la Bucuresti ca este E2 insa cei de acolo au trimis cartea de identitate cu E1....de asta am apelat la cine mai are masini ca a mea sa-mi dea niste numere de omologare E2 ca sa fac o argumentatie ca mai sunt si altele identice cu a mea care sunt omologate E2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please.... :77:....daca mai aveti masini Volvo 850 T5 motor B5204T va rog sa-mi dati numerele de omologare, eventual si VIN-ul pentru a arata ca mai sunt si altele E2 si sa incerc o argumentatie la RAR ca sa nu platesc dublu taxa... :angryfire:...ajutati un iubitor de Volvo... :hello2:....mai am un 740 si vreau sa pastrez ambele masini...pacat de ele...sa nu trebuiasca fie sa vand una ca sa platesc la stat taxa asta dubla...fie sa renunt la a doua... :sad5:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-un ton mai putin optimist... Masina mea este 2.5 20V aspirat din 1996 si este inmatriculata ca NON-EURO. La ITP imi ieseau noxele de Euro2 dar pe cine intereseaza aspectele astea... Doar pe prostul de proprietar. :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu exact cum sta treaba la acel motor insa sigur este E1 si foarte probabil E2...insa la debandada care este la noi... :angry5:....si cand mai aud pe cate unul ca vor sa interzica circulatia la noneuro sau sa puna taxe mari in impozitul anual pe cele E1....si multi sa plateasca apoi ca prostii sau sa traga pe dreapta masini care sunt de fapt E2. Solutia ar fi de dat acel test dinamic care costa insa 600 euro si unde dragutii de la RAR te pot aranja daca vor ei...aberatia fiind ca masini absolut identice apar si noneuro si E1 si E2.... :sad5:....Romania is my country....oare cat mai putem suporta lipsa asta de profesionalism a autoritatilor?????.....si felul cum ne trateaza dupa ce ne iau si banii?....

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce stiu normele de poluare pt italia au fost mai slabe fata de germania de ex.eu am adus un 460 ca si tine din 11/95 care a yesit 96 si mi-au dat e1,dar am prieten care are din 95 si este e2 dar produs si adus din germania.am inteles ca e diferenta de catalizator.certitudinea ti-o da doar cartea de rar .succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am verificat si eu talonul masinii , iar din numarul de omologare reiese ca este  NON-EURO . WTF!!!!! Masina are catalizator si sonda lambda si astia zic ca este non euro . Ce retarzi .

Lista cu masinile euro 3 , recunoscute de rar : http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf . Volvo S70 teoretic este euro 3 iar in listele rar tot euro 3 apare , dar in realitate ese trecut la e2 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform Vadis , un T5 fabricat in 1994 are acelasi part number la catalizator cu un T5 fabricat in 1996 . Diferente RAR : in 1994 este NON -EURO , in 1997 este EURO 2 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata si T5-ul pentru care trebuie sa platesc 10.000 lei statului :machinegun:...alearga ca o sageata....te baga-n scaun :tongue3:...deocamdata insa doar in parcare... :banghead:

post-201-12877863056491_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

[attach=#]Dragi conVolvisti...azi mi-a sarit inima din piept cand am fost sunat de cineva de la RAR Bucuresti, un domn respectuos care m-a anuntat ca a fost analizata reclamatia mea pentru stabilirea normei de poluare E2 si ca am dreptate si ca-si cer scuze si maine sa ma prezint la RAR Iasi pentru a ridica cartea de identitate cu mentiunea E2 in loc de E1. Concluzia: deci se poate. Dupa cateva luni de nervi si de 3 ori retrimitere de la capitala ca masina fiind E1...pana la urma cineva mai de sus si mai cu cap a analizat bine problema si a dat un verdict corect. Acest domn, care parea cu mai multa carte ca multi pe care i-am vazut eu pe la RAR, a spus ca a verificat si la Volvo, deci in final cineva si-a facut datoria. Ca urmare as avea de plata doar 4800 lei taxa de inmatriculare pentru T5, masina luata cu 2000 lei.....altfel trebuia sa platesc peste 10.000 lei.....Acuma nu as avea chef sa platesc nici acesti 4.800 lei, cica de la anul se scoate taxa, iar masinile E2 oricum nu cred ca or sa fie impozitate prea mult, asta daca o sa apara acea lege, care cica in august ar trebui sa apara pe internet....asta daca o sa mai fie pe acolo actualul ministru al mediului, pentru ca vad ca intra si el la ancheta si cine stie....poate o sa fie si el suspendat sau demis.

Multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu informatii, in special lui Matrixxx....din pacate au fost si unii care nu au dorit sa ma ajute, adica sa-mi dea datele masinii...de exemplu o persoana care nici nu cred ca este mare fana Volvo din moment ce si-a pus la vanzare T5-ul negru din 1996 la vanzare pe Autovit....asta dupa ce l-am sunat si rugat de doua ori...mde...sunt oameni....si oameni.....oricum e bine ca exista acest forum si sunt si eu o dovada ca daca ne ajutam unii pe altii ne poate fi mai bine la toti. Atasez intampinarea mea catre RAR Bucuresti...poate ajuta si la altii....cine stie.....

Cerere RAR Volvo 850 T5 E2.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ramane o intrebare retorica: daca era un oarecare de la coada sapei care nu stia sa scrie doua vorbe?...avantajul meu a fost ca sunt pasionat de Volvo...asta cred ca este evident din ce am scris catre RAR...insa un altul?...cum e cu dreptatea?...iar cel care a dat masina ca fiind E1....acesta nu ar trebui sanctionat?....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te felicit pt reusita!pt ca sa iti mai scada un pik taxa dai o declaratie suplimentara pt. un rulaj mediu pe an de 33500 km si va ma scadea un pik.FELICITARI  inca odata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de raspuns...chiar si daca atat de tarziu, am fost plecat o vreme, nu stiam de faza cu declaratia asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

                Felicitari pentru izbanda Irinellus!Eu tocmai am platit 4893 lei pt. un 850 din '95 mot. B 5202 FS 2.0 L dar inca merg de 2 luni cu numere rosii :'(.Asta pentru ca au facut "baietzii DASTEPTI de la R.A.R. in certificatul de autenticitate mentiunea :lipsa document original de inmatriculare desi eu le-am prezentat cartea de identitate austriaca.Ei au zis ca aceea este carte tehnica.Pentru asta trebuie sa mai astept cateva luni cat dureaza verificarea ce trebuie facuta de catre Politie chiar daca au considerat acea carte tehnica suficienta,ei sunt obligati de lege sa o faca,timp in care eu trebuie sa iau la fiecare 30 de zile numere rosii pe banii mei!!!Platesc mereu alte placute de inmatriculare,taxe la cec,copii xerox,alergatura etc.etc.Oare pe aia de la RAR nu ii poate trage la raspundere nimeni pentru incurcaturile si neplacerile pe care le creeaza? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact in aceeasi situatie sunt si eu, cu aceeasi mentiune de la RAR, avand doar o copie dupa documentul in cauza. Probabil pana la finalul anului am sa dau si eu banii aia pentru ca de la anul se ia alt curs valutar de referinta. Din fericire pentru mine mai am alt Volvo cu care circul deci nu ar fi mare problema pana fac ei verificarile. Oricum este o tampenie pentru ca inainte de intrarea noastra in UE certificatul masinii se pastra la radiere in tara de origine, deci este perfect legal si normal ca eu sa am doar copia. Dupa intrarea in UE se da certificatul original care se pastreaza in RO unde este inmatriculata masina. Deci noi nu avem nicio vina in toata treaba asta....insa la noi fireste ca nu se gandeste nimeni....

Share this post


Link to post
Share on other sites

        Salut!Din nou am luat numere rosii asta fiind a-3-a oara,nu ca ar avea vreo importanta ca oricum imi dau in continuare pana la finalizarea verificarilor dar ma si costa ceva bani.Daca nu ai platit taxa pana la 01 octombrie deja cursul valutar s-a actualizat si este valabil pana anul viitor la aceeasi data...deci va trebui sa dai ceva mai multi bani din pacate :-[.Pe curand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda...600 de lei in plus...asta e viata, vorba lui Tanase..."ai, n-ai dai"... ;D....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now