Lucian36

Belea pompa de injectie

21 posts in this topic

Salut,

Am intampinat niste probleme mai deosebite cu s40-ul meu (1,9 diesel, 66KW, 90CP, pompa injectie clasica Lucas, an '98) si incerc sa le rezolv, dar m-am blocat.Sa incep cu inceputul si anume : pompa mea de injectie a inceput sa dea semne de oboseala, a inceput sa picure,apoi a inceput sa curga in adevaratul sens al cuvantului... eu ma gandeam ca ar putea fi vreo garnitura, ceva intre corpul pompei si capul hidraulic unde se formeaza presiunea dar mai sigur am dat-o jos, am dus-o la cineva care se ocupa numai cu asa ceva, mi-a testat-o si mi-a comunicat ca nu se poate reconditiona deoarece curge pe la garnitura imobilizatorului, exact pe unde ies firele imobilizatorului si daca ar fi sa o lipeasca sau sa incerce sa puna ceva acolo nu ar tine. De curiozitate am luat-o si am desfacut-o sa vad ce se intampla acolo...Foarte prost gandite, sunt dezamagit de problemele care le poate avea un volvo s40.Vechiul meu 340 DL functioneaza si acum cu toate piesele originale pe el si se apropie de onorabila varsta de 26 de ani...si la exploatarea de care a avut parte trebuia sa nu mai functioneze de mult timp.

M-am interseat si am achizitionat o pompa de injectie completa de la un parc de dezmembrari auto.Am montat-o pe masina, am pus distributia si toate cele si nu-si mai doreste sa porneasca. Am observat ca atunci cand pun contactul se aprind toate becurile,normal, ca si inainte, inclusiv becul de la bujiile incandescente, odata cu stingerea acestuia se reaprinde imobilizatorul(semnul din bord in care masina este taiata cu X) exact cand intra electromotoul in functiune, sau chiar daca nu-i dau la automat dupa ce se stinge martorul de la bujii se reaprinde acesta, ceea ce inainte, cu veche pompa nu se intampla.Acuma ma gandesc...eroare fizica n-are cum sa fie ca le-am luat de 3 ori de la 0 pe toate...sa fie ceva in neregula cu pompa sau cu computerul de bord, sa nu-mi recunosca vreun senzor de pe pompa noua? Chiar nu-mi pot imagina ce se intampla...Daca ma puteti ajuta cu un sfat...il astept cu nerabdare. Pana atunci sunt pieton :(( Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din Vadis: "In diesel models, the immobilizer does not work via the engine control module (ECM) (1).

The immobilizer is independent of any alarm fitted.

The immobilizer control module prevents anyone trying to steal the car with the wrong key, in two ways:

-via the starter circuit. Starter relay (5) is not grounded. This means that starter motor (6) will not work.

-via the fuel supply via the diesel pump. There is a CSM (Coded Start Module) on the underside of the diesel pump (4) that controls fuel shut-off on the pump."

Deci n-ai facut nimic, masina stie de modulul de pe pompa veche. Nu stiu daca se poate recoda modulul de la pompa noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal

Pompa noua trebuie recodata si se poate recoda. Imobilizatorul nu iti vede pompa noua si nu ii mai da comanda de deblocare.Nu ai led de stare pentru imobilizator? Ala ar trebui sa iti spuna cese intampla.

A doua observatie: nu ai fost la meseriasul potrivit. Pompele Lucas se reconditioneaza total, f ieftin si usor. Pentru o garnitura stricata, te-a pus sa schimbi toata pompa? :huh:

Trebuia sa mai ceri alte pareri inainte sa cumperi alta pompa.

Scurgerile astea sunt clasice, si apar dupa un kilometraj de ~200-250k km... curge fie pe la solenoidul start-stop(ca la tine), fie pe la clapeta de acceleratie... sau pe la solenoidul de avans la rece. Pompa in sine, duce mult mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal

Pompa noua trebuie recodata si se poate recoda. Imobilizatorul nu iti vede pompa noua si nu ii mai da comanda de deblocare.Nu ai led de stare pentru imobilizator? Ala ar trebui sa iti spuna cese intampla.

