Posted 7 May 2010 · Report post Salut! Am o nelamurire lagata de turbina.... fluiera cand accelerez...nu scoate fum deloc si trage normal...ar trebui sa imi fac griji? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post Pai turbinele au un suierat specific. Daca nu trage mai prost ,n-ai de ce sa-ti faci griji. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post eu cand vreu sa fluier,fluier.sa nu si danseze turbina.ma gandesc ca i suieratul normal de turbina Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post Asa e normal sa ''fluiere'',daca merge bine nu ai de ce sa iti faci griji.Asta e farmecul turbinei Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post Nu am mai ascultat pana acum un motor de volvo ca al meu asa ca nu stiu daca e normal....dar parca fluiera mai tare decat alte diesel-uri Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post Poate e ceva furtun perforat ? Daca da, ar trebui sa traga mai slab, dar poate e prea mica diferenta sa iti dai seama. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post Si cum pot sa imi dau seama daca e vreun furtun perforat? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post Aici predau stafeta la cineva care se pricepe... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post Si cum pot sa imi dau seama daca e vreun furtun perforat?Pai daca e crapat teoretic incepe sa iti scoata un nor de fum negru cand accelerezi si eventual sa se balbaie sau sa dea in nas...asta cel putin la EURO3...pe langa asta posibil sa observi si ceva urme de ulei pe furtune...La a mea din 2005 au crapat deja doua...sunt unul in continuarea celuilalt(unu mic scurt si apoi unu mai lung care merge in jos pe langa radiator/intercooler,in partea stanga cum te uiti la motor) si de obicei cedeaza la "RIDURI"(au o portiune mai ridata sau cu caneluri)...Ultimu care l-am schimbat(asta mai lungu) a ajuns vreo 360RON...merge si de pe FORD si vine unu simplu fara riduri...celalalt mai scurt e parca si mai scump... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post Poate suiera mai tare fiindca e VOLVO si vrea sa iasa in evidenta Atat timp cat merge bine,nu scoate fum sau altele eu zic sa o lasi asa,eventual mergi la un tester vezi daca zice ceva. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post eu sincer nu prea aud turbina nici pe 1.6D si nici pe 2.0D...eu la inceput am crezut 1.6D nu are tubina pt ca nici nu o auzeam si parca nici suflu nu-l simt....pe de alta parte la un TDI sau un BMW o aud imediat...de suierat a inceput sa suiere cand mi-a crapat furtunu...si daca tot suntem la capitolul turbina la ce rpm ar trebui sa intre turbina la 1.6D si la 2.0D?la 2.0D parca o simt undeva intre 2500 si 3300,dar la 1.6D parca simt ceva abia dupa 3000rpm Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post Pe la 1700-2000 intra la 2.0 cred ca tot asa si la 1.6 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 May 2010 · Report post Eu stiu ca suiera ca un C4 diesel, eu asa am auzit Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Apr 2012 · Report post deci vreau sa spun ca acum 3 saptamani nici nu se auzea turbina dar cu 3 zile inainte sa curat egr ul a inceput sa fluiere sa zic asa dar decat numai putin se aude cand accelerez tare oricum ma nelinisteste si am si un drum de italia de facut dus intors apoi de romania ceva sfaturi va rog Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Apr 2012 · Report post Daca fluiera e cevai normal important sa nu piarda ulei sau sa iasa fum imprejurul ei . La mine tot fluiera nu tare dar daca accelerez se aude Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Apr 2012 · Report post exact si la mine acelasi lucru imi fac griji pt ca plec la un drum de 2000 km dus si 2000 intors si nu vreau sa am probleme dar sper sa fie ok ms pt raspuns ma ajuta moral sa zic asa am crezut ca doar a mea face Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Apr 2012 · Report post Poate suiera mai tare fiindca e VOLVO si vrea sa iasa in evidenta Atat timp cat merge bine,nu scoate fum sau altele eu zic sa o lasi asa,eventual mergi la un tester vezi daca zice ceva. Normal ar fi sa NU fluiere, eu la batrinul 740 prin anu 2000 am vrut sa ai fac RK la motor-tubo la Szeghed si am intrebat atunci daca e normal sa fluiere, si mi-au aratat pe un turbo ce era expus la ei ca din cauza particulelor de praf ce scapa de filtru si lovesc palele de la turbina in timp acestea se uzeaza si isi modifica marginile de aia apare acel suierat, iar de aici vine beleaua ca in timp ele se uzeaza neuniform si dezechilibreaza axul turbinei de unde apare apoi jocul in ax si mai rau ruperea axului. