rand

Membru
  • Content count

    519
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by rand


  1. Asadar daca schimb vilbrochenul + pistoanele & turbina la 2.0T @165cp tre sa iasa T4 @200cp ?

    Plus electronica, normal. Si bielele au coduri diferite. Si ambreiajul (placa si disc) difera. Volanta este la fel. Rapoartele in cutie sunt putin diferite. In rest ,totul este identic - planetare, sistem de racire, de franare, de alimentare etc..

    @lemon, intai cauta sa cumperi cuzineti de palier si vezi la ce cota gasesti... daca gasesti. SI dupa aia vezi la ce cota de rectificare iti iese arborele.

    Primul motor pe care l-am vandut , l-am dat in Cluj unui tip cu o problema ca a ta. Cei de la service din Cluj, de la PWG nu au gasit cuzineti, desi baietii se stiau bine la Volvo.

    Avantajul omului care l-a luat a fost ca masina avea inca numere de Spania, deci nu a avut treaba cu RAR-ul dupa ce a schimbat motorul. In actele straine nu scrie seria de motor ca in Romania.

    1 person likes this

  2. Eu am vandut toate motoarele pe care le-am avut.

    Referitor la masina ta, tu ai avut motorul B4204T3.

    Pe T4 dupa 2000, ai B4204T5. Diferentele sunt la turbo, la arbore si pistoane. Blocul motor si chiulasa sunt 100% identice.

    De altfel, pe ambele o sa ai inscriptionat pe bloc doar B4204T :smile:. Asa ca poti sa pui motor de pe T4, dar obligatoriu dupa 06.2000, adica cel de 1948cmc nu 1855.

    Nici cei de la RAR si nici un mecanic nu poate sa faca deosebire intre un motor de 165 si unul de 200 cp,puse unul langa altul daca sunt luate jos de pe masina si cu eticheta de pe capacul de distributie data jos :D

    Asa ca daca gasesti un motor la pret bun, da-i bataie. Dar pentru schimb la RAR o sa ai nevoie de un contract de vanzare cumparare a motorului.

    Eventual daca dai de userul @muadDib poti sa-l intrebi, ca la el a mers un motor de la mine. Eu nu mai pot da de el ca mi-a ramas dator cu banii pe o turbina :smile:

    2 people like this

  3. Eu am adus o masina din Germania pentru dezmembrat si era din 2001, deci phase2. Pe ea era pus motorul de pe phase1, ala de 1855cmc.

    Modificarile sunt minime, rezultatele sunt aproape bune.

    Motorul se ia cu tot ce tine de auxiliare (turbin, pompa servo., alternator, comnpresor AC). Prinderea pe cutie este la fel, deci nu ai nevoie de nici un adaptor, suportii ii poti folosi cei de pe phase 1 sau phase2.

    Poate ca, o conducta de la pompa la caseta o sa aiba nevoie de un... prelungitor de 3-4 cm.

    A doua sonda lambda nu o sa o mai ai, deci tot timpul o sa ai un bec aprins in bord. Dar masina functiona, am venit cu ea pe roti din Germania.

    Mai ramane partea cu RAR-ul :smile:.


  4. Rahat... ne-am facut-o tot timpul cu mana noastra. Incepand cu Stefan cel Mare care nu stia decat sa-si dea foc la tara si sa otraveasca fantanile tarii :). Am avut un conducator adevarat, pe Al.I.Cuza si pe ala l-am fortat sa plece, ca era prea bun pentru noi...

    Am avut bunici la ~20km de Treznea (jud. Salaj), intr-un sat fara nici un ungur. La Trezena a fost masacrul ala... ca acolo era grof ungur... Bay Francisc http://ro.wikipedia.org/wiki/Masacrul_din_Treznea

    Dar stiti cum a inceput? Romanii au devastat castelul grofului... ba s-au facut si de rusine, si au baut urina din oala de noapte confundand-o cu vin :)) Partea cu devastarea l-a cam suparat pe ungur, cealalta a devenit subiect de glume pe seama "budosz olah" Apoi, dupa ani, in septembrie '40, asta a chemat hortistii si aia i-au macelarit pe romani.

    Sigur, vina e impartita, copiii de ungur strigau "budosz olah" la Huedin dupa cei din satul bunicii mele care mergeau acolo la targul lunar, si asta datorita educatiei primite de acasa - profund antiromaneasca. Pe de alta parte, romanii in majoritatea lor, isi merita porecla... se vede diferenta intre satele unguresti si cele romanesti, la curatenie, la respect pentru zonele comune (drum, santuri de pe langa drum, parcuri) si nu este in favoarea romanilor comparatia asta. La capitolul organizare suntem mult in urma. Nu stim sa traim ca si comunitate... ne sabotam reciproc, ca in bancul ala in care la cazanul cu romani din Iad nu trebe paznic ca se trag unii pe altii sub smoala.

