Posted 7 Jan 2013 · Report post Annual Fuel Cost (15,000 mi) Based on 45% highway and 55% city driving Tesla Model S (60kWh battery)= $650 Tesla Model S (85kWh battery)= $700 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Asta va asteapta pe voi, tinerii, io raman la Dulcie a mea for ever! da nu are scaune Volvo! si ce fac bateriile cand e frig rau? si cat tin li-ion alea si mai ales cat costa sa le schimbi? ... carcotesc, de ... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 (edited) · Report post Io cind vad 600 Nm de la 0 la 5100 rpm ma cam ia cu lesin... Pacat ca nu exista infrastructura pentru ele. Cum vin io la Danyx din tara ? Imi iau o galeata de curent cu mine ? Ce straniu trebe sa fie sa n-auzi decit zgomotul rotilor si al aerului. Imi imaginez un garcea care ma pune sa deschid capota sa vada motorul, apoi ma pune sa deschid porbagajul, apoi ramine asa... mut : ca n-a mai vazut masina fara motor... Edited 7 Jan 2013 by iulirx 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jan 2013 · Report post Haia bre ca p'acilea 90% din parcari au si locuri speciale pt masinile electrice, unde poti baga stecherul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2013 · Report post acilea sunt numa stecherele Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2013 (edited) · Report post Intr-adevar asta pare o masina pentru mine - cuplu de 600Nm si viteza maxima cata trebe. Ca sa il citez pe iulirx, daca iti pui o sarma verticala suficient de lunga poate te curenteaza fulgerele din cand in cand si re-incarci de cateva ori pana la Danyx - problema rezolvata. Si in Bucuresti exista cel putin o statie de incarcare pentru masini electrice - de asta stiu eu. Deci per total pare fezabil. Iuli, daca tu cumperi masina, o folosim alternativ, eu platesc taxa de poluare . Edited 9 Jan 2013 by maverick Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2013 · Report post Adevarul e ca viitorul suna ...electric. Ce ma mira este faptul ca Volvo nu e foarte avansat in acest domeniu. Ma asteptam ca suedezii, cu pasiunea lor pentru natura, sa aiba mai multa apetenta spre acest subiect. Stiu...sa nu-mi vorbiti de chinezi... ...Iuli, daca tu cumperi masina, o folosim alternativ, eu platesc taxa de poluare . Eu plusez si spun ca platesc si incarcarea daca o foloseste alternativ cu mine... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2013 · Report post @mariusdaniel: eheee, mariusica, intre vremurile cand implementa VOLVO sonda lambda si 740-ul (parca) era cea mai "curata" masina din lume, si marketing-ul din ziua de azi unde se copiaza si copiile de dragul de a vinde, au trecut multe milioane prin buzunarul patronilor Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2013 (edited) · Report post Adevarul e ca viitorul suna ...electric. Adica nu suna deloc ! Poate nu stiti, insa masinile electrice polueaza mai mult planeta decit cele cu ardere interna. Consuma mai mult combustibil fosil decit cele care merg cu combustibil fosil. (ca doar n-o sa-mi spuneti ca energia electrica e obtinuta doar din hidrocentrale sau centrale nucleare). Ginditi-va cit oxigen se consuma si cit co2 se produce pentru obtinerea a 1 kw energie electrica in comparatie cu obtinerea aceluiasi kw din motorul cu ardere interna. Energia electrica obtinuta din combustibili fosili : arzi combustibilul, incalzesti apa, faci aburi sub presiune, acestia pun in miscare o turbina care genereaza curent electric pe care il veti consuma voi la motorul electric al masinii Energia obtinuta din motorul cu ardere interna : arzi combustibil si obtii putere. si-atit ! Surprinzator , nu ? Diferenta este ca poluarea (la automobilele electrice) are loc la termocentrala , nu in oras. Si e mai greu sa taxezi termocentralele pentru taxa de mediu. Asa ca masinile clasice sint muuult mai verzi decit cele electrice, insa unii se fac (si nu pe gratis) ca nu inteleg asta. Edited 9 Jan 2013 by iulirx 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2013 · Report post SI combustibilu` ala de-l bagi in rezervor iese direct din pamant sau are nevoie de alte procese "mancatoare" de energie . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2013 (edited) · Report post Are nevoie de tot atita energie cit are si cel folosit la producerea energiei electrice. Nici o termocentrala nu merge cu combustibil fosil extras si nerafinat sau neseparat. Asa ca chestia asta pica ! In plus : masinile ard combustibil de calitate muuult superioara celui ars de termocentrale (ambele obtinute in urma ACELUIASI proces de rafinare) deci randamentul e net in favoarea masinilor !!! Termocentralele ard pacura si reziduuri petroliere sau carbune,sau gaz de sonda sau de zacamint, noi ardem motorina sau benzina. Edited 9 Jan 2013 by iulirx Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2013 · Report post Acu in era asta exista si alte metode (cai ) de a obtine energie electrica ,si incetul cu incetu o sa ne indreptam catre a ne lua energia electrica din panouri solare ,mori de vant .bio combustibili obtinuti din porumb,rapita ,si lista continua. Iulirx curentul care vine la priza incet dar sigur va venii din alte surse decat cele mentionate de tine iar lucrul asta nu poate decat sa ne bucure .Vom respira un aer mai curat ,sa sperat ca asa va fii.Din cate stiu eu Suedia vrea sa fie prima tara din lume care vrea sa renunte la tot ceea ce inseamna combustibili fosili si sa treaca pe energie bio iar aici binenteles intra si captarea de gheizere (ape termale)cu un potential mare pentru productia de energie ,dar cred ca este mult de discutat pe tema asta ,asa ca am sa las si pe altii sa-si spuna parerea.Am sa fiu off topic acum dar si T5-ul fasaie si sincer chiar imi place:))) 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2013 · Report post Blackhole , luna trecuta parcul nostru de eoliene a depasit la productia de curent centrala de la Cernavoda , problema este ca nu ne putem baza pe ele , nu de alta dar daca nu ai vant se stinge becul . Gandeste-te cate resurse se consuma ca sa-ti faca tie la fabrica panoul solar , nu mai zic de poluat . Ok plantezi rapita , generalizeaza treaba la nivel mondial + necesitate si s-ar putea sa nu mai ai unde sa-ti plantezi mancare . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2013 · Report post da'....daca deschidem un geam si o usa nu se face curent ? si uite cat de simplu Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2013 · Report post Ati uitat un aspect - productia bateriilor. Cate resurse se mananca la constructia bateriilor? Plus ca dupa o perioada trebuie inlocuite? Iar vizavi de combustibili fosili, pacura ramasa de la procesul de distilare a benzinei si motorinei? Parerea mea este ca toata nebunia asta cu motoare electrice deocamdata este chestiune de marketing, atat vreme cat nu s-a gasit inca un mecanism de producere / stocare nepoluant - acumulatorii sunt poluanti dpdv proces de fabricatie. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2013 · Report post ... da' scapi de probleme la injectore, pompe de motorină, scapi de trepidaţii, şpan, DPF, catalizatoare, turbină, EGR, filtre îmbâcsite, noxe în habitaclu ş.a.m.d... 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2013 · Report post Asta asa este - plus ca nu ai trepidatii si zgomote la motor - vorba lui iuli - auzi doar vantul si rotile pe asfalt. Oare cum o fi? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2013 (edited) · Report post ... da' scapi de probleme la injectore, pompe de motorină, scapi de trepidaţii, şpan, DPF, catalizatoare, turbină, EGR, filtre îmbâcsite, noxe în habitaclu ş.a.m.d... Exact, iar productia tuturor acestor piese de schimb consuma multa energie, plus transportul si distribuita lor, plus drumurile la service, plus curentul electric consumat la service... Asta nu mai e topic, asta e perpetuum mobile ! P.S. : Va dati seama, nu, câta energie electrica produsa din combustibili fosili am folosit cu totii pentru intretinerea acestui topic ? Edited 10 Jan 2013 by mariusdaniel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2013 · Report post Randamentul turbinelor cu aburi este muuult mai mare decat randamentul motoarelor diesel sau OTTO! Deci curentul eletric produs in termocentrale e mai "verde" decat energia (mecanica) produsa in vehicule cu motor cu ardere interna! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2013 · Report post Obtinerea energiei electrice are mai multe etape (toate consumatoare de energie), decat arderea carburantului direct intrun motor auto, asta in prezent ...; energiile recuperabile sunt, pentru inca multa vreme de-acu incolo, cam in stadiu incipient de dezvoltare ...; inca sper sa apuc producerea energiei electrice prin fuziune, abia atunci masinile electrice nu vor avea concurenta ..., dar sa fiu cinstit, sunt foarte atragatoare, mai ales pentru un impatimit de CUPLUL URIAS, ca Iuli si, de ce nu, si ca mine ... