ducool2001

probleme electrice la volvo 850 - schimbare butuc contact ?...

21 posts in this topic

Salut,

sunt nou pe forum. Sunt utilizatorul unui volvo 850 gle, fabricatie 94.

problema a carei rezolvare sper s-o gasesc pe forum suna asa:

cand opresc motorul si scot cheia din contact, raman aprinse mare paret din becurile de control de la bord.

nicio comanada electrica nu merge,se pare ca doar becurile sunt aprinse.

mentionez ca asta s-a intamplat dupa ce am prin o ploaie teribila la pescuit, saptamana trecuta(am mentionat asta pt ca detinatorul de drept al masinii mi-a spus ca a mai patit o data asa ceva).

a patit cineva asa ceva, stie cineva sa imi dea un sfat?

multumesc pt ajutor, si bine am venit pe forum :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit.

Am patit si eu odata ceva asemanator si era de la un releu de la panoul de siguranta.

Vezi care releu stinge becurile cu pricina cand il scoti. Il iei si-i pui + si - de la baterie si cu un multimetru(sau bec) testezi continuitatea la celalalte 2 borne. Daca nu se aduce un click si nu inchide si deschide in functie daca are curent inseamna ca trebuie schimbat. Ai grija la pini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o intrebare de noob:

unde sunt rellele,in cutia de sub capota?

sau sub torpedou unde sunt firele alea multe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite vezi aici la pagina 5: http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/FusesAndCircuitBreakers.pdf

Sfat: Mai intai vezi la ce nu trebuie sa umbli.

N-am avut 850 si nici nu am stat in viata mea langa/intr-unul deci nu te pot ajuta prea mult.

Nu cumva ai si unealta de autodiagnoza ? Un fir ce se infige in niste gauri, apesi butonul si se aprinde un beculet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am scos toate cele 5 relee,pe rand

la niciunul nu s-au stins becurile de la bord

:(

cred ca tot in service o sa gasesc raspuns la problema asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau la Matrixxx,in cazul in care are timp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu unde este amplasat alternatorul ca pozitie,sus sau foarte jos in compartimentul motor.Daca are pozitie joasa de montaj atunci incearca si deconecteaza firele subtiri de pe el.Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

suna-ma maine sa iti dau cateva sfaturi : 0766.985.640

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca stii sigur ca nu ai nici o alta problema de electrica la masina, nu are treaba nici o ploaie din lume cu problema ta : contactul cheii trebuie schimbat.

Daca vrei sa fii sigur si nu ma crezi, cind ti se intimpla asta (iti ramin aprinse becurile din bord dar cheia e scoasa din butuc/contact) scoate capacul de plastic al volanului (ca sa ajungi la butuc) si deconecteaza conectorul de la contact/aprindere de-acolo. Daca ti se sting luminile din bord, imi dai o bere cind vreodata ne vom intalni.

Bafta si spune-ne ce ai rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BRAVA

te sun astazi,dar mai tarziu, ieri am fost plecat din oras

de unde pot lua un contact pt modelul asta?

multam fain

Share this post


Link to post
Share on other sites

am incercat sa dau jos capacul de plastic sa vad contactul,nu am reusit. am scos cele 2 suruburi si mai departe...nu m-am mai descurcat.

cine ma poate ajuta,pls?:)

multam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate te ajuta schema asta...

post-96-0-38841300-1314094735_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,schema pare sa fie de ajutor,dar eu nu am putut da jos capacele de la volan ca sa am acces la contact...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am dat acum TOT ce-ti trebuie, facindu-ti un fisier (Rich text document) cu poze si explicatii. Descarca-l, citeste-l si apuca-te de treaba.

Bafta.

Schimbare contact 850.rtf

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Matrixxx. Un tutorial foarte misto. Cred ca am nevoie doar de partea aia |receptacle" de inlocuit, din cate inteleg. O sa vorbesc cu un prieten care lucreaza la un service sa vedem de unde pot lua. Tu stii de unde as putea lua?

Multam fain si sunt dator cu mai multe beri:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin dupa ceva timp, cu noutati.

am cumparat aeroterma de dezmembrari, ca deh, a venit frigul.

am gasit un contact la dezmembrari, l-am pus, si...face la fel.

m-a ajutat sa trag o concluzie: pe siguranta de treapta 4 de putere a aerotermei care a scos fum atunci cand au aparut problemele, pe acel circuit, exista o problema, care se manifeste prin 2 chestii diferite:

1. lasa aprinse luminile de la bord cand iau contactu l( daca scot siguranta, se sting si totul e ok).

2. ramane curent pe mufa de la aeroterma, astfel incat, cu chiea scoasa din contact, aeroterma merge in full speed.

concluzia care se desprinde este un scurt la instalatia electrica, pe circuitul de care raspunde siguranta de la treapta 4 aeroterma (30A). un berbec care si-a bagat nasul inainte, a pus siguranta de 40a, de-asta n-a cedat siguranta.

de ce am postat acum? unde gasesc un electrician bun calitate pret, care sa bibileasca sa gaseasca problema.

multumesc volvo forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai clima Auto sau normala ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

are climatronic bizona(cred ca am zis corect, are cate un reglaj de temperatura pt ficare parte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdictul electricianului a fost:

regulatorul de turatie al aerotermei defect( este un montaj electronic, care este infipt langa aeroterma, si are un mare radiator de aluminiu pe un tranzistor care am inteles ca face toata treaba montajului respectiv

intrebarea mea pt specialisti ar fi:

se poate improviza, un circuit separat, cu un reostat, care sa sunteze panoul de comanda de la climatronic, si sa faca acelasi lucru( piesa aia costa 600 de ron si este doar originala)

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdictul electricianului a fost:

regulatorul de turatie al aerotermei defect( este un montaj electronic, care este infipt langa aeroterma, si are un mare radiator de aluminiu pe un tranzistor care am inteles ca face toata treaba montajului respectiv

intrebarea mea pt specialisti ar fi:

se poate improviza, un circuit separat, cu un reostat, care sa sunteze panoul de comanda de la climatronic, si sa faca acelasi lucru( piesa aia costa 600 de ron si este doar originala)

multumesc

vino cu 200 si ti-l dau eu original. tel. 0722446623

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now