voker

Merge greu schimbarea vitezelor cand masina este rece, este normal?

48 posts in this topic

Pe vremea asta rece cand pornesc dimineata masina merge greu schimbatul vitezelor 1 si 2 pana ce fac cateva schimbari si fac ceva kilometri.

La voi cam cum se comporta?

Si inca o chestie, cateodata cand schimb in viteza intai se aude un sunet sub masina si il simt ca se transmite prin scaun, suna ca un angrenaj ceva ce cupleaza ... la mecanic nu am reusit sa il reproduc, mi-au spus ca nu pare nimik in neregula. Cutia a fost desfacuta recent, ca sa unga ceva piesa si sa schimbe uleiul, la reprezentanta in debrecen, si ei au spus ca e ok totul (sunetul exista inainte sa umble ei la cutie deci nu e de la ei :) )

Ceva pareri despre problema asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sar putea sa ai uleiul gros daca zici ca acu nu demult tiau desfacut cutia si tiau pus ulei in ea, eu mim schimbat uleiul  in cutie am pus 75w80 si mergea greu lam dat afara si mim cumparat castrol 75w75 si sunt foarte multumit pe un bidin de 5 litri am dat in debrecen 350 mii de lei

Eventual schimba uleiul in cutie cu unul mai subtire si vezii atuncea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin se misca mai greu dupa ceva grade sub minus. E nornal ca e uleiul vascos ca vaselina. Dar e putin repet. Daca te chinui sa o bagi in viteza si caraie nu e normal. La mine cel putzin nu face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu baga ulei  in cutie dupa ureche, trebuie sa respecte niste specificatii. Altfel n-ar mai fi 80 de lei litrul de ulei original, am baga toti lubrifin de 8 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin se misca mai greu dupa ceva grade sub minus. E nornal ca e uleiul vascos ca vaselina. Dar e putin repet. Daca te chinui sa o bagi in viteza si caraie nu e normal. La mine cel putzin nu face.

Schimbatul nu foarte greu, e putin mai greu cand e rece afara, dar si aia nu dureaza mult.

Nu il pot numi carait, e o scurta si unica pocnitura sa ii spun, insesizabila pentru ceilalti din masina, si eu mai mult o aud ca se simte in scaun si atunci is atent si la sunet. Iarasi nu se produce tot timpul, am observat ca daca nu e inca cald motorul sunetul nu se produce, si cand e cald doar cateodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu baga ulei  in cutie dupa ureche, trebuie sa respecte niste specificatii. Altfel n-ar mai fi 80 de lei litrul de ulei original, am baga toti lubrifin de 8 lei.

da, mersi, nu o sa schimb uleiul ca o costat destul de mult asta si e pus de reprezentanta, cred ca stiu aia ce fac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fii linistit, cand pornesti masina lasa 1-2 minute masina sa mearga la relanti, si porneste incet.Soferii aia batrani stiau ei ce stiau, si nu plecau cu masina de pe loc pana nu era motorul caldut. Toate piesele, iarna, ajungeau la temperatura de pornire din vara.

Uleiul ala care l-ai bagat..fa o proba. Azi pornesti masina imediat ce i-ai dat cheie; maine dai cheie si o lasi 2 minute la relanti, apoi pornesti,vezi mai face la fel?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident ca nu o sa faca la fel cu orice ulei i-ai baga!Dupa ce se incalzeste  shimba mai bine(orice grupa ar avea uleiul)parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uleiul in cutie schimbat la reprezentanta.

Pe vreme rece, intr-adevar merge mai greu.

O menajez pana se incalzeste.

La inceput mi-au spus ca, pana se "imbatraneste" un pic uleiul asa o sa faca.

...Au trecut 2 ani fara 1 luna de atunci. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia incearca sa navighezi prin toate 6 treptele daca te grabesti sa pleci si nu lasi masina sa se incalzeasca 2 minute apsand ambreiajul si bagand pe rand in 3 - 4, 2 - 1, 6 - 5 si vezi apoi.

100% eu zic ca e de la ulei

Share this post


Link to post
Share on other sites

La relanti daca o tin 2 minute nu ajuta, nu apuca nimik sa se incalzeasca, dar sunt constient ca ajuta la viata motorului (am si citit pe undeva). O las cam 30 de secunde cand ma grabesc :)

Schimbarile pe loc merg bine, inainte de a porni, doar in miscare e mai greu a-ntaia si apoi a doua, dar acolo cred ca se combina si cu motorul rece ...

o sa incerc dimineata, ca e si frig, sa o las 2 minute si apoi sa pornesc incet, si fac si schimbari 4-3, 6-5, 2-1 inainte de pornire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat azi dimineata.

