Victor

Ce se va intampla daca Volvo va ajunge pe mana chinezilor

22 posts in this topic

Asa cred ca va arata testul NCAP (masinile special facute pt. acest test)

http://www.youtube.com/watch?v=QQ9SHxPt8Fc&feature=related

si asa vor arata testele reale cu cele de serie

Divizia Hummer am inteles ca deja este vanduta chinezilor. Sa vezi peste cativa ani sentimente de siguranta si superioritate in niste masini facute din tabla de Coca-Cola.

Sper insa ca viitorul sa nu fie atat de sumbru pt. noi  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greu de spus ce va urma. S-a cam intors lumea cu fundul in sus, chinezii tot cumpara, si cumpara, si cumpara...americanii tot vand si vand si vand...deocamdata japonezii stau mai linistiti, dar cum au probleme mari economice, cine stie?

Ne luam semicursiere Sputnik cu 4 viteze... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sincer sunt mai optimist. Pana la urma totul se rezuma la bani. Chinezii au bani, Volvo are tehnologie deci cel putin teoretic tolul e frumos. Asta insa depinde de clauzele contractului.

Daca ar fi un contract asemanator cum a fost cu Ford eu zic ca ar fi ok. Si sincer cred ca asa va fi. Volvo stie sa negocieze, chiar daca nu mai sunt de mult timp independenti (vezi cazul opus la SAAB, cand pe SAAB scria GM, la fel ca si pe Opel-la Ford nu a fost asa). Sunt sigur ca Volvo nu va arunca cu noroi in prestigiul pe care l-a castigat prin calitate, fiabilitate si bineinteles siguranta. Sunt niste capitole prin care se evidentiaza, fac parte din imaginea marcii si implicit si din motivele pentru care ai cumpara un Volvo (si iar revenim la bani). Multi spun ca alianta cu Ford a fost un esec, eu zic ca nu a fost deloc asa. E adevarat ca se foloseau unele componente comune, insa erau prea putine. De exemplu motoarele de pe S40, V50, C30 sunt diferite de cele care sunt pe Ford, desi in esenta sunt aceleasi, caroseria si sasiul sunt facute din otel suedez (la Forduri nu), calitatea materilelor sunt mai bune ca la Ford. Si cel mai important Volvo a avut masini proprii in care Ford nu s-a bagat deloc (vezi S60, V70, XC60, 90) si motoarele D5 (unele dintre cele mai apreciate din lume), plus V8-ul facut de Yamaha (si cumparat de Volvo pentru ca era mai ieftin decat sa-l proiecteze Volvo de la 0). Astfel stand lucrurile nu stiu in ce masura s-ar putea spune ca Volvo a apartinut (apartine) de Ford.

Deci, daca aceasta poveste s-ar repeta si cu chinezii, ar fi super. Volvo este o brand puternic in lume si sunt singur ca cei de din conducea companiei au negociat (vor negocia) foarte bine contractul cu chinezii. Eu cred ca pentru Volvo "viitorul suna bine" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lau: Ai dreptate si eu zic ca nu va ajunge pe mana chinezilor ca n-am mai auzit nimic ce se zvonea acum o luna, doua de zile. Deci se pare ca Ford nu prea ar vrea sa renunte si chiar daca se va inhama Ford sa dea divizia de automobile Volvo, banuiesc ca Volvo Group sau Koenigsegg va marca aceasta oferta diviziei de automobile Volvo. Dupa cum spuneam Koenigsegg marca producatoare de supercar-uri au cumparat Saab asta pana sa nu intre in faliment, deci Saab s-a nationalizat sa zic asa , a revenit iarasi o marca in mainile suedezilor si de acum vom auzi lucruri bune despre Saab. Va trebui de acum incolo sa se tina tare nemtii cu BMW, MERCEDES-BENZ, AUDI etc... ce mai au ca le va veni un rival puternic din 2010 asta dupa ce in 20 de ani de activitate a fost mai putin bagat in seama Saab atat de GM, cat si de clienti. Cred ca si Volvo va apuca o astfel de oferta, daca Saab a fost cu orice pret ajutat si de catre statul suedez, care zicea ca nu-l intereseaza marca de autoturisme Saab ca nu vor sa devina proprietari de masini, ee uite ca asta au facut si asta se va intampla si la Volvo si va reveni un grup complet si va fi iar 100% masina suedeza asta vorbim de la gama S40 ca restul sunt cam facute de suedezi nici cum de Ford.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau daca nu deja a fost cumparat de chinezi, ca n-am mai auzit nimic despre ei, doar la TV am vazut cand au spus ca grupul suedez Koenigsegg a cumparat Saab automobile AB si cam atat despre Volvo n-am mai auzit nimic, sper sa nu fie asa cum se preconizeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gata - de-acum o sa vad un geely depasind un volvo pe autostrada soarelui  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca situatia e din ce in ce mai grava.Cred ca majoritatea dintre noi vom pastra masinile din dotare muuulti ani de acum inainte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

o stire de azi de pe http://www.automarket.ro/masini-noi/volvo/ anunta ca s-a vandut celor de la Geely :(

Mda, o publicatie Chineza a scris o porcarie, nu s-a vandut nimic, ci doar zvonuri dupa cum si zicea in acel ziar sau ce drac au ei acolo nu a fost confirmat nimic nici de catre Volvo nici de catre Chinezi.

Eu nu cred ca se va intampla asa ceva, mai dao dreac de treaba.

Si astia cu website-uri gen automarket le infloresc de crapa pietrele, iau o propozitie si o transforma intr-un adevarat roman care nu mai are nici un sens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa vedeti si partea buna a lucrurilor:

-mergeti la Dragonul Rosu si luati piese originale

-preturile pot fi negociate si vor fi sigur mai mici decat cele actuale

-aveti de ales intre mai multi producatori, toti cu piese de origine...

