36 posts in this topic

Ma poate ajuta si pe mine cineva...daca cineva a mai avut problema asta:

Volvo v40 1.9 td 116 cp, motorul merge foarte bine doar ca are momente din mers cand pur si simplu nu mai are putere si se opreste.Trag pe dreapta dupa 3-4 minute pornesc si merge ca noua.

Este grav in caz ca vrei sa faci o depasire si ramai cu masina fara putere si moare si motoru..

Un sfat va rog frumos:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice problema are o rezolvare aici, pe acest forum, mai ales daca incepi cu o banala introducere : BUNA ZIUA...

Ai rabdare si cineva iti va raspunde.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

In functie de fumul rezultat (teoretic, problema ta ar trebui sa fie insotita de fum la un momentdat) poti sa iti dai seama daca problema e pe traseul alimentarii cu combustibil sau pe cel al treseului de alimentare cu aer.

Daca fumul e albastru/albicios, problema e pe traseul de combustibil.... daca fumul e negru, problema e pe traseul de aer/turbo/intercooler.

In caz ca nu da fum, iti recomand sa incepi cu o diagnoza Volvo... Poate scapi numai cu un update de software.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista update software la seria S40/V40 .

Cel mai probabil de la pompa de inalta, regulatorul de presiune si/sau senzorul de rampa injectie .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema s-a rezolvat la mine prin schimbarea filtrului de motorina,pe fundul 'decantorului' gasind gelatina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Vin si eu cu o problema similara. Indiferent de stilul de condus, sportiv sau f linistit, la intervale f variate de timp, absolut imprevizibil, raman complet fara putere la motor. Practic dintr-o data se simte ca si cum i-ai taia gazul.....apesi pedala si motorul nu se mai tureaza....e o senzatie de vid. Apoi episodul se poate repeta de mai multe ori sau poate sa dispara pt mai multe zile. In service nu au gasit nicio eroare. Habar n-am cum sa-i dau de cap problemei. N-am vazut in retrovizoare niciun fel de fum.

Multumesc mult pentru orice idee.

O zi frumoasa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si cum rezolvi cand pierzi puterea ? Opresti/pornesti si merge normal ? Isi revine singur ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Pai las complet acceleratia si spoi reaccelerez usor. Uneori fenomenul se repeta, alteori nu. Daca trec in treapta inferioara motorul isi revine, adica se tureaza. Cand apare acel vid n-am sesizat ca motorul sa se opreasca, iar pe bord nu se aprinde niciun bec. Ultima data am patit aseara treaba asta in drum spre Sibiu....de cateva zeci de ori intr-un interval de cam 1 ora. Chiar ma gandeam sa ma opresc si sa renunt la drum. La intoarcere nu s-a mai intamplat deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

90% probleme la supapa de pe pompa de inalte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult! Am sa le furnizez informatia celor de la service.....sper sa-i dea de capat. Oricum e planificat sa o bag la o noua verificare luni. Va tin la curent cu solutionarea pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiindca eram dator cu noutati despre evolutia solutionarii pb, am sa scriu cam in ce stadiu sunt. De luni masina a fost in service (au mai fost ceva pb cu ceva bucsi), dar in principal s-au ocupat de pb descrisa mai sus. Nu au gasit nimic concret....absolut nicio eroare, totul pare sa functioneze perfect. Au si testat masina cateva zeci de km in toate regimurile de condus....absolut nimic. Rediscutand cu baietii ceea ce se intampla am descoperit ca de fiecare data cand au aparut aceste pb a fost cald sau f cald afara. Imediat cum se racoreste dispar si pb. Asa s-a intamplat si la ultimul drum cu pb....intreruperile au tinut atata timp cat a fost soare si cald afara, apoi cand am prins ploaie pe drum si noaptea la intoarcere...nu s-a mai intamplat nimic.

Ar mai fi de spus ca astfel de simptome au fost prezente in ultimii 2-3 ani si stand sa ma gandesc....doar vara pe caldura. Am inceput sa suspicionez ca ar fi un contact care periodic se intrerupe (ceva ce se dilata, de ex. o mufa de plastic) si-mi intrerupe functionarea valvei EGR ...... am schimbat 3-4 valve EGR la 150.000 km. Nu cred ca-i normal! Asa ca astazi au verificat toate mufele si firele. Nu a aparut nicio intrerupere, asa ca doar au curatat toate mufele si contactele.

Astept prima zi calda (la noi ploua si e racoare) sa-i fac un test. Va tin la curent cu ce se mai intampla.

