Gabb40

Membru
  • Content count

    17
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Gabb40


  1. Am schimbat cureaua de distributie in service, dar mecanicul mi-a dat voie sa asist (este o cunostinta veche), asa ca o sa incerc sa reproduc operatiile si cum s-a desfasurat lucrul:

    1. S-a demontat cureaua de la compresor AC, prin tragere si rotire motor (nu s-a deteriorat vizibil, dar am pus una noua pentru siguranta)

    2. S-a demontat capacul de deasupra bujiilor si s-au scos fisele. S-au rasucit pe bobina de inductie pentru a avea loc, dar nu s-au scos de pe bobina.

    3. S-a demontat capacul de plastic de la axele cu came (are suruburi care nu cad, asa ca l-am intors, l-am sters si am schimbat garnitura)

    4. S-a demontat fulia pompei de apa si s-a scos cureaua de la alternator.

    5. S-a demontat capacul care acopera cureaua de distributie (are 8 suruburi - unul sau doua sub fulia pompei de apa)

    6. S-a scos surubul de blocaj arbore cotit (se vede in partea stanga a motorului, jos, aproape de baia de ulei - motorul privit dinspre partea cu curelele) si s-a inlocuit cu unul mai lung (este un surub care are filet si capatul e cilindric fara filet). S-a rotit motorul pana s-a blocat. Inainte de aceasta operatie, am rotit motorul astfel ca cele doua tesituri din capetele axelor cu came sa fie in linie (Atentie, tesiturile nu sunt pe mijlocul axelor! - tesiturile trebuie sa fie in linie si sa fie putin deasupra marginii, pentru a pune o cala. Noi am incercat cu o bucata de platband, dar pentru ca nu era blocat arborele in acea pozitie, nu am mai pus cala si am dat doua semne cu o dalta, dupa ce motorul a ajuns in punctul de blocare)

    7. S-a demontat tamponul din fata motorului

    8. S-a demontat suportul de la tampon si alternatorul cu borcanul de la servodirectie, pentru ca este un surub de la suport chiar sub alternator.

    9. S-a demontat fulia de la arborele cotit(Atentie, nu are pana, este pe con si are si pasta de blocare surub - a iesit foarte greu)

    10. S-a demontat intinzatorul curelei de distributie.

    11. S-a scos cureaua de distributie.

    12.S-a pus cureaua noua astfel: mai intai pe roata dintata de la arborele cotit - s-a intins pe partea din dreapta cu rolele axelor cu came si s-a lasat slaba pe partea cu intinzatorul.

    13. S-a montat noul intinzator (cel original era de la Dayco, eu am luat set INA - set care a venit cu un ax de blocare in el si care, dupa montare s-a scos, iar intinzatorul a ramas liber, apasand cureaua)

    14. S-a verificat ca semnele de la axele cu came sa fie in aceeasi pozitie, iar arborele cotit sa fie tot blocat in surubul de blocare.

    15. S-a inlocuit surubul de blocare cu cel original (mai scurt) si s-a rotit motorul.

    16. S-a montat capacul de la axele cu came.

    17. S-a montat capacul de la cureaua de distributie.

    18. S-a montat suportul tamponului motorului si alternatorul cu vasul de ulei servodirectie (surubul care tine vasul de la servodirectie este de fapt un ax care, dupa ce se scoate piulita din capat, se scoate si el - are un patrat in capat si se foloseste o cheie fixa de 8 parca)

    19.S-a pus cureaua de la alternator (operatie dificila daca nu aveti cala speciala care se monteaza pe fulia pompei de apa - noi am montat-o cu fulia scoasa, apoi am intins cureaua cu tot cu fulie pana am prins doua suruburi)

    20. S-a pus cureaua de la compresorul AC (am avut cala care se pune pe fulie arbore cotit si a fost foarte usor de montat).

