icarus86

C30 DRIVe

148 posts in this topic

Pentru Trivia (cu ocazia unui drum azi pana la Köln si inapoi):

- viteza maxima: 195 km/h

- viteza maxima cu pilot automat: 175 km/h

Ambele valori sunt de pe GPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, am o intrebare:

exista vreo metoda sa vad lista de melodii din folderul curent (din care canta melodia in momentul de fata) fara sa trebuiasca sa pornesc "de sus de tot" ?

Adica un fel de "zoom-out" sau "one level up".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog mult, am si eu o intrebare:

Am fost la revizie, si mi-au facturat 7,8 litri de ulei 5W30 (la ce pret per litru nu mai zic).

In cartea tehnica vad ca scrie pentru DRIVe / D2 ca ar fi 3,8 litri.

Ma lumineaza si pe mine cineva ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog mult, am si eu o intrebare:

Am fost la revizie, si mi-au facturat 7,8 litri de ulei 5W30 (la ce pret per litru nu mai zic).

In cartea tehnica vad ca scrie pentru DRIVe / D2 ca ar fi 3,8 litri.

Ma lumineaza si pe mine cineva ???

LOL, sper ca nu au "indesat" toti litrii aia ( de inca o revizie ) in motor (cunosc cazuri) !

Sunt si eu curios ce au facut cu 7.8 litri la un 1.6 D care ia 3.6 (sau 3.8).

Nu ai intrebat cand ti-au aratat devizul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia acum cand am ajuns acasa l-am citit pe indelete. Factura inca nu am platit-o (e in termen de 30 zile).

Estimarea pentru revizie a fost de 330 CHF. Factura a fost de 455 CHF. Daca reduc de la 7,8 litri de ulei la 3,8 litri ajung la ... 355 CHF (cei 4 litri de ulei sunt fix 100 CHF cu tot cu TVA).

Edited by icarus86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti lua masina fara sa platesti factura?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Aici facturile se platesc in maxim 30 zile de la emitere.

Va rog daca se poate sa-mi confirmati ca in masina intra doar 3,8 litri, iar cei 7,8 litri sunt nejustificati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cartea tehnica a masinii iti scrie clar citi litri de ulei (nu am la indemina documentatie)dar sub nici o forma nu intra 7.8 l . Oricum aprox. 4l ulei pentru motor sint ce trebuie.

Daca cumva au pus in factura si un eventual ulei pt. cutie ar avea cit de cit o logica,insa e doar o speculatie de-a mea.Mai repede este o simpla greseala din partea lor.Nu stiu cit de mult te ajuta ce ti-am scris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult. Ma ajuta.

Pe factura e trecut doar ulei 5W30. In cartea tehnica sunt trecute alte tipuri de ulei pentru cutie. M-as fi asteptat si sa fie facturate separat.

Maine ma duc sa ii intreb de sanatate, respectiv unde au indesat cei 7,8 litri (vorba lui Roberto). Daca imi spun unde, platesc factura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motorul tau intra 3.8L pana la MAX, totusi motorul fiind prevazut cu DPF nu se recomanda mai mult de 3.5L, adica undeva intre 1/2 si MAX trebuie sa fie uleiul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult.

Am fost la ei si i-am intrebat unde au intrat cei 7,8 litri. Au spus imediat ca este o greseala, ca aplicatia lor adauga automat consumabilele pentru revizie in functie de tipul motorului (3,9 litri in cazul meu) iar colegul care a intocmit factura a adaugat "din greseala" inca o data pe atat. Au refacut factura, acum sunt 360 CHF, foarte aproape de estimarea initiala (care presupun ca au facut-o tot in baza datelor indicate automat de catre aplicatia lor).

Curios insa ca atunci cand l-am intrebat pe respectivul coleg cam cat este factura mi-a spus "cam 5-600 CHF". I-am zis ca este imposibil, dupa care mi-a intocmit factura cu 455 ...

Inca o data, multumesc mult pentru confirmare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am cumparat la mana a2-a un DRIVe 1.6D cu 109 CP din 2010 cu 68000km. Masina este impecabila si se comporta ca atare. In principiu sunt foarte multumit insa am o nelamurire: Care sunt conditiile in care motorul nu se opreste la semafor(scoasa pe liber, ambreiaj ridiat, frana calcata)? Intreb pentru ca in general se opreste dar are "calatorii" intregi in oras in care nu se opreste deloc. Daca e cineva documentat despre functia DRIVe la modelul asta, va rog informati-ma si pe mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si la multi ani. Motive posibile:

- motorul e prea rece

- motorul / uleiul este prea incins

- DPF-ul nu e suficient de curat

Cam atatea imi vin in minte.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La multi ani si tie! Temperatura motorului pica pt ca patesc asta si cand are 90 de grade. De ulei...nush ce sa zic...banuiesc ca temperatura lui se reflecta in temperatura motorului, nu? Si daca nu 100%... totusi, cu ce ar strica oprirea motorului daca uleiul e prea incins? DPF?... Te referi la filtrul de particule? Regenerarea nu se face doar cand mergi intins? Cam cat de des se face regenerarea filtrului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa un drum lung in care motorul/turbosuflanta au fost solicitate la turatii mari si temperatura acestora este ridicata,atunci este foarte indicat sa-l lasi o perioada sa mearga in ralanti inainte de a-l opri pentru a scadea temperatura.Altfel uleiul se va "coagula" datorita temperaturii foarte mari,infundand canalul prin care ajunge sa unga axul turbosuflantei.Dupa cateva porniri/opriri la temperatura mare turbina se va gripa.De aceea este foarte importanta si calitatea uleiului!

