Virj

Membru
  • Content count

    44
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15 Good

7 Followers

About Virj

  • Rank
    Nou venit
  • Birthday January 01

Profile Information

  • Locatie CHISINAU
  • Auto XC-90
  • Fabricatie 2006
  1. Buna ziua,

    Am un xc90 din 2003 si as dori sa fac o reparatie la cuplajul HALDEX II (pompa,filtru etc).

    Cat costa piesele si cum procedez sa le platesc.

    PM puman2211@yahoo.com

  2. cuplajul HALDEX

    da Bogdane,ai dreptate,este model din anii 2007-2010.Mai mult,pot sa-ti zic ca este de la Land Rover Freelander II,dar este identic cu acel de la VOLVO XC-90,si problemele lor sint identice....
  3. cuplajul HALDEX

    da,o sa tin cont de recomandare,doar ca ceva mai tirziu,peste 2-3 saptamini.Inca din Decembrie am ramas fara pompe,si acum astept sa primesc prima comanda din acest an.
  4. cuplajul HALDEX

    da,ok, dar cu ceva timp in urma am inceput sa cred ca la voi in Romania totul este ca la nimeni,in sens ca nu stiti si nu auziti despre problemele legate de HALDEX pe care o lume intreaga le cunoaste.... Chiar incerca cineva sa-mi demonstreze ca nu e nevoe de a schimba nici filtrul si nici uleiul.Stiam eu ca nu e chiar asa dar am zis ca bine,nu poti cuiva sa-i dai un sfat bun daca el nu doreste sa-l primeasca.Eu cunosc o alta realitate,pe saptamina am 3-4 masini cu puntea din spate "moarta",tot din cauza asta - nu a stiut ca si in cuplajul HALDEX mai e nevoe de a schimba uleiul si filtrul.Ca rezultat - uneori cheltueli de pina la 600-700 EUR pentru ca sa-si vada masina cu AWD functional,si asta pentru ca filtrul total infundat cu murdarie serveste ca un obstacol pentru uleiul pompat de pompa,presiunea creste considerabil si uleiul patrunde in compartimentul motorului electric.In rezultat - cedeaza DEM,de multe ori nu mai poate fi reparat.Costul lui pe la dezmembrari este 300-400 eur,si de multe ori e nevoe de reprogramarea lui la dealerii autorizati VOLVO. Din aceste imagini se poate de inteles ca problema exista si este una foarte serioasa.Doar ca,fiecare hotaraste pentru sine ce cale sa aleaga - deservirea preventiva (schimbare de ulei,filtru,pompa si de multe ori sensorul de presiune/temperatura) sau sa astepte pina vor veni problemele mari si abea atunci sa se apuce de treaba. Eu stiu una - ТОАТЕ а/м VOLVO cu AWD mai devreme sau mai tirziu au nevoe de POMPA NOUA la cuplajul HALDEX.
  5. cuplajul HALDEX

    testam si vindem piese pentru HALDEX
  6. cuplajul HALDEX

    e un sistem destul de bun,dar cam putina atentie i se acorda de catre multa lume,iar cind apar problemele mari - toti incep a da vina pe cei care l-au inventat. Ceva asemanator face si BorgWarner pentru HYUNDAI/KIA TUCSON,SPOTAGE ....doar ca cuplarea acolo se face de un magnet electric.
  7. cuplajul HALDEX

    Bogdan,am un asa DEM,a fost apa in el.Ce bani ma costa ca sa mi-l repari ? Si cum il verifici (fara masina) daca lucreaza ok ?
  8. cuplajul HALDEX

