Roberto

Reparatie ambreiaj compresor clima

24 posts in this topic

Recapitulare:

Simptome: Aleator, in general in zile calduroase, drum lung, sau pur si simplu cand AC-ul lucreaza mult dintr-o data din fantele de AC nu mai vine aer rece ci aer cald si umed. Daca se lasa putin clima oprita sau se opreste motorul pentru cateva minute sau se incearca cuplarea\decuplarea AC-ului clima revine la normal si sufla aer rece din nou, dar pentru putin timp.

Cum ambreiajul compresorului meu nu mai vrea sa cupleze deloc, distanta intre fulie si ambreiaj a devenit prea mare si NU AM CLIMA m-am pus sa il fac, ca nu vreau sa vin fara clima la intrunire deoarece daca ploaie mi se aburesc geamurile instant si e foarte nasol.

In fine, problema cel putin la compresoarele de pe T5 se rezolva simplu :

- Se scoate o saiba din cele 2 ( sau 3 ) puse de fabrica tocmai pentru acest lucru, pana se obtine iarasi o distanta optima de 0.3mm intre ambreiaj si fulie.

la P1 e foarte simplu, doar ca la mine toate sunt al dracu' intepenite, asa ca postez aici ce am reusit pana acum.

Ca sa accesam compresorul trebuie doar sa dam roata dreapta fata jos si plasticul de protectie din arca rotii ( torx 25 ) si voila...apare direct in ochi, foarte accesibil.

E uratul ala din partea din fata, se vede ambreiajul, e  cel cu forme......extratereste  ;D

[attach=1]

[attach=2]

Dupa cum se vede in poza de mai jos, ambreiajul intra in fulie, e prins in mijloc cu un surub de 10 si e foarte aiurea de destrans deoarece va trebui sa folositi spray WD40 din abundenta + va trebuie sa improvizati o parghie ca sa puteti tine contra ambreiajului cand incercati sa desfaceti piulita deoarece acesta se invarte  :D.

Eu am facut urmatorul lucru :

Exista 3 gauri special facute pentru o presa extractoare ( special tool ), sunt gauri cu filet pt surub de 8. Luati 2 suruburi de 8, intre ele bagati o surubelnita teapana, apoi cu clicket de 10 cu extensie incercati sa desfaceti surubul din mijloc tinand contra cu parghia improvizata. In functie de cat de intepenit si ruginit e va va lua cateva minute si nervi. Daca mai chemati pe cineva sa va ajute e si mai usor, eu m-am chinuit singur.

[attach=3]

Dupa ce ati scos surubul aici vine buba, cei de pe swedspeed au avut noroc, au scos ambreiajul cu mana sau cu efort minim folosind o surubelnita, dar cum la mine nimic nu e cum trebuie.....al meu e intepenit bocna si nu am reusit sa il scot fara sa fabric acea flansa extractoare cu cele 3 gauri. Pe mine m-a prins seara si am renuntat, dar sapt asta ma pun sa fabric acea flansa cu 3 gauri si una in mijloc ca sa scot ambreiajul, apoi va dau dimensiunile sa o fabricati si voi cei care veti intampina ne-norocul sa fie intepenit.

In continuare am sa postez ce urmeaza dupa ce scoti ambreiajul.

Asa arata dupa ce ati reusit sa scoateti ambreiajul

[attach=4]

Saibele dinstantoare vor ramane ori pe ax-ul fuliei ori pe ambreiaj

[attach=5]

Saibele

[attach=6]

Din cate am citit, sunt care au 2. 3 sau chiar 1. In functie de cat de mare e distanta intre ambreiaj si fulie va trebuie sa incercati mai multe variante, eventual sa folositi alte saibe, dar in 99% din cazuri a fost suficient sa fie scoasa saiba subtire. Aici va trebui sa experimentati, scoateti, puneti ambreiajul inapoi si invartiti de el, trebuie sa se invarta frumos, fara sa agate prea mult si distanta sa fie preferabil cam 0.3 maxim 0.5.