A doua observatie: nu ai fost la meseriasul potrivit. Pompele Lucas se reconditioneaza total, f ieftin si usor. Pentru o garnitura stricata, te-a pus sa schimbi toata pompa? :huh:

Trebuia sa mai ceri alte pareri inainte sa cumperi alta pompa.

Scurgerile astea sunt clasice, si apar dupa un kilometraj de ~200-250k km... curge fie pe la solenoidul start-stop(ca la tine), fie pe la clapeta de acceleratie... sau pe la solenoidul de avans la rece. Pompa in sine, duce mult mai mult.

Unde anume as putea sa reconditionez pompa veche?N-am mentionat ca dupa ce mi-a dat-o inapoi mesterul a zis ca nu-i mai curgea lui pe banc cand a facut test si am apucat de-am montat-o pe masina si curgea mai tare ca inainte si in plus nu se mai opreste motorul,am luat contactul de tot pana-n pozitia 0 si motorul functiona in continuare, cu un zgomot ciudat fara contact dar nu se oprea...Ceea ce ma arde acum este cum as putea sa recodez imobilizatorul? se poate face la tester sau trebuie reprezentanta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am rezolvat scurgerea de la clapeta de acceleratie, la Dl. Ursu in Brasov... mai exact in Sacele dar nu mai am numarul de telefon. Il pot face rost, daca e ok locatia.

Nu se mai opreste tocmai pentru ca a cedat de tot garnitura si nu mai poate inchide curgerea de motorina. Aici ar putea fi defect si solenoidul dar o sa vezi exact numai dupa ce schimbi garnitura. Aceeasi problema ca si tine, o are si userul "Rebelu"...

Nu trebuie neaparat sa mergi la reprezentanta pentru recodare (de fapt, cred ca ei nu te pot ajuta). Intreaba la cei cu tester daca te pot ajuta.

Bafta.

L.E. Daca tot ai pompa data jos, poti incerca sa schimbi chiar tu garnitura... scoti solenoidul afara si garnitura e undeva in capatul dinspre interior. Sunt aici ceva poze: My link

Mergi cu garnitura la magazinele de piese si ceri pentru pompa Lucas, injectie indirecta... ar trebui sa stie de ea.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am rezolvat scurgerea de la clapeta de acceleratie, la Dl. Ursu in Brasov... mai exact in Sacele dar nu mai am numarul de telefon. Il pot face rost, daca e ok locatia.

Nu se mai opreste tocmai pentru ca a cedat de tot garnitura si nu mai poate inchide curgerea de motorina. Aici ar putea fi defect si solenoidul dar o sa vezi exact numai dupa ce schimbi garnitura. Aceeasi problema ca si tine, o are si userul "Rebelu"...

Nu trebuie neaparat sa mergi la reprezentanta pentru recodare (de fapt, cred ca ei nu te pot ajuta). Intreaba la cei cu tester daca te pot ajuta.

Bafta.

L.E. Daca tot ai pompa data jos, poti incerca sa schimbi chiar tu garnitura... scoti solenoidul afara si garnitura e undeva in capatul dinspre interior. Sunt aici ceva poze: My link

Mergi cu garnitura la magazinele de piese si ceri pentru pompa Lucas, injectie indirecta... ar trebui sa stie de ea.

La mine solenoidul nu curge pe acolo, ci curge exact pe unde ies firele din el si acolo nu pot desface sau nu stiu daca se poate :( si este acel solenoid care este in imobilizator sus sub capacul de fonta, deci este capsulat.Am dat cele 4 nituri jos, care de fapt erau suruburi fara floare si am putut sa desfac acolo exact in partea superioara in centrul sondei exista un fel de mason care strange cele 3 fire care ies, acest manson e crapat si pe acolo curge. Imi pare rau ca nu pot face niste poze acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci... nu stiu ce sa iti spun. La mine se pot schimba toate, e un pic mai diferita pompa.

