Guest budulan

DECUPLATI BATERIA CAND LUCRATI LA INSTALATIA ELECTRICA!!!!!

30 posts in this topic

Fratilor, orice modificare/verificare..... electrica faceti decuplati bateria!!!! Altfel bagati mana in buzunar sa platiti la service resetarea erorilor.... Pe principiul prostul nu e prost destul daca nu e si fudul...am patit-o cu buna stiinta..... Am scos bordul ca sa schimb cateva becuri arse..... m-am uitat ce becuri imi trebuie si l-am pus la loc.....Toate bune si frumoase doar ca imi arata rezervorul plin!!!! Il desfac din nou, ma uit ce si cum si vad ca are niste arculete de contact care trebuie sa intre in niste cleme.... Le pun la loc cu o penseta....montez si surpriza...SRS-AIRBAG requaire urgent service!!!! Sa-l duca naibii....pana la 12 noaptea am stat sa resetez mesajul si degeaba....Am terminat bateria in schimb. Stiam ca asa se poate intampla dar am zis ca daca am ultima varianta de soft din 2007 au scapat de bug-urile astea.... Masina tot timpul isi face teste si daca in momentul ala nu e ceva conectat apare eroarea....Care ramane.... 3 erori pot aparea: la SRS-Airbag la ABS si la Climate-Control... de care nu scapi numai la service...:(

  Procedura e asa cand schimbati ceva.... Puneti contactul pe pozitia II si apoi decuplati borna de masa de la masina...... Cand reveniti puneti doar borna la loc si masina nu uita nimic timp de 12 ore.....

A si inca ceva, pe bord scrie MADE IN TAIWAN..... sa-l ia dra...u de bord de 2 lei....

Share this post


Link to post
Share on other sites

am patit-o si io acu 2 zile. am schimbat siguranta la bricheta, cu cheia scoasa din contact. si, binenteles, srs airbag urgent service ! chestia e ca o mai schimbasem acu 1 luna, la fel si n-am primit nici o eroare...

asta e,oricum ma duc la revizie saptamina asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iulrix, recunoaste ca ai scos si alte sigurante de pe acolo, nu numai aia de bricheta  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar vedeti ca nu e indeajuns doar scoaterea bornei, trebuie si modul in care o scoate-ti sa fie corect.

Conform Vadis, cheia pe 0, scoti borna, lucrezi, si cand pui borna inapoi sa fie cheia pe 2.

Eu am patit-o, am eroare la electrica pentru ca am reconectat borna cu cheia pe 0, ceea ce pare logic la 99% din masini.

Deci cand deconectati, cheia sa fie pe 0, eventual dupa ce puneti pe 0 asteptati 3 minute pana sa scoate-ti borna.

Dupa ce v-ati facut treaba cheia pe 2, apoi conectati bateria.

Stiu ca suna aiurea si ciudat, dar asta e.

A si inca ceva, pe bord scrie MADE IN TAIWAN..... sa-l ia dra...u de bord de 2 lei....

Stai linistit ca toate sunt asa, korea, taiwan, motorola. De la reno, pejo, pana la Audi R8 toate sunt cu electronica made in taiwan.

Aveam undeva o lista cu masinile pe care se foloseste micro-procesorul motorola pe care il avem si noi in bord-uri, si mama da mare era lista.

Good luck

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iulrix, recunoaste ca ai scos si alte sigurante de pe acolo, nu numai aia de bricheta  ;D

o sa te declar oficial,"clar-vazator". cum ti-oi fi dat seama, nu stiu...

:D;D:D

@Roberto

mersic ! da' e inginerie nene la masinile astea ! si nu scrie nicaieri cum trebe facut...multumesc , inca o data !

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare :  masina mea sta cu borna scoasa cam de 1luna . maine trebuie sa o cuplez la loc . inafara de faptul k trebuie sa am contactul pe II ce alte setari chestii trebuie sa ii mai fac dupa aceea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare :  masina mea sta cu borna scoasa cam de 1luna . maine trebuie sa o cuplez la loc . inafara de faptul k trebuie sa am contactul pe II ce alte setari chestii trebuie sa ii mai fac dupa aceea ?

