BogdanP

Membru
  • Content count

    76
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by BogdanP


  1. As vrea sa resoftez modulul ABS de pe masina dar nu vreau sa merg la reprezentanta pentru ca ei nu resofteaza module ABS care nu sunt noi.

    Eu am avut modulul ABS defect si l-am inlocuit cu unul identic din dezmebrari.

    Stie cineva prin Timisoara sau Arad pe cineva care softeaza asa ceva?

    Din cate am inteles acea persoana trebuie sa aiba acces la subscriptie VIDA ca sa poata downloada direct pe masina partea de soft necesara.


  2. Pentru a verifica de ce nu funtioneaza AWD-ul cu VIDA nu o sa gasesti nici un raspuns.

    Iti sugerez urmatorii pasi:

    1. cu masina suspendata pe elevator verifica daca atunci cand se invart rotile din fata se invarte si cardanul
    2. daca nu se invarte cardanul problema poate fi de la transferbox (o chestie atasata la cutia de viteze care transfera miscarea din planul rotilor din fata catre planul cardanului)
    3. daca se invarte cardanul atunci problema e de la haldex
      1. la haldex prima data se verifica / inlocuieste filtrul (de regula acesta este foarte imbacsit si din cauza lui pompa de ulei din haldex nu is poate face treaba)
      2. dupa verificarea inlocuirea filtrului urmeaza verificarea pompei (se intampla ca filtrul imbacsit sa forteze si apoi sa omoare pompa)
      3. ultima si cea mai mareproblema a haldex-ului este DEM (diferential electronic module) care poate fi nefunctional

    Daca esti norocos atunci doar filtrul de la haldex il inlocuiesti si gata - merge AWD-ul

    DEM Flow Chart 05-10.pdf

    2 people like this

  3. La 7/7/2020 at 11:33 AM, SebastianM a spus:

    Multumesc frumos petru raspuns BogdanG..

    Cam la ce pret se ridica upgrade-ul si unde se poate face?doar Bucuresti?

    Am am decoperit o problema acum dupa o ploaie mai serioasa,pe partea pasagerului dreapta fata a intrat apa ,am gasit presul si covutul ud.Nu am trapa,am vazut pe forum ca la cei cu trapa se infunda scurgerile.Aveti idee ce ar trebui desfundat,unde ar trebui umblat?

    Apa cred ca vine de la parbriz. Am constatat si eu ca am aceeasi problema - se pare ca ar fi vorba despre o etansare defectuoasa de fabrica a parbrizului pe partea soferului. Uita-te la tapiseria de la stalp sau de la plafon pe partea soferului sa vezi daca nu se vad urme (chiar daca e uscat, daca a trecut apa pe acolo se vad asa niste umbre)


  4. La 6/26/2018 at 0:54 PM, maverick a spus:

    Salut, 

    Pentru modelul tau trebuie DVD insa trebuie si un cod de activare generat pe baza VIN masina si versiune harti - pentru asta in cazul tau trebuie sa te adresezi unui dealer Volvo autorizat. 

    Dar nu stiu daca vrei sa faci asta - hartile sunt invechite, si nu merita costul vs. Waze / Google Maps. Stii cat net platesti de banii astia? 

    Eu zic sa te gandesti bine. 

    Am reusit sa imi actualizez navigatia de fabrica cu ultimele harti (nivelul anului 2017) inclusiv Romania. E nevoie de DVD insa NU E NEVOIE DE NICI UN COD DE ACTIVARE

    Volvo RTI (MMM+) - HDD Europa - 2017-2018

    Previous Volvo Part number: 31421273
    Volvo Part number: 32214046

    This disc will work in the following cars:

    C30 MY 2007 - 2012
    C70 MY 2007 - 2013
    S40 MY 2007 - 2012
    V50 MY 2007 - 2012
    XC90 MY 2006 -

    Coverage:

    Albania, Andorra, Austria, Belgium, Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Gibraltar, Great Britain, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Macedonia, Monaco, Montenegro, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, San Marino, Serbia, Slovak Republic, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Vatican City

     

    1 person likes this

  5. Cand am vrut sa verific uleiul am constatat cu stupoare ca joja e rupta in partea ei inferioara si nu mai pot citi nivelul de ulei.

    Am intrebat in stanga si in dreapta si am aflat ca se mai intampla treaba asta la masini vechi si ca asta e. O schimbi si gata. Masina mea are peste 330.000 km.

    Am cautat deci joja de ulei si gasesc doar second hand la uimitorul pret de 150 lei (la alte masini e 50 de lei noua).