Pentru decodare sunt prezentate cateva sisteme de injectie in link-ul asta (ca idee, nu stiu daca merg la al tau Lucas DPI-N). decode tool

Cauta pe net, poate mai gasesti rezultate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dj_kko2000, problema ta o am si eu. Acelasi motor, aceeasi pompa.

Eu am dus masina in service de vreo 4 saptamani. La mine a gasit ca ar fi de vina o garnitura (una mica ca un inel, in capul unui pistonas) la acel solenoid de care zici tu. Sambata a reusit sa gaseasca garnitura si urmeaza saptamana asta sa repuna pompa in functiune. Sper sa mearga.

Tu ai schimbat pompa veche cu alta, dar exista acel IMObilizator, care cateodata nu te lasa nici macar sa pornesti masina. Mi s-a explicat si mie ca poate pune si pe direct, adica sa nu mai treaca prin IMO, dar atunci NU va fi suficienta putere la motor, si mai mult decat sigur, nu va trece de 3000 de ture.

La mine, aveam pe langa problema cu mersul continuu al motorului, desi scoteam cheia, si o alta problema, cea a fumului alb pe care il scotea atunci cand porneam masina si pana cand se incalzea motorul. Am schimbat la ea si electrovalva de avans la motorina, si acum si pompa cu tot cu acea electrovalva de debit la rece(solenoid capsulat cum ii spui tu).

Exceptand aceasta problema cu pompa, nu ma pot plange de altele la masinuta mea. Si are peste 245000 km in bord, din feb 98 incoace.

Sper sa te ajute informatiile mele, si te tin la curent cu stadiul lucrarilor pe masinuta mea, daca vrei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dj_kko2000, problema ta o am si eu. Acelasi motor, aceeasi pompa.

Eu am dus masina in service de vreo 4 saptamani. La mine a gasit ca ar fi de vina o garnitura (una mica ca un inel, in capul unui pistonas) la acel solenoid de care zici tu. Sambata a reusit sa gaseasca garnitura si urmeaza saptamana asta sa repuna pompa in functiune. Sper sa mearga.

Tu ai schimbat pompa veche cu alta, dar exista acel IMObilizator, care cateodata nu te lasa nici macar sa pornesti masina. Mi s-a explicat si mie ca poate pune si pe direct, adica sa nu mai treaca prin IMO, dar atunci NU va fi suficienta putere la motor, si mai mult decat sigur, nu va trece de 3000 de ture.

La mine, aveam pe langa problema cu mersul continuu al motorului, desi scoteam cheia, si o alta problema, cea a fumului alb pe care il scotea atunci cand porneam masina si pana cand se incalzea motorul. Am schimbat la ea si electrovalva de avans la motorina, si acum si pompa cu tot cu acea electrovalva de debit la rece(solenoid capsulat cum ii spui tu).

Exceptand aceasta problema cu pompa, nu ma pot plange de altele la masinuta mea. Si are peste 245000 km in bord, din feb 98 incoace.

Sper sa te ajute informatiile mele, si te tin la curent cu stadiul lucrarilor pe masinuta mea, daca vrei.

Merci pt ajutor, as vrea sa te rog dupa ce o sa fie gata sa-mi spui si mie cum au rezolvat imobilizatorul de pe pompa noua, daca l-au recodat sau cateva amanunte sa stiu ce sa-i fac si eu ca din pacate masina o am in garaj si s-o deplasez la cineva care se ocupa cu rescrieri sau deblocari e cam greu.