Pai o rugaciune ar fi bine venita  ;D. Teoretic daca ai minim 11V in baterie nu ar trebui sa ai probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iulrix, nu vrei sa ne spui ce ai "mesterit" in plus pe langa siguranta?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge sa umbli si fara sa scoti borna.

Scoti cheia din contact,astepti cateva minute,dupa care poti sa umbli la ce vrei, si la airbaguri,sa le scoti ,sa le pui la loc,sa faci ce vrei,doar sa ai grija mare,si sa nu bagi cheia si sa pui contactul cat ai mufe desfacute,atata tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge, trebuie sa astepti cam 10 minute dar daca te grabesti mai bine scoti borna :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iulrix, nu vrei sa ne spui ce ai "mesterit" in plus pe langa siguranta?  ;D

abs, ceva acolo... ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

am patit si eu chestia cu SRS-AIRBAG SERVICE URGENT. ce e interesant e cam am patit-o in mers. am fost vineri noapte la o partida de pescuit, am mai stat si prin masina si aveam tot felul de chestii pe sub scaune (statie, amplif, jucariile copilului, niste sitcle de jumate goale, etc. am dat scaunele in spate ca sa pot sta mai comod. dupa ce am plecat de acolo (pe aratura) si am iesit in sosea, dupa vre-o 10 km mi-a aparut mesajul de mai sus. cum scap de el si ce implicatii are ???

PS: nu mai pun la socoteala ca de vre-o 3 saptamani imi apare din cand in cand mesajul ANTI-SKID SERVICE REQUIRED sau ANTI-SKID TEMPORARY OFF. dupa cateva minute sau o franare mai brusca, mesajul dispare chiar fara sa opresc motorul. ceva solutii ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

am patit si eu chestia cu SRS-AIRBAG SERVICE URGENT. ce e interesant e cam am patit-o in mers. am fost vineri noapte la o partida de pescuit, am mai stat si prin masina si aveam tot felul de chestii pe sub scaune (statie, amplif, jucariile copilului, niste sitcle de jumate goale, etc. am dat scaunele in spate ca sa pot sta mai comod. dupa ce am plecat de acolo (pe aratura) si am iesit in sosea, dupa vre-o 10 km mi-a aparut mesajul de mai sus. cum scap de el si ce implicatii are ???

PS: nu mai pun la socoteala ca de vre-o 3 saptamani imi apare din cand in cand mesajul ANTI-SKID SERVICE REQUIRED sau ANTI-SKID TEMPORARY OFF. dupa cateva minute sau o franare mai brusca, mesajul dispare chiar fara sa opresc motorul. ceva solutii ????

Pentru SRS trebe tester si pentru restu tot tester,la skid e un contact imperfect la una din componente senzor volan,senzor acceleratie laterala(sub scaun pasager daca ai DSTC)

In concluzie trebe tester.Testerul care iti trebuie este la mine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cum ajung la testerul in cauza ? cand se poate ? how much ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupun ca la fel se procedeaza cu borna si in momentul in care intentionezi sa schimbi head unit-ul original cu un aftermarket?

Edited by andforgiven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Ma bucur pentru ceea ce citesc in acest topic, pentru mine aducand unele lamuriri, necesar pentru cand va reveni vremea buna :lol:

Sa vedem daca am inteles bine.

Conform celor scrise de Roberto:

1.Cheia la zero

2.Deconectat acumulatorul

3.Bagat degetele prin viscerele masinii...

4.Cheia la pozitia doi

5.Reconectat acumulatorul

Conform celor scrise de Claudiu2525 si Bogdan G:

Se poate lucra si fara deconectarea acumulatorului, cu conditia ca masina sa nu fie cu cheia in contact si obligatoriu dupa un timp de asteptare de cca. 10 minute.

-Sa inteleg ca ambele variante sunt corecte ? Intreb pentru a nu face vre-o imbecilitate la badogul meu D4192T3 din 2001.

