Mihaipg

Montare instalatie spalat faruri

59 posts in this topic

Bogdan - am achizitionat deja toate piesele identificate (furtune, pompa, mufe/cabluri, garnituri, duze, capacele etc.). Dupa ce am vorbit la telefon, m-am lamurit ca nu pot sa fac un sistem 100% ca la mama lui, drept pentru care m-am gandit sa leg pompa la ..stropitoarea din spate. Altfel spus, cand spal luneta, sa scuipe si astea. Asa nu mai raman fara lichid repede, si ocolesc si cireasa de pe tort. Cum ti se pare ideea?

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Ideea ema cu conectat la pompa de la luneta cred ca pica. Motivul - dupa toate semne;e, nu exista aceasta pompa :P. Este aceeasi pompa pentru parbriz si luneta :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un releu special cu dubla comanda,cand am farurile aprinse fara sa am proiectoarele din bara aprinse nu stropeste cand stropesc la parbriz.Cand am si faruri si proiectorele aprinse stropeste de fiecare data cand stropesc la parbriz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! - combinatia asta nu am mai auzit-o. Asa este din fabrica la tine? Treaba asta mi-ar cam conveni (dar presupun ca releul = soft = trouble) :(

Pana acum am auzit urmatoarele variante:

Stropeste doar cu farurile aprinse (asta ramane constanta),

- cand este tinuta maneta mult (si creste presiunea pe circuit)

- dupa 5 spalari de parbriz

- cand sunt aprinse proiectoarele.

Mai am cateva piese sa ajunga, si ma apuc. Cum o sa fac, d-zeu cu mila. Nu am nici cea mai vaga idee pana la urma. Cred ca o sa incep prin a ma lega direct la alimentarea pompei de stergatoare. Speranta fiind ca atunci cand stropesc putin, nu pleaca si astea:P.

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Las' ca o faci tu sa mearga, cu ceva rabdare... o sa vezi. ;)

Si eu am avut ceva dureri de cap cand mi-am montat stergatoarele de faruri dar pana la urma s-a dovedit a fi foarte simplu.

Am disperat forumul vreo 3-4 saptamani cu intrebari despre ce relee mai imi trebuie sa le fac sa mearga (ce anume le face sa mearga doar odata la 2 stergeri de parbriz, etc), cand de fapt mie nu imi mergea datorita mufelor corodate. Sistemul era plug & play. :lol:

Intai, sa apuci sa le pui pe masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! - combinatia asta nu am mai auzit-o. Asa este din fabrica la tine? Treaba asta mi-ar cam conveni (dar presupun ca releul = soft = trouble) :(

Pana acum am auzit urmatoarele variante:

Stropeste doar cu farurile aprinse (asta ramane constanta),

- cand este tinuta maneta mult (si creste presiunea pe circuit)

- dupa 5 spalari de parbriz

- cand sunt aprinse proiectoarele.

Mai am cateva piese sa ajunga, si ma apuc. Cum o sa fac, d-zeu cu mila. Nu am nici cea mai vaga idee pana la urma. Cred ca o sa incep prin a ma lega direct la alimentarea pompei de stergatoare. Speranta fiind ca atunci cand stropesc putin, nu pleaca si astea:P.

Spala farurile doar cind ai 5 actionari ale manetei de spalare parbriz,atit (pozitie buton pe faruri,pe auto nu merge)).Alte variante sint vorbe dar nu asta este important.Pompa de parbriz este comuna si pt. spalare luneta. Banuiesc ca ai comnadat piesele (pompa potrivita )pt rezervorul tau de apa pt ca sint vreo 2 modele.

NU poti alimnenta de la pompa de parbriz cealalta pompa de spalat faruri ca nu fcai nimic.Ca tu speri etse normal.Trebuie vazut pe schema electrica ce si cum si asa se poate rezolva sa fie ceva frumos si nu vreo tiganie.Banuiesc ca vrei sa faci tu acest lucru sa iesi mai cistigat finaciar mai intrebind in stinga -dreapta.

Masina mea este echipata cu asa ceva si de asta mi-am permis sa mai comnetez cite ceva nu asa de dragul postarilor.

