wsts

consum pe timp de iarna

159 posts in this topic

am un s40 2,0 diesel 2005 pe bord acum imi arata un consum de 7,2 ...e normal? asta insemnand mers doar in oras....

spuneti-mi si mie cat arata la voi...mi se pare cam mare consumul...

nu merg cu ea sportiv si nu o bruschez prea tare...schimb vitezele pana in 2000 de ture 2200 maxim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! De obicei sunt cam mincinoase display-urile din bord, adica iti arata cu 1L-1,5L mai putin decat ar fi normal! Daca vrei sa afli consumul urban, fa plinul pana la buza rezervorului, reseteaza km si dupa fix 100 km parcursi in oras reumpli rezervorul! Asa vei sti cu siguranta cat iti consuma masina. Poti tot atunci sa resetezi si consumul din bord si dupa cei 100 km, poti sa compari cat ti-a iesit tie cu ce zice mincinosul din bord!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa o omori in timp mergand subturat.

Sa schimbi la 2500 - 2800 nu inseamna sa o bruschezi sau ca mergi sportiv. Dupa ce temperatura motorului ajunge la valoarea optima mergi cu ea in regim de turatie corect, daca o tii la maxim 2200 ai sa omori turbo\egr in timp.

Sa zica colegii posesori de 2.0D care e plaja optima pentru motorul 2.0D pentru ca mie 2200 maxim mi se pare subturat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La benzina se pot opta pentru astfel de turatii, intre 2k si 2,5k....pentru un consum redus de carburant.

Un diesel este mai pretentios, se incalzeste mai greu motorul, necesita turatii mai mari.....mai ales ca este turbo!

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaja optima de turatii este 2500-2800 rpm.7,2 consum in oras nu este mult pentru aceasta perioada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ok consumul. Nu prea tine de turatia la care schimbi, ci mai mult de cit de mult pui frina prin oras si presiunea din pneuri.

Lumea spune ca turatia optima pentru a schimba vitezele este undeva putin peste turatia de cuplu maxim (la tine cuplul maxim e undeva la 2700 rpm), deci pe la 2700-2800rpm ar rezulta ca trebe sa schimbi. Eu nu cunosc soferi de diesel care schimba asa de sus, probabil exista insa nu-i cunosc eu.

Eu schimb la s60d5 la 2300-2500 maxim .

Ideea este ca daca accelerezi brusc fiind subturat omori turbina, egr-ul si filtrul de particule. Dar nu te obliga nimeni sa accelerezi tare cind esti subturat. Poti schimba intr-o treapta inferioara si gata. Mersul subturat (1700-2200) e bun si nu strica nimic daca este utilizat doar pentru mentinerea unei viteze cit-de-cit constante, fara accelerari tari.

De exemplu : esti la 50 km/h si vrei sa depasesti. Normal esti intr-a 5-a la vreo 1500rpm , la consum. Schimbi a 3-a, o calci de-i sar capacele ( doar glumesc) , depasesti, ajungi la 65 (sa zicem), schimbi inapoi a 5-a si o mentii constant asa pina la urmatoarea "victima" :smile:

ps. imi pare rau pentru cei care au cutie automata.

ps2 Cu cit pui frina mai des si mai tare cu atit consumul creste, direct proportional. Daca esti "artist" si te-a ferit dumnezeu de cutia automata, poti scoate cu masina ta si sub 6 in oras.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa ma bati si tot nu o cred pe asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca-ti fac o poza cu bordul la peco , ma crezi ? Adica iti arat kilometrii parcursi si litrii de motorina alimentati. consumul il faci tu...

Acum, la 880 km parcursi (ploiesti-constanta si retur = 600km ) + 280 km exclusiv in ploiesti si constanta cit crezi ca am consumul mediu ? (viteza medie este 73 km/h) pe a2 merg pe cruise la 175

La mine CB NU MINTE ! e verificat la pompa. E, cit crezi ca am consumul mediu ?

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

"poti scoate cu masina ta si sub 6 in oras" - asta ai spus, asta nu o cred :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,4% ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

6.2% (sase virgula doi la suta)

daca voi gasi un amator sa filmeze cind alimentez (ca ma apropii de evenimentul asta) o sa si vezi "minunea".

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,4% ? :smile:

Poate 4.2% pe pilot automat, autostrada si sa nu depasesti 130km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

"poti scoate cu masina ta si sub 6 in oras" - asta ai spus, asta nu o cred :smile:

Pai trebe sa fii "artist" si sa nu mergi in bucuresti. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, plaja la 1,6d care e? Eu urc de obicei pana undeva in 3000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ok consumul. Nu prea tine de turatia la care schimbi, ci mai mult de cit de mult pui frina prin oras si presiunea din pneuri.

Lumea spune ca turatia optima pentru a schimba vitezele este undeva putin peste turatia de cuplu maxim (la tine cuplul maxim e undeva la 2700 rpm), deci pe la 2700-2800rpm ar rezulta ca trebe sa schimbi. Eu nu cunosc soferi de diesel care schimba asa de sus, probabil exista insa nu-i cunosc eu.

Eu schimb la s60d5 la 2300-2500 maxim .

