andreiZI

Membru
  • Content count

    29
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by andreiZI


  1. Orice mecanic priceput stie ca la motoarele 1.6hdi 16v PSA odata cu inlocuirea distributiei ~180-200kkm se face resigilare motor. In cele mai multe cazuri necesita chiar si inlocuirea garniturii de chiuloasa datorita bujiilor incandescente sudate si arse. Capacul de culbutori cand se deformeaza sigur ca nu are rost sa mai desfaci acel motor el fiind deja foarte uzat.  (nerespectarea normei de ulei, ulei vechi, fugarita de 10 soferi gunoieri...and so on) Am avut un peugeot 307 1.6hdi(motor identic) uleiul a fost inlocuit la fiecare 8k-10k km resigilarea motor sa facut la 185kkm (problema comuna) si am schimbat doar volanta la 480kkm, masina functioneaza si in ziua de azi bine avand in bord peste 680kkm (mici probleme au mai fost la garniturile de foc la injectoare si capac) deformare capac exclus.

    Bdw, resigilare motor inseamna set complet garnituri motor.

    1 person likes this

  2. Salut! 

    Pe site scrie clar... '' Maps can only be installed after you have visited your Volvo dealer for a Sensus software upgrade (time approx. 40 minutes). " , am zis si eu ca ma fac hacer :lol:, retin ca ultima oara cand am vb cu cei de Primus imi cereau 1200 lei pentru nustiu ce update la infotaiment :wacko:. Realy niga!


  3. Galeria de admisie a fost curatata/ stearsa bine, are prostul obicei clapeta de oprire motor sa ramana intepenita in depuneri de ulei si pamant la intrarea in galerie, verifica daca clapeta ramane deschisa dupa 3-5 secunde de la oprirea motorului, daca ramane intepenita trebuie demontata curatata si gresat axul.

    Eu sincer cred ca daca pompa ta sa stricat tot spanul din voleti era in injectoare si nici mama sprayului nu pornea masina aia, verifica cablajele, mufele la injectoare la senzori la tot, curatele. Verifica filtrul de motorina si stuturile sa nu fie crapate, sistemul de combustibil sa fie perfect etans.

    Senzorul temperatura apa indica valoarea corecta in bord? Ventilatoarele functioneaza cand pornesti aerul conditionat? te doare capul cate variante pot fi, pe tester sigur nu are nici un fel de eroare, daca voletii la turbina sunt blocati, daca filtrul catalizator este complet in fundat sau dimineata este destul de rece in zona unde locuiesti si bujiile sunt arse... pff :unsure: nu exclud nici faza cu masina lasata in panta sa nu porneasca. Daca nu o repara popa sigur gheara si presa i dau de cap.


  4. Eu am pornit motorul de 2.0d PSA cu un ''scuipat'' de motorina ce a ramas in pompa si pe furtune pana sa consumat toata motorina din rampa, la tine sigur este o problema de senzori ax came sau fulie arbore, posibil cablaje distruse sau calculator busit. Exclud pompa pentru ca motorul trebuie sa porneasca si cu regulatorul demontat de pe pompa de injectie!

    Acum o luna am purjat pompa de injectie inlaturand regulatorul prins cu cele 2 surubele, motorul a pornit din prima si a functionat pana a ramas fara motorina din pompa, ma surprins cand a pornit pentru ca tine-am regulatorul in mana si ma uitam la el cum functioneaza. :lol:

    Verifica filtrul de motorina sa fie etans!

    Regulatorul mic prins in cele 2 surubele il scoti atent din pompa(ai grija la o-ringuri) i scoti mufa, pui contactul o data, iei contactul, bagi mufa la loc si rogi pe altcineva sa puna contactul in timp ce te uiti pe fanta regulatorului daca culiseaza varful din interior (in practica trebuie sa-si faca autoreglajul fiind demontat) daca este lemn altul.


  5. :blink: Diesel doh... are doar 120cp D4204T8 cod motor.... un motor greu pe o caroserie mica ''ineficient'', foarte rezistent si atat... complet inutil din punctul meu de vedere,.. motoarele turbo benzina generatie dupa 2016 sunt mult mai bune decat orice echivalenta la Cm3 cu un motor diesel, atat la consum cat si la mentenanta.


