Virj

cuplajul HALDEX

97 posts in this topic

Din nou cu o problema...functioneaza bine awd..dar mi se pare ca sa uzat bucsa ( nu stiu exact cum se numeste...) cea cu dinti ca parca scapa dintii cateodata....se simte de parca ar trece peste cate un dinte ca o zmuncitura....dar nu tot timpul....acum intreb pe cine stie...a schimbat asa aceva....unde pot gasi un part nr? si daca se schimba greu? si daca tot schimb aia..as aschimba si uleiul...ma poate ajuta cineva care a facut asta ?

Edited by Dan Lavric

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se da greu jos. Desfaci pivoti, scoti planetarele, cardanul (6suruburi) numai de la unghiular si il tragi deoparte, desfaci unghiularul (7 suruburi) il tragi afara. Schimbi bucsa (pui putina vaselina) si reiei operatiunile invers. Recomand pasta la suruburile de la cardan, se cam slabesc. Spor!

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Cred ca sigur aia e problema....ca pocnea asa si scapa cate un dinte. De exemplu astazi am calcat.o mai tare cam 10 minute..incontinu de pe loc..in curba...pe pietris....si a mers impecabil....dar cred ca deodata ce a scapat cativa dinti o sa ii manace si pe ceilalti....Si daca tot m.am baga aici...as vrea sa schimb si uleiul in haldex....pot schimbva si filtrul sau trebuie sa mai desfac ceva in plus? merita schimbat si filtrul? sau sa schimb uleiul..si sa curat filtrul de pe pompa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot schimbi uleiul, schimba si filtrul. Au fost cateva cazuri cand din cauza uleiului foarte murdar s-a ars pompa de la Haldex si nu e deloc ieftina (1700-1800RON)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasionat poti sa fi putin mai explicit....cu o schema ceva...daca poti. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva cu mai multe detalii cum se schimba bucsa. Am acces la elevator...deci pot sa o fac...si ma ajuta un mecanic batranel...saracul a reparat numai masini americane deci nu prea e in tema cu asta. O schema ceva ce sa desfac prima data. mai explicit te rog...Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, stiu ca este un topic pentru XC90 dar sunt curios daca si la XC60 din 2009 D5 se intalnesc aceleasi probleme?Este acelasii Haldex?Se recomanda aceeasi intretinere ca si la XC90?Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap. E acelasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ei bine si al meu se da inapoi....

nu am mers la service inca...va intreb pe voi mai intai:

am awd doar cateva secunde de la pornirea motorului...apoi apare "control anti patinage..." (in franceza, scuze ca nu ma stiu) la care raman cu tractiunea pe fata...opresc motorul, repornesc am awd cateva secunde....

cam ce spuneti ca este???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Întâi de toate trebuie sa ajungi la un tester sa vezi ce erori arata, dupa care stii de unde sa pornești.

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi reinvia un pic topicul.

Aseara daca tot am schimbat bucsa de la unghiular, am schimbat si toate fluidele din motor, diferentiale si haldex.

De lene, nu am demontat cardanul si in consecinta accesul la suruburile filtrului a fost greoi. Mai ales la cel de sus. Am facut asta la 2 am, dupa o zi de munca.

Ideea este ca nu am reusit sa pun capacul cel nou la filtru, l'am curatat si refolosit pe cel vechi (capacul nou nu imi permitea sa strang de jos surubul de sus, flansa cardanului impiedicand orice tentativa de a lucra cum trebuie). 

Am scos cat am putut de mult ulei vechi (de culoare verzuie, relativ tulbure) iar pe filtru am gasit ceva urme de mizerie (din discuri cred). Iar daca tot am avut 1 litru de ulei la dispozitie, dupa ce a intrat vreo 0.6l, am mers cu masina cateva minute si apoi am scos iar din ulei si am completat cu ulei nou pana a inceput sa curga pe la buson.

Sa imi fac griji ca nu am folosit capacul cel nou? 

Edited by yitzack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuia sa scoti si flansa, nu iti lua mai mult de 30 de minute

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat jos cele 6 suruburi de la cardan si apoi am observat ca flansa este elastica si ca trebuie sa mai demontez si piulita mare sa o pot scoate + curatat vaselina si gresat la loc. La ora aia nu stiam cum sa termin mai repede sa merg sa dorm ca dimineata inapoi la lucru. Am schimbat ieri si distributie si bucsa unghiular si uleiuri.