Succes iti doresc

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul cu dubla actionare este montat de mine.Nici eu nu am avut stropitori din fabrica.Dupa montaj hardware am fost la Primus si au inceput abureala ca nu se poate ca sa vorbeasca in Suedia.Intr-un final au spus ca au modificat softul meu cei din Suedia si sa merg sa fac update de CEM,cand am ajuns acolo stai domle ca nu merge cu update trebuie reload la CEM si costa 800 RON.Si am zic ca mai bile le las asa cum le facusem eu vreau apa pe faruri aprind proiectoarele si cand stopesc la parbriz hop si pe faruri,in felul asta nu consum nici mult lichid ca tare mult se consuma.Din pacate releul este hand made de mine dintr-un releu de la trucks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir - problema nu este financiara - imi doresc acest sistem, si vreau sa il montez. Evident insa, nu vreau nici sa arunc cu banii total aberant :P. Pana acum am dat vreo...900 lei numai pe piese. Asta si pentru ca am luat pompa si furtunele de la dezmembrari.. Nu vreau sa ma duc la Primus sa fac treaba asta, pentru ca sigur m-as enerva, sigur mi-ar spune ca nu se poate, sau ca imi trebuie alta bara etc. De obicei, cand nu ai o optiune si vrei sa o pui ulterior, devine aberant de scump/ complicat Vreau un sistem cat mai aproape de original, si nu gasesc nicaieri in Bucuresti un atelier/service unde sa fac aceasta operatiune cat de cat profi.

De aici rugamintea urmatoare:

- cunoaste cineva un service/ nene in stare sa faca un astfel de montaj, prin Bucuresti...sau chiar Ploiesti (ca deh - avem atostrada pana acolo :D)? Poate chiar un coleg de forum care, evident contra cost, detine un spatiu propice + cunostintele necesare unei astfel de activitati si este dispus sa ma ajute.

@Detonator - exact chestia cu update/nu update, se poate/nu se poate de la Primus nu vreau sa o experimentez. Vreau ceva exact cu ai facut tu - eventual corelate, de ce nu, cu proiectoarele (eu ma gandisem la ceva de genul conectat cu spalatul lunetei, exact in ideea de gasit o solutie mai eleganta). Daca nu am butoane pe sub bord si stropitorile de pe bara sunt cele originale, it's fine by me.

Apropo de soft la Primus - cand am luat masina, eu la ei mi-am schimbat limba - din olandeza in engleza. peste 1000 de lei :P.

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am vazut pe schema electrica este ca la S60 2005- CEM da comanda la un releu.Se poate face ca la mine dar trebuie sa gasesc un releu si sa-l modific asta daca nu gasesti tu unul cu dubla comanda

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai, eu as proceda altfel... Temporizeaza comanda pompei pentru stropit, astfel incat sa "plece" daca actionezi maneta spalatorului de parbriz, spre exemplu, mai mult de 3-4 sec. Scapi de improvizatii si alte "dureri" de cap. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a nu te complica cu relee, poti monta un T "teu" pe furtunul care merge la luneta, iar cand stropesti luneta sa stropesti si farurile. Sau daca nu, se poate face montajul cu un singur releu. Se ia alimentarea dupa proiectoare si comanda de la stropitori, astfel stropitorile la faruri vor functiona doar cand sunt proiectoarele aprinse, indiferent daca farurile sunt aprinse sau nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai, eu as proceda altfel... Temporizeaza comanda pompei pentru stropit, astfel incat sa "plece" daca actionezi maneta spalatorului de parbriz, spre exemplu, mai mult de 3-4 sec. Scapi de improvizatii si alte "dureri" de cap. Succes!

Asta mi-ar conveni 100%, dar prin ce sa fac temporizarea? Exista in comert releu temporizator? Asa ceva?

@paunionitz - din pacate, treaba cu t-ul nu tine - nu cred sa aiba pompa de la stergatoare atata forta incat sa "duca" si ridicarea si activarea duzelor de la faruri. IN schimb, treaba cu releul pare viabila - o sa ma plimb pe la niste magazine "de profil" sa vad ce pot sa produc.

