AndiM

consum ulei motor D5

219 posts in this topic

Am înţeles perfect la ce te-ai referit, însă, din păcate, acesta nu este un interes care să primeze pentru ei. Pentru ei, e mai avantajos să aibă de lucru (ce să repare) decât să nu aibă. Dacă tu previi distrugerea motorului, verificând starea uleiului, şansele să le ceri să-ţi pună motor nou sunt în jur de 0,0213%... ;D

Modelele vechi, cu aspect "pătrăţos", atât de apreciate de adevăraţii iubitori de Volvo, au fost făcute astfel pentru că impuneau minimum de cheltuieli cu prelucrarea metalului caroseriei.

Să nu uităm că tot cei de la Volvo au fost cei care au născocit o maşină fără capotă, inclusiv gura rezervorului pentru lichidul de parbriz au pus-o lângă ţeava de alimentare, aşa că simpla lipsă a jojei de ulei e din categoria uşoară...

În plus, politica se integrează armonios în campania globală de îndobitocire a populaţiei planetei: "Nu e nevoie să ştii tu (nu mai e "în trend" adresarea cu dumneavoatră), facem noi, tu relaxează-te şi las' pe noi!" ("... că ştim noi cât să cerem... Nu ai? Fă-ţi un credit!"). Au trecut vremurile când era stimulat spiritul practic al oamenilor, nu e avantajos...

interesanta remarca ta si inteleasa, dar... totdeauna un dar... nu pot sa suport "indobitocirea globala" dusa la extrem. apoi daca asta-i "trend-ul", mergem inainte, nu?! dar, asa cum ziceam "dar", pentru mine nu este usor, pentru ca mergand cu "gloata" ma simt de parca as face parte din intreaga "gloata" si cred eu ca nu este chiar asa! oare ar trebui sa-mi revizuiesc cunostintele de "minitehnicus" de pe vremurile "ceausiste?!

@AndiM: am incercat si chestia cu dd, insa... nimik! am urmat procedura ta si in timp ce rotesc de rotita de pe bratul de semnalizare, imi apare mesajul ca trebuie sa apas pedala de frana pentru a porni motorul :idea: , deci cum procedez?! :help:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci tii apasat 2 secunde butonul start/stop pana se aprin martorii din bord fara sa calci frana, nu il apesi scurt.

Apoi rotesti rotita pana ajungi la nivel ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci tii apasat 2 secunde butonul start/stop pana se aprin martorii din bord fara sa calci frana, nu il apesi scurt.

Apoi rotesti rotita pana ajungi la nivel ulei.

OK, asa am facut, s-au aprins toti martorii din bord, am rotit si ... nimik, dar in alte 3 secunde s-au stins martorii din bord, dupa care a aparut mesajul ca pentru pornirea motorului trebuie apasata pedala de frana (si cu desenul aferent!). am repetat de vreo 4 ori si rezultatul a iesit la fel, asa ca m-am lasat... voi vedea cand ajung la prima revizie. oricum, la mine menu-ul din bord (ceasuri/mesaje) este in gemana si doar display-ul central este in engleza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci bagi cheia, pui pe pozitia 1 adica apesi scurt butonul start/stop, apoi pui pe pozitia 2 adica tii apasat vreo 2 secunde pana se aprind martorii si apoi invarti de rotita pana iti scrie.....cum ti-o scrie ca nu stiu germana dar e si o reprezentare grafica asa ca n-ai cum sa nu-ti dai seama. Toate astea fara sa calci frana.

Aaaaa si toata smecheria e sa bagi cheia (in caz ca ai cheie keyless drive) ca asa am incercat si eu prima data, fara sa bag cheia si n-a mers.

Edited by Intel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot nu reusesti incearca sa faci toate comenzile cu manualul de utilizare in mana, poate, poate ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot nu reusesti incearca sa faci toate comenzile cu manualul de utilizare in mana, poate, poate ...