    cind o sa arda siguranta de 5A - sa te bucuri,ai aconomisit o suma mare de bani .... si mergi repede la service sa arunci pompa. Si nu are nimic "brusc sau nu brusc" cu curentul pe care-l consuma motorasul din pompa. asa dar,Bogdane,incetul cu incetul iti schimbi tu parerea ... acum a ramas ca da,e buna treaba doar ca "lenea e mare cucoana",cica e greu de ajuns acolo ... Cu asa motive foarte multe lucrari la VOLVO ar fi trebuit sa fie ignorate . Si nu mai cauta atita in VIDA informatie despre intervalele de schimb la ulei.Daca te potrivesti lor,de ex. BMW, atunci nici in cutia automat nu ai ce cauta "pe tot parcursul vietii masinii",doar ca ei se refera normal,la perioada de garantie a masinii,pe urma "bine ati venit la noi,va asteptam cu drag,poftiti de luati cunostinta cu pretul noii cutii de viteza" .... De poze iti multumesc,am si eu,nu numai poze,si daca-mi zici ca repari asa tipuri de defect - de la apa si de la caldura - atunci ramine doar sa-mi mai zici si pretul,si din toamna incep ati da si eu de lucru .... Si o data ce am amintit si de asa fel de defectiune,sa mai adaugam - VOLVO,care a inteles ce prostie a facut atunci cind a proectat masina si a pus tava de esapament chiar linga blocul electronic DEM,a incercat sa-si repare prostia,si e aruncat pe piata o piesa destul de buna,o aparatoare de temperatura.Care are si cod VOLVO,si prinde foarte bine.Asta dupa ce multa lume a inceput sa faca singura asa ceva. Si inca,chiar si cei de la HALDEX ai inteles ca a gresit tare atunci cind a pus un metal asa de subtire la capac la blocul DEM.Cu timpul ajung cu gauri,mai ales in Russia unde iarna e lunga si se foloseste multa sare la curatarea drumurilor.Si acum deja capacul de la DEM este protejat de un strat de cauciuc.
  9. cuplajul HALDEX

    Bogdane,de ce faci asta ? Tu doar stii si ai si citit atent ce eu am scris - aceste pompe au la baza un motor electric,pe care l-am si aratat in multe poze in ce stare ajunge. uite ce-ti mai arat - ce trimit in Russia,care are o piata invadata de masini VOLVO cu AWD - aparte,motorasul si simmeringul despre care am vorbit.Tu ai zis ca la masina ta nu ai schimbat nimic-nici ulei,nici filtru,nici pompa.Hai facem asa,doar ca sa fie totul sincer.Cind te apuci sa desfaci acolo - faci niste poze,si ne arati si noua. nimic,dar sa fiti gata ca va trebui schimbata si pompa.Mai devreme sau mai tirziu,oricum "se termina". Si inca ceva,pentru a va proteja blocul DEM (e scump tare) schimbati siguranta pompei HALDEX din 7.5A in 5A.Se afla in portbagaj,#23
  10. cuplajul HALDEX

    sigur,cred ca din acest motiv au incetat a mai vinde uleiul pentru HALDEX in cartuse a cite 330 ml si au incepul al vinde a cite 1 Litru.Pentru ca la o schimbare totala merg cam 600-650 ml.... Si pozitia lor e clara - cum "va parasit" blocul DEM - veniti la noi,costa cam 1200 EUR,si pompa,inca in jur de 350. Iar totul porneste de la filtrul neschimbat - el fiind plin cu resturi de la materialul de pe discuri,aduce la aceia ca motorasul pompei incepe a cosuma mai mult curent (A) pentru a pompa uleiul prin el.Indiferent Bogdane de presiune,motorasul lucreaza,"datoria" lui fiind doar a face presiunea MICA,despre care vorbesti tu.Cea mare apare DOAR atunci cind exista diferenta in rotatiile rotilor din spate si acelor din fata si este facuta (presiunea) de pompa MECANICA,mai exact de aceste role care sint apasate de (nici nu stiu in romana cum sa-i zic) saiba cu valuri,din mina mea (dreapta). Din cauza filtrului neschimbat creste tare presiuna in canalul pompa-filtru,si atunci nu rezista acest simmering menit sa nu permita patrunderea uleiului in interiorul motorului electric.Odata patruns acolo uluiul aduce la rezultate foarte triste
  11. cuplajul HALDEX