Dupa consultarea cu al meu tata (inginer automatist ;) ) mi-a fost confirmata varianta cu releu temporizator cu comanda pozitiva. Practic, in cazul in care tin mai mult maneta de stropire activata, pleaca si stropitoarele de faruri. Sweeet :D

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si m-am oprit la ASTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine se intampla montajul. Cu poze :D. Am gasit pana la urma, in Bucuresti, ceea ce cred eu ca este solutia ideala pentru temporizare (atasate schemele). Vedem maine daca am avut dreptate.

post-4071-0-04364900-1343138808_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si eu interesant de asa ceva.

Bafta si nu uita sa faci ceva poze la montare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai, eu as proceda altfel... Temporizeaza comanda pompei pentru stropit, astfel incat sa "plece" daca actionezi maneta spalatorului de parbriz, spre exemplu, mai mult de 3-4 sec. Scapi de improvizatii si alte "dureri" de cap. Succes!

@AVX - Pe ideea ta am mers. Daca tine, dau o bere :D

@FLP - o sa iti stau la dispozitie cu toate informatiile necesare...daca o sa am cu ce sa ma laud ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai, asa temporizezi iesirea nu intrarea, tu nu ai nevoie sa mearga pompa X secunde, tu ai nevoie sa cuplezi maneta X secunde dupa care sa cupleze pompa, pentru asta ai nevoie de un controler .

Si pompa trebuie sa mearga temporizat, cam 5 secunde, deci schema e buna numai pt pompa dar nu si pentru comanda . Adica vei da impuls si pompa va merge X secunde, nr X se regleaza din potentiometru .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx for the input. Neneaca care face circuitele astea (romydesign e firma) mi-a explicat ca pot sa fie folosite ca sa inchida un circuit, dar si ca sa il deschida. Acolo zice:

"Montajul presentat are posibilitatea cuplarii (daca se folosesc ploturile A-C) sau decuplarii (daca se folosesc ploturile A- B )."

Practic, la mine a zis sa folosesc A-B. Fara sarcina, circuitul este inchis. Cand apare sarcina, se deschide si sta deschis n secunde (timp in care functioneaza doar pompa de parbriz), iar cand "expira" temporizarea se inchide si actioneaza pompa de faruri. Cica cam asa... Are sens?

Practic, din ce vad eu, in loc de "Alimentare bricheta auto" o sa fie "alimentare pompa parbriz", si in loc de A-C o sa fie legata la A-B

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bre ai NC sau NO adica "normally closed" sau "normally open", asta inseamna ca alimentezi permanent pompa mai putin cand apesi pe buton sau alimentezi pompa numai atunci cand apesi butonul . Temporizarea este fizica simpla de liceu, alimentezi un condensator si cat se descarca acest condensator circuitul ramane deschis sau inchis (NO sau NC), temporizarea se face prin potentiometru care este de fapt o rezistenta, punand in circuit o rezistenta la un condensator acesta din urma se va descarca mai repede.

Tu vrei inversa iar asta se face numai prin LM555 http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/LM555.html#29

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca nu ai vazut de fapt circuitul pe care vreau sa il folosesc. Nu cel de mai sus, ci asta atasat

Posibil (foarte) sa vorbesc aiurea Bogdan. "alimentezi un condensator si cat se descarca acest condensator circuitul ramane deschis sau inchis". Si daca circuitul ramane deschis 2 secunde (cat se descarca acest condensator), si se inchide, nu este ceea ce vreau eu?

Varianta "de avarie" - legat cu spalatorul de luneta. dioda etc.

post-4071-0-81076000-1343151535_thumb.jp

Edited by Mihaipg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge dar de unde ii dai comnada pe masa?Din maneta este exclus as ceva.Trebuie ceva izolat de logica masinii in acest caz.Cu releu dublu iese cel mai bine.Nu ne putem substitui ceea ce a conceput fabricantul prin inovatii.Trebuie ceva simplu si sigur.Parerea mea

