Sign in to follow this  
Followers 0
Guest octavianc

sfat legat de achitionarea unui D5

24 posts in this topic

Buna,

  Se pare ca mai sunt destui care au deschis acest subiect, dar eu am ceva mai multe intrebari.

  Locuiesc in Marea Britanie, student....momentan am un Ford Focus diesel de 115 CP, masina buna, dar mi-a cazut tot sistemul de injectie, asadar schimb acuma tot motorul....e mai ieftin, dar si masina o schimb.

  Am urmarit piata si S60 D5 163cp mi se pare cea mai buna oferta in raport pret-calitate-aspect.

  Eu conduc mult, luna trecut am facut 10 000 km, nu se repeta prea des dar masina la mine ca a doua casa, doua drumuri de romania si sunt peste 8000 km, si vizitez tara destul de des.

  Ma intereseaza ca masina sa fie fiabila, puternica si binenteles consum de carburant cat mai redus. Focusul care il am acuma consuma in jur de 6.5L/100 la o viteza de croaziera de 160.  Cam ce consum are S60 la aceeasi viteza de croaziera mentinuta constant? Este D5 cu cutie cu 6 rapoarte? Eventual voi face si un tunning OBD doar pt imbunatatirea consumului dar si a performantelor. Precizez ca de obicei sunt un sofer calm, imi place viteza dar nu risc inutil. Pe autostrada o tin de la 130 in sus, in germania sa merg peste 160 constant nu e iesit din comun.

  Am mai citit pe internet probleme frecvente intalnite la D5, adica injectoarele se defecteaza destul de des. Aveti cunostinta de asa ceva? SI pe la ce pret este unul?(la ford la reprezentanta costa 700 euro dar eu il iau de la furnizor cu 100 euro).

  Pe mobile.de am vazut multe s60 de la 9800 euro incepand. Ce mi-a placut mie este pe la 11.000 euro,cu piele, pachet de iarna, navigatie,jante pe 17, 110.000 km din 2003, etc.

    Sincer ce m-a captivat la masina sunt scaunele care arata ca niste fotolii, mai ales cele de piele, si exteriorul unic.

    Am stat si m-am uitat lunile astea la BMW la seria 3 si seria 5, Audi Allroad, Ford Mondeo, dar pana acuma Volvo mi se pare cel mai deosebit dintre ele....ca sa nu vorbesc ce celelalte sunt cam prea...comune, la fiecare colt de strada.

  Astept rapunsurile si sugestiile voastra.

    Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de consum ,cel mai mic pe care l-am scos eu cu un D5 generatie 2004 in extraurban a fost de 6,2 l cu o viteza medie de 120 km/h, si intre 6,4 -7 l pt o viteza medie de peste 120 km/h.Urban consuma intre 7 si 8 litri la 100 de km. Tinand cont de capacitatea cilindrica de 2400 cm si 163 CP , consumul mi se pare destul de mic.

  Masina mea este echipata cu o cutie manuala in 5 trepte de viteza si pot spune ca este foarte bine etajata, intre 100 si 200 km/h in treapta a 5-a de viteza ai tot timpul rezerva de putere.Viteza mazima atinsa a fost de 210 km/h la 3.800 ture si chiar se mai ducea dar cum asa numitele noastre autostrazi sunt cum sunt m-am limitat la atat.Daca nu ma insel modelele mai noi au cutie cu 6 trepte de viteza.

  Daca faci schimbul de ulei la timp (respectiv 10.000 km la noi, unde "praful e la el acasa" :D )schimb de filtru de aer si de motorina, masina e fiabila si te bucuri de ea fara reparatii majore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina care o achizitionez va ri rulata pe strazile din occident. Eu sunt stabilit in marea britanie, deci nu vor fi probleme cu motorina si soselele din romania. Doar cand merg in vizita......aia va fi ceva de genu sa amintesc suspensiilor ca au si ele un rol pe masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

zilele astea o sa imi cumpar si eu un s60 2.4d din 2003 ,unde ii pot face o verificare cat mai amanuntita si sigura in bucuresti .Multumesc mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

La PRIMUS poti face cea mai amanuntita verificare costa vreo 200RON dar face toti banii, vezi ca motorasele diesel de la volvo au probleme la injectoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am un S60 din 2002, 2,4 D 163 cp, luat din Germania in noiembrie 2006, cand masina avea 100.000 km. Am facut cu ea de atunci peste 80.000 de km, majoritatea pe Romania, fara probleme la motor, injectoare, transmisie. Strict schimburile de ulei, filtre, placute frana, cate un capat de bara sau bieleta de directie...piese minimale. Ulei i-am dat sintetic, cu schimb la 25.000 km, filtre primavara si toamna. In rest...nik. Multam celui de sus, n-am avut probleme.

