kramerik

BIG PROBLEM - fum albastru....mult.....

39 posts in this topic

salutare!azi dimineata V40ul meu sa hotarat sa imi faca probleme:porneste in 3 pistoane si scoate un nor urias de fum albastru.am completat cam 1litru de ulei astazi dupa ce acum o saptamana am facut schimbul de ulei.

la pornire scoate un nor de fum iar dupa circa 2 minute de functionare dispare norul dar fumega in continuare albastru.vreo idee de unde sa incep va rog?Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

incepi prin ai face motorul .... poti avea segmentii praf , piston spart , garnitura de chiulasa ,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbina pe moarte

Apropo: cati litri de ulei iti consuma la fiecare 1000 km parcursi?

le: Cati km ai la bord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

vezi http://www.xoil.ro/lubrifianti/tribologie/, aici cateva explicatii:

Cum citim culoarea fumului

  • Fum albastru cu miros de ulei:
    Cauze posibile: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat iar uleiul se aspira prin valva PCV.
    Daca fumul albastrui apare doar la pornire, segmentii sunt aproape uzati dar inca functionali.
    Solutie posibila: segmentare, schimbare semeringuri supape si ghidaje
  • Fum gri:
    Posibile probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Se va verifica nivelul lichidului de frana.La cutiile automate, este aspirat uleiul din transmisie.
    Se va verifica nivelul lichidului de frana si al uleiului.
  • Fum alb si gros cu miros iritant, intepator sau dulceag
    Posibila cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiune posibila : garnitura de chiuloasa crapata, chiulasa crapata, camasa crapata, sau poate chiar fisura in blocul motor.Se va verifica daca scade nivelul de antigel sau daca bolboroseste in vasul de expansiune la turarea motorului. Se va verifica daca nivelul uleiului creste sau uleiul este mat, decolorat, ori pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie. Aceasta inseamna ca uleiul se amesteca cu antigelul.
    Alta cauza posibila poate fi valva PCV blocata pe deschis, murdara sau infundata.
    La cutiile automate e posibila aspirarea uleiul din transmisie.
    Daca ati completat cu prea mult ulei, acesta poate produce fum alb. Se va verifica joja pentru nivelul uleiului. Remediere posibila : schimbarea garniturii de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru.

Succes!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

mentionez ca pana astazi intre schimburile de ulei nu am completat nici macar cu 100ml de ulei.deci nu consuma nimic.si asta de 4 ani de zile.in bord am 265000km aproximativ.piston spart nu cred sa fie ca se auzea pacanind ceva daca era.dupa cateva minute de functionare cum mentionam incepe sa functioneze in 4 pistoane.o sa verific distributia prima data.am mai patito cu el.antigelul este la locul lui cat trebuie si curat.ramane sa demontez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu fie vorba de injector?Dupa ce se incalzeste motorul se aprinde si motorina mai putin pulverizata.La fel pot fi si sgmentii de pe pistonul respectiv gripati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este de la un injector sau turbina .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti consuma atata ulei , cauzele pot fi :

-motor uzat;

-turbocompresor uzat.

Verifica prima data turbo ca sa stii o treaba !

Share this post


Link to post
Share on other sites

am verificat distributia si este ok.foarte posibil sa fie un injector ceva sau turbina.un amic imi zice k nu miroase totusi a ulei ars ci a motorina nearsa.am mai strans busonul de la ulei.era putin slabit.de pornit deci porneste in 3 pistoane,dar dupa cateva minute cand se incalzeste merge in toate 4.bujiile incandescente sunt bune si primesc curent.ramane sa mai studiez.Multumesc!

uitasem cum probez turbina va rog?specificatzii anume?multumesc!

Chiar merită să-ţi suspenzi dreptul de a scrie tocmai acum?

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Incearca sa o amorsezi de la filtru inainte sa pornesti, dupa care vezi daca face tot asa.

Eventual purjeaza si apa din filtru.

Nu cred ca e ceva grav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi ,masina circuland in Spania(nu cred ) sa aiba apa in filtrul de motorina..

Cel mai sigur pare un injector care ramane blocat la temperaturi scazute.Daca ar fi turbina pe moarte motorul ar merge normal,dar cu mullt fum albastru.Right?!

Ar mai putea fi pompa de motorina cu probleme.Dar .nu cred(in acest caz).

kramerik cand era cald afara aveai probleme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe urmă, desfă furtunul dinspre filtrul de aer, bagă mână şi mişcă axul.

Atentie :excl: :excl: :excl:, motorul sa fie oprit cand verifici axul!!!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie :excl: :excl: :excl:, motorul sa fie oprit cand verifici axul!!!