    21. S-a montat tamponul motorului.

    22. S-au pus fisele de la bujii

    23. S-a montat capacul care acopera fisele bujiilor.

    Am uitat sa mentionez de cablul de la senzorul de rotatie al axelor cu came, care este undeva in stanga sus si este din plastic (se scoate mufa de la senzor dupa ce se da jos capacul care acoera bujiile si la montare trebuie avut grija sa nu prindeti cablul sub capac - cablul are un canal in capac).

    Dupa toate acestea, am pornit motorul si a pornit "la sfert" cum se spune.

    Piesele originale de pe masina (este prima oara in service pentru distributie) au fost:

    -curea distributie Ford si un cod de numere

    -intinzator curea - Dayco

    -curele alternator si AC - Contitech

    Sper sa fie de folos pentru cei care vor sa vada la service si sa stie ce face mecanicul sau chiar sa-si schimbe singuri cureaua de distributie.

    5 people like this

  2. Multumesc pentru raspunsurile prompte!

    Filtrul de aer cred ca e paralelipipedic (dupa codul din VADIS)

    Ulei Castrol SLX Professional 0w30 for Volvo Cars am gasit la un magazin in Constanta la pretul de 72 lei/litru

    Cureaua de distributie la cati km se schimba? In maintenance am vazut ca la 140000 km. E posibil sa tina atat?

    Filtrele ar trebui sa fie MANN toate?

    Carbon filter-ul trebuie schimbat la un anumit nr. de km sau doar daca motorul incepe sa "dea in nas"?


  3. Mi-a aparut si mie mesajul pentru revizie!

    Din cate am vazut pe forum, acesta apare dupa 20000 km, deci ar trebui schimbate:

    1.Filtrul de aer

    2.Filtrul de ulei

    3.Filtrul de combustibil? (pe acesta nu stiu unde sa-l gasesc si ce model e. In VADIS imi arata un carbon filter cod 8621484, care ar fi undeva sub masina, dar ar mai fi si un filtru rotund tot de combustibil. Daca stie cineva, va rog sa ma ajutati!)

    4.Ulei de motor. (Eu m-am gandit la un Castrol SLX Longtech 0w30 sau 0w40, dar nu am cumparat inca nimic)

    Motorul este B4164S3.

    Masina e second hand, o am cam de vreo doua luni si nu am avut probleme cu ea.

    As vrea sa stiu daca mai trebuie ceva schimbat inainte de a merge la service, sau poate o sa incerc sa le schimb eu singur, daca nu este greu!


  4. Am reusit sa demontez vasul si am gasit furtunul gofrat care face legatura intre cele doua vase spart in vreo doua locuri.

    Am lasat doar o portiune de vreo 3-4 cm de la iesirea din vas si am taiat furtunul. Am taiat si capatul celalalt (am oprit capatul furtunului gofrat care intra in celalalt vas) si am folosit un furtun de udat gradina transparent si moale, pe care l-am prins in locul celui vechi cu doua coliere din sarma de cupru si "voila" - nu mai curge!


  5. Am o problema cu VADIS-ul. L-am instalat si reinstalat de vreo 3 ori pe un windows 7 x64, i-am dat compatibility cu windows xp sp3 si totusi apare mereu o eroare, ca de exemplu:

    Can't find ID with value: VCC-151879.Please contact your VADIS administrator if you need any help.

    La orice caut in program, imi da o eroare asemanatoare.

    Nu pot sa deschid nimic.

    Cine are o solutie pentru asta?


  6. La mine nu trepideaza in curbe, doar o trepidatie cand o accelerez intr-o depasire, dar isi revine daca schimb viteza intr-una superioara. In depasiri prefer sa o accelerez peste 3000 rpm ca sa fiu sigur ca ma ajuta si nu "da in nas" cu clima pornita


  7. Ma gandesc la ambreiaj pentru ca masina a fost condusa de o femeie pana acum si ma gandesc ca e fortat la maximum.

    In depasiri, daca accelerez, motorul nu se ambaleaza ca si cum ar fi in gol, in schimb, trepideaza putin volanul.

