Guest vyruz334

probleme cu sonda lambda

27 posts in this topic

in primul rand buna ziua ... ( este prima data cand  intru pe acest club si sper sa fie de folos , si poate si eu la altcineva )

am un volvo 850 gtl 2.5 24 valve , an '96 , cutie automatica , nonturbo , varianta berlina ...

de cand am luat-o de la fostul proprietar avea becul de la bord ( sonda lambda ) aprins ...

cred ca e pe buna dreptate aprins ca imi si consuma f ... f... mult ( peste 20% in oras )

am schimbat sonda lambda ... dar becul tot aprins ramane ...

in rest nu se simte nici o diferenta ...

ma poate ajuta cineva ....

ce pot sa ii fac ...

sau sa ma duc la volvo si sa o bag pe tester la ei ( dar imi e sa nu ma usuce de bani ) ..

pls ... help me ...

multumiri anticipate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semnul lambda nu semnifica o defectiune la sonda lambda, ci o defectiune la sistemul de management al motorului. Asta poate sa insemne orice de la o bujie pe duca pana la un senzor iesit din parametri sau un contact imperfect.

Vezi daca poti face rost de un debitmetru de aer (piesa ca un tub de pe furtunul dintre filtrul de aer si clapeta de acceleratie) de la un alt 850 imprumut, e destul de cunoscuta problema la 850. Sau pune-o pe un tester (nu stiu daca merge al meu, la VVV850 nu a mers si are acelasi motor ca tine), scoate pe o hartie erorile si mergem mai departe de-acolo.

Later edit : Ahh, si uita-l de mecanic pe ala de ti-a schimbat sonda aiurea, zi-i sa se apuce de bucatarie or something... Tine-o pe cea veche, s-ar putea sa iti foloseasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune-o pe tester. Nu neaparat la Volvo. Oricum intreba daca testerul lor stie de 850.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dau si eu un sfat - poate ajuta. Bujiile noi,filtru de aer nou in primul rind. Cind ai putin timp, ia un spray-contact, desfa si curata tot ce exista mufa-inclusiv Mass Air Flow-ul - senzorul din racordul filtrului de aer.Mai poate fi un senzor de O2 (de la intrare sau iesire din catalizator).Mai pot fi infundata tubulatura, sparta, etc.De la sonda nu e - devreme ce ai schimbat-o. Ca regula, pentru lucruri marunte - uita de mecanicii din RO - mai rau strica decit repara-chiar daca exista toata documentatia de care au nevoie...

Daca stii un pic de engleza, uite aici ceva:

"Lambda light means your car emission system have problem. In detailed, there is problem at inlet side or exhaust side. There may be a defective sensor or part or blocked or broken hose at inlet side.

According to my experiences, I can say that the problem is at inlet side.  (partea de intrare) :-\

Firstly, the car should be checked in a dealer and Diagnostic Trouble Codes should be read via Volvo System Tester, after learning what the Diagnostic Trouble Code is, the corrective action will be taken. If you learn the Diagnostic Trouble Code from a dealer I can help you more.

But firstly you may check all the air hoses at inlet side, this can be very beneficial and helpful for you. As a clue for you, there is a short and small pipe under the inlet manifold comes from turbo charger, firstly check it, it may be defective. However, if you can not find any defective pipe, it means that there is a defective part or sensor."

Daca nu te descurci cu textul de mai sus, zi-mi si-ti traduc cuvint cu cuvint.

Bafta !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceasta problma la 850 apare atunci cand speli motoru "pt cei care nu au aflat ca motorul nu se spala" <<am patzit shi eu>> si se rezolva cu testerul... se shterg errorile mashinii si se rezolva sau cel puztin asa a fost la mine....

Volvo 850 este dotat cu un "auto tester" in timp util o sa ma informez si o sa va anunt cum se foloseshte.... (actualmente nu detin informatii exacte cu privire la folosirea acestuia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"auto testerul" este pina in 1995 inclusiv  si se afla linga capacul albastru rezervor apa parbriz (stinga). Din 1996 nu mai e ,  l-au pus in masina - ca sa nu mai poti asa simplu (si fara bani) sa-ti resetezi Service Light-ul :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Am o problema cu masinuta mea.

A venit un mecanic pentru a face o constatare si sa imi confirme ca turbina este defecta,mecanicul a venit s-a uitat la ea si a constat ca turbina nu este blocata,stricata sau ceva de genul asta.

A venit am pornit motorul dupa care a turat-o de catva ori pana la limitare si apoi m-a pus sa fac o proba cu ea.Masina merge mult mult mai bine se vede pe ac si se si aude cum lureaza turbina.

Acum problema mea este alta,in bord am becul de la sonda lamda aprins,cum pot verifica daca sonda este intradevar defecta sau este din alta cauza becul aprins?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul respectiv nu inseamna neaparat sonda lambda ci orice ar duce la functionarea "defectuasa" a motorului , gen un senzor .

Daca masina ta este fabricata pana in 1996 are unitate de diagnsoticare pe ea*  daca este fabricata din 1996 in sus are mufa OBD si trebuie tester .

*Unitatea de diagnosticare se afla in spatele farului din dreapta atasata de cutia cu computere  . Defapt sunt 2 , A SI B (scrie pe ele ) .