Edited by DanV

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua, am avut si eu o problema asemanatoare la masina mea in iarna dupa ce am folosit un aditiv pentru curatat injectoare,etc.. este vorba despre un volvo s40, 1.9diesel.. 2001...75kw. am fost la un service si mi-a curatat galeria de la EGR, era partial infundata cu un amestec de ulei si diverse depuneri, s-a facut un fel de noroi acolo si imi "taia" aceeleratia. de atunci am facut 25000km si merge perfect. o zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

este vorba despre senzorul de pe pompa de inalte ii tai alimentarea...si dupa ce opresti motorul el se reseteaza.

post-3294-0-10464500-1338386570_thumb.jp

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut! referitor la problema ta am impresia ca e ceva de la turbina si ca nu deschide geometria variabila :headbang: ....asta poate fi din cauza senzorului care deschide geometria. e f simplu il schimbi si probezi...vezi ca poti sa ei unul identic de la VW. succes! :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu are treaba turbina....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu mai zic ca nu are geometrie variabila turbina asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

da...ca sa nu mai zici ca ai dreptate :confused2: ...nu are geometrie variabila pt ca are 102cp...ala de 115cp...cum este a mea are geometrie variabila. scuze!...inseamna ca nu e aia problema....eu am patit de asta am spus :evil6: .salutari!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut aceasi problema ca DanV. Avea momente cand masina nu tragea, dupa care isi revenea, dar niciodata nu mi-a murit motorul.

A inceput sa creasca durata perioadelor pana isi revenea, dupa care nu si-a mai revenit de loc.

S-a rezolvat dupa ce am schimbat ''turbocharger control valve''

Intr-adevar daca era cald afara si incepea sa ploua, tragea foarte bine. Scadea temperatura sau poate era aerul mai umed, nu pot sa imi explic.

post-824-0-25293300-1338981440_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari!!

Exista posibilitatea din cauza acestei ''turbocharger control valve' defecte sa creasca si consumul de motorina?La mine un mecanic dibaci a suspendat furtunul care face legatura intre control valve si filtrul de aer.De atunci a crescut consumul de motorina.Deci un furtunas este acum in aer.Faza este ca motorul trage beton,nu mai inteleg nimic!Ma poate ajuta cineva?

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca iti creste pt. ca aerul masurat de debitmetru iese pe-acolo cand valva comuta pe recirculare aer !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara. Dupa ce am citit acest topic am realizat ca si a mea are cam acelasi simtome. Sa va explic mai pe larg.

Prima problema, uneori masina ma lasa fara putere de tot, nu se tureaza de nici o culoare, trebuie sa opresc motorul si sa il repornesc.

A 2a problema consta in faptul ca atunci cand e rece motorul trage foarte bine, dar dupa ce se incalzeste nu mai are aceiasi putere. in treptele inferioare dezvolta puterea normala cred eu, dar de la a 4 in sus nu mai trage deloc. Cand sunt singur in masina si urc o panta decenta stau cu pedala la fund si nu se accelereaza.

A 3a problema, am scos firul de la debitmetru si pare sa aiba mai multa putere decat cu el mufat.

A 4a problema, tija care iese din turbina este blocat tind sa cred deoarece nu o pot misca.

a 5a problema, daca o las mult la relantiu se aude un zgomot de frecat de la ambreiaj, il calc si il iau si dispare sunetul dar revine dupa un timp.

A 6a problema, cum scot becurile din plafon de pe spate, alea situate deasupra manerelor, as vrea sa le schimb cu o lumina alba

O ultima intrebare, pivotii de pe brate imi trancane in ultimul hal, daca fac comanda din magazin pentru brate, acestea vin cu tot cu pivoti? Ca nu as mai cauta om sa preseze pivotii.

Multumesc anticipat.

Edited by wh1sp3r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex este posibil sa crape turbina din cauza suspendării acelui furtun de la valva?Tocmai m-am întors pe platforma de pe autostrada A2.La 130 km mers constant a scăzut brusc puterea motorului si un mare fum albastru era in urma mea.Am oprit rapid si am cercetat la motor nimic deosebit dupa care am sunat mecanicii care au spus ca ar fi turbina.Vad mâine dar as vrea sa stiu si alte păreri .Multumesc anticipat!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, dar daca e modelul de 115HP, la acelea mai trosneste turbina... la cele de 102HP nu :smile:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci fumul albastru valatuc numai de la turbina poate veni.sau este posibil sa fie alta belea pe la motor?Multumesc!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now