[attach=7]

[attach=8]

Dupa ce s-a obtinut distanta optima intre fulie - ambreiaj se monteaza totul inapoi frumos si se face un test.

Am sa revin dupa ce fac flansa extractoare la mine cu mai multe poze si cu schita flansei pentru cei care nu pot scoate ambreiajul cu mana daca e intepenit ca la mine.

La mine nu mai cupleaza deloc, dinstanta e foarte mare la mine, aproape 1mm daca nu mai mult, cupleaza doar daca ii dau o mica lovitura ( il imping ) dar decupleaza la primul ciclu si asa ramane. Distanta a ajuns prea mare si bobina magnetica nu are puterea necesara sa traga ambreiajul asa mult.

Va urma...

post-527-1287788711148_thumb.jpg

post-527-12877887114056_thumb.jpg

post-527-12877887115998_thumb.jpg

post-527-12877887118255_thumb.jpg

post-527-12877887118769_thumb.jpg

post-527-12877887119241_thumb.jpg

post-527-12877887119761_thumb.jpg

post-527-1287788712028_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si acum merge bine ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si acum merge bine ?

Nu ai citi tot asai ?  :D :D :D

M-a prins seara si nu am apucat sa fac flansa aia extractoare ca nu am masina de gaurit  >:(, ma pun maine sa o fac,  ma duc la un amic care are scularii, scot ambreiajul, scot saiba si...vedem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnu Roberto , din cate vad eu din pozele mai putin clare , tu ai bobina electromagnetului topit .. deci o sa ai nevoie de altul . fix de aia iti decupla .  iar ca sa scoti fulia cu rulment nu ai nevoie de nici o flansa minune . scoti siguranta rotunda de pe mijloc , pui pe cineva sa-ti tina in mana compresorul cu fulia in jos si tu bati(ciocanul) in 3-4 puncte cu un dorn de cupru sau aluminiu in fulie pana iese (cade) , nu este presat mai deloc acolo , este bagat cota/cota.  demontatul plus montatul trebuie sa dureze maxim 10 min .

Share this post


Link to post
Share on other sites

"tu ai bobina electromagnetului topit"

???!!!???

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA! Bobina topita .    se supraincalzeste si se topeste lacul din bobinaj...      am desfacut multe dintralea la viata mea .

Scoate fulia si ai sa vezi numai plastic topit acolo si sarmele din bobinaj .  el normal trebuie sa fie intact si de culoare neagra sau maro deschis .

Share this post


Link to post
Share on other sites

te rog, arata-mi si mie din pozele astea UNDE este bobina topita...sau macar unde e ea.  8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

printre canalele alea din fulie ar trebui sa se vada foarte frumos plasticul care acopera sarma de la bobinaj . pe cand in pozele astea se vad canalele infundate cu plastic topit ..  e posibil sa fie doar praf ..  niste poze mai clare ar ajuta mai mult  sau Roberto ne poate spune ce-i acolo dupa ce scoate fulia.

post-4178-12877889620935_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

printre canalele alea din fulie ar trebui sa se vada foarte frumos plasticul care acopera sarma de la bobinaj . pe cand in pozele astea se vad canalele infundate cu plastic topit ..  e posibil sa fie doar praf ..  niste poze mai clare ar ajuta mai mult  sau Roberto ne poate spune ce-i acolo dupa ce scoate fulia.

Ambreiajul din poza e bine mersi reparat de ceva timp. Nu e nici o bobina arsa e doar praf\mizerie si tot baiul la compresoarele astea e in 90% din cazuri distanta pacii.

Ambreiajul din ultimele poze e unul dintr-un ghid de pe swedspeed, deci omul l-a reparat si a postat DIY. Am mentionat ca eu nu am putut scoate fulia, deci eu am luat poze de la alt DIY, nu am vrut sa postez un DIY incomplet.