Mai multe detalii aici : http://au.geocities.com/OZBRICK850/computercodesvolvo.html

Bafta ... si sa ne anunti ce coduri ai gasit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am facut testul si am gasit urmatoarele coduri:

1-2-1 MAF signa absent or faulty

1-2-3 Coolant temperature sensor signal absent or faulty

5-1-4 Engine cooling fan at low speed faulty

Poate sa imi traduca cineva aceste coduri mai detaliat?

Becul de la sonda lamda tot imi sta aprins in bord dar nici nu am resetat diagnosticarea.

O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAF SENSOR : este debitmetrul

Coolant sensor : Este senzorul de temperatura a apei ( se afla sub suportul cu termostatul ..... iar termostatul se afla intre furtunul de sus al radiatorului si motor .

Engine cooling fan at low speed : Vrea sa zica ca electrovetilatorul nu merge la tempertura mica .. asta poate sa fie de la senzorul de apa .

Curata-le mufa la cele enumerate mai sus , reseteaza codurile si vezi ce zice .

BAFTA !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Debitmetru prin ce zona a motorului se afla?

Se poate sa am sonda lamda aprinsa in bord din cauza debitmetrului?

Afecteaza consumul?

Azi am dat o tura cu ea imi arata un consum de 50l/100km.

Debitmetrul se poate curata,repara sau trebuie schimbat?

O seara buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ceea  ce vad eu, scris de tine,nu prea ai deschis capote multe le viata ta ;)(no ofense,nimeni nu sa nascut invatat)

sfatul meu,pentru tine este,sa vii intr-o joi ,la intalnire,si cu siguranta o sa afli multe raspunsuri la intrebarile tale :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAF nu s epoate curata in general se schimba

Da , sonda lambda sta aprinsa din cauza MAF-senzorului .

Cel mai bine vino joi la intalnire  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap..vino cu baietelu tau sa il citim pe toate partile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce bine ca mai citesc si eu pe aici  ;)

1) MAF-ul se poate curata. Se ia spray contact si se da pe lamela aia, se asteapta 5 minute sa se usuce si se baga la loc - in timp ce se usuca sa nu fie furtuna de praf, se intelege  :D

2) urmatoarele 2 coduri sint in strinsa legatura - deci s-ar putea sa fie doar de la ECT - senzorul de temp. de sub termostat - se masoara si ala, nu da banii pe el de pomana. Iei un ohmetru, faci rost de un termometru si bagi senzorul si termometrul intr-un ibric (senzorul il tii de mufa - nu bagi mufa in apa) si incalzesti pe foc apa. Daca ai valorile astea aproximative, senzorul merge si e ok. daca nu, poate sa fie unul din cele 2 fire cu contact prost (cum a fost la tommytza) sau chiar senzorul in sine :

    0 grade        -       7500 omhi

  20 grade        -       2800 omhi

  40 grade        -       1200 omhi

  60 grade        -        560 omhi

  80 grade        -        300 omhi

  90 grade        -        206 omhi

100 grade        -        150 ohmi

se poate verifica si pe masina - doar la mufa sa, daca indeplinesti conditiile de mai sus, adica la un motor rece acum senzorul are vreo 3500-4000 ohmi iar daca ai mers cu masina si motorul e fierbinte senzorul are vreo 150-200 ohmi. Asta ca sa mai dai senzorul jos, valorile de mai sus sint pentru maniaci ca mine.  ;)

O sa ne vedem -  daca nu te pricepi las-o asa ca ma uit eu la ea. Nu-i nici o rusine sa nu stii, o sa inveti si singur.

Bafta si intreba mereu - inainte sa cumperi piese. Am vazut ca vroiai sa iei turbina si pina la urma ea merge...

MAF-ul se controleaza ca in imaginea atasata.Nu de alta, dar e cam scump  :D

post-495-12877858527302_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) MAF-ul se poate curata. Se ia spray contact si se da pe lamela aia, se asteapta 5 minute sa se usuce si se baga la loc - in timp ce se usuca sa nu fie furtuna de praf, se intelege

Ahh  c tare .. la BMW nu se putea curata , Eh se intelege a mea nu are MAF sensor  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

are si a ta Vadime maf sensor, ce naiba...nu mai induce GLT-istii in eroare  :D 

Toate 850-urile au.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea are doar un air temperature sensor  ;D  2.5 20V are MAF SENSOR , a mea este 2.5 10V ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie sa-mi arati, ca nu cred  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesa nr 3 este Air Temperature Sensor , iar piesa 18 este MAF sensorul , dar care la mine nu apare in lista cu parts numbers  ;D Iar suportul meu cu filtru de aer nu are nici macar lacasul unde ar trebuii sa intre MAF sensorul  ;D

post-1287-12877858545681_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da click pe "Fuel System, 2 Valve".. Ar trebui sa-l vezi undeva jos in capatul cotului de admisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu apare in lista cu Piese  ;D Trust me , la motoarele in 10V nu au pus MAF  ;D

post-1287-12877858580579_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nashpa..:)..vezi Vadimutza, mai bine treceai direct la liga T5,cu MAF..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da Vadime, vad ca ai doar MAP - manifold absolute pressure  si IAT - intake air temperature ...ciudat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now