pedala

Inlocuire caseta directie

6 posts in this topic

Se urmaresc pasii din manulul de fabrica. Pasajele bolduite descriu operatiile care nu sunt prezentate in manual.

-Pozitionati masina cu rotile perfect drepte. Blocati volanul.

-Se confectioneaza dispozitivul cu care se suspenda motorul. Este o varianta home-made a dispozitivului de fabrica. Se folosesc doua blocuri de lemn, o teava sanatoasa si o sufa. In blocurile de lemn se frezeaza un canal pentru a intra buza aripii, o decupare in forma de V pentru a sprijinii bara si o gaura pentru face loc surubului de prindere al aripii. Se pozitioneaza pe contraaripi imediat sub balamaua capotei fata. Sufa folosita de mine este realizata dintr-o panglica folosita la ancorarea marfii pe europaleti. Sufa este dotata cu o chinga cu autoblocare

Se pozitioneaza blocurile de lemn si teava. Se petrece sufa de 4-5 ori, se prinde in chinga, se mai petrece de 2 ori si se face un nod.

[attach=1] [attach=2]

DEMONTARE

-Se slabesc prezoanele de la roti fata

-Se slabesc suruburile de la subcadru. Pregati-va sufleteste pentru pasul asta :)

-Se ridica masina de fata si se sprijina pe capre in locurile indicate pe praguri

-Se demonteaza rotile

-Se desfact bieletele de directie

-Se desfac bieletele de la bara stabilizatoare

-Masurati pe o parte distanta de la axul nucii bieletei de directie la suportul casetei de directie. Asa veti fii siguri la remontare de pozitionarea pe centru a cremalierei.

-Se demonteaza scutul

-Se demonteaza clemele care sustin conductele de alimentare a casetei cu lichid hidraulic

-Se desfac cele cinci suruburi de prindere ale casetei de directie

-Se plaseaza un cric sub partea din spate a cadrului motor

-Se desfac cele 4 suruburi (2 pe fiecare parte) mai mici de la suportii din spate de la cadrul motor

-Se desfac cele 2 suruburi de prindere a subcadrului de la partea din spate

-Se desfac aproximativ 10-15mm cele 2 suruburi de prindere a subcadrului din fata

-Se coboara partea din spate a cadrului cu ajutorul cricului. Observati daca suportul pentru motor rezista.

-Se verifica daca suruburile de la caseta de directie au iesit din subcadru

-Se indeparteaza cricul

-Pozitionati un vas pentru colectarea lichidului hidraulic sub zona pinionului casetei de directie. Deconectati conductele. Va recomand chei cu zimti, nu cu fete plate. Spatiul este stramt.

-Se desfac cele 4 suruburi de prindere a barei stabilizatoare (2 pe parte). Se inlatura bara stabilizatoare. Este posibil sa aveti nevoie sa va faceti loc impingand cu mana sau cu o ranga in subcadru. Aveti grija la furtunul de recirculare a vaporilor de benzina

-Se desface surubul care strange coloana de directie pe pinionul casetei. Cu ajutorul unei surubelnite se impinge prin interiorul articulatiei in pinion pana se separa. Operatiunea se executa din compartimentul motor

-Se desface protectia casetei de directie din zona pinionului

-Se desface surubul care fixeaza caseta de suportul de la motor

-Cu ajutorul unei rangi se coboara cadrul mai jos si se scoate caseta afara. Aveti grija la furtunul de recirculare a vaporilor de benzina si la conductele hidraulice. Aici o sa se vada cat de buni a-ti fost la geometrie.

MONTARE

-Cu ajutorul unei rangi se introduce caseta "pe pozitie", atentie la pozitia conductelor.

-Se pozitioneaza protectia casetei de directie din zona pinionului

-Se verifica distanta notata intre nuca bieletei de directie si suportul casetei pe aceeasi parte ca la demontare

-Se ridica caseta de directie pana la suportul de motor si se prinde cu surubul. Se verifica sa fie dreapta in relatie cu cadrul. Se strangeti-o la 50Nm.

-Se introduce articulatia coloanei de directie pe pinion. Se strange surubul la 20 Nm. Nu o sa fie prea usor, dar veti reusi.

-Se conecteaza conductele la caseta si strang cateva ture. Se monteaza clema de prindere a conductelor din fata. Se aliniaza conductele. Se strang conductele la caseta.