Merci,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci pt ajutor, as vrea sa te rog dupa ce o sa fie gata sa-mi spui si mie cum au rezolvat imobilizatorul de pe pompa noua, daca l-au recodat sau cateva amanunte sa stiu ce sa-i fac si eu ca din pacate masina o am in garaj si s-o deplasez la cineva care se ocupa cu rescrieri sau deblocari e cam greu.

Merci,

Stai ca tu n-ai schimbat pompa...:( sa vad cum o sa ies din problema asta ciudata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

in bucuresti la total vis a vis de tuborg cauta pe net, aveti grija la combustibil ..... mersul subturtat mai poate duce la probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat problema cu pompa de injectie, am cumparat alta de la dezmembrari, avea eticheta de germania pe ea, am desfacut solenoidul de la cea veche, care am avut-o pe masina si am pus-o pe cea ''noua''.Functioneaza fara probleme acum , am aproape 1000 de km de cand am pus-o si acum are si vlaga in ea, cand apas acceleratia se cunoaste, nu mai e asa puturoasa ca inainte si nici probleme la pornire nu-mi mai face.Solenoidul (electrovalva) l-am lipit cu loctite, solutie cum este poxipolul si s-a intarit ca piatra, nu mai da o lacrima pe acolo.

Edited by dj_kko2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare... am si eu un volvo v40 TD din '98 si am cam aceeasi problema de care vorbiti voi... La inceput imi aparea in bord o eroare cu o masina cu un X pe ea... care nu stiam ce inseamna dar cum masina mergea foarte bine nu prea ma deranja semnul... De la o vreme a inceput sa isi piarda relantiul dupa care a inceput sa numai porneasca dimineata decat la a-3-a sau a-4-a cheie si cand pornea scotea foarte mult fum alb. Am fost la tester cu ea si mi-a zis ca e supapa de debit care tine avansul in poma... (ceva de genul). am schimbat-o si aceeasi problema dar una peste alta acum masina numai trage mai deloc... nu urca peste 3000 de turatii si nu porneste turbina.... Va rog daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns ca nu prea stiu ce sa ii mai fac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare... am si eu un volvo v40 TD din '98 si am cam aceeasi problema de care vorbiti voi... La inceput imi aparea in bord o eroare cu o masina cu un X pe ea... care nu stiam ce inseamna dar cum masina mergea foarte bine nu prea ma deranja semnul... De la o vreme a inceput sa isi piarda relantiul dupa care a inceput sa numai porneasca dimineata decat la a-3-a sau a-4-a cheie si cand pornea scotea foarte mult fum alb. Am fost la tester cu ea si mi-a zis ca e supapa de debit care tine avansul in poma... (ceva de genul). am schimbat-o si aceeasi problema dar una peste alta acum masina numai trage mai deloc... nu urca peste 3000 de turatii si nu porneste turbina.... Va rog daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns ca nu prea stiu ce sa ii mai fac...