Ma gandesc ca la schimbul viitor de ulei motor, peste 10k km sa fac iar schimbul de ulei la Haldex, sa dau jos si pompa sa o curat. 

Acuma, are vreun rol anume noul design al capacului? La cum arata pare ca are rol de racire ?! Sincer, nu prea cred..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, probabil schimbare de matrita. Ohoho, ai facut ceva !!! Daca bucsa de unghiular a iesit foarte usor, iar cea noua a intrat la fel de usor vezi sa nu ai uzura pe canelurile din cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Am avut o presa pentru bucsa. Fara presa, cred ca si acum trageam de ea. A iesit destul de greu, a intrat la fel de greu. Deci e bine :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by yitzack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara presa tai din ea cu flexul doua fante, dupa care bagi levier + ciocan sau presa cu 2 gheare si iese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat cu presa cu 2 gheara proptita pe dupa siguranta din interior..nici o sansa. Norocul meu a fost ca am gasit la un prieten o presa pentru "cracanat" tevi de evacuare. A functionat de minune. Dupa ce am "inflorit" presa in bucsa, am legat de ea o centura de vreo 2 metrii si dupa cateva minute de smucituri, a inceput sa miste..

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.06.2012 at 11:43 PM, Virj said:

sigur,cred ca din acest motiv au incetat a mai vinde uleiul pentru HALDEX in cartuse a cite 330 ml si au incepul al vinde a cite 1 Litru.Pentru ca la o schimbare totala merg cam 600-650 ml.... Si pozitia lor e clara - cum "va parasit" blocul DEM - veniti la noi,costa cam 1200 EUR,si pompa,inca in jur de 350.

Iar totul porneste de la filtrul neschimbat - el fiind plin cu resturi de la materialul de pe discuri,aduce la aceia ca motorasul pompei incepe a cosuma mai mult curent (A) pentru a pompa uleiul prin el.Indiferent Bogdane de presiune,motorasul lucreaza,"datoria" lui fiind doar a face presiunea MICA,despre care vorbesti tu.Cea mare apare DOAR atunci cind exista diferenta in rotatiile rotilor din spate si acelor din fata si este facuta (presiunea) de pompa MECANICA,mai exact de aceste role care sint apasate de (nici nu stiu in romana cum sa-i zic) saiba cu valuri,din mina mea (dreapta).

Din cauza filtrului neschimbat creste tare presiuna in canalul pompa-filtru,si atunci nu rezista acest simmering menit sa nu permita patrunderea uleiului in interiorul motorului electric.Odata patruns acolo uluiul aduce la rezultate foarte triste

post-557-0-69524000-1339360092_thumb.jpg

post-557-0-25222300-1339360105_thumb.jpg

post-557-0-01496700-1339360799_thumb.jpg

post-557-0-28226200-1339360822_thumb.jpg

post-557-0-22913700-1339360853_thumb.jpg

post-557-0-67905700-1339360893_thumb.jpg

post-557-0-27759900-1339360911_thumb.jpg

post-557-0-33500500-1339360946_thumb.jpg

post-557-0-85140600-1339361003_thumb.jpg

post-557-0-99582800-1339361199_thumb.jpg

O rugăminte, nu-mi trage spatele deloc, nu se învârte cardanul spate deloc. Ar trebui când este pe elevator? Dacă schimb uleiul și filtrul în cutie și la haldex am șanse să meargă?

Mecanicul spune că dacă nu se învârte este problemă din cutie.

Aș vrea să știu, dacă este așa duc mașina înapoi de unde am cumpărat o.

Ps. Este din 2003 și are 260000 km, zice el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E din cutie. Mai exact din bucsa unghiular sau cutia de transfer. Cardanul trebuie sa se invarta imediat ce se invart rotile fata.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok..toate-s bune si frumoase..doar ca cer bani...si nu putuni

Dupa diagnoza este necesar de filtru pompa si ulei.

De unde le iau noi si 'eftin?

Cei care stiti...mai e nevoie de ceva pt a face din nou Haldex-ul sa mearga?

Mi s-a mai spus ca sunetul de la schimbarea treptelor de vitaza e din cauza bucsei din unghiular...care dintre ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 16.01.2018 at 2:37 PM, zzSami a spus:

Cei care stiti...mai e nevoie de ceva pt a face din nou Haldex-ul sa mearga?

filtru, ulei, senzor si pompa de ulei

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now