-Se monteaza bara stabilizatoare. Se strang suruburile la 50Nm

-Se pozitioneaza cricul la partea din spate. Se ridica usor cadrul verificadu-se daca intra suruburile de la caseta de directie. Atentie la alinierea protectiei pentru caseta de directie

-Se pozitioneaza suportii de la partea din spate a cadrului. Se monteaza suruburile mici, dar nu se strang inca la cuplu. Se introduc suruburile mari de prindere a cadrului, dar nu se strang inca la cuplu.

-Se muta cricul la partea din fata a cadrului. Se strang suruburile, dar inca nu la cuplu.

-Se strang intai suruburile de pe partea stanga, apoi cele de pe drapta la 105Nm si apoi inca 120 de grade. Eu va recomand sa strangeti la mana in aceasta etapa, si abia dupa ce coborati masina sa strangeti final.

-Se strang suruburile mici de la suportii din spate ai cadrului la 50Nm.

-Se strange surubul protectiei de la caseta de directie.-Se strang piulitele de la caseta la 50Nm

-Se monteaza suportul din spate al conductelor hidraulice

-Se monteaza bieletele de bara stabilizatoare.

-Se strang capetele de bara la 70Nm

-Se monteaza scutul

-Se monteaza rotile

-Se aeriseste si completeaza circuitul hidraulic cu motorul pornit efectuand 20 de ture (sau pana dispar complet zgomotele) stanga - dreapta, mentinand cateva secunde volanul la capat de tura.

-Se coboara masina

-Se strang prezoanele rotilor

-Se strang suruburile de la subcadru la cuplu

-Se demonteaza dispozitivul suport motor.

Cam gata. Au trecut cateva ore bune. :)

Sper sa nu fi uitat nimic. Mare grija si spor la treaba daca va aventurati.

post-66-12877869519559_thumb.jpg

post-66-12877869519842_thumb.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
;D pare floare la ureche! Acum serios, nu te-ai panicat cand ai vazut ce lego ai demontat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt la prima isprava de genul. Imi planific din timp cat se poate de bine. Singurul impediment a fost cand am vazut ca nu iese dupa metoda lor. Am planificat vreo 2 saptamani, iar lucrarea a durat 6 ore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niste adaugari :smile:

Prinderea pinionului casetei nu a vrut initial deloc sa se desfaca dupa ce am scos surubul. Solutia a fost sa introduc o surubelnita in fanta de la articulatie ca sa o "cracanez" un pic. Surubelnita a avut aproximativ 70 cm lungime. Apoi cu o prelungire tot cam asa de lunga de tubulara si ciocan am convins articulatia sa se desparta de pinion.

Pentru a monta capetele de bara pe caseta noua in aceeasi pozitie au fost cumparate 2 capete noi de bara si apoi masurat pe cea veche distanta de la marginea casetei pana la capatul capului de bara. Metoda a fost f buna volanul sta un pic decalat fata de cum era inainte dar masina merge totusi drept. Oricum se va face directia dupa operatiune dar totusi ca sa nu stresam inutill componentel e bine sa se nimereasca cat de cat geometria initiala.

Contrar ce scrie in Vadis am scos caseta prin partea stanga adica pe la sofer in dreapta ma loveam de suportul de la motor...

La montarea casetei noi a fost foarte greu de imperecheat pinionul cu articulatia am folosit pana la urma o ranga pentru a presa articulatia in jos iar caseta am impins-o in sus folosind un cric hidraulic pentru motor. Operatiunea a avut loc pe elevator. Doua cricuri au fost folosite unul pentru a sustine motorul si unul pentru cadru.

Tot o placere a fost si montarea celor doua conducte la caseta, filetele sunt din metale f moi (aluminiu cred) si ai extrem de putin loc de manevre. Cel mai rau a fost conducta superioara, pana la urma scula potrivita a fost o cheie de 17 foarte scurta.

Restul nu a fost o tragedie, caseta o mai desfacusem de cadru cand am schimbat bara stabilizatoare...

Nu stiu daca nu e mai rentabil de demontat conductele cu totul si montat cand caseta este afara...Oricum inca o data nu mai fac operatiunea de buna voie :smile:

post-5223-0-84142200-1417504891_thumb.jp

post-5223-0-98846200-1417504892_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am demontat conductele si le-am montat atunci cand era caseta afara - cum ai spus - la masina lui Vali (Spranta). E un pic mai simplu. Si da, tot pe partea soferului am scos-o.

Important e ca ai reusit operatiunea cu bine si ai mai si invatat ceva.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca imi aduc bine aminte, la extragerea si remontarea coloanei de directie, ajuta daca misti foarte usor de volan.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now