Salut,

Iti apare semnul cu X in bord adica imobilizatorul si din cauza cheilor pt ca au un cip in ele fara de care masina nu mai porneste, asa ca atentie mare sa nu le tii pe langa televizoare, aparate electrocasnice deoarece sunt sensibile la campuri electromagnetice si n-o sa le mai poti folosi.Daca ai 2 chei incearca o pornire si cu cealalalta sa vezi daca te mai deranjeaza imobilizatorul iar cu pornirea sa-ti spun cum am facut la mine: curgea pompa si am dus-o la un meserias la reparat sa-mi inlocuiasca garniturile.Am dus-o prima data am pus-o pe masina si dupa 1 zi a inceput sa curga din nou. I-am dus-o a doua oara si a zis ca e ok, mi-a probat-o si pe banc pt pompe,etc. Am pus-o iar pe masina, am pus distributia, a pornit, cu greu pana s-a amorsat...Am plecat la drum cu ea dupa 200 de metri a cedat, s-a oprit motorul si n-a mai pornit. Am remorcat-o pana acasa, am incercat s-o pornesc si functiona foarte urat. Am gasit o pompa la dezmembrari si am pus-o pe masina nestiind ca trebuie sa-i iau electrovalva de pe cea veche deoarece n-o recunostea ECU. Am scos de pe cea veche protectia care vine peste electrovalva, e prinsa in 4 nituri si se gaseste exact pe capul hidraulic unde se formeaza presiunea, e cea care are 3 fire, o mufa cu 3 fire.Am reusit si am pus-o pe pompa luata de la dezmembrari, am montat toate cele la loc, am amorsat-o bine, m-am chinuit juma de ora pana a pornit motorul, dar a meritat efortul pt ca acum trage mult mai bine ca inainte si porneste la sfert de cheie.App pompa veche, cea originala a masinii scoatea si span.Daca nu se intampla sa-mi curga oricum viata multa nu mai avea, putea sa-mi distruga si injectoarele si ajungeam la o suma imensa pt a o repara.Sper sa te ajute cu ceva ceea ce ti-am scris. Spor la reparat !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cheia sa sti ca este intr-o stare destul de jalnica...deci este foarte probabil ca din cauza ei sa imi apara x-ul acela din cauza ei... alta cheie nu am... vroiam sa te intreb este posibil ca din cauza cheii sa am problemele astea cu pornirea ? .. .adika crezi ca daca as face o cheie cu un alt cip sau ceva de genul sa mearga treaba ?

Asa-i ca ai facut contul asta asa cum instalezi si jocurile ? ,...next-next-next-finish grin.gif

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

cheia sa sti ca este intr-o stare destul de jalnica...deci este foarte probabil ca din cauza ei sa imi apara x-ul acela din cauza ei... alta cheie nu am... vroiam sa te intreb este posibil ca din cauza cheii sa am problemele astea cu pornirea ? .. .adika crezi ca daca as face o cheie cu un alt cip sau ceva de genul sa mearga treaba ?

Asa-i ca ai facut contul asta asa cum instalezi si jocurile ? ,...next-next-next-finish grin.gif

E foarte probabil sa fie si din cauza cheii, de aceea te-am intrebat daca ai 2 chei, dar fumul alb si turatiile care nu trec de 3000 sunt din cauza pompei. Sa faci alta cheie implica multe resurse, cheia fizica se poate face in oricare centru specializat iar cipul din cate stiu numai la reprezentanta se poate scrie si costa destul de mult.Oricum eu n-as putea garanta daca este 100% din cauza cheii.Mai asteapta si tu alte pareri de pe forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea de imobilizare la diesel este chiar in pompa de injectie, este posibil ca pompa sa fie stricata si din cauza asta sa-ti apara eroare pe imobilizator .

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM INTIMPINAT SI EU O PROBLEMA...de citeva zile masina mea merge in suturi,azi a inceput sa se opresca din mers am hotarit sa schimb filtrul de motorina am amorsat cu pompa care este amplasata deasupra filtrului si...nu sa schimbat nimc dupa care am luato sistematic la control cu toate conductele coliere etc...rezultatul e ca pe undeva imi ajunge aer in motorina am observat la aerisitorul de deasupra pompei de injectie si asta dupa fiecare data cind mi se opreste motorul si pina nu aerisesc din nou nu e chip sa porneascammmtin sa mentionez ca am un volvo s 40 1998 diesel 1.9....ma poate ajuta cineva???multumesc anticipat!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa cureti sorbul din rezervor,uneori se colmateaza cu depuneri din motorina[seamana cu vaselina].Verifica si supapa de retur de pe filtru sa etansaze bine pe carcasa in caz ca e prevazut cu asa ceva.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ,mie nu mi-a mai pornit masina dintr-o data si defectiunea era membrana de la pompa de motorina acea deasupra de filtru de motorina ,problema este ca nu am gasit doar acea garnitura ci doar toata pompa ,am schimbat-o si este OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now