Multumesc mult de info, insa din pacate manual de utilizare este in germana "ja-ja in Deutsch, dann weiß ich nichts in der deutschen (pentru cunoscatori!)", si-apoi eu nu cunosc germana, dar se poate gasi si in limba romana... sper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am manual pentru tine si te inteleg perfect, dar pune aici o intrebare (cu siguranta te va ajuta un coleg) si daca nu in romana poate in engleza si cred ca e mai bine decat in germana. O mare tampenie, eu la cutie nu am nici senzor, nici joja, asa ca m-a costat schimb cutie si bla,bla, bla, destul de mult pentru o economie de joja facuta de volvo sau aisin). Acum am de facut un drum lung si in afara tari si-ti spun cinstit ca merg cu inima indoita, nu mai am incredere desi toata lumea (chiar si eu) spune acelasi lucru MASINA E BETON. E urat sa nu mai ai incredere mai ales ca, eu pentru asta am cumparato sa fac drumuri lungi si sigure in ea nu pe langa ea. Da sa revin cauta pe forum si ai sa gasesti manualul fie el si electronic.

Edited by mariusb

Share this post


Link to post
Share on other sites

gata volvo-istilor! am rezolvat-o pana la urma (@Intel: merci beaucoup!), asa cum mi-a descris Intel si dupa multe incercari ale mele am constatat ca sunt 3/4 intre minim si maxim. adica, "grafic" vorbind, sub minim am 1 diviziune, intre minim si maxim am 4 diviziuni si peste maxim am 1 diviziune. am citit 3 diviziuni pline din 4 posibile intre minim si maxim. ce credeti, este in regula pentru 16.400 km cu acest ulei?! multumesc tuturor pentru ajutor!

Eu nu am manual pentru tine si te inteleg perfect, dar pune aici o intrebare (cu siguranta te va ajuta un coleg) si daca nu in romana poate in engleza si cred ca e mai bine decat in germana. O mare tampenie, eu la cutie nu am nici senzor, nici joja, asa ca m-a costat schimb cutie si bla,bla, bla, destul de mult pentru o economie de joja facuta de volvo sau aisin). Acum am de facut un drum lung si in afara tari si-ti spun cinstit ca merg cu inima indoita, nu mai am incredere desi toata lumea (chiar si eu) spune acelasi lucru MASINA E BETON. E urat sa nu mai ai incredere mai ales ca, eu pentru asta am cumparato sa fac drumuri lungi si sigure in ea nu pe langa ea. Da sa revin cauta pe forum si ai sa gasesti manualul fie el si electronic.

intr-adevar, ai dreptate, la cutie chiar nu ma gandisem pana acum, dealtfel nici la diferentiale, haldex si ce mai are pe sub ea... o sa vad la prima revizie (in Constanta), mai cunoastem si noi pe ici pe colo si am sa-i rog sa fie atenti peste tot si sa verifice tot ce se poate la masina pentru ca oricum am grija de masina mea si am avut grija de masinile mele pana acum avand in vedere ca merg doar 18-20.000 km/an. sper sa nu am probleme cu aceasta achizitie macar 5 ani si dupa aceea vom vedea ce ne mai rezerva viitorul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Nu iti recomand in Constanta - iti recomand cu caldura sa vii la Bucuresti cu ea. Din motive obiective.

Cu atat mai mult cu cat daca stim din timp ne vedem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@asb, uleiul tau este la 75% adica fix unde trebuie sa fie.

Teoretic uleiul se schimba la 30.ooo km, asadar mai poti astepta daca ai 16.400km cu acest ulei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult de info Bogdan G. nu prea pot sa mai astept pana la 30 tkm avand in vedere ca revizia de 1 an este cel mai tarziu in mai/2013 cand probabil voi avea cam 20-21 tkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, 1 an de zile sau 30.ooo km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu mai inteleg nimic...am facut schimbul la reprezentanta am facut 10 000km iar uleiul e la minim am completat cu 1,5l am ajuns aprox la jumatate(intre min-max) dupa 1 sapt uleiul din nou la minim aprox 1200km facuti.precizez ca nu are pierderi de ulei din cate mi-a zis mecanicul ....nu scoate gram de fum indiferent de culoare ...singurul fapt ca ar consuma e ca o tin numai in forje 4000 ture ...motorul trage si merge impecabil...de ce ar consuma atat???ma inebuneste!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La D5 limitatorul de turatii e undeva pe la 5200rpm, deci tu daca il ti de la 4000 in sus ... Faci teste de anduranta ca meserie? :glasses9: Intreb si eu :beertogether:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu :)) asta a fost cateva zile acum merg frumos cu el ....masina a stat mai bine de 6 luni si mia fost dor de ea ca sa zik asa :))) "o curat" o fi de acolo consumul ala de ulei ?:|

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am pus acum tot ...uleiul era putin peste minim ...era 5w40 nu mai stiu modelul dar o sa ma uit sa vad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei bine e completare cu el .,, nu mai stiu modelul am aruncat flaconul la gunoi si gunoiul sa dus :)))) vezi pm :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, nu e bine să le amesteci, scoate-l dracului pe tot şi bagă proaspăt, tot de-acelaşi fel. ;D

Vezi PM... ;D

Adica, de care fel? ACEA A3 sau altul? Ca nu-i foarte clar ...

