Sign in to follow this  
Followers 0
Rebelu

merge motorul fara cheie

13 posts in this topic

Am o problema ivita azi dimineata. Dupa ce am scos cheia din contact, cu masina scoasa din viteza dar cu frana de mana trasa, motorul a mers in continuare. Aveti idee ce ar putea fi?

Mentionez ca masina e pe motorina. Nu stiu ca motorina sa poata face autoaprindere. Oare sa fie contactul? Dar totusi si el a mers pana la capat cu inchiderea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul Diesel e cel mai probabil sa faca autoaprindere, prin insusi principiul de functionare... La benzina, daca i-ai luat curentul si nu mai da scanteie, gata.

Imi aduce aminte problema ta de Aro-urile 244. La alea tot la fel, daca luai contactul nu se intampla nimic, motorul mergea in continuare. Trebuia sa tragi de un maner (si sa deschizi o supapa) ca sa se opreasca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze de off .....dar ...incearca sa o lasi ffara motorina ...daca tot o sa mai mearga .....iti dau cat vrei tu pe ea  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Si eu am patit o chestie similara dar cand am ridicat capota mergea gmv de racire desi aveam impresia ca merge motorul iar dupa 1-2 min s-a oprit Ridica capota si vezi daca merge gmv sau motorul

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai ma ca doar nu face confuzie intre motor si ventilator....mai ales daca e diesel.

in mod normal trebuie sa fie o electrovalva care opreste motorina atunci cand iei contactul. daca acea electrovalva nu mai inchide motorul va merge in continuare. asa era la motoarele cu injectie mecanica.....la cele commonrail nu stiu...dar e tot o chestie electronica, cred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Dupa ultima vizita la mecanic mi s-a spus ca turbosuflanta da semne de oboseala si ca trebuie sa urmaresc urmatoarele fenomene : daca motorul se tureaza singur sau merge in gol (dupa ce opresc si scot cheia). Primul drum, dupa aceste simptome, va trebui sa fie la service!

Specialistii ce opinie au?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La benzina, daca i-ai luat curentul si nu mai da scanteie, gata.

Si la benzinare poate aparea fenomenul de autoaprindere. La un moment dat am traznit Oltcitul in fata si i-am spart elicea-> pa racire. Din intamplare eram in zona unde era sectia de accidente usoare si m-am tarat usurel. Cand am ajuns in parcare am luat contactul si motorul a continuat sa mearga bine mersi. A trebuit sa astup cu mana admisia ca sa il opresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai ulei in intercooler... se poate sa il arda pe ala. Dar ar trebui sa scada nivelul destul de repede.

Valva de pe pompa de injectie nu functioneaza cum trebuie. si nu inchide motorina, de aia iti merge motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai m-am intors de la service.

SURPRIZA !!!!

Toata problema era de la un bec de pe stopurile de frana de pe spate. Becul fiind destul de uzat, dar totusi functionabil, dadea continuitate la curent, desi cheia era scoasa din contact. La mine, odata ce pun contactul pe pozitia I, cea de dupa 0, se distribuie curentul in intreaga retea electrica (se aprinde farurile, pozitiile, frana). In momentul cand merg, firele de la bec, din cauza tensiunii, se supraincalzeau si, la scoaterea cheii din contact, probabil continuau sa transmita curentul. Astfel ca electrovalva de avans la motorina, si motorul, primea semnal ca exista inca curent in retea.

Inlocuirea becului de frana de pe stanga spate a rezolvat problema.

Ca sa vezi ce ti-e si cu electrica asta moderna!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca o chestie, tipul de la service mi-a zis el imdeiat ce simptome am la masina fara sa apuc sa ii spun eu prea multe. Eu am inceput doar sa ii spun ca dupa ce scot cheia din contact... si el a continuat : Motorul inca merge! Schimba becul pe frana spate! Am vrut sa il opresc, dar el mi-a zis sa fac ce mi-a spus si dupa sa revin la el.

Bineinteles ca dupa ce am schimbat becul, m-am dus cu o tipla de bere, sa ii arat, cica, ca nu m-am suparat ca nu a vrut sa ma asculte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciudat , cum naibii de la un bec sa nu se opreasca motorul ? Pai ca sa faca continuitatea trebuia sa primeasca + si plusul il primeste de la blocul de lumini .

Share this post


Link to post
Share on other sites

vadim, ai dreptate, ii trebuie plusul. La mine aveam puse becuri cu dubla faza, sau ceva de genul asta a spus. Le-am schimbat cu unele simple si momentan nu imi mai face asa de urat.

Azi am fost cu alta problema la el, si s-a uitat inca odata la motor, si apoi la lumini. A constatat ca in fapt becul era cel corespunzator ce imi trebuia mie, dar ca mufa nu era din cea pentru becuri cu dubla faza.

Discutand cu el de problema mea de autoaccelerare la relanti, pentru care am ajuns la el, a ajuns la concluzia ca in fapt nu era becul de vina, ci pompa de injectie. Mi-a zis ca e pompa Lucas, capsulata, la care nu prea are acces facil, decat daca o demonteaza complet. Urmeaza sa se mai intereseze de fenomen si ce se poate face.

Mi-a recomandat ca e posibil sa o schimb, fie tot cu una Lucas, sau poate cu una Bosch mai ieftina. Reparatia la pompa cica e destul de costisitoare si greoaie, si ajung la pret cu una Bosch noua.  Tu ce crezi, cum e mai bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am intalnit si eu problema asta tot la un 1.9td, cu pompa Lucas (Volvo).

Eu zic sa ceri mai multe pareri si sa nu schimbi pompa de pomana.

Nu mai retin exact cum s-a rezolvat problema la acel motor (s-a intamplat acum 2 ani) dar in nici un caz nu s-a dat pompa jos. Retin ceva cu uzura la contact, fir/sonda sau releu ce avea legatura cu pompa de injectie... f rapid s-a rezolvat.

Mult succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0