Asta e prea tare!!! Sa-mi fie scuzat off-topic-ul, sau daca nu, sanctionati-ma... Merita!

Rad cu lacrimi, nu stiu de ce, dar mi se pare super sec si amuzant!

Multumesc Andu G, mi-am inceput ziua excelent! :hammer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e prea tare!!! Sa-mi fie scuzat off-topic-ul, sau daca nu, sanctionati-ma... Merita!

Rad cu lacrimi, nu stiu de ce, dar mi se pare super sec si amuzant!

Multumesc Andu G, mi-am inceput ziua excelent! :hammer:

Bogdane, am intalnit oameni care nu stiau unde trebuie sa puna lichid de parbriz, dar sa mai verifice jocul axului la turbo!!! Nu am spus-o cu superioritate ;D ;D ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

e tare...la aceiasi masina am mai schimbat personal 2 cutii de viteze,1 chiulasa,pompa de apa,pompa servo si alte nimicuri.deci....

urmeaza sa imi fac putin timp liber si ma apuc de demontat injectoare.problema a aparut din senin as spune.vin seara de la munca cu ea,parchez todo bien.dimineata dau cheie-3 pistoane si un nor de fum.deci deodata as spune.multumesc de sfaturi.va tin la curent.mai ales ca astazi a nins prima oara dupa nu stiu cati ani in zona in care stau eu....

have a good day!

Share this post


Link to post
Share on other sites

urmeaza sa imi fac putin timp liber si ma apuc de demontat injectoare.

Inainte sa te pui pe desfacut, scoate returul injectoarelor, pune cate o bucata de furtun (egala) pe injector iar la capatul fiecarui furtun pui cate un pahar, Pornesti masina si o lasi sa mearga la ralanti. Daca ai un injector prost, vei observa ca nivelul motorinei din pahar nu va fi la fel cu celelalte. Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andu nu e ca la Logan/Megan etc ... nu este CR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi ,masina circuland in Spania(nu cred ) sa aiba apa in filtrul de motorina..

...

Ce, in Spania nu exista condens? :smile:

Apa era o operatiune secundara dar daca incercand sa amorsezi manual de la pompa filtrului, nu obtii rezultate (nu se intareste pompa) atunci fie ai lipsa de etanseitate, fie "etanseitate" in rezervor; sorb rezervor obturat.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi2727, ce treaba are sorbul infundat cu fumul albastru ? Omul a zis clar, scoate fum LA PORNIRE, apoi motorul MERGE ! Asta inseamna ca ii vine motorina bine-mersi !

De unde apa in filtru, de unde condens, si ce treaba are asta cu fumul albastru care e consum DE ULEI ?

@kramerik: incearca sa verifici injectoarele intai, sau sa vezi daca nu cumva ai vreo bujie incandescenta arsa, si porneste in 3.

De pompagiu nu cred ca este cazul inca, dar s-ar putea si frigul sa-si spuna cuvantul la un injector la limita intepenirii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca am rezolvat.va spun dupa ziua de maine oricum.

mai intai am schimbat injectoarele 3 si 4.la fel acelasi fuior de fum albastru.mentionez ca scotea o dara de fum albastru chiar si dupa ce motorul ajunsese la temperatura de functionare normala-sa incalzit apa.mai pe urma am schimbat 1 si 2 surprizaaaaa-a disparut dara de fum albastru.

banuiesc a fi injectorul de la pistonul 3.era cam plin de calamina.maine dimineata dam testul si vedem cum porneste - cu fum sau fara.va tin la curent si va multumesc de sfaturi! :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta am patit si eu iarna trecuta , iar problema a fost de la un injector , diferenta este ca eu aveam motor CR .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi2727, ce treaba are sorbul infundat cu fumul albastru ? Omul a zis clar, scoate fum LA PORNIRE, apoi motorul MERGE ! Asta inseamna ca ii vine motorina bine-mersi !

La mine asa a fost. Fum la pornire, fum dupa dar motorul mergea... la inceput, pana cand s-a infundat de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema e rezolvata doar partial.scoate fum in continuare doar la pornire dar in cantitate mai mica,considerabil.trebuie sa imi caut un set de injectoare bune ori sa le repar pe astea.

ramane in studiu problema.Multumesc tuturor!

O zi calduroasa va doresc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare din nou! povestea continuua.

intre timp am schimbat segmenti pistoane si cuzineti,rectificat chiulasa si schimbat 1 supapa,garnitura chiulasa noua+ulei.

si tot scoate fum alb-albastrui iar in bord e apris LAMBDA.distributia e ok tot la punct ce poate fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now