Vedeti cate avantaje aveti? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa vedeti si partea buna a lucrurilor:

-mergeti la Dragonul Rosu si luati piese originale

-preturile pot fi negociate si vor fi sigur mai mici decat cele actuale

-aveti de ales intre mai multi producatori, toti cu piese de origine...

Vedeti cate avantaje aveti?   

Da pe tine de ce te excluzi ??? deja ai renuntat  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelly T6  :D Gelly XC90 D5  :D Gelly S80 2.4  :D si asa mai departe  , cum ar fi sa treci pe langa Primus si sa vezi : Gelly  FOR LIFE  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitati un amanunt esential: Volvo este si va fi marca premium, pentru a face concurenta cu "greii" din Germania (fie ca asta se intampla in China sau in afara ei), iar pentru a se intampla asta, se vor pastra ceea ce fac din aceasta marca una unica (calitate, fiabilitate, siguranta, prestanta etc.). Pe bune acum, incercati sa privi mai larg lucrurile. Eu nu consider ca ar fi o miscare gresita a suedezilor. Chinezii au bani, suedezii au tehnologie, totul e frumos  ::)

Daca imi permiteti sa fac o mica paranteza de un caz asemanator cu happy end: a fost intre Fiat si GM. In perioada in care Fiat avea mari probleme cu banii (in cazul lor ar fi Volvo acum de exemplu), au hotarat sa incheie un parteneriat cu GM (sa zicem Gelly in prezent ;D) pentru costruirea unui motor diesel de mic litraj. Fiat a "sarit" cu tehnica, GM cu banu' si uite asa a aparut castigatorul titlului de Motorul Anului in acel an (1.3 litri si 70 CP)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum nu se va numi "geely s80", da-o incolo de treaba. Tot Volvo va fi scris pe masina (ford-ul cind a cumparat Volvo nu i-a schimbat numele, nu?).

Insa nu as vrea sa vad scris pe spate : VOLVO S80 si undeva sub acest titlu: Powered by Geely.

:D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca mai repede vor scrie "Geely" Powered by Volvo  ;D

Asta in cazul in care se confirma stirea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insa nu as vrea sa vad scris pe spate : VOLVO S80 si undeva sub acest titlu: Powered by Geely.

:D :D :D

:)) asta imi aminteste de sang young musso (powered by mercedes benz)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"GM a anuntat astazi oficial faptul ca administratorii marcii Saab si cei ai companiei Koenigsegg au semnat un acord, urmand ca divizia suedeza a grupului General Motors sa fie vanduta catre producatorul de masini supersport de lux.

"General Motors Corp. si Koenigsegg Group AB au confirmat astazi detaliile intelegerii preliminarii pentru cumpararea Saab Automobile AB, acest lucru asigurand supravietuirea companiei Saab", se arata in comunicatul General Motors.

Mutarea fusese anuntata deja de saptamana trecuta de catre agentia Reuters, care cita surse interne ale companiei Saab.

"Grupul Koenigsegg reprezinta o combinatie unica de inovatie, spirit antreprenorial si putere financiara. Aceste lucruri, amestecate cu abilitatea dovedita a Koenigsegg de a crea masini suedeze de performanta intr-o maniera foarte eficienta, au facut ca aceasta alegere sa fie cea corecta pentru Saab si pentru General Motors", a declarat presedintele GM Europe, Carl-Peter Forster.

Vanzarea Saab va fi finalizata in toamna acestui an, urmand ca Banca Europeana de Investitii sa contribuie cu circa 600 de milioane de dolari peintr-un imprumut garantat de guvernul suedez.

Koenigsegg, cumparatorul marcii Saab, are 45 de angajati si produce 18 exemplare ale masinilor sale sport in fiecare an. Fiecare dintre acestea se vinde cu 1.1 milioane de euro.

Compania Saab a vandut 93.000 de masini la nivel mondial in 2008, numarul angajatilor sai din Suedia ridicandu-se la 3400, Cu toate acestea, joburile care depind de mersul afacerii Saab ajung la 12.000, incluzandu-le aici pe cele ale furnizorilor companiei suedeze"

Mai bine o companie cu 45 de angajati care sa lucreze perfect decat 5 milioane de omuleti care produc ieftin si prost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au facut bine cei de la Koenigsegg si ma bucur pentru Saab ca a reusit sa revina inapoi pe plaiul nordic, oricum va mai utiliza inca 2 ani platformele lui GM, pentru ca are de lansat noul Saab 9-5, 9-3X Crossoveru si 9-4x minisuvul si toate acestea inca mai detin platforma GM.

Oricum a apucat pe maini bune si pe viitor vor scoate masini care sa concureze in adevaratul sens al premium, de cand s-a aflat la GM nu a mai fost masina premium, oricum de frumos a fost frumos. Si sper ca Koenigsegg sa nu umble mult la preturi, ca Saab nu e vreun supercar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie nu mi se pare chiar asa usoara situatia din urmatoarele motive:

- koenigsegg face masini scumpe, individuale si nu trebuie sa fie accesibile tuturor

- saab trebuie sa fie totusi competitiv (nu poate sa fie mai scumpa decat bmw, audi, mercedes)

- efecte de scala nu se pot obtine doar prin colaborari si pe viitor cu alte marci (poate chiar cu gm?), deci platforma comuna cu alte modele

- si opel colaboreaza in continuare cu gm, asa ca eventual platforma comuna cu opel?

- koenigsegg totusi nu are putera financiara suficienta pt a sustine un eventual esec al unui model

- desi firmei saab i-au fost lasate 70% din datorii, indiferent de garantii, tot mai raman anumite riscuri, cum ar fi responsabilitatea fata de locurile de munca etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now