Consum la 130-140 e cam 5.8-6,2 functie de cum o calci (in Ro sunt cam putine autostrazi, ai de facut depasiri, etc.) La 160 nu ia mai mult de 6,5. Cutia e in 5 trepte.

Preturi..nu tare ma pricep, ca idee eu am dat 11.300 in Germania in 2006, dar a mai costat inmatriculatul vreo 3000 (accize, TVA, etc.) Masina are cam tot ce visezi: 10 (sau 12...nu mai retin) airbaguri, oglinzi electrice, geamuri electrice fata/spate, DSTC, sirocol (sistem de incalzire auxiliar cu programare), trapa, piele, incalzire in scaune, comp de bord, tempomat, telefon, inchidere centralizata cu telecomanda...

Ce n-are e navigatia, xenon si senzori de parcare, lucruri care se pot rezolva oricand...cu putzin efort :)

Si eu am luat masina pt ca circul mult in tzara (cel putin 1 drum Baia Mare - Bucuresti pe luna...pe drumurile noastre) mai ales pt siguranta (am 2 pitici).

Oricum, it's your choice ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un D5 185 cp din 2006.

Adus din germania cand avea 78 000 km acum are 116 000 km. Nu am avut probleme (in afara de cele produse de marele service PRIMUS pe care tot ei le-au reparat insa am renuntat la service-ul asta)

Consumul e bun.... Nu stiu cum reusesc colegii de mai sus sa consume atat insa pot sa iti zic ca eu am un consum pentru ultimul drum in romania facut de paste 7,8%. E adevarat ca a fost f aglomerat am fost nevoit sa depasesc f mult si f des.... accelerari f multe, franari la fel.

Condus sportiv nu kamikaze

In oras (bucuresti) dar mers doar in wee 7,7% insa nu mai conduc asa agitat (incerc sa ma reeduc)

Pot sa spun ca am avut consumuri si mai maricele de atata...

in afara romaniei o sa ai mai mici, in romania..... putin probabil.

Masina merge frumos e Ok.

Asa e BMW-uri vezi la toti..... ce-or fi ei.

Volvo e o masina de director si cel putin S60 S80. Are prestanta.

Daca ma mai tine pana la 200 000 km fara probleme atunci e o masina buna.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

cat te ajunge un drum din Anglia in Romania cu masina?

(combustibil+taxe+viniete+ treceri cu feribotul etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ploiesti paris ploiesti

viteza medie romania 69 (vit de croaziera 150)

viteza medie afara 121(vit de croaziera 210)

consum romania 7.5

consum afara 7.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja S60 vezi la fiecare colt de strada, deci nu prea este vreo raritate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e....... multe S60-uri :D

S70 rare domle ,iar T5 nu mai zic.

Cele mai multe S60-uri sunt D5 sau 2.4D ca romanul tare greu e la punga. Consum cat mai mic.

Nimic de la Volvo nu se compara cu S60R .Aia masina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de ce sa nu consumam mai putin si sa poluam poate si mai putin desi motorina polueaza ceva.....

In felul asta avem grija si de pamant...... doar e "casa" noastra.

Mi-as dori f mult un volvo electric.......

Ar fi extraordinar si inca sper ca or sa apara sau macar sa putem adapta motoare electrice pe masinutele noastre desiiiiii..... cred ca se vor reproiecta cu totul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Romanu e innebunit dupa DIZAL, este "trendy rau de tot" DAR ce nu stie romanu este ca necesita ulei special ca sa tina mult, trebuie ulei cu specificatii  ACEA A5/B5 si mai trebuie motorina de cea mai buna calitate pt ca motoarele sunt CR si nu suporta motorina proasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie imi plac ptr ca consuma mai putin fata de un benzinar la aceeasi putere au un cuplu mare chiar daca se termina repede insa ptr aglomeratia noastra e bun.....

Si daca ma uit la noxe......  se pare ca sunt mai mici totusi decat benzina....

Se simte ca ai ceva puternic sub capota (un mic tractor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi hi hi.

