arpagic

Faruri nițel oarbe

40 posts in this topic

Salutare.

Iarăși eu, tot cu o întrebare. Poate mi se pare mie, dar cred că faza scurtă la mașina mea (s60 d5 din 2002) e puțin cam "chioară". În afară de xenon (pe crae am de gând să le pun când ajung prin București) mai aveți vreo soluție pentru a mai stoarce puțină lumină în plus? Eventual alte becuri?

Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil o reglare a farurilor si un polish al farurilor daca sunt matuite te-ar rezolva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil o reglare a farurilor si un polish al farurilor daca sunt matuite te-ar rezolva.

La cele din 2002, farurile sunt de sticla, deci polish-ul este degeaba :D.

O alternativa ar fi alte faruri :D, sau xenon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polish la sticla nu prea merge, se innegreste.. un reglaj, da. sau da-le (un pic) mai sus pana iti pui altceva, or sa te injure multi, dar e mai sanatos sa-i deranjeze cateva secunde decat sa nu vezi tu tot timpul :P

si eu am remarcat chestia asta cu lumina de intalnire comparativ cu alte masini, desi de faza lunga nu pot sa ma plang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut de astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se face polish la parbriz pentru a scapa de zgarieturi, pete, etc asa cred ca se poate face si la far. Gresesc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

s-a incercat scoaterea unei zgarieturi de pe farul meu si mi-au aratat ca sa ma convinga..

polishul rezolva zgarieturile sau ciupiturile fine.. sticla e f dura si e nevoie de multa munca, substante speciale si trebuie sa treaca prin minim 2 etape: ebosare(eliminarea zgarieturilor sau imperfectiunilor printr-o usoara degrosare) si fetruire(lustruire cu ajutorul unei panze groase de fetru si oxid de ceriu); aceste operatii sunt destul de pretentioase si nu pot fi executate de oricine si in nici un caz cu tot felul de solutii minune(care doar mascheaza).

si mai e o problema: nu se poate face degrosarea uniform si apare efectul "de lupa"; la faruri ca la faruri dar sa vezi la parbriz ce distractiv..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau decat sa dai banii pe solutii minune, mai bine cumperi acum o instalatie de xenon, eventual vorbesti cu Bogdan G si iti trimite el si o montezi singur sau la cineva prin Cluj si asa ai rezolvat problema :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am comandat Night Breaker de la Osram. Sper sa am ceva schimbare . Am citit pe alte alte forumuri ca se folosesc pentru faza lunga. Eu insa la faza scurta le voi monta ca doar pe acestea le folosesc mai des. La faza lunga 850-ul meu are Osramuri standard si vad perfect cu ele dar cand schimb pe cea scurta e jale. Poate am eu ceva probleme cu vederea dar tot voi incerca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

Posibil sa fie oglinda de la far. Atunci cred ca degeaba pune xenon. Sa incerce prima data cu alte becuri ( din alea cu 50% mai multa lumina ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau decat sa dai banii pe solutii minune, mai bine cumperi acum o instalatie de xenon, eventual vorbesti cu Bogdan G si iti trimite el si o montezi singur sau la cineva prin Cluj si asa ai rezolvat problema :D

E o idee, dar nu stiu pe nimeni in Cluj de incredere care sa stie sa monteze xenon pe s60 din 2002. Stiti voi?

Edited by arpagic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot se vorbeste de Xenon in acest topic.Daca la masina mea (s40/2006) am faruri cu becuri normale (halogen) si am gasit pe net la dezmembrari far cu xenon original din fabrica mai trebuie sa montez ceva suplimentar pt ca cele cu xenon sa imi functioneze sau farurile contin toate componentele in interior si trebuie doar conectate la mufe?Doresc sa imi montez faruri cu xenon originale pentru ca nu imi place sa am tot felul de modificari, fire, balasturi,condensatori ascunse pe sub capota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma tem ca e mult mai mult decat plug&play.Trebuie senzor de reglaj,soft etc.