Ideea este ca daca accelerezi brusc fiind subturat omori turbina, egr-ul si filtrul de particule. Dar nu te obliga nimeni sa accelerezi tare cind esti subturat. Poti schimba intr-o treapta inferioara si gata. Mersul subturat (1700-2200) e bun si nu strica nimic daca este utilizat doar pentru mentinerea unei viteze cit-de-cit constante, fara accelerari tari.

De exemplu : esti la 50 km/h si vrei sa depasesti. Normal esti intr-a 5-a la vreo 1500rpm , la consum. Schimbi a 3-a, o calci de-i sar capacele ( doar glumesc) , depasesti, ajungi la 65 (sa zicem), schimbi inapoi a 5-a si o mentii constant asa pina la urmatoarea "victima" :smile:

ps. imi pare rau pentru cei care au cutie automata.

ps2 Cu cit pui frina mai des si mai tare cu atit consumul creste, direct proportional. Daca esti "artist" si te-a ferit dumnezeu de cutia automata, poti scoate cu masina ta si sub 6 in oras.

Ba da cunosti, ma cunosti :))

Ai scris "doar daca este utilizat pentru mentinerea unei viteze constante" - corect, dar problema e ca multi folosesc regimul asta tot timpul, apoi vin cu egr-uri blocate, turbine, tampoane motor, volante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consum de 7.2 in oras pe vremea asta? Nu vrei sa facem schimb de motoare? :D

E f bun consumul pentru temperaturile de acum

@iulirx subscriu. Presiunea are un rol important cand vine vorba de consum si nu numai (aderanta, distanta de franare, stabilitate etc)

Ce nu inteleg eu...ce aveti cu cutiile automate??? ??? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

cu schimb la 2000-2200, si medie 1800-2200 am condum de ~5.3.

Viteza medie ~60.

.........V50 - 2.0D fara DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbat vitezele "undeva peste turatia de cuplu maxim", se refera la turatia la care presiunea de boost ajunge spre maxim... care in cazul majoritatii turbo-diesel este in jurul valorii de 3000rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

cu schimb la 2000-2200, si medie 1800-2200 am condum de ~5.3.

Viteza medie ~60.

.........V50 - 2.0D fara DPF.

si daca nu ma insel la 2.0d eroarea pe cb este cam de 0.7-0.8l.

La mine am observat ca daca merg mai mult timp la viteza constanta(100-110) si fara depasiri nervoase eroarea este cam de 0.8.

Am testat in oras la pompa-plin. si am avut eroare la 100km in oras cam de 0,1-0.2.

Numa ce m am intors de la gyula : 4 in masina full in portbagaj,am facut 610 km din care vro 80 in TM si Arad cu 35l.Pe CB mi a aratat 4.9 iar la pompa cam 5.7.Deci eroarea de 0.8l la un mers de trafic de romania(max 140-160 pe distante scurte),Vit medie pe Cb cam pe la 73km/h

Media pe 2 ani de cand o am in fc de sezon si deobicei full in masina pt ca o circul doar extern mi a iesit intre 5-5.7% cu mici exceptii in care am scos la pompa deva-severin si 4.4% iar 4pers si full in portbagaj,,dar maxim 100/h

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, plaja la 1,6d care e? Eu urc de obicei pana undeva in 3000.

La tine e foarte bine ca urci sus in turatii deoarece motorul "are de tras". Cu cit motorul e mai jos (cilindree, putere, cuplu) cu atit trebe tinut mai sus in turatii. Asta e valabil si pentru benzinare (bine-nteles aici plaja e mai sus)

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aparent paradoxal, consumul este mai mic iarna decât vara, pe distanţe mari, când motorul funcţionează mult timp "în regim". Vorbesc de motoarele cu intercooler, la care eficienţa acestuia este sporită de aerul rece. Se ştie că o maşină cu IC trage mai bine iarna. Se mai adaugă încă un aspect: lumea are prostul obicei să folosească aerul condiţionat vara. Iarna, nu, aceasta fiind o economie suplimentară.

Pe distanţe scurte, când motorul nu apucă să atingă temperatura normală de funcţionare sau o atinge pentru un interval de timp nesemnificativ, întradevăr, consumul este mult mai mare iarna, mai ales la maşinile echipate cu aerotermă. Aeroterma unui D5244T, de pildă, consumă 0,6 l/h.

Elementele care pot duce la creşterea consumului iarna sunt, în general, întreţinerea necorespunzătoare a autoturismului (ex.: anvelope, carburant, fluide - în special uleiuri - necorespunzătoare) şi modul de conducere (derapări, ezitări etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrea cineva sa faca schimb cu mine? 1,8, hp no limit, 10% consum in oras? Daca te straduiesti, afara scoti si 6,5 - 7%biggrin.png

Hai ca dau si un plin de benzinalaugh.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu eu eu eu

Vrea cineva sa faca schimb cu mine? 1,8, hp no limit, 10% consum in oras? Daca te straduiesti, afara scoti si 6,5 - 7%biggrin.png

Hai ca dau si un plin de benzinalaugh.png

eu eu eu eu eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, hei, glumeam, aseazate in bancabiggrin.png

Poate cand oi mai creste, de trebuie sa schimb si eu masinatongue.pngtongue.pngtongue.png:P

Edited by agr350r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now