    Eu am motorul D4192T3 si stiu ca acest motor e comun in linii mari cu cel de pe renault laguna 2.

    As vrea sa pun o joja de ulei de pe renault laguna ca e 30 de lei de noua insa ca sa fiu sigur as avea nevoie de dimensiunile exacte ale jojei de ulei vechi.

    Poate cineva sa masoare joja de ulei si sa imi scrie aici.

    Multumesc.


  6. Cat timp se poate tine un bidon de antigel desfacut?

    Eu vreau sa completez doar si daca iau unul de 4L, cu siguranta va sta ceva vreme pana cand il voi folosi pe tot.

    Intrebarea mea e daca antigelul isi pierde proprietatile/se altereaza o data ce ai desfacut bidonul.


  7. Pentru tapiteria plafonului eu sugerez urmatoarea chestie:

    Intr-o siringa cu ac trebuie pusa ceva solutie de lipit (gen solutie de aracet sau poate ceva mai bun, conditia este sa o poti impinge pe ac) si apoi sa intepi in mai multe locuri plafonul in zona cu probleme, sa bagi lipiciul, apoi cu mana sa indepti si sa ajustezi zona sa arate bine.

    In orice caz sa nu incerci cu ceva gen super glue pentru ca nu rezista la temperatura. Vara cand e mai cald o sa se dezlipeasca.

    Poate cel mai bine ar fi cu ceva gen pasta numa sa reusesti sa o bagi cu siringa; poate cu un ac mai mare.

    Eu nu am mai facut asa ceva. e doar o idee care mi-a venit.

    Daca incerci sa ne spui si noua cum a mers.

    Succes


  8. Am nevoie de o parere argumentata vizavi de uleiul Castrol EDGE Turbo Diesel 5w-40 in bidon de 5L. Asta am in motor de mai multa vreme (am schimbat de mai multe ori).

    Am auzit zvonuri cum ca uleiul Castrol la 5L nu ar fi original si ca doar cel la 4L este. Eu am comparat ambele variante si scrie la fel pe ambalaj (doar ca unul are 1L in plus).

    Si Mobil exista la 4L si la 5L, dar ciudatenia e ca la bidon de 5L iesi MULT MAI SCUMP per litru. Probabil marketing, au studiat si ei cum se vinde la 1L, la 4L si la 5L (impartind cantitatile necesare de ulei la schimb) si nah... s-au adaptat

    Cu Castrol la 5L ies mai bine intotdeauna decat daca cumpar 4L + 1L


  9. Buna, la toata lumea !

    Joia trecuta la intalnirea de la Polivalenta, am deschis capota si...surpriza ! Vasul de expansiune era...gol!

    Ne-am uitat mai multi, era chiar gol. Mi s-a mai parut mie ca e cam putin si in urma cu vreo trei luni, asa ca am mai completat cu circa 100 ml. de antigel Aral. Problema ca acum era vasul gol. Am pus din acelasi bidonas de Aral, cam pana la jumatate ( intre semne ).

    Intrebarea e : cat de bine sau de rau este ca am pus antigel (in ambele cazuri) fara sa-l diluez ?

    Si apoi, unde a disparut lichidul de racire joia trecuta ?

    Mentionez ca pe bidonul de antigel Aral nu am observat nicio informatie despre cum trebuie diluat. Si e bine ca am pus Aral (albastru)? sau trebuia sa pun de culoare rosie?

    Referitor la intrebarea daca e bine sau nu sa pui antigel nediluat raspunsul este ca nu e bine.

    Argumentul este ca rezistenta la temperatura scazuta este data de amestecul cu apa in sine si nu de antigelul pur. Antigelul nu e ca lichidul de spalat parbrizul de iarna concentrat.

    http://hellafunctional.com/?p=629

    Din linkul de mai sus poti trage concluzia ca amestecul ideal antigel/apa pentru rezistenta la temperatura scazuta e cam 60/40, insa trebuie tinut cont si de comportamentul la temperatura mai mare si de alte proprietati ale amestecului.

    Cel mai bine e sa diluezi cum scrie pe bidonul de antigel pe care il cumperi. De regula e 50/50.


  10. Am nevoie de o parere argumentata vizavi de uleiul Castrol EDGE Turbo Diesel 5w-40 in bidon de 5L. Asta am in motor de mai multa vreme (am schimbat de mai multe ori).

    Am auzit zvonuri cum ca uleiul Castrol la 5L nu ar fi original si ca doar cel la 4L este. Eu am comparat ambele variante si scrie la fel pe ambalaj (doar ca unul are 1L in plus).