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam (ipotetic :) ), conform schemei de mai sus, sursa de alimentare 12v sa fie lagatura in paralel cu pompa de parbriz (activa cand este actionata spalarea parbrizului). - si K sa fie legate. A-C la bricheta masinii (sau alta sursa). Practic, la actionarea (si mentinerea) manetei spalatorului de parbriz, se alimenteaza circuitul, si avand comanda (- K), conform temporizatorului porneste pompa de faruri. Daca maneta spalatorului este dezactivata inainte de exepirarea timpului, circuitul nu mai este alimentat si nu mai da comanda pompei de faruri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci (un deci corect, dupa instalare)

Incep cu concluzia - totul ok dar...incercati sa nu mai cumparati de la dezmembrari. Singura parte din proiect la care am facut rabat si am achizitionat-o de la dezmembrari (de la colegul de pe forum ionutz_lup), nu functioneaza. Asa ca trebuie sa astept sa vina o pompa noua :P. daar - sistemul functioneaza similar OEM, fara batai de cap. Pompa de inalta presiune este conectata in paralel cu pompa de parbriz/luneta, cu o dioda care impiedica alimentarea ei la inversarea polaritatii (pompa respectiva schimba parbriz/luneta prin schimbarea polaritatii. vrem ca cea de faruri sa "plece" cu pompa de parbriz). Stropitoarele se ridica doar la realizarea presiunii necesare in circuitul de apa. Altfel spus, daca actionam maneta scurt, nu pleaca. Daca o actionam scurt, dar de mai multe ori (cam 5), pleaca. De asemenea, daca actionam maneta destul de lung, de asemenea se realizeaza presiunea necesara si pleaca.

Asa - deci necesarul de piese (si codurile care s-au potrivit la modelul meu de masina):

doua duze de stropire - VOLVO 30698422 (stg) + 30698423 (dr)

doua capacele - VOLVO 39886377 (stg) + 39886397 (dr)

doua elemente extensibile (identice pt st/dr - acelasi cod) - VOLVO 31253730

furtun de inalta presiune cu cuplele lui

pompa de inalta presiune (VOLVO 8620396), cu mufa electrica (?) si cuplarea de cauciuc pentru ea (Volvo 31294169)

una bucata dioda.

kit vopsea/lac conform codului de culoare al masinii, pentru vopsirea capacelelor

Pentru acces, se dau jos aripa de pe partea pasagerului si spoilerul fata. Spoilerul are pe spate marcate profilele ce trebuie decupate. In cazul nostru, a fost folosit un cutter simplu, si rezultatul a fost mai mult decat satisfacator. De asemenea, exista pe bara ghidajele pentru instalarea celor doua elemente extensibile (cele la care se cupleaza duzele, si care le ridica in prezenta presiunii), si fiecare se fizeaza cu cate un surub. Pentru instalarea pompei, vasul de apa are un compartiment special in care intra, dar nu are data gaura. Exista, de asemenea, marcat locul unde trebuie data gaura, si dupa ce este facuta, se introduce cupla de cauciuc si in ea piciorul pompei. Tras fire de la cele doua ale pompei de parbriz/luneta, masurat si stabilit polritatile corecte pentru fiecare in parte, instalat dioda, legat firele la mufa electrica de la pompa, si cam atat. Pus tot la loc cu griiija, si gata treaba.

Din pacate, la mine urmeaza o noua "dat jos aripa" pentru inlocuit pompa defectuoasa (pe care, nu stiu de ce, dar presimt ca vinzatorul nu o sa o accepte retur - de vazut :P)

Ah, sa nu uit - multumiri lui V50Saphir. ;)

post-4071-0-75330800-1343227374_thumb.jp

post-4071-0-40037900-1343227390_thumb.jp

post-4071-0-08702400-1343227402_thumb.jp

post-4071-0-90211500-1343227416_thumb.jp

Edited by Mihaipg
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci functionarea nu e chiar OEM, adica tragi lung si merge pompa si pompa de inalta . Pana la urma nu a functionat sistemul cu releu ? Sau mai bine spus functioneaza si invers ? Adica tragi de maneta 5 secunde dupa care actioneaza pompa de inalta inca 5 secunde ?

Ionut iti primeste pompa inapoi daca este defecta, nu este tepar, stai linistit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now