P.S. Temperatura uleiului este de obicei mai mare decat cea a lichidului de racire cu aproape 10 grade C

Edited by capi_1977
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, prin DPF ma refer la filtrul de particule. La mers doar urban, cu trafic aglomerat, filtrul nu apuca sa se regenereze. Din cate stiu, in astfel de conditii se poate ca Start/Stop-ul sa nu functioneze.

Am intrebat si eu mai demult cat de des se regenereaza DPF-ul dar nu am primit raspuns.

Doar judecand dupa ce-mi indica CB-ul la consum, as spune ca foarte des, respectiv cam de cate ori are ocazia, o si face. La un drum foarte lung se poate intampla sa faca regenerarea si de mai multe ori in aceeasi calatorie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1.6D regenerarea se face la un interval de 300 km (trafic urban) si 600 km (extra-urban) .

Daca regenerarea se face foarte des nu este bine si trebuie monitorizat nivelul uleiului . Daca este peste maxim trebuie schimbat uleiul si rezolvata problema cu DPF-ul .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii. Am sa verific nivelul uleiului. Mi se pare destrul de ciudat comportamentul...pt ca am circulat maxim 50km pe zi in oras pana acum si avand mai multe porniri/opriri(manuale) in cei 50 de km, uneori functiona start/stop-ul de cand plecam pana cand trebuia sa opresc din nou motorul, alteori nu.

Cum imi pot da seama ca filtrul de particule e in regenerare?(inafara de monitorizarea consumului)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii. Am sa verific nivelul uleiului. Mi se pare destrul de ciudat comportamentul...pt ca am circulat maxim 50km pe zi in oras pana acum si avand mai multe porniri/opriri(manuale) in cei 50 de km, uneori functiona start/stop-ul de cand plecam pana cand trebuia sa opresc din nou motorul, alteori nu.

Cum imi pot da seama ca filtrul de particule e in regenerare?(inafara de monitorizarea consumului)

Salut, ai cumparat masina de pe autovit? Era cu pretul de 7999 euro. Ai facut o diagnoza sa vezi cate sute de mii de km are? Ori ai luat-o cu ochii inchisi crezand ca anul de fabricatie justifica km :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am facut diagnoza. Nr de KM e reali. Am si cartea de service cu toate reviziile facute din 15 in 15 mii de km, dintre care ultima, la 60000 in august 2012. Masina a fost cumparata prin contract cu o firma de leasing din Belgia. Am si copie dupa contractul respectiv cu pretul de achizitie si garantia veridicitatii numarului de km si al faptului ca nu prezinta defecte nedeclarate. Iti inteleg suspiciunea pt ca si eu am avut-o insa dupa investigatii de vreo 2 saptamani si discutii cu patronul firmei care a adus-o in tara m-am lamurit ca am fost doar norocos sa fiu eu cumparatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina ai cumparat-o din pitesti?

Mi se pare ca am vazut-o intr-un parca auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am facut diagnoza. Nr de KM e reali. Am si cartea de service cu toate reviziile facute din 15 in 15 mii de km, dintre care ultima, la 60000 in august 2012. Masina a fost cumparata prin contract cu o firma de leasing din Belgia. Am si copie dupa contractul respectiv cu pretul de achizitie si garantia veridicitatii numarului de km si al faptului ca nu prezinta defecte nedeclarate. Iti inteleg suspiciunea pt ca si eu am avut-o insa dupa investigatii de vreo 2 saptamani si discutii cu patronul firmei care a adus-o in tara m-am lamurit ca am fost doar norocos sa fiu eu cumparatorul.

Inseamna ca ai facut afacerea vietii tale. :) Daca era asa afacere nu prea vad de ce a stat vreo 2 luni pana sa o vanda. Avand in vedere ca pe toate site-urile gen mobile, autoscout, mahag...etc etc masina model asemanator si cu km apropiati , an 2010 , euro 5 nu se gaseste la pretul de 7999 euro si depaseste 9500 la care se adauga si ce isi pune vanzatorul.Pretul platit de tine probabil este 7700. Ar trebui sa ceri vanzatorului imaginile de pe site-ul de licitatii din belgia cu kilometrajul masinii inainte de licitatie. Iti spun asta pentru ca am vazut cum liciteaza astia de pe la noi( primesc poze cu masinile din toate unghiurile, descriere avarii si dotari cat si costul remedierii acestora).Culmea este ca nicio masina de pe site-ul de licitatii nu o gasesti la 65 mii km decat cele dauna. Spate lovit si taiat si sudat laser. La ce-mi spui tu de carte service ori ca ti-a garantat ala care a vandut-o e zero barat. Carte service daca vrei iti trimit vreo 3 bucati. Pe original ori service multibrand. Pe la vara mai vorbim sa vedem ce face filtrul de particule. :) Oricum sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea fara investitii ori evenimente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am facut diagnoza. Nr de KM e reali. Am si cartea de service cu toate reviziile facute din 15 in 15 mii de km, dintre care ultima, la 60000 in august 2012. Masina a fost cumparata prin contract cu o firma de leasing din Belgia. Am si copie dupa contractul respectiv cu pretul de achizitie si garantia veridicitatii numarului de km si al faptului ca nu prezinta defecte nedeclarate. Iti inteleg suspiciunea pt ca si eu am avut-o insa dupa investigatii de vreo 2 saptamani si discutii cu patronul firmei care a adus-o in tara m-am lamurit ca am fost doar norocos sa fiu eu cumparatorul.