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Apr 2012 · Report post Depinde de motor, D5-urile fluiera din nastere, turbina mare, presiune mare, este normal sa fluiere mai tare ca un motor mic . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2013 · Report post Salut, am si eu o problema cu suieratul/fluieratul turbinei. De vreo saptamana in suiera, dar eu observ sunetul doar intre 1200-2200RPM (posibil sa fie si mai sus si sa nu se auda din cauza turatiei). Am fost la Primus pentru o diagnosticare, raspunsul a fost urmatorul: problema este doar de sunet, performanta nu este afectata. Mie imi intra motorul in protectie dar foarte rar. Ultima oara a fost cu o zi inainte sa inceapa suieratul (acum o saptamana cred, suieratul l-am observat prima oara dupa. De atunci nu a mai facut figuri). Deocamdata cica pot sa merg cu ea, se pare ca nu au gasit nici o eroare relevanta/grava - din ce am inteles. Pe langa asta mai am un zgomot dupa oprirea motorului care spun ei ca ar fi de la actuator/ valva control turbina. Nu am bani acum si oricum prefer sa nu ma arunc la schimbarea turbinei (oferta facuta de ei e undeva in jurul a 7500RON - doar turbina, cica ar mai fi si alte piese, garnituri care nu sunt incluse). Incotro sa ma indrept acum ce teste sa ii mai fac ? Cine ma poate ajuta ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jun 2013 · Report post Super . Uite iti recomand eu un test, iesi putin pe autostrada si in treapta a 5-a la 2000rpm (~100km/h) apasa acceleratia la fund pana la 150km/h . Daca apare un mesaj de ANTI SKID in bord iar motorul va intra in protectie inseamna ca ai probleme la turbina . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Jun 2013 · Report post O sa tin minte... pentru data viitoare. Momentan sunetul a disparut; aseara cand am plecat de la servici nu a mai facut si nici azi dimineata. Cand o sa ajung pe autostrada o sa fac si asta. Multumesc frumos! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Oct 2015 · Report post Domnilor sa ma lamureasca cineva:Am fost la un drum mai lung circa 2500 km si am observat (oricum de ceva vreme scoate fum - volvo d5 2005 e3) ca scoate fum si la accelerare de la 140 la 150. Dupa ce am facut drumul am observat sunetul asta ciudat de la turbo (fluierat, suierat nu stiu cum sa descriu) cea ce inainte nu se auzea si ma suparat faptul ca si la turatii mai mici suna. Am fost la service au zis ca s-a dus intercoolerul, am si schimbat nu mai scoate fum merge mai tare dar a ramas sunetul ala ciudat. Mecanicul a zis ca nu e un sunet "rau" dar cea ce ma preocupa ca inainte nu era si parca se aude tot mai tare.am citit postarea cu service-ul de la Szeged, si postarea lui BogdanG dar greu imi vine sa cred ca e normal sa faca asa. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Oct 2015 (edited) · Report post Si eu am aceiasi problema cu suieratul!A aparut dupa ce am citit si pus in practica ( din pacate ) , ca cica e bine ca o data pe luna, sa cureti turbina mergand in a II-a, la turatii de 4500 , timp de 10 sec. Am facut chestia asta de 3 ori si uite asa a aparut suieratul.Se aude in special in sarcina ( mai tare in a II-a si a III-a ). Se aude mai putin cand e pe liber ( la turatii de 2500 - 3000 ).Masina urca foarte bine in turatii si nu scoate fum. Doar ca se aude acest suierat deranjant. Nu pot zice ca fluiera, asa cum sunt unele filmulete de pe youtube.Ce am facut pana acum:1. Am verificat toate furtunele, dar nu am gasit nimic spart. Totusi nu sunt sigur ca am facut o verificare chiar buna. Stiti cumva, exista vreun gaz albastru care se baga pe circuitul de aer si in felul asta vezi daca are scapari? 