Va rog sa nu mai injurati (PM) in public! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Repsol, cand bagi ulei Bunica este normal sa-l consume, la motorul tau trebuie pus ulei 0W-30, dar sunt sigur ca ai fost la un mester si ti-a spus ca la cati km are masina trebuie sa bagi ulei Bunica si evident ca tu asa ai facut .

Normal trebuie ulei Volvo 1161830 sau Castrol 0W-30 A3/B3/B4 .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum doua zile am repus pe tapet problema consumului de ulei la D5. De data aceasta am primit un raspuns de la Primus mult mai exact decat pana acum. Intr-un text extras din Vida(cred) este specificat un consum considerat normal de pana la 250ml/1000km in conditiile de mers normal si uzura motorului intre 5000 si 150000 km. Daca se merge cu viteza sau regim montan sau se tracteaza o remorca grea, consumul maxim admis poate creste la 400ml/1000km. In aceste conditii, eu, cu un consum de aproximativ 100-150ml/1000km pot sa ma consider multumit. De ce oare nu mi s-o fi spus lucrul acesta inca de acum 3 ani cand mi-a aparut prima data mesajul in bord? Cum vi se par cifrele? Cam pe acolo se afla si alti constructori auto, nu-i asa?

Edited by AndiM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite eu am si o rulota, am facut cu ea dupa mine (am fost si pe transfagarasan si transalpina, cred eu ca este regim montan) in vara asta cam 10000km daci mai trebuiau ceva km si aveam uleiul schimbat. Dupa cum spun cei de la primus nu ar trebui schimbat uleiul, tot timpul ai ulei nou (presupun ca au zis ca trebuie si completat nu doar consumat). Totusi ar putea fi logic: la D5 uleiul se schimba la 30000km, deci sa zicem nu 250ml ci 200ml/1000km la 30000km ai 6litri de ulei fix un schimb. Daca te-au convins sa sti ca vreau si eu o masina asa care functioneaza fara schimb de ulei. O sa-mi repar/schimb si eu motorul ca nu merge bine (de la un schimb la altul daca completez 1litru)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu schimb cam la 16-18.000 km si n-am avut niciodata nivel scazut sau vre-un martor de presiune ulei aprins in bord chiar daca am forjat-o.

Cind fac plinul de ulei nivelul e cam la 2-3 mm sub maxim, iar uleiul vechi este cam la 4-5 mm peste minim. Io cred ca 150-250 ml ulei la 1000 km e ok, desi daca imi fac propriul calcul ( 16x0.15=2.4L) nu-mi prea vine sa cred ca nu se aprinde nici un martor dupa ce consum 2.4 L ulei. Probabil a mea consuma mai putin. Chiar e curios...

(nu se pune problema intrarii motorinei in ulei sau a antigelului - am compresie verificata si nivel antigel verificat la fiecare revizie - la fiecare schimb ulei)

Asa , de curiozitate : mai e cineva care a facut vreo 14-15 revizii pe carte ?

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici a mea nu consuma ulei , iar la nr de revizii am 9 pana acum (in ultimii doi ani am schimbat si eu uleiul +filtru de 2 ori pe an)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusb:Nu e vorba ca m-au convins, dar ce ar trebui sa fac atunci cand mi se argumenteaza cu documente de la producator ca masina mea functioneaza in parametri normali? Tu ai cere sa desfaca motorul? Sa schimbe segmentii? Eventual sa nimeresc altii "mai buni" cu care sa-mi consume mai mult dar in limitele date de producator? Se da o limta superioara conform careia consumul de ulei este 0-250ml/ 1000km. Aici fiecare cu norocul lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aveai probleme de segmentii intra motorul in protectie din cauza DPF-ului infundat .

Orice motor turbo consuma ulei iar cine spune ca nu-i mananca ulei pur si simplu minte .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now