Mariane, nu...nu se poate scoate la toate compresoarele asa usor, la al meu nu exista siguranta. Tipul de pe swedspeed cu masina exact ca si a mea a reusit din prima, am tot corespondat cu el si degeaba mi-a spus exact cum si ce a facut ca al meu e intepenit.

Am vb cu o cunostinta care se ocupa cu asa ceva si o sa mi-l faca el dar momentan nu am timp, eu nu am cum sa il fac, nu am timp si anotimpul asta ma dispera, acum am amigdalita, sta dracu' sa desfaca compresoare  :D.

Mi-a confirmat si cunostinta acelasi lucru, nu la toate se scoate usor fulia, mai ales daca nu le demontezi de pe masina, unde spatiul de manevra e si mai limitat.

Voi reveni cu detalii cand il repar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in pozele postate de tine este modelul asta usor cu siguranta de care iti zic eu .. se vede foarte bine siguranta .  acuma ca tu ai altceva decat ce e in pozele astea nu am de unde sa ghicesc .. dar in principiu cam la toate este la fel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah, bine ca nu e bobina aia afurisita de vina  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu aveam problema asta am dat jos (c ulmea pe masina fara sa golesc instalatia)fulia (o trebuit sa fac presa)

cupla compresorul dar degeaba nu baga presiune;

asta a fost in 2008 ;am luat  de la rand  compresorul si de atunci merge :D

trebuie sa desfac compresorul meu sa vad de ce se invartea in gol si cand era cuplat;

poate ii o qestie minora ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea cu motorul de 2.0D 2004 am luat-o cu un usor huruit cand pornea ACul...Acum insa cand porneste ACul se aude si un zgomot metalic ascutit...nu foarte tare,dar se aude...

Tot ambreiajul o fi?de functionat functioneaza ok...o singura data de curand mi s-a intamplat sa pornesc masina cu ACul pornit pe automat(adica beculetu de la AC era pe verde) si sa nu bage aer rece...probabil e inceputul???

La tine Roberto vad ca nu mai cupla deloc,in schimb la mine scoate si zgomotu asta ascutit + huruitul...se mai poate repara oare in cazul asta sau so fi dus vreun rulment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta am avut-o si eu... Exact ca la Roberto: aleator, vare imi decupla clima, mai ales in zilele foarte calduroase, sau la turatii foarte mari. Acum 4 zile am fost la service si am "stans" un pic ambeajul de la compresor. Acum merge super clima... o tin tot timpul ON, pe AUTO KLIMATE. Merge impecabil, la orice temperatura exterioara si orice turatie.... Cel putin la motorul meu de 2,4 benzina.... nu stiu cum e la diesel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta am avut-o si eu... Exact ca la Roberto: aleator, vare imi decupla clima, mai ales in zilele foarte calduroase, sau la turatii foarte mari. Acum 4 zile am fost la service si am "stans" un pic ambeajul de la compresor. Acum merge super clima... o tin tot timpul ON, pe AUTO KLIMATE. Merge impecabil, la orice temperatura exterioara si orice turatie.... Cel putin la motorul meu de 2,4 benzina.... nu stiu cum e la diesel....

Ti-am zis eu :D parca !

Motorul tau e idem cu al meu ca si bloc si structura, la fel si compresorul, e identic cu al meu ! La diesel am vazut ca arata altfel compresoarele DAR ACEEASI treaba e la toate compresoarele de clima, nu doar la Volvo !

In principiu, cand nu cupleaza compresorul merita facut testul cu lovit-ul fuliei ( vezi mai sus ), in 10 minute iti dai seama daca ai sau nu problema cu "distanta" si in maxim 1 ora ( pentru cei care o fac prima data ) ai rezolvat problema ! Roata dreapta jos, carenajul rotii si voila, compresorul in toata splendoarea lui. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

salve ...domnilor ...am si eu o intrebare....am fost sa schimb radiatorul AC,nu am clima automata pe ea, doar AC,am fost si am bagat ulei in compresor si freon in instalatie,dar observ acum cand pornesc motorul si dau pe ac ....COMPRESORUL CUPLEAZA PT 30-40 SECUNDE APOI SE OPRESTE PT 20-30 SEC APOI PLEACA DIN NOU PT 30 SEC.....CARE AR FI PROBLEMA LUI.....COMPRESORULUI?? instalatia nu pierde freon .....multumesc....masina volvo s40/2001/cod motor B4204T3/165 hp/benzinar/turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