Nu din partea mea chiar nu :)

Ma opresc aici.

Fiecare cu gusturile lui si nu are rost sa ne certam pe asta.

Unora ne plac blondele, altora brunetele, unora femeile slabe altora femeile mai cu forme.... deci......

Gusturile sunt f variate si nu are rost sa insisti.....

Singurul lucru pe care il sustin ar fi poluare.....

Tb sa ne gandim si la asta......

- off topic am vazut deja prin cartier zone de colectat materiale reciclabile si deja am cos pt hartie, pt plastic, pt gunoi.... :)

Sa invatam si noi de la nemti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Romanu e innebunit dupa DIZAL, este "trendy rau de tot" DAR ce nu stie romanu este ca necesita ulei special ca sa tina mult, trebuie ulei cu specificatii  ACEA A5/B5 si mai trebuie motorina de cea mai buna calitate pt ca motoarele sunt CR si nu suporta motorina proasta.

Ma Bogdane, tu ce tot vorbesti ca tocmai ti-ai luat dizal? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

el nu vroia 100% - dar a vrut un Upgrade - parca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, nu-mi doream 100% un Volvo DiZAL, pe XC este ok sa zicem dar visul ramane tot V70 R . De fapt cele mai FUN motoare de volvo sunt cele turbo benzen, am mers cu ele si tre sa recunosc sunt altceva, puse pe caroserii mici sunt si mai FUN este adevarat ;D

Oricum consumul este foarte ciudat, mie imi consuma XCul fix cat V70ul, eu speram ca ceea ce raporteaza comp de bord sa fie real, adica 8,XX % media dar adevarul e altul si e mult mai dureros, media este undeva pe la 10 % ceea ce pt un diesel este multicel, daca avea 200+CP era ok dar la 163CP este mult. Am dat vina pe cutie+AWD dar nu este asa, pur si simplu consuma mult si nu stiu de ce.

D5ul era pe hartie un motor foarte economic DAR vad ca in realitate benzina este economica, am aproape acelasi consum cu Claudiu, el in schimb are 200CP .

Mai cercetez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca depinde si de calitatea motorinei, trafic......

Eu de obicei aveam consumuri mai maricele. Acum am 7,8 mers in bucuresti....

Nu prea mai inteleg nici eu insa.....

undeva, ceva nu se leaga......

Cred ca cel mai sigur consum e cel cu creionul si cu pompa.

Faci plinul.... notezi km.....  si calculezi dupa ce faci iarasi plinul......

Acum n ani aveam o rabla de dacie 1300.... :) cand mergeam acasa la parinti aveam un consum de 7 l %

cu asta am 7, 7

e adevarat ca pe vremuri era asa de liber........... incat... tin minte ca intr-o noapte de iarna cu luna plina am stins farurile pe o anumita protiune de sosea prin campie..... era super si din ce stiu masinile erau rare..... acum..... depasirile sunt rare ca nu ai loc de atatea masini......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haidi bre ca stiu si eu sa fac un consum, pur si simplu media este pe la 9% ceea ce este enorm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bogdan

nu te mai ofusca degeaba.

ti-ai luat ceea ce ai vrut sa-ti iei.

vrei sport ia s60 vrei off-road ia off road

vrei offroad sport cu consum mic , mai asteapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D5ul era pe hartie un motor foarte economic DAR vad ca in realitate benzina este economica, am aproape acelasi consum cu Claudiu, el in schimb are 200CP .

Era, intr-adevar pe vremurile cand motorina era euro 3, acu e euro 5. Si a mea consuma mai mult. Totusi testele sunt facute in conditii ideale, nu in rahatu' de circulatie din romanica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haidi bre fugiti de acilea, cu romanica asta frumoasa a noastra 2.4i benzen consuma 9% afara si mers tare nu gluma, cu tancu asta limitat de transmisie la 210km/h am tot cam atat si se misca ca melcu, acum cu 200cp se misca ceva mai bine sa vedem cum stam cu,,,consumul. Am prieteni cu 2.8 turbo si 400CP, motor cu turbina hibrida si consuma 9% afara. Sper ca acuma cu softul RBN sa consume mai putin, oricum ultimul consum urban a fost 14 si ceva si acum cu soft am ajuns pe la un 12%, mai fac un milion de teste dupa care trag linie, cred ca managementul de la D5+Geartronic este unul deficitar rau de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0