Si daca tot va bat la cap, indicati-mi va rog care este ordinea deconectarii bornelor (daca exista una); sau in cazul utilzarii variantei expusa de Roberto, respectiv deconectarea doar a uneia din borne, care este aceasta ? Borna + ?

Inca ceva; prin deconectarea acumulatorului exista "sansa" de a fi nevoit a reintroduce ceva coduri privind radioCD-ul masinii, un Sony CDX A250 ?

Merci si scuze pentru nestiinta.

Edited by AdiP
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Intai se deconecteaza borna '-'

De ce?

Pentru ca in general cheile sunt doar metalice, fara izolatoare pe manere.

Caroseria masinii, si orice componenta majora de fier din masina este legata la '-' bateriei.

Daca tu te apuci sa desfaci borna '+' si din greseala faci punte intre borna '+' si caroserie unde se gaseste '-' ul masinii..... ai pus de un scurt circuit pe baterie.....

Asta e ca o explicatie.

Toata lumea spune: "fa asa fa asa"..... recunosc mie imi place sa stiu si de ce "fa asa"...

Poti sa desfaci si doar borna '+', e ok dar trebuie sa te simti stapan pe tine si pe manuitul cheilor pentru a evita un scurt circuit sau sa ai chei izolate.

Poti desface orice borna. Important e sa nu mai ai curent in masina.

Eu am lucrat la casetofon si cu bateria pusa insa ..... cred ca am avut norocul incepatorului. Chiar tot puneam contactul si il scoteam pentru a vedea daca functioneaza cd-ul. Pe atunci nu citeam forumul si nici nu m-as fi gandit la alte efecte negative.

Cat despre casetofon.... asta nu stiu... o sa iti raspunda meseriasii forumului.

Edited by ValiU
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform manualului de reparatii ,se deconecteaza intotdeauna borna minus( - ),restul e folclor.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate lucra si cu tensiune, eu am scos AIRBAGuri avand bateria conectata si nu a sarit nimic, nici macar nu a ramas eroare stocata. Calculatoarele se inchid treptat, dupa 30 min nici un calculator nu mai ramane aprins .

La fel de bine te poti umple de erori scotand borna ( - sau + nu conteaza) fara sa tii cont de faptul ca borna se pune la loc numai cand ai cheia in contact in poz II .

Deci pt a fii 100% ca nu apar probleme cel mai bine este sa scoti cheia din contact sa astept 5-10 minute pana se stinge CEMul, DIMul si SRSul dupa care scoti borna (-) faci ce-ti trece prin cap la electrica dupa care pui contactul pe pozitia II DUPA CARE pui borna (-) .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu in seama cu voi !!! La xc meu cand a fost in raparatie si s-au desfacut toate mufele care erau sub capota si calculatorul sau calculatoarele ca erau 2 bucati de dimensiunea unui hard drive, am scos prima oara borna + urmata de borna -, fara nici o cheie in contact, iar dupa ce am terminat treaba, bornele au fost puse - prima urmata de + fara nici o cheie in contact si nu am avut nici o eroare ! Poate difera de la o masina la alta ! In alta zi am desfacut panoul cu sigurante de la motor si am urmat acelasi procedeu si tot fara erori :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin dupa ce ma uit in ce parte este borna de + si in ce parte este borna - ! Se poate sa fi incurcat pozitiile lor :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum spuneam mai sus, am incurcat pozitia lor in gand si le-am incurcat cand am postat :) :) :) !

Am deconectat prima oara borna - si pe urma borna + si cum spuneam '' FARA ERORI ''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sunt unii cărora le place să rişte... ;D

Senzatii dupa:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

astazi schimb bateria. si ca sa fiu sigur ca nu-mi apar erori si ca am inteles eu bine. pun cheia in contact scot borna - urmata de +, pun bateria, mut contactul pe pos II si pun borna - urmata de +. e ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci pt a fii 100% ca nu apar probleme cel mai bine este sa scoti cheia din contact sa astept 5-10 minute pana se stinge CEMul, DIMul si SRSul dupa care scoti borna (-) faci ce-ti trece prin cap la electrica dupa care pui contactul pe pozitia II DUPA CARE pui borna (-) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now