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2013 (edited) · Report post Exact, iar productia tuturor acestor piese de schimb consuma multa energie, plus transportul si distribuita lor, plus drumurile la service, plus curentul electric consumat la service... Asta nu mai e topic, asta e perpetuum mobile ! P.S. : Va dati seama, nu, câta energie electrica produsa din combustibili fosili am folosit cu totii pentru intretinerea acestui topic ? Masina electrica contine acelasi piese pe partea de caroserie ca si o masina cu motor termic , piese care "polueza" . Dar bateriile de pe masina electrica nu polueaza ? dar cuprul din bobinajul motorului ? @Heim , sa zicem ca pica dpf , egr , injectoare samd dar la benzinar ce pica ? La astea electrice nu or sa mai pice cele enumerate de tine dar or sa pice senzori ( daca este electrica nu are senzori ? ) , bobinajul motorului ( doar nu tine pe viata ) , rulmentii motorului ( nici astia nu sunt pe viata ) , bateriile ( astea polueaza cam grav si mai costa si cat o masina intreaga ) + diverse alte module electrice . Ca idee , in orice domeniu suma defecte/calitati este constanta . Edited 10 Jan 2013 by Brava 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2013 (edited) · Report post Daca le pun pe toate cap la cap mi-as lua o masina complet electrica cu urmatoarele conditii : Sa aiba o autonomie de minim 400 km Sa existe in tara (mai ales in zona in care locuiesc) infrastructura pentru ele Sa nu coste (pe perioada de viata a masinii - 10 ani sa spunem) mai mult decit o masina normala.(aici cred ca e buba : bateriile cred ca trebuie schimbate o data la 4-5-6 ani, si costa o groaza, posibil cam cit am economisit pe carburant+taxe) Sa aiba o putere de minim 80 kw. As lua-o pentru navete mici (pina in 200 km) , pentru oras mai ales. Edited 10 Jan 2013 by iulirx 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2013 · Report post Blackhole , luna trecuta parcul nostru de eoliene a depasit la productia de curent centrala de la Cernavoda , problema este ca nu ne putem baza pe ele , nu de alta dar daca nu ai vant se stinge becul . Gandeste-te cate resurse se consuma ca sa-ti faca tie la fabrica panoul solar , nu mai zic de poluat . Ok plantezi rapita , generalizeaza treaba la nivel mondial + necesitate si s-ar putea sa nu mai ai unde sa-ti plantezi mancare . Cei care planteaza eoliene nu le planteaza unde vor ei,se pun doar acolo unde se stie ca sunt curenti de aer,este clar stiut acest lucru,iar la cum se fac defrisarile cred ca este suficient loc si pentru rapita si pentru PAPA ,iar la cat s-a poluat pana acum se mai poate polua un pic pentru beneficii mai mari ,aici fac referire la panourile solare Ati uitat un aspect - productia bateriilor. Cate resurse se mananca la constructia bateriilor? Plus ca dupa o perioada trebuie inlocuite? Iar vizavi de combustibili fosili, pacura ramasa de la procesul de distilare a benzinei si motorinei? Parerea mea este ca toata nebunia asta cu motoare electrice deocamdata este chestiune de marketing, atat vreme cat nu s-a gasit inca un mecanism de producere / stocare nepoluant - acumulatorii sunt poluanti dpdv proces de fabricatie. Maverick daca stai si ei in calcul cat numai cat ulei ars este aruncat si nu colectat cum ar trebui atunci nu crezi ca ar merita totusi sa ai masina pe curent.Daca stai stramb si judeci drept s-ar putea sa fie beneficii mai mari pe termen lung.Gandeste-te la generatiile ce vor urma 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2013 · Report post Ati uitat un aspect - productia bateriilor. Cate resurse se mananca la constructia bateriilor? Plus ca dupa o perioada trebuie inlocuite? Iar vizavi de combustibili fosili, pacura ramasa de la procesul de distilare a benzinei si motorinei? Parerea mea este ca toata nebunia asta cu motoare electrice deocamdata este chestiune de marketing, atat vreme cat nu s-a gasit inca un mecanism de producere / stocare nepoluant - acumulatorii sunt poluanti dpdv proces de fabricatie. Am inteles ca setul de acumulatori de la ele nu iti apartin ci doar platesti chirie pe ei si dupa 5 ani ai returnezi si sunt inlocuiti. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Jan 2013 · Report post Cei care planteaza eoliene nu le planteaza unde vor ei,se pun doar acolo unde se stie ca sunt curenti de aer,este clar stiut acest lucru,iar la cum se fac defrisarile cred ca este suficient loc si pentru