  6. motor de 88kw are 1596 cm3 este Turbo-GDI nu 2.0!

    are curea de distributie si se inlocuieste cf plan service/km + pompa apa si curea anexe @ 600 lei continental si hepu toate piesele.

    ulei motor  VOLVO VCC 95200377  0w30 4.1 Litri recomand Original la fiecare 7000-10000 km sau Castrol/Motul

    filtrele originale sau Mann/Mahle


  7. salut,

    ale mele cele originale sunt marca Stabilus, daca se merita pentru urmatorii 10 ani e bine sa mergi pe original, daca mai ti masina 1-2 ani in nici un caz nu se merita original sau Stabilus sunt variante aftermarket de la 45 de lei... nerecomandat din dezmembrari. (haterii cu dezmembrari vor sari in sus de draci... marsh in plm cu toate gunoaiele)


  8. La reprezentanta nu vei afla nimic corect daca proprietarul a facut cateva revizii la iei dupa care la nea' ''gica din coltu strazii''... aia cu cartea service completata nu tine in ziua de azi. Cum verifici Km corect este sa verifice cei din reprezentanta daca volumul de combustibil alimentat la pompa si consumul mediu efectuat rezulta kilometrii din bord, abia dupa toata treaba asta vei sti daca si ce trebuie inlocuit la masina. Da Volvo inregistreaza cand deschizi usita de la rezervor si cati litrii ai alimentat... are log. Media oricarui autoturism cu motor diesel de 2.0/3.0 este de 60kkm/an in afara tarii unde exista autostrazi. Eu in romania am reusit intr-un an sa fac la un logan de nou 140.000 km in trei ani masina a sarit de 400kkm :D


  9. Inainte sa comanzi piesa cu pricina verifica conexiunile electrice la motor sa nu fie oxidate, am patit exact problema asta la un Caddy 2010 2.0d, se aprindea in bord ca nu mai am ulei in motor si se stingea cand vroia el, cu toate ca masina nu consuma ulei nivelul era corect si pompa de ulei merge in parametri, mufa oxidata la mine a fost cea de la debitmetru aer :) da stiu suna aiurea ce treaba are debitmetru de aer cu nivelul de ulei :blink:, am curatat mufa la debitmetru si de atunci nu am nici un fel de problema. Neamtu ca neamtu stai sa vezi cat de tampiti sunt si Suedezii. Abia astept sa ne zici ce ai descoperit :lol:.


  10. Salut,

    Intru-un fel sau altul am intampinat si eu problema la inlocuirea placutelor spate la v50, placute ATE discuri ATE (in practica puteau sa fie qwp sau abe nu are importanta), ma apuc desprind  etrierele si calaretul, schimb discurile si placutele am infiletat pistonasele pana la capat! mare prostie am facut, Problema grava!!! montez rotile totul cum a fost.

    Fac 5 pedale inainte sa plec din garaj si surpriza! Frana de mana zero, trageam de maner pana pe bancheta de spate :D, ma uit la roti sufele sunt corect montate, nustiu ce poate sa fie, merg cu masina si observ ca pedala de frana este pufoasa rau (spongy brake), eh zic eu ca e normal pana in primii 200km sa isi faca fete discurile si placutele.

    Fac mai bine de 200km frana tot nasoala, ma ia draci demontez tot, eram sigur ce ceva nu este ok la frana, dau toate rotile jos si ma apuc sa aerisesc toata instalatia de franare (recomand inainte de aerisire folosirea franei pe mediul umed sau cu pietris pentru eliminarea aerului din pompa abs sau tester) nu doar etrierii inclusiv pompa ABS, toate bune si frumoase, ajung din nou la etrierii spate si vad ca sunt fleasca, calc frana sunt tari, iau piciorul de pe frana belea, misti cu mana si discu si etrierul... pfoaa ce dracu au, dau jos tot!

    ceva tot nu iese la iveala pana ma gandesc de ce pistonasele se tot retrag inauntru de tot, il rog pe fratimiu sa apese pe frana pana ies mai mult pistonasul din locas si surpriza la un moment dat se aude un click in interiorul etrierului, din acel moment pistonasul nu se mai retragea pana la capat si ramanea in pozitie.

    Montez totul la loc frana de mana este perfecta de la al 4'lea click si pedala de frana nu mai este pufoasa, la cea mai mica atingere frana se simte cum ingenuncheaza masina... totul functioneaza perfect. Iam dat iar 200 de draci dupa :ph34r:.


  11. Salut,

    Intru-un fel sau altul am intampinat si eu problema la inlocuirea placutelor spate la v50, placute ATE discuri ATE (in practica puteau sa fie qwp sau abe nu are importanta), ma apuc desprind  etrierele si calaretul, schimb discurile si placutele am infiletat pistonasele pana la capat! mare prostie am facut, Problema grava!!! montez rotile totul cum a fost.

    Fac 5 pedale inainte sa plec din garaj si surpriza! Frana de mana zero, trageam de maner pana pe bancheta de spate :D, ma uit la roti sufele sunt corect montate, nustiu ce poate sa fie, merg cu masina si observ ca pedala de frana este pufoasa rau (spongy brake), eh zic eu ca e normal pana in primii 200km sa isi faca fete discurile si placutele.