    In schimb, sub ocupatia hortysta, nu au fost probleme in satul bunicilor... si nici sub nemti. Erau respectuosi, nu aveau treaba cu oamenii.

    Cand au venit rusii au inceput problemele... si aia au si stat mai bine de 45 de ani.

    L.E

    Nici cu ce a ramas de la altii nu stim ce sa facem :). Ne holbam in Budapesta sau Viena la castelele lor, si noi pe ale noastre le demolam sa facem o ghereta cu termopane si fara acoperis :)

    http://www.dreamdestinations.ro/castelul-bay-treznea-romania-10646/


  5. In cazul unor airbaguri si centuri de la second trebuie luata si unitate de comanda [computer]? Sau se rescrie softul pe unitatea existenta?

    Oare conteaza daca iau de pe piata britanica [ex.ebay.co.uk], dat fiind ca volanul e pe dreapta, pasagerul...in stanga.

    Aveti cunostinta despre astfel de operatiuni, de montare airbaguri, in alta parte decat la service Volvo. Cam cat costa manopera?

    Daca esti din Cluj, intreaba-i pe cei de la service-ul PWG. Sunt buni la Volvo.

    Airbagul de volan e ok si de pe piata europeana si de pe piata UK. Cel de pe bord, este diferit, din cate stiu.

    Am airbag sofer, bord complet european (cu volan pe stanga, dar e gri) si centuri.


  6. Problema este de la contactul rotativ de la volan...

    Nu ai de ce sa-ti faci grija de airbag...

    Dai jos bornele de la baterie sa nu se inregistreze erori...

    Pe dos, sunt doua suruburi TORX, cu care e prins airbagul. Se vad orificiile pe dosul volanului.

    Scoti airbagul si il deconectezi din mufa.

    Desfaci piulita si scoti volanul.

    Apoi scoti contactul ala rotativ si il masori... daca e intrerupt, altul la rand :P


  7. stie cineva ce cod au aceste bucsi la cautator?....am obs ca si cand bag in prima treapta treb sa duc maneta mullllt in stanga si apoi in fata.....valabil si pentru marsarier....multumesc domnilor sper sa gasesc ceva in vadis...si eventual si bucsile...

    La tine este cutie pe cabluri. Daca e timoneria, mai bine cumperi una SH, reglajul este destul de complicat. Mai trebuie verificata prinderea cablurilor la capatul de pe cutie, este cu niste cleme metalice.


  8. Adica 24 km/h ? .... ah, da, relanti-ul asta de croaziera.... grin.gif

    In afara, poti scoate lejer 7.5%. Cu extreme de 10% daca o ti peste 3500.. si la ~ 6% daca esti cuminte pe autostrada.

    De mai multe ori, cand ma intorceam in tara, la intrare in Austria, dupa alimentare in St. Valentin sau Oed, imi arata o autonomie de 1050-1100 km/h :) , ceea ce la rezervorul de 60 de litri insemamna sub 6% :P. Dar asta in cazul in care foloseam pilotul automat pus pe 100km/h si mergeam asa multa vreme. Oricum, consumul final pe ~5000km era in jur de 7.5 (+/- 0.2) la o medie de ~80km/h. Oricum, este penalizat maxim de lipsa unei trepte de viteza peste a-5-a.


  9. sincer nu stiu ce sa mai zic ca ma-ti sucit gandurile cu parerile voastre si stiu ca aveti dreptate dar vroiam sa o fac sa stea mai bine pe drum si pe langa asta sa si arate frumos pt ca pana acuma cate masini am avut in maxim juma de an le-am vandut iar pe asta as vrea sa o tin pt mine pt ca sunt foarte multumit de ea si vroiam sa o fac sa arate ceva mai diferit fata de altele avand in vedere ca deja am bagat 87 mil numa in muzica.

    Eu am S40 T4, cu suspensia sport originala. Ce sa zic, sta foarte bine pe drum, dar pe drumuri rele scutura rau :P. Dar te obisnuiesti cu timpul. Numai sa nu ai sotie insarcinata, ca nu poti folosi masina in oras :). Eu umblu foarte des pe drumuri rele, pietruite (deh, imi place turismul si agricultura ;) )... de atins jos, nu ating, dar de scuturat scutura bine.

    Daca doresti sa treci pe suspensie sport, am o suspensie completa de pe un V40 T4 din 2001 din dezmembrari. (arcuri, amortizoare, flanse - montate).

    1 person likes this