Matrixxx

Senzor CamShaft sau de ce nu vrea sa porneasca ?

114 posts in this topic

mda...noroc ca am un prieten care este intr-un club Bertone de la Opel si de la el mi-a venit ideea sa va caut, mare idiot sunt... de atatia ani...in fine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare...am revenit cu marea mea problema,

In primul rand ii multumesc foarte mult lui Brava pt. ca a fost la mine si s-a chinuit de dimineatza pana la intuneric (Duminica, acum o saptamana) sa incerce sa o puna pe picioare pe "micutza Balena".

Am reusit cat de cat in sensul ca masina porneste acum impinsa , intr-un metru, dar la cheie nici un semn. Ce s-a facut ?

...Deci prima oara am verificat benzina...ok, 2. scanteia la bobina...oha, si de aici am mers pe electric cu :

1.cod erori verificat dadea un cod de eroare, nu mai stiu cat dar ideea ca am schimbat ECU de pe cealalta si cu reset la tester a dat in final 1.1.1.

2 schimbat bobina ..firele pana in mufa erau destul de deteriorate,

3.schimbat senzorul care duce la ECU

4.schimbat sensorul de alarma orginala

5.scoasa alarma aftermarket

6.deconectata instalatia GPL inclusiv legaturile electrice de pe injectoaere (am uitat sa spun ca masina are si instalatie GPL, secventiala)

7.schimbat senzor Camshaft

8 verificat legaturi intre ECU si : bobina, camshaft.

In mare cam astea au fost miscarile noastre (de fapt a lui Brava ...eu mai mult copil de mingii pe acolo :)).

De specificat ca toate piesele schimbate au functionat pe celalalt T5, cu exceptia ECU.

Deci intr-un final masina a pornit fara probleme, la tractare, intr-un metru. Mergand destul de bine...nu am mai pornit-o de un an cel putin....dar la cheie invarte bine dar nici un semn de pornire,

Cu electromotorul pus pe direct tot nu porneste....doar impinsa.

A ramas sa schimb contactul si/sau electromotorul.

Brava zice ca e posibil sa fie din contact ...o lamela sa nu faca atingere si sa nu transmita semnal catre ECU,

sau.....electromotorul sa invarta dar sa fure curent pe undeva...mai ales ca daca las bateria conectata ...a doua zi e moarta, deci un consumator sau ceva...poate are legatura cu asta... nu stiu.

Am fost foarte ocupat in ultimul timp si nu am reusit sa mai fac nimic la masinuta nici macar sa scriu aici, dar de acum reiau

va tin la curent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, eu i-am spui lui Vadim sa-ti spuna de contact / demaror... Ce patesti tu nu poate decat sa-mi aminteasca de scuteristii care apasa pe butonul de pornire si invarte vioi, dar degeaba demarorul... Si cand vad ca nu le merge, il ridica pe cric, coboara pedala de pornire, ii dau o "talpa" si porneste instant.

Nu m-am lamurit inca ce si cum si mai ales DE CE, si nici n-am prins unul pe drum sa-i cer detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,

Dupa ce am umblat pe la zeci de mecanici si "meseriasi", unde am scos ceva banuti , dupa ce am pierdut foarte mult timp, dupa ce am schimbat nenumarate piese si am facut o gramada de teste aiurea,intr-un final am schimbat si contactul si nimic dar iaca vine si momentul sa schimb electromotorul (ultima piesa importanta in economia situatiei)...si ce credeti?...masina porneste la sfert , fratilor.

Pt. asta ii multumesc ff mult lui Vadim (Brava) care ii datorez mult mai mult decat multumiri, mai ales ca nici macar nu am dat o bere (inca), dar ma revansez eu :)....multumesc si celor ca Matrixx,Midnight Caller si celor care s-au implicat cu cel putin un sfat si pe care nu-i cunosc (inca)...asta chiar daca risc sa fiu putin ridicol cu multumirile pentru o banala problema , dar credeti-ma ca merita din plin dupa 2 ani de chinuri. Nu va spun ce semtiment ma incearca :)

Revenind la schimbul electromotorului , atunci cand l-am dat jos am constatat ca ii lipsea acel "suport" care prinde rotorul de bloc, si care probabil ca are rolul de masa...si cred ca nici electromotorul nu are nimic...zic.

Deci cam asta e...urmeaza o serie de "schibari" pe la masinuta , mai ales ca nu a mai mers de 2 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca odata felicitari !!!! sa te bucuri de ea fara nicio problema de acum incolo !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari si sa te bucuri cit mai mult de masina !

p.s."masina porneste la sfert". Eu inca nu am vazut un T5 sa porneasca la sfert - ii trebuie CEL PUTIN o tura completa (pentru a se "dumiri" senzorul de CamShaft) pentru ca ECU-ul sa dea drumul semnalului spre bobina si injectoare. A mea de exemplu porneste dupa aproximativ 2 ture (cam 1,5 sec tradus in timp). Daca a ta porneste la sfert - esti Unic, deci sentimentul de fericire trebuie sa fie dublu ! Dar important e ca a prins din nou viata - asa ca te asteptam pe sosele :iroc:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, multumesc...am laudat-o prea mult si ieri dimineatza dimineaţă am dat la cheie de mi-a venit spume, de am consumat 2 batterii , pana la urma tot impinsa a luat-o imediat , probabil ca am inecat-o ca mirosea foarte tare a benzina, in fine, am umblat tata ziua cu ea prin oras si nu a mai facut probleme, doar ca am senzatia ca imi merge in 4 la relanti, dar rotund, fara intreruperi, si pare ca-mi consuma foarte tare, inca nu-mi dau seama...dar am observat ca porneste foarte greu la prima cheie din zi (cand e frig afara).