    Fac mai bine de 200km frana tot nasoala, ma ia draci demontez tot, eram sigur ce ceva nu este ok la frana, dau toate rotile jos si ma apuc sa aerisesc toata instalatia de franare (recomand inainte de aerisire folosirea franei pe mediul umed sau cu pietris pentru eliminarea aerului din pompa abs sau tester) nu doar etrierii inclusiv pompa ABS, toate bune si frumoase, ajung din nou la etrierii spate si vad ca sunt fleasca, calc frana sunt tari, iau piciorul de pe frana belea, misti cu mana si discu si etrierul... pfoaa ce dracu au, dau jos tot!

    ceva tot nu iese la iveala pana ma gandesc de ce pistonasele se tot retrag inauntru de tot, il rog pe fratimiu sa apese pe frana pana ies mai mult pistonasul din locas si surpriza la un moment dat se aude un click in interiorul etrierului, din acel moment pistonasul nu se mai retragea pana la capat si ramanea in pozitie.

    Montez totul la loc frana de mana este perfecta de la al 4'lea click si pedala de frana nu mai este pufoasa, la cea mai mica atingere frana se simte cum ingenuncheaza masina... totul functioneaza perfect. Iam dat iar 200 de draci dupa :ph34r:.


  12. Salut,

    Intru-un fel sau altul am intampinat si eu problema la inlocuirea placutelor spate la v50, placute ATE discuri ATE (in practica puteau sa fie qwp sau abe nu are importanta), ma apuc desprind  etrierele si calaretul, schimb discurile si placutele am infiletat pistonasele pana la capat! mare prostie am facut, Problema grava!!! montez rotile totul cum a fost.

    Fac 5 pedale inainte sa plec din garaj si surpriza! Frana de mana zero, trageam de maner pana pe bancheta de spate :D, ma uit la roti sufele sunt corect montate, nustiu ce poate sa fie, merg cu masina si observ ca pedala de frana este pufoasa rau (spongy brake), eh zic eu ca e normal pana in primii 200km sa isi faca fete discurile si placutele.

    Fac mai bine de 200km frana tot nasoala, ma ia draci demontez tot, eram sigur ce ceva nu este ok la frana, dau toate rotile jos si ma apuc sa aerisesc toata instalatia de franare (recomand inainte de aerisire folosirea franei pe mediul umed sau cu pietris pentru eliminarea aerului din pompa abs sau tester) nu doar etrierii inclusiv pompa ABS, toate bune si frumoase, ajung din nou la etrierii spate si vad ca sunt fleasca, calc frana sunt tari, iau piciorul de pe frana belea, misti cu mana si discu si etrierul... pfoaa ce dracu au, dau jos tot!

    ceva tot nu iese la iveala pana ma gandesc de ce pistonasele se tot retrag inauntru de tot, il rog pe fratimiu sa apese pe frana pana ies mai mult pistonasul din locas si surpriza la un moment dat se aude un click in interiorul etrierului, din acel moment pistonasul nu se mai retragea pana la capat si ramanea in pozitie.

    Montez totul la loc frana de mana este perfecta de la al 4'lea click si pedala de frana nu mai este pufoasa, la cea mai mica atingere frana se simte cum ingenuncheaza masina... totul functioneaza perfect. Iam dat iar 200 de draci dupa :ph34r:.


  13. Salut,

    Intru-un fel sau altul am intampinat si eu problema la inlocuirea placutelor spate la v50, placute ATE discuri ATE(in practica puteau sa fie qwp sau abe nu are importanta), ma apuc desprind  etrierele si calaretul, schimb discurile si placutele am infiletat pistonasele pana la capat! mare prostie am facut, Problema grava!!! montez rotile totul cum a fost.

    Fac 5 pedale inainte sa plec din garaj si surpriza! Frana de mana zero, trageam de maner pana pe bancheta de spate :D, ma uit la roti sufele sunt corect montate, nustiu ce poate sa fie, merg cu masina si observ ca pedala de frana este pufoasa rau (spongy brake), eh zic eu ca e normal pana in primii 200km sa isi faca fete discurile si placutele.

    Fac mai bine de 200km frana tot nasoala, ma ia draci demontez tot, eram sigur ce ceva nu este ok la frana, dau toate rotile jos si ma apuc sa aerisesc toata instalatia de franare (recomand inainte de aerisire folosirea franei pe mediul umed sau cu pietris pentru eliminarea aerului din pompa abs sau tester) nu doar etrierii inclusiv pompa ABS, toate bune si frumoase, ajung din nou la etrierii spate si vad ca sunt fleasca, calc frana sunt tari, iau piciorul de pe frana belea, misti cu mana si discu si etrierul... pfoaa ce dracu au, dau jos tot!

    ceva tot nu iese la iveala pana ma gandesc de ce pistonasele se tot retrag inauntru de tot, il rog pe fratimiu sa apese pe frana pana ies mai mult pistonasul din locas si surpriza la un moment dat se aude un click in interiorul etrierului, din acel moment pistonasul nu se mai retragea pana la capat si ramanea in pozitie.