Sa o stapinesti sanatos si vedem mai tirziu "afacerea" si ca sa nu fiu offtopic ,pe topicul colegului icarus86 , si sa stii lucian ca afacerea cu masini merge foarte greu iar vinzatorii de meserie din tirg recurg ,te mint oficial si jovial cu acte chipurile in regula ,ca sa vinda ce mai au pe stoc sa nu stea cu banii bagati aiurea.etc etc.O masina premium ca Volvo nu se vinde precum un Logan care si asta e totusi autoturism pina la urma. Belgia sa traiasca.In general la 220ooo km de ex.,masina pare ca este la a 3, 4 revizie inca in garantie. :smile: .Este sport actual pe piata si romanul cumparator acccepta cu nonsalanta.Km reali ii vezi cit de reali au fost dar in alta conjunctura nicidecum la vinzator sau tester.

Sa auzim de bine cu masinuta ta foarte multi km si fara vizite in service sau la cunoscuti in domeniu. :thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu e topicul "meu", e vorba de C30 varianta DRIVe si discutiile sunt legate de acesta, inclusiv valoarea pe piata second-hand. :)

Stiu ca topicul ajunsese intr-un punct similar cu mai mult timp in urma, in ideea ca Volvo e relativ scump ca si masina noua, insa la revanzare pierde (cel putin in Romania) foarte mult din pret. Deoarece ma bate un gand (idiot) sa fac upgrade eventual la un S60 anul viitor, m-am interesat cum as putea vinde C30-ul meu. Cert este ca in Romania as primi pe el mai putin decat in Belgia, respectiv din nou mai putin decat in Elvetia.

Atunci intrebarea mea: ce afacere fac baietii astia daca le aduc din Belgia unde masinile au un pret sa zicem rezonabil pe piata second-hand si le vand in Romania la "oferte" ? Inteleg daca iei un Passat sau un A4 la 3-400,000 km din Germania pe care nemtii il vand pe nimic si-l vinzi mai departe in Romania, deoarece 3-400,000km facuti pe Autobahn nu se compara cu 100,000 km facuti in Bucuresti. Aici inteleg o logica. Dar cred ca un C30 la 80-100,000 km in Belgia inca mai are valoare (stiu cand am cumparat-o pe a mea erau cateva second-hand-uri in fata reprezentantei care se vindeau cu garantie), pe cand in Romania nu cred ca mai da lumea atata pe ele.

Parerea mea : daca oferta "pare prea buna" atunci asa si este. O masina face *cel mult* cat cere proprietarul pe ea, el stie bine de ce cere atata pe ea.

Lucian, sper sa nu te supere remarca mea, sper sa nu ai nicio problema cu masinuta si sa ne vedem cat mai curand la o intalnire. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@icarus.. .Este foarte logic ca un vinzator( dealer) sa cumpere masinii al caror raport ,aspect de vinzare /rulaj este cel mai convenabil finaciar (pret mic) ,ulterior profit la vinzare.Sint lucruri transparente altele pe aproape ,deh!

Un ex.simplu ,ipotetic orientativ , matematic sa zic asa :se cumpara la 180-200oookm la max 5500E/buc ,se vinde aici la 80oookm(inviorat DIM,CEM ul etc) cu acte,facturi , revizii, povesti,etc etc la 7500E dupa ce ti-a facut favor, discount de 400E (7900E fiind baza) si daca se scoate profit de max 1000E e impecabil.La zece auto din plin este ceva ,nu? :smile: (optimist vorbind).Bineinteles se mai scad cheltuieli cu transport ,acte , taxe tirg,provizorat inmatriculare,tester etc. si ajungi la 1000E profit.Chiar si pe "praful " asta mai merge aceasta afacere pentru unii altfel s-ar apuca de crosetat. :smile: .Este o chestie care merge pe orizontala si da de lucru si la testeri,mecanici, etc etc.De ajuns ex. meu cred ca mai detaliat nu vad sensul si nu ar ajuta la nimic.

Pina la urma o masina este un fier care te tradeaza de multe ori si te inseala la aparente iar banul trebuie sa circule.

Daca o cumperi de noua nu ai dubii. :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now