mironb

Costuri intretinere Volvo

17 posts in this topic

Deschid acest subiect din curiozitate, voi cat ati cheltuit cu masina in ultimul an sa zicem, in afara de carburant.

S40 T4 1998, am schimbat/reparat asa in ultimul an: sonda lambda amonte de catalizator+manopera 1100 ron, 3 schimburi de ulei + filtru, vreo 1000 ron, echilibrat rotile de 2 ori - 80 ron, un set bujii originale 240 ron, filtru benzina+aer vreo 400 ron. Plus braduti, solutii pt. piele, spalat si alte maruntisuri vreo 500 ron. In total ar fi vreo 3500 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand am luat masina din Germania de 2 ani am schimbat doar placutele de frana 400 ron ( de la Alex ) si de 2 ori uleiul + filtre 600 ron

Share this post


Link to post
Share on other sites

optez ptr benz.nu te lasa ca diesel si daca nu ai de unde procura motorina mai ieftin nu merita

Share this post


Link to post
Share on other sites

io n-am de unde sa fac rost de motorina mai ieftin .....dar hai sa facem un drum pana in antalya si inapoi ..... sa vedem ....merita ?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, pai ce intreb eu si ce raspundeti voi... Cost la piese si alte alea, nu la gazolina/motorina. Sau va e rusine sa recunoasteti?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai ...ca sa iti raspund si tie ......masina o am de 2,5 ani ...iar anul de fabricatie este 2002 ; de cand am  luat-o si pana acum banii investiti au reprezentat doar consumabile, si anume ulei+ filtre , distributie , fulie elctromotor, bielete, si dintr-o eroare de mecanic am schimbat amortizoare flanse si rulmenti.

In rest .....merge  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumabile la revizie de 160 000, 490 de RON toate

Am schimbat un burduf de planetara ca era crapat - 50 de RON

Am schimbat 1 bec de faza scurta si 1 de semnalizare - nu stiu cat costa ca eu le-am luat aproape pe gratis de pe ebay  ;D, credca un H7 Philips Extreme Power e pe la 70 de RON

Iar acum niste investitii care se datoreaza celor 4 anvelope de mizerie ( povestea de aici http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,7405.0.html )

Daca imi dadeam seama mai devreme nu investeam ce scriu mai jos

Am schimbat un tampon hidraulic - 400 RON

Unghi de fuga - 35 de RON

Indreptat o janta - 60 RON

Alte costuri de dejantat\echilibrat - cam 150 - 200 de RON

Luat in final niste anvelope de iarna temporare dar ff bune - 250 RON

Deci lasand la o parte eventura cu cauciucurile in afara de o revizie, un burduf si benzina eu nu am bagat nimic in masina, cu exceptia spalatului la spalatorie si alte chitibusuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aia pe benzina am sarit de 10000RON in 2 ani iar la asta dizal am ajuns la 4000RON in 9 luni (a sa nu uit aia pe benzina e pe cric acum ca are planetara stricata ;D )

Acuma trebuie spus ca problema se pune cam aiurea pt ca depinde foarte mult despre ce generatie de motoare vorbim, daca este sa compar cum zice titlul, Diesel vs benzina pot spune ca revizia costa le fel la amandoua, folosesc acelasi ulei Volvo 0w30, filtrele au acelasi pret, ba chiar filtrul de benzina e mai scump .

Daca este sa comparam un V50 Diesel cu ADPF si un V50 benzina atunci clar benzinarul este mai ieftin de intretinut, la 60k km sa dai 1200RON pe aditivul pt DPF nu e chiar o placere, EGRul se imbacseste mereu, etc etc.

Daca este sa comparam XC70ul nou D5 cu 3.2 V6 o sa vedem ca au aceleasi costuri de revizie cu diferenta ca benzinarul consuma cu 50% mai mult, astfel intr-un an si 20k km economia de 3500RON facuta de D5 se poate transforma intr-o excursie prin europa ;D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am vrut pe modele specifice, sau diesel vs benzina, pur si simplu costuri de intretinere statistic vorbind, ca sa ne facem o idee generala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la generatiile noi nu prea exista mari diferente / producator

in schimb exista mari diferente intre producatori : sint multi care vind ieftin si-si recupereaza banii cu virf si indesat din revizii, garantii, service (francezii si italienii, in general)

nemtii si japonezii vind scump, insa nu te prea omoara cu prea multi bani dupa aia.

(atentie : sa comparati clase si dotari asemanatoare, nu comparati un 407 cu seria 5, sau calsa E cu megane)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci hai sa modificam titlul topicului ca sa fie corect, nu poti spune diesel vs benzina si in topic sa vorbesti despre costuri de intretinere in care sa-mi spui ca ai luat tampoane motor, cauciucuri etc, ca alea nu au nici o legatura .

Deci cel mai corect este sa expui 2 masini la fel (S60/V70/XC70) diferentiate doar prin combustibilul folosit.

Astfel o sa vezi ca nu e nici o diferenta intre ele ca si intretinere. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, e greseala mea, modificati va rog subiectul in costuri intretinere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina o am de 2 ani iar ca si costuri.

Am schimbat distributia la 90000 + un tampon motor si limitatoarele + placutze frana. A costat suficient 4000 de roni parca

Reviziile 1100 roni inainte le-am facut la 10000 acum le voi face dupa 15000 uleiul e facut sa tina 30000

Am mai schimbat un burduf 50 de rni

Ultima revizie m-a costat doar 600 de roni (nu am mai fost la reprezentanta)

Un far spart 700 de roni cumparat de pe ebay

Placutele de frana mi le-am schimbat singur. M-au costat 300 de roni

Tb sa schimb limitatoarele de viraj in 200 de roni. Mai trebuie schimbat un tampon la motor dar nu stiu care e. Se misca putin schimbatorul in treapta a 6-a

Acum urmeaza o noua revizie ulei + filtre si am uneori o bataie la roata din stanga fatza insa nu stiu de la ce este.

O sa incep in curand sa schimb, bucsi, pivoti desi nu mi se pare ca inca necesita asta dar poate rezolv cu bataia.... masina are 130000 din care 53000 facuti in romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimbat curea distributie si (din fericire) doar 1 rola( atata are) plus schimb filtru ulei si ulei motor,dar am facut cu ea doar 10 mii km,om vedea ce mai urmeaza

aa,era sa uit : doua jante indreptate din cauza unor gropi de dimensiunile unui bazin olimpic de pe langa Tg Mures

Share this post


Link to post
Share on other sites

S60 T5 2002, am masina de 17 luni.

- un  schimb ulei plus filtru benzina - aprox 300 ron

- anvelope iarna 4 buc - 1600 ron

- pompa ambreiaj - 1000 ron

- urmeaza senzor cruise control - 120 ron

nu am socotit spalat, cosmetizat, odorizat lichid spalat parbriz..... etc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai schimbat la V70 un pivot ala a fost 240 RON si 340 RON cele 4 bucsi de bascula .

Suportul motor superior este 240 RON si trebuie sa vina saptamana asta .

Deci nu e dracu asa negru e chiar indigo ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La a mea, cel mai mult ma deranjeaza problema bucsilor de la bratele fata... adica costul lor.

Aftermarket nu prea se gasesc, iar daca se gasesc, calitatea lor lasa de dorit.

1 bucsa brat fata, originala=200ron... 4x200=800RON. ::)

Sper sa imi fac unele din poliuretan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now