    Montez totul la loc frana de mana este perfecta de la al 4'lea click si pedala de frana nu mai este pufoasa, la cea mai mica atingere frana se simte cum ingenuncheaza masina... totul functioneaza perfect. Iam dat iar 200 de draci dupa :ph34r:.


  14. Sufele de la frana de mana sunt ok?sper ca nu agata,:huh: daca frana de mana ramane tensionata (putin trasa parghia din spate la etrier) niciodata pistonasul la etrier nu se va retrage! Daca reglajul franei de mana este defect nu poti debloca etrierul/ele, and bdw daca  continui sa mergi cu roata semi blocata vei inlocuii tot ce inseamna frana pe spate ( etrier+calaret, discuri si placute+set sufe frana mana noi)

    Recomand desprinderea sufelor de la frana de mana si impingerea parghiei la maxim in jos pentru a permite pistonasul sa se retraga doar de proba, daca nu funcioneaza asa inseamna ca arcul din interiorul etrierului este rupt,... etrier nou, sh ai vro' 4...nu recomand.

    Cand se inlocuiesc placutele de frana spate obligatoriu sufele de la frana de mana trebuie sa fie cat se poate de moi, se recomanda desprinderea lor de pe parghie, infiletarea pistonasului in iteriorul etrierului trebuie sa meaga ca ''uns'' daca opune rezistenta si tot fortezi impingerea lui filetul interior se strica iar pistonasul va culisa oblic in locas...game-over -_-.


  15. Back, am desfacut jucaria din lateralul pompei prinsa in cele 2 surubele, am curatat bine bine cu o carpa microfibra atat regulatorul cat si locasul unde intra el, am spalat totul cu spray de frane , montez totul la loc corect, amorsez instalatia, pornesc bicicleta totul corect zero bule de aer pe furtunul ce duce la pompa (inainte de operatie bulele de aer erau prezente atat la relanti cat si in turatie), o turez in gol o las la relanti tot nici o bula de aer pe furtun job done^_^, opresc motorul, o las 5 minute si il pornesc din nou si incep sa apara accele bule de aer pe instalatie >: realy niga :< , ma urc in masina i dau cu 200/h ajung acasa si aflu ca trebuie sa schimb busonul la vasul de expansiune. :lol:


  16. @HANS Salut, putin offtopic, dar sa sti ca ma gandesc si eu preventiv sa desurubez regulatorul de presiune de pe pompa, nu inteleg care din ele sa le desfac :huh:, este cel mare si gras de jos si cel subtirel cu 2 surubele in lateralul pompei, mi-am cumparat o pompita de amorsaj pentru ca sigur nu va pornii dupa, ce procedeu trebuie sa urmam atunci cand desfacem jucaria?

    Stiu ca trebuie curatat bine intr-un paharel cu ceva spray de frane sau decarburol dupa care suflat cu putin aer, montat la loc si gata.


  17. Da, ceva foarte interesant am descoperit la al meu Lolvo referitor la problema ta am testat (stiu ca multimetru' ma pacaleste) cu un bec pe firul de la bujiile incandescente si firul de la preincalzitor, la 20C sta ceva mai mult aprins cam ~8 sec (motorul nefiind pornit dimineata), dupa ce se incalzeste la 90C becul sta aprins 1 secunda cand pun contactul, oare preincalzitorul si bujiile incandescente sunt legate in tandem prin releul de bujii cel de sub farul stanga?(totodata am descoperit si 2 bujii arse pe pinul 2 si 3:unsure:,.. am pus-o) Comanda clar vine de la senzorul temperatura apa pentru ca am scos mufa si nu se mai aprindea beculetele. Am uitat sa testez cu senzorul temperatura motorina daca i scot mufa, posibil ala doar regleaza debitul de motorina ce ajunge in rampa de injectie... sper sa nu fi gresit.


  18. Eu am patit problema asta fix dupa ce am facut distributia la masina, toti dadeau din umeri,ca egr, ca turbo, ba ca injectoru', ma luat capu' razna la ce aberatii debitau mecanicii in conditia ca masina a sosit buna la iei si proasta la plecare, in treapta a 2-a cand acceleram dadea de 2-3 ori in nas masina fara motiv, masina nu a avut si nici nu are problema mecanica tot ce am facut am desfacut un surubel si la-m strans la loc :( problema rezolvata.-_- (senzorul are o fanta inainte-inapoi de reglaj la surubel)