    Bogdane,tu ceva "te-ai ratacit" .... acest filtru (set) costa 25 EUR.In poza 2 gasesti si codurile,cel din stinga este pentru masini fabricate pina in 2008,in dreapta - dupa 2009 >> . Dau in sunet la dealer si verifici preturile. Da cu versiunile (recomandarile) tale despre termenii de schimbare a uleiului de acolo - chiar ma faci sa pun la indoiala cunostintele tale in domeniu,desi,ai scris ca te pricepi la reparatia DEM-urilor.Si eu stiu ce este asta,deaceia si nu-mi vine sa cred ce vad ca scrii .... O lume intreaga,schimba,desface,spala,curata toata mizeria de acolo,doat tu unu zici ca nimic nu trebue de facut.Land ROVER Freelander II,FORD KUGA,VOLVO cu AWD - toate au aceiasi problema - cuplarea "spatelui" cu intirziere (sau deloc),lovituri la cuplare,galagie din zona cuplajului HALDEX ... nici nu e nevoe sa intri,fa cum stii,eu incep a intelege teoria ta - nu schimbati nimic pentru ca atunci ramin EU fara lucru.Normal,in plus,singur ai si confirmat - pompa (motorasul ei) lucreaza TOT TIMPUL din momentul ce este pornit motorul masinii.Mai departe.Cine nu stie ca cam pe la 100-150 000 km macar o data se schimba pompa DE BENZINA ? Toti stiu.De ce ? Pentru ca e un motor electric acolo,mic,care se uzeaza. Apoi la pompa de ulei de la HALDEX motorasul cela e de 2 ORI MAI MIC.Si lucreaza TOT ATIT TIMP cit si pompa de benzina.Iata de ce,cam pe la 100-130 000 TOATE pompele HALDEX ajung la "final". Alta e problema ca multa lume NU STIE ca nu le lucreaza puntea din spate. Bine,cam multa vorba,eu asa,repet,nu insist,am de lucru,doar am vrut sa vad ce mai faceti voi,in Romania cu intrebarea asta extrem de serioasa. In final,citeva poze,ca sa fie clar cu ce ma ocup
  12. cuplajul HALDEX

    da bucsa o au defectata pentru ca au mers mult timp cu HALDEX-ul defectat si la pornire de pe loc,atunci cind forta de tractiune ar fi trebuit sa fie impartita cam 50:50 intre puntea din fata si cea din spate - nu a fost sa fie asa,toata greutatea suportind-o doar cea din fata.... de aici si rezultatul
  13. cuplajul HALDEX

    am fost plecat. Da cum,voi chiar nimeni nu va faceti griji de schimbatul uleiului,filtrului dar de multe ori si a pompei de la cuplajul HALDEX ? Bine,vine iarna si jumate din voi aflati ca aveti doar "o masina mare" cu tractiune doar pe fata. mai mult,uleiul neschimbat si filtrul de peste 100 000 km plin cu "pilitura" de la pachetul de discuri (exact ca in cutie automat) aduc pina la urma (prin marirea curentului (A) consumat de motorul pompei) la "moartea" DEM,adica a cutiei de comanda a acestui cuplaj HALDEX.Este acea cutie cu inscripria HALDEX pe ea,situata chiar linga pompa.Va mai arat ceva,la tema : asa ceva descopera acei care nici o data nu au schimbat uleiul si filtrul din cuplajul HALDEX :
  14. cuplajul HALDEX

    am citit forumul dar nu am intilnit asa informatie - schimbarea uleiului,filtrului si a pompei de la cuplajul HALDEX.Este o procedura extrem de importanta pentru a mentine automobilul cu AWD intr'o stare tehnica perfecta.
  15. AUX pentru HU-...

    ei bine,cu "este scump ... , de 150 EUR se poate cumpara .... " am inteles eu situatia.Dar nu vrea nimeni sa posteze ceva real,deja cumparat,instalat ? Ca vad ca e pe cale de moarte acest forum ...  dar posibil ca gresesc . Am mai adaugat poze cu camera video la XC-90 http://picasaweb.google.com/autopiese/MonitorVOLVO#