    Mentionez ca am echilibrat rotile de pe fata.


  8. Stai ca nu inteleg...vroiai sa urci o panta cu spatele si erai in marche-arriere,accelerai si masina nu se misca,rotile nu patinau(esti sigur ca nu patina macar una?) si iesea fum din ambreiaj?

    Cati km are masina(reali)?

    Cred ca nu patina nici o roata.

    Masina are 68000 km reali si, da, a iesit fum de sub capota si un miros de ebonita sau cauciuc ars, care se simtea si in habitaclu destul de mult.

    Am deschis capota si am vazut ca iesea fum de undeva din fata bateriei, jos, cam din cutia de viteze...

    Am lasat masina sa se raceasca, apoi am plecat cu ea pe un teren drept. Mirosul a persistat toata noaptea, chiar si a doua zi.

    Cum pot sa vad daca sunt probleme cu ambreiajul?

    In timpul mersului, nu pot sa-mi dau seama daca patineaza sau nu. Intra usor in viteze, nu "agata" schimbatorul, ajung la viteze de peste 100 km/h etc.

    dstc-ul (in cazul tau: traction control) nu face decit sa frineze roata care patineaza si transmite cuplul prin diferential la cealalta roata.

    NU are nici o legatura cu ambreiajul. pe acesta nu-l poti comanda decit tu, soferul.

    daca ai avut miros de ambreiaj inseamna ca iti patineaza si trebe schimbat sau reglat.

    cind TC intervine si ambele roti nu pot pune in miscare masina, rotile patineaza pe rind timp de citeva zeci de secunde pina se decupleaza automat TC si ai triunghi galben in bord.

    inca o data : dstc NU are legatura cu ambreiajul ! acesta este , intr-adevar , solicitat doar in momentul in care ambele roti sint frinate (perioada de transfer de cuplu) , perioada care dureaza maxim 1-2 secunde, in functie de turatia motorului si cuplul cerut. (de obicei acest timp este de 0.5 sec).

    Cum pot sa stiu daca trebuie schimbat sau reglat ambreiajul?


  9. E normal sa iasa fum din ambreiaj chiar daca era in marche-arriere fara sa fie calcat ambreiajul?

    Motorul se accelera, dar am avut senzatia ca patineaza rotile pe iarba si, de fapt, patina discul de ambreiaj.

    Mentionez ca era o panta cam de 30 de grade.


  10. Nu se simte nici o diferenta la pornirea in treapta 1, cat si in timpul cuplarii vitezelor.

    Pe mine ma ingrijoreaza mirosul si fumul care a iesit pe deal si daca trebuie sa ma astept sa schimb ambreiajul in viitorul apropiat.

    Masina este second hand si nu o cunosc inca in totalitate.


  11. Salut,

    Am o neclaritate referitoare la DSTC.

    Am urcat pe o panta cu iarba umeda si, dupa mai multe accelerari pentru a putea tine masina sa nu se duca la vale, a iesit un fum negru cu miros de ebonita incinsa, care a intrat si in habitaclu.

    Am deschis capota, pentru ca de acolo iesea cel mai mult fum si am observat ca iesea de undeva din partea stanga a masinii (din fata bateriei, cam in dreptul cutiei de viteze, jos).

    Intrebarea mea este: exista ceva din ebonita in cutia de viteze sau s-a defectat ceva sau e normal sa miroasa asa de puternic chiar si dupa ore bune?

    In bord nu s-a aprims nici un bec de avertizare, totul pare normal.

    Trebuie sa ma astept sa se defecteze ceva in viitorul apropiat sau dupa disparitia probabila a mirosului, totul va reintra in normal?

    Mentionez ca DSTC-ul era activ in timpul manevrelor pe iarba umeda, iar cauciucurile sunt de vara, aproape noi.