2. Am verificat daca este ulei in turbina ( partea dinspre filtru de aer ) si bineinteles ca era. Am schimbat capacul de la culbutori ( care are si filtrul epurator ) in ideea ca filtrul epurator este stricat si din cauza asta baga ulei in turbina.Nu mai este asa mult ulei in turbina , dar tot se mai aduna ceva.Uneori, dupa un drum pe autostrada ( tinuta in turatii peste 3000 ), se aduna mai mult ulei in turbina si chiar si in furtunul dintre turbina si filtru aer.Se poate ca uleiul sa vina din turbina si nu prin circuitul cu filtrul epurator?3. Am schimbat uleiul de la cutie, in ideea ca suieratul vine de la cutie. Rezultat negativ, inca suiera. In schimb intra mai bine in viteze.4. Am incercat sa curat turbina ( fara demontare ) cu Wynn's Turbo Cleaner si egr-ul cu Wynn's Diesel EGR 3. Infara de impresia ca urca mai usor in turatii, suieratul a ramas. Mecanicul zice ca e vorba de turbina, dar daca o duc la reconditionat e posibil sa faca si mai tare.Am discutat totusi cu cei de la reconditionari turbine si pt o verificare trebuie sa le duc turbina demontata ( se pune pe stand ). Deci asta inseamna manopera demontat/montat.O alta chestie pe care am sesizat-o intamplator e ca dupa un mers subturat, suieratul aproape ca dispare.Totusi, ma gandesc ca poate veni si de la:- alternator ( diode, fulie )- scapari gaze pe sistemul de evacuare- scapa garnitura la vreun injector ( am inteles ca este o problema comuna la motoarele 1.6 d, 109 cp ). Chiar in meniul secret am un cod de erroare P0265 - Cylinder 2 Injector Circuit High.Va rog ceva sfaturi!Ce as putea sa mai fac pana sa ajung la reconditionare turbina ( costuri de aprox 1300 lei )?Cunoasteti un mecanic din Constanta specializat pe motoarele 1.6 d ( regasite si pe Ford, Mazda, Citroen ) Edited 22 Oct 2015 by Val8Geo Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Oct 2015 · Report post Salut,In primul rand te sfatuiesc sa verifici circuitul de ungere al turbinei, problema des intalnita la acest motor: se infunda sita din surubul de pe blocul motor si turbina nu mai primeste debit suficient de ulei. Eu am eliminat acea sita dupa ce am schimbat 3 turbine in 10k km, de atunci am facut 30k km fara probleme.Pentru reparatia turbinei exista un atelier in Constanta vis a vis de fabrica de paine Dobrogea, inainte de a urca podul de la IPMC, dar nu e tocmai ieftin.Ultima data mi-a cerut 300 euro pentru reconditionarea turbinei, fara montat/ demonta, insa se pare ca sunt profi baietii de acolo.In cazul in care este necesara reconditionarea, ai varianta sa achitionezi miezul turbinei (partea centrala cu cei 2 paleti) gata echilibrat , pret : ultima data la OKAlba 785 ron. In acest caz pui capacele de la vechea turbina si valva vacumatica si in teorie ai o turbina noua.Turbina suiera mai accentuat dupa 2000 rpm, atunci creste presiunea si pe evacuare si pe admisie.Multa bafta ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Oct 2015 · Report post Of, turbinele astea. Orice turbina suiera. Mai tare sau mai incet, depinde de ureche si turbina. Daca e vorba de un suierat foarte ascutit (gen face ca o sirena cind accelerezi, indiferent de viteza), posibil sa se fi rupt vreo pala. Caz in care trebuie schimbata. Asta a fost cazul meu si unii se dadeau la o parte din fata mea ca ziceau ca sint ceva masina oficiala. Daca suieratul pe care il auzi e mai degraba un sunet ceva mai "grav" adica mai jos in genul unei expiratii/inspiratii, adica ai impresia ca suge aer (scuzati expresiile), atunci posibil sa scape pe la un furtun de la intercooler aer. Si daca tot ajungem la intercooler, in el se aduna in timp ulei. Vrei nu vrei, se aduna. Ideal e sa fie spalat la citiva ani. Tot odata axul turbinei este racit/uns cu ulei. E normal sa ai ulei la turbina. Nu mult, dar e normal sa existe. Uleiul ala ori se arde ori ajunge in intercooler. Exista si teste care se pot face la turbina pentru a vedea ca functioneaza normal si in parametri. Se verifica volumul de aer cerut de ECu versus volumul debitat de turbina. Valorile trebuie sa fie apropiate sau identice. Stiu ca la vw se pot face, nu stiu la volvo. Cit despre reparat, daca ai nevoie de o recomandare in Bucuresti, da-mi un PM si iti dau detaliile. Si crede-ma, nu cred ca sint mai mult de 5 oameni pe care sa-i recomand sincer pe domeniile lor. Sper sa nu fi dat cu batul aiurea total. Dar cam asta e ce stiu eu. Share this post Link to post Share on other sites