COMPRESORUL CUPLEAZA PT 30-40 SECUNDE APOI SE OPRESTE PT 20-30 SEC APOI PLEACA DIN NOU PT 30 SEC

Salut! Asa lucreaza compresorul, nu ai de ce sa-ti faci griji. Si la mine este la fel :)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

POate ai setat ceva pe acolo si baga pana ajunge la o anumita temperatura.Dar daca zici ca nu ai clima automata..e putin ciudat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa functioneaza sistemul de clima, e perfect normal cum face, indiferent ca ai Climatronic sau AC manual ! Compresorul lucreaza ciclic pentru ca el "mentine" o presiune in instalatie, face un circuit !

Este perfect normal !

Share this post


Link to post
Share on other sites

atunci revin cu o alta intrebare daca voi spune-ti ca e normal sa faca asa compresorul (pana sa schimb radiatorul ac nu facea asa,cel vechi era praf....4-5 randuri de celule....de la pietre) ...nu ma prea pricep ....atunci cand intra compresorul de clima nu trebuie sa mearga (porneasca ) simultan cele 2 electroventilatoare cel de AC si cel de racire apa impreuna??ele pornesc independent??

cineva mi-a spus ca am presiune mare in ininstalatia de freon..... :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

salve ...domnilor ...am si eu o intrebare....am fost sa schimb radiatorul AC,nu am clima automata pe ea, doar AC,am fost si am bagat ulei in compresor si freon in instalatie,dar observ acum cand pornesc motorul si dau pe ac ....COMPRESORUL CUPLEAZA PT 30-40 SECUNDE APOI SE OPRESTE PT 20-30 SEC APOI PLEACA DIN NOU PT 30 SEC.....CARE AR FI PROBLEMA LUI.....COMPRESORULUI?? instalatia nu pierde freon .....multumesc....masina volvo s40/2001/cod motor B4204T3/165 hp/benzinar/turbo

Asa imi facea si mie cand am avut carbunii arsi la electroventilator si normal nu imi face frig in masina.Din cate stiu eu nu este normal sa faca asa.Pornesti clima..face clant compresorul(deci porneste),da drumu la electroventilator si sta pornit fara sa mai face deloc clantul ala de pornire/oprire si incepe incet incet sa bage frig.Daca opresc clima face la fel si se opreste.Cei de la service mi au spus atunci(dupa ce le am zis ca am probleme cu ventilatorul)ca ii ceva legat de presiunea pe sistem datorata ventilatorului care nu pornea si facea exact cum ai zis.Dupa reparatie/reincarare tot este ok

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta am avut-o si eu... Exact ca la Roberto: aleator, vare imi decupla clima, mai ales in zilele foarte calduroase, sau la turatii foarte mari. Acum 4 zile am fost la service si am "stans" un pic ambeajul de la compresor. Acum merge super clima...

Cum se strange ambreajul ala ca desi Roberto a zis ca imi mai poate da niste sfaturi nu m-as baga sa il desfac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se strange ambreajul ala ca desi Roberto a zis ca imi mai poate da niste sfaturi nu m-as baga sa il desfac?

Sa micsorezi distanta vrei sa zici ?

Pai ai mai multe saibe de diferite grosimi, scoti din ele cate crezi tu ca ai nevoie in minus ca grosime astfel incat sa reduci distanta intre ambreiaj si fulie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in concluzie reglat inseamna tor demontat roata, ambreaj compresor si ajung la saibe. Am constatat ca imi porneste clima daca o setez pe "ON" inainte de a porni motorul. deci daca dau la automat cu ea pornita cupleaza si compresorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now