cata

probleme temperatura apa v40

32 posts in this topic

BUNA SEARA DRAGI VOLVISTI.

Problema este urmatoarea:cand merg in aglomeratie(fara AC pornit) ,temperatura apei incepe sa creasca ,iar cand pornesc AC-ul si ventilatorul porneste temperatura apei scade la normal.Vreau sa va spun ca pe caldurile din aceasta vara nu am avut probleme cu temperatura motorului.Eu cred ca prima treapta a ventiltorului nu mai merge sau este arsa vreo siguranta.Daca cineva stie ce ar putea fi astept raspunsuri.

VA MULTUMESC .

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate fi o siguranta arsa sau altceva legat de electroventilator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca da daca ventilatorul porneste doar cand pornesti AC-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze... la alte masini este pe radiator un senzor care da comanda la ventilator in majoritatea cazurilor se oxideaza papucii cred ca poti verifica si asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

va multumesc pentru raspunsuri.era stricata rezistenta de pe radiator care comanda treptele de viteza ale radiatorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor! Am lasat masina (T4) 3 zile la un prieten..cand am luat-o ... :( caldura mare.. merg un pic (cam 1-2 km) si acul sare pana sus..porneste ventilatorul normal si in a doua treapta...deci e ok. Spuma nu are in ulei si nici ulei in apa.. termostat functional..schimbat degeaba. mers la mecanic...schimbat antigel (de ce nu stiu) ramas fara caldura in masina, asta dupa ce a schimbat nenea antigelul..tuburile care intra in masina in radiatorul ptr caldura masinii calde la intrare la iesire. Radiatorul (ala de racire al instalatiei) mi se pare ca in partea cu ventilatorul AC e fierbinte si in cealalta unde este electroventilatorul este rece...mai nou creste presiunea in vasul de expansiune si iese antigel prin dop. Am fost la 5 mecanici si service auto pana acum..unde am reusit sa obtin o propunere de schimbare cap de bara-schimbat, propunere schimbare antigel-schimbat(am fost ars de un milion ptr antigel...mecanic pe Vatra Luminoasa), propunere de schimbare termostat-schimbat, propunere schimbare pompa apa..inca nu am schimbat ca acolo e mai groasa treaba si scumpa manopera..Acum...are cineva nevoie de bani si propuneri mai ieftine??gluma...si asa am ajuns pe forum cu masina... HELP (AJUTOR)

post-5035-12877887967351_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia verifica matale senzorul de temperatura de sub termostat... Si vezi ce rezistenta are, daca are peste 100Kohm, e dus... Asta ca inceput.

Urmatoarea chestie... vezi daca atunci cand accelerezi brusc iti scade apa in vas... Daca o face, inseamna ca e ok pompa de apa inca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzorul..e chestia aia cu doua fire care intra in capacul termostatului..?..si unde trebuie sa gasesc scris de cat e senzorul??

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaa..sa-l masor cu aparatul..ohmetrul..okay..maine dim verific inainte sa plec la munca

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asemenea... daca pornesti masina, cu busonul de la vas scos, si o turezi brusc pana in 5000rpm si o tii acolo 3-4 secunde si incepe sa dea apa afara din borcan, ai una bucata garnitura de chiulasa de schimbat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

faza e ca masina are amortizoarele fata praf..k si inexistente.. (sapt viitoare tre sa le montez astea noi) este posibil k tipul caruia i-am lasat masina sa o fi dat de pamant..ma rog sa fi venit cu viteza intr-o groapa ceva si sa fi agatat ceva furtune dedesubt sau mai grav sa fi crapat blocul???

Share this post


Link to post
Share on other sites

masurat sonda azi..2,5kohm, scos buson turat la 5000 3-4-5-6-7 secunde in vas nicio miscare. Scos furtune radiator..radiator nu este infundat. Scos unul dintre furtune de la caloriferul intern ala de sub bord (masina nu mai are incalzire decand am schimbat antigel) si nimik..pe acolo nu iesea nimik nici din teava din care am scos furtunul si nici din furtun.. cand a ajuns apa la 90 a inceput sa dea cate un mic val afara pe furtun..furtun care provine din partea de jos a radiatorului mare..si intra in partea stanga a caloriferului intern..

Scos termostat pornit fara el si fara capac..apa circula lent de jos in sus si intra intr-o gaura care duce cred in bloc motor..cu apa la 90 nici o diferenta..pana incepe sa fiarba si da un pic pe dinafara..scos furtunul de la radiator ala mic care duce la vas expansiune si pe acolo iesea un firisor mic de apa si ff slab fara presiune...la 90grade..intrebare..apa nu ar trebui sa circule cu debit prin caloriferul masinii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu termostatul scos trebuia sa-ti galgaie apa pe la termostat ! Adica sa-ti dea un jet de vreo 5cm macar !!! Totusi in regim de functionare ai peste 1 BAR in instalatie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radiatorul se incalzeste uniform?Termostatul inchide si deschide cum trebuie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu galgaie nimik.. ma duc acum sa ma bag in ea sa verific pompa de apa

Share this post


Link to post
Share on other sites

am demontat azi distributia, scos pompa apa...si....surpriza..lipseste o paleta si rotorul este fisurat...concluzie: axul se invarte odata cu cureau si paletele pompei stau pe loc. Luni dimineata distractie...cumpar pompa apa si montez la loc. Sper sa am succes cu distributia sa o pun la loc cum era. AAlegat poza cu pompa crapata.

post-5035-12877888002954_thumb.jpg

post-5035-12877888035542_thumb.jpg

post-5035-12877888039146_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pune hepu ca au turbina  metalica eu asa am pus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paleta care lipseste e undeva in circuit...  :)  Cred ca azi ma duc sa bag apa prin furtunuri in sens invers poate sare afara ..asta daca nu s-ar fi macinat pe acolo.. SFAT..nu puneti niciodata pompe cu palete din plastic...a tinut 2 ani ca atunci a schimbat fostul proprietar cureaua si pompa..si a dat jos pompa orig volvo..  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce am spus hepu ii metalic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suna-ma Luni de dimineata si iti aduc un HEPU in 2h... Ti-am zis ca s-ar putea sa fie din pompa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite abia acum am vazut mesajul..cu pompa..am comandat-o deja..maine dimineata vine hepu 235 lei, flansa amortizor dreapta 190lei, si amortizor monroe gas 277 lei bucx2, un filtru aer 35 lei. total 1022 lei. manopera lipsa ca o fac singur..ca dupa toate plimbarile pe la mecanici am observat un lucru: Ca sa fii mecanic nu trebuie sa stii mecanica. :)))  sa vad dupa ce pun distributia la loc... Maine le am si sper sa le si montez pana seara...nu am presa arcuri dar sper sa o rezolv prin alte metode..Multumesc oricum. Noapte buna si aveti grija de masini ca-s scumpe piesele..

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine pompa de apa era 200 de lei, flansa tot pe-acolo, de la Lemforder, iar filtrul ala de aer de 35 de lei...cu siguranta nu e MANN. Ai grija cu amortizoarele Monroe, ca de 350 lei puteai sa iei niste SACHS-uri Super Touring care aveau si 2 ani garantie fara limita de km. S-ar putea cu Monroe-urile sa te duci dupa 6 luni sa i le faci guler vanzatorului... sau s-ar putea sa ai noroc.

Bafta mare si spor la calat axele cu came, sa ramana distributia la punct !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now