  11. Salut.Am reusit si eu sa spal azi tapiteria.Totul a decurs ok urmand tutorialul.Am o intrebare, la montaj nu am mai prins tapiteria pe dungile din mijloc, acelea ce dau forma scaunului, exixta vreo posibilitate sa se miste de la locul lor? Am observat ca stau destul de fixe pe burete si nu sunt ridicate.Multumesc pentru DIY.

    Nefiind un tapiter expert nu pot sa iti zic daca exista sau nu vreo posibilitate sa se miste tapiteria. Personal am prins toate elementele la loc si cred ca asta e cel mai bine de facut.

    Oricum eu iti doresc sa nu ai nici o problema.


  12. Eu am carlig detasabil original volvo dar nu inteleg care ar putea fi problema cu el sau cum sa verific daca e afectat sau nu.

    Cam vaga descrierea:

    Recall:

    1 of 6

    Recall Ref:

    R/2003/008

    Exact Model:

    700 Series, S90, S40, S80, V40, V70, S70, V90, 800 Series, 900 Series

    Description:

    DETACHABLE TOW BAR MAY WORK LOOSE

    VIN:

    Build Date:

    Numbers:

    1042

    Defect:

    Under certain conditions the detachable tow bar may work loose resulting in the tow bar becoming detached from the vehicle.

    Action:

    Replace the tow ball and housing with a calibrated unit.

    Launch Date:

    10 January 2003

    Ce ziceti ?


  13. Cat de cat mi-am facut o opinie vizavi de piese si cred ca o sa merg pe ceva de la Sachs sau Valeo, si o sa cumpar de Volvo; pare riscanta treaba cu cumparatul de piese pt o alta marca.

    Oricum sunt diferente semnificative intre ce sa montat pe masina din topicul cu pricina si ce imi trebuie mie.

    Pentru ca eu am volanta bi-masica + rulmentul de presiune integrat cu ceva cilindru (nu e doar rulment de presiune si atat) si asta explica de ce in toate kiturile gasite de mine pentu renaultul mentionat in topicul de mai sus este inclus rulment de presiune, iar eu cand am cautat pentru masina mea, nu am gasit nici un kit de ambreiaj care sa includa si rulmentul de presiune, ci numai rulment de presiune separat.

    Trag concluzia ca sunt foarte multe diferente constructive in ceea ce priveste volvo-urile S/V40 pana in 2001 si cele din 2001-2003.

    Oricum deocamdata ambreiajul nu m-a lasat de tot - insa stiu ca va muri, desi e destul de cidat cum se comporta.


  14. Nu stiu pe nimeni!

    Oricum mare diferenta de pret nu cred sa fie.

    Pentru s40 ul tau cat costa un kit de la Luk sau Sachs?

    pai eu am gasit kit SACHS cu 998 lei - fara rulmentul de presiune

    si kit VALEO la 1158 lei - tot fara rulment de presiune

    La mine rulmentul de presiune inglobeaza si ceva cilindru si cred ca deaia e vandul separat.

    Oricum costa si ala destul - vreo 400 de lei.

    Kitul pt RENAULT dci - am gasit cel mai ieftin la 500 de lei - Marca Exedy - insa acesta include rulment de presiune - dupa cum ma gandesc eu rulmentul de presiune nu poate fi la fel si nu cred ca mi-ar fi bun din acest kit, dar poate placa de presiune e buna.

    Oricum trebuie sa desfac acolo pt ca inca nu e desfacut ca sa vad ce trebe schimbat.

    Nu stiu si de asta intreb daca pt motorizarea mea este cineva care sa isi fi pus kit de ambreiaj de la alta marca de masina.


  15. Desi sunt destule topicuri cu ambreiajul pe acest forum am hotarat sa deschid unul nou - sper sa nu se supere moderatorii.

    Am ajuns si eu clipa nefericita de a fi nevoit sa schimb ambreiajul - masina mea e un S40 1.9D din 2001 cu 85kw (116 CP)

    Dupa o intensa documentare pe forum, si in special dupa citirea acestui subiect: am ajuns la o mare intrebare:

    Merge sa pun kit de ambreiaj de Reanult SCENIC pe S40-ul meu sau nu ?

    Si daca da atunci de care tip de SCENIC? 1.9dCi sau 1.9dTi

    Si-a pus cineva ambreiaj dinasta pe volvo-ul lui diesel ????? (la volvo pe benzina am concluzionat ca s-a pus si ca e ok).

    Marca de ambreiaj Exedy ce va spune ?