Stie cineva sigur ce mai trebuie in plus pe langa farurile cu xenon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca Osram Nightbraker. eu am vazut diferenta in bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi as vrea sa stiu ce mai trebuie montat/schimbat pe langa farurile cu xenon ca sa vad daca se merita operatiunea sau nu...Nu stiu cum e cu senzorul ala de auto-leveling unde se leaga?Ca banuiesc ca e nevoie si de ala daca pun xenoane de fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul de auto-leveling se monteaza pe puntea spate,in felul asta cand ai greutate si masina se lasa de ''fund'',respectiv se ridica de bot lasa farurile mai jos sa nu deranjeze.Plus ca trebuie soft(cel mai probabil la reprezentanta)ca masina sa vada farul,iar daca nu ma insel trebuie schimbat si blocul de comanda din bord.Pana aici pot sa te ajut eu,oricine e binevenit cu completari :)

Parerea mea e ca nu se merita,costa o caruta de bani.Mai bine iti pui un xenon bun de 55w si ai terminat investitia mult mai ieftin.

Edited by vita_fresh

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am xenon din fabrica si tot nu vad bine la faza scurta.de faza lunga nu ma plang.nu stiu ce solutie exista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei care recomanda instalarea xenonului aftermarket (ne-original):

Stiti ca este ILEGALA modificarea sistemului de iluminat original, nu?

Probabil ca la momentul asta veti rade de mine, insa in curand or sa rada ei de voi, ridicand taloane si impartind amenzi grase...

Si mie mi-ar place o lumina mai buna, dar...

De aceea, daca ai posibilitatea sa montezi faruri cu xenon originale (care au fost omologate pe modelul tau de masina de catre fabricant), mergi pe ideea asta. Chiar daca e probabil un pic mai costisitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar e ilegal,dar farurile cu halogen nu difera de cele cu xenon la modelul asta.Ambele au aceeasi lupa.Iar cu amenzile si ridicat taloane,sunt si pe afara care monteaza after-market dar atata timp cat nu deranjaza pe ceilalti participanti la trafic nu prea zice nimeni nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai oglinda praf, far cu striatii si xenon de 55 de wati, musai sa-ti primesti portia de carne, cum si-o primesc loganarii cu xenoane de la mine. Si atat timp cat sunt retardati care merg cu stopurile de ceata aprinse prin oras sau de-aia care merg cu pozitiile si cu proiectoarele de ceata, xenon pus intr-un far in regula nu mai suna asa de enervant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de preferat sa platesti o amenda decat sa faci inchisoare pentru omor. Majoritatea accidentelor de circulatie noaptea au la baza lipsa vizibilitatii. Cam asa ceva era sa patesc eu aseara cand pe partea carosabila pe sensul meu de mers era un GOGAIE,beeeaaat,beat.Am avut noroc ca am putut sa-l evit in ultima clipa.M-a ajutat si faptul ca aveam proiectoarele aprinse si te ajuta mult la iluminarea laterala a drumului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era ceata, de aveai proiectoarele aprinse? Le aveai aprinse si pe cele de pe spate?

Sa nu intelegeti ca "tin cu ursul", dar de lipsa disciplinei in trafic suferim toti, si asta e problema mare.

Iar multimea de masini cu xenon aftermarket reprezinta deja o problema, problema de care incepe sa se ocupe si autoritatile. Si le sustin, cel putin in treaba asta.

Deci faza ca "nu mi-a facut nimeni nimic pana acum" nu o sa mai fie mult timp axiomatica...

Iar, in aceeasi idee, "daca eu vad bine ma doare fix in c_r de restul" nu este tocmai ok.

In jur de 10 milioane te costa sa iti faci o bara de proiectoare, sus pe plafonul masinii. Genul celor care si le pun tiristii, sau care se pun la masinile de raliu pe timp de noapte.

Iti garantez ca vei vedea si mustele de la 2 km in fata. Dar... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe Vitara am si eu niste "proiectoare de ceata". Daca le aprind ala din fata se freaca la ochi juma' de minut. Problema la proiectoarele de ceata este ca se murdaresc foarte repede din cauza amplasarii si ajungi sa-i nenorocesti pe aia care vin din fata. Nu e mai bine sa reglati farul dreapta sa bata un pic in lateral?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu aprind proiectoarele pentru fite , pentru ca farurile erau ,,nitel oarbe".Oricum , drumul era inghetat,marcajele acoperite de zapada si forte multi de pe contrasens cu farurile nereglate.Pe spate nu era nevoie sa aprind pozitia de ceata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now