Am lasat-o sa stea cateva minute am facut schimbari de viteza pe loc.

La schimbatul pe loc merge usor, de vis.

Cand ma pun in miscare e altceva se mai ingreuneaza situatia, dar nu cat sa nu pot schimba doar ca trebe sa fii mai concentrat la schimbat cand pui a-ntaia si a doua :) deci trebe sa o menajez pana se incalzeste masina.

Eu zic ca e ok, cred ca la toata lumea e la fel, cu diferentele date de tipul uleiului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu, eu nu am problema cu schimbat-ul nici cand e -20 afara.

Doar prima data de pe loc cand incerc sa o bag in marsarriere intra mai greu, dar navighez prin trepte si apoi merge de vis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda, e greu asha ca nu stiu fiecare ce intelege prin usor sau greu :) asta se poate determina doar pe testate

eu mi-am rezolvat problema cu marsarrierul la reprezentanta, ala mere parfait

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ref la treapta I daca masina e putin in miscare e normal sa intre mai greu...La a mea, cea cu 5 trepte, de fapt ai nevoie de putina forta ca sa schimbi vitezele...asa a facut de noua,dar nu smuceste sau alte chestii...

Apropo:ce model de S40 ai?dupa poza de la avatar pare sa fie pana in 2004 sau altceva???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuuu :)

In avatar e interiorul de la Opel Vectra, fosta ...  ;D inca nu am poze cu asta noua

E S40 fabr. in 2006

Sunt convins ca nu e nicio problema, e mai amortita cutia cand pornesc de pe loc si e frig afara, dar isi da drumul. Si daca o iau incet de la inceput se poate schimba dar trebe un pic mai cu grija nu tras de ea, condusa frumos in viteza. Plus ca mai e si motorul rece ...

Dar cum spui si tu, cand bagi a-ntaia se poate sa intre mai greu daca masina e in miscare chiar la viteza mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine e la fel. Si stiu multi cu "problema" asta...in special cei cu diesel.

Cred ca e normal...  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice cutie manuala se comporta asa. Este absolut normal, pina se incalzeste. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

e, uite ca "vechitura" mea nu se comporta asa, merge brici si la rece si la cald. Ce mai zici acum ?...  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei sa spui ca nu-i nicio diferenta intre a schimba vara si iarna la -20 grade. Daca-i asa, esti un fericit eu n-am mai vazut asa minune.  ;) Poate o avea uzura cutia, ca deh ii "veche"? ha ha? ;D

e, uite ca "vechitura" mea nu se comporta asa, merge brici si la rece si la cald. Ce mai zici acum ?...  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

e, uite ca "vechitura" mea nu se comporta asa, merge brici si la rece si la cald. Ce mai zici acum ?...  :D

Du-te si da minim 4-5 milioane pe schimbatul uleiului din cutie (parca fara manopera, daca imi amintesc bine... ca au tinut ei neaparat sa faca si "flush") la o reprezentanta din RO si mai vb dupa aceea.  :D

Asa ca tine, ma laudam si eu inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vrut sa ma abtin dar la fel e si la mine ca si la Matrixx, de bagat in viteza intra la fel de usor ori ca e frig ori ca e cald.

Singura nasoleala e dimineata ca nu intra bine in masarier, e de la timonerie ceva si trebuie sa navighez printre 2 trepte apoi intra din prima, dar apoi de intrat in viteza cu degetul mic intra in toate.

Ciudat, parca tot M66 e si pe 2.0 D

Share this post


Link to post
Share on other sites

MMT6. M-am uitat si eu mai atent dupa o noapte la -18 si nu e intr-adevar mare diferenta. Iar daca navighez o data prin toate treptele intra usor. La marche arriere nicio chestie. Intra super. Ca sa nu mai spun ca in fiecare zi mi-a pornit la prima cheie pe frigurile astea. :thumbsup2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am incercat si eu azi fiecare treapta stand pe loc,masina nepornita. mi se pare ca mere la fel de usor la toate ca si la cald.in a5a si a6a parca mai greu...dar restu la fel.pedala de ambreiaj in schimb mult mai greu cu masina pe loc,nepornita.dar dupa pornire mergea la fel de bine.azi a fost mai cald -18.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now