Cat despre "masina porneste la sfert" am zis-o si eu , metaforic :smile:))...sau luat de val, pai la cate "chei" am dat eu anii astia o pornire lunga normala la prima cheie petru mine a fost ca si comanda vocala :smile:)), ii aratam cheia si gata :smile:)...asa ca nu sunt unic :smile: si bine ca am mai aflat o chestie, ca asa trebuie sa invarta ea...

Edited by HEIMÐALLR
Scriere necorespunzătoare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, multumesc...am laudat-o prea mult si ieri dimineatza dimineaţă am dat la cheie de mi-a venit spume, de am consumat 2 batterii , pana la urma tot impinsa a luat-o imediat , probabil ca am inecat-o ca mirosea foarte tare a benzina, in fine, am umblat tata ziua cu ea prin oras si nu a mai facut probleme, doar ca am senzatia ca imi merge in 4 la relanti, dar rotund, fara intreruperi, si pare ca-mi consuma foarte tare, inca nu-mi dau seama...dar am observat ca porneste foarte greu la prima cheie din zi (cand e frig afara).

Cat despre "masina porneste la sfert" am zis-o si eu , metaforic :smile:))...sau luat de val, pai la cate "chei" am dat eu anii astia o pornire lunga normala la prima cheie petru mine a fost ca si comanda vocala :smile:)), ii aratam cheia si gata :smile:)...asa ca nu sunt unic :smile: si bine ca am mai aflat o chestie, ca asa trebuie sa invarta ea...

Ai verificat regulatorul de presiune de la rampa de injectoare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce a pornit bestia si ai mers cu ea niste km, i-ai mai citit "gandurile" (adica codurile de eroare) ? Ia vezi care au disparut si care au reaparut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers azi toata ziua cu ea prin oras si nu mi-a facut probleme la pornire, si dimineata a pornit foarte bine, singura problema a ramas mersul in 4 ...cel putin asa cred , Vadim zicea ca vine Vineri pe la mine, sa vedem ce are, si lui i s-a parut ca nu merge totusi in 5, si vrea sa ne uitam putin la distributie. Maine o sa schimb fisele si bujiile si o sa verific si codurile.

Presine la benzina este... si azi am si reconectat gazul, cu o verificare computerizata a instalaiei...va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare...fac ce fac si tot o patesc, ...

Cum a venit frigul cum a inceput sa porneasca din ce in ce mai greu. I-am luat baterie noua si puternica , ca am zis ca nu invarte suficient cea veche, si tot prost porneste , ba chiar nu mai porneste deloc cel putin la -5, -12 grade. Dar ce e tare ca impinsa o ia imediat, problema veche sa persiste??!!, doar diferenta este ca la cald porneste bine.

Azi, dupa zeci de chei" la automat , dupa ce am incercat 30 min sa o tractez si nimic pt. ca alunecau ambele masini, pana la urma a pornit imediat din cheie in viteza

Sunt blocat... :confused2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi , imi pare rau sa aud ca iar se intampla . Vorbim maine la telefon :occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, si La multi ani tuturor cu km multi, drumuri lungi, frumoase si netede, :)!!!

Salut Vadim, hai ca m-am descurcat pana acum...nu am mai avut timp sa mai ma ocup de masina, sarbatori, inchidere de an , alea alea...

Cum o pornesc...pai las 2 min. contactul pus , si dau la cheie cu masina in viteza1, o ia in juma' de metru, asta numai daca afara sunt sub 2 grade C, daca e mai cald porneste normal, la prima cheie sau maxim a doua,

Asta se intampla numai dimineata sau la prima pornire dupa o noapte ,iar in cursul zilei, dupa prima pornire, marsina porneste normal la fiecare cheie foarte bine, indiferent cat de frig e afara...

Diferenta fata de trecut este ca atunci nu pornea decat impinsa, idiferent de conditii.

Ma gandesc ca o fi ceva condens pe la capacul de la delcou...ceva de genu', nu stiu, vorbim ...oricum deocamdata nu fac nimic ca sunt prins cu inchiderea de trimestru (contabil) si pana pe 25 ian sunt in blana" pe treaba"...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi lucru am patit eu acum 2 zile...nu mai pornea,lipsa scanteie. Am dat search pe google si am dat de acest topic. Norocul meu ca mai am 2 850 la dezmembrat si am schimbat in cateva minute senzorul. Cel din stanga era cel defect. Masina a pornit la prima cheie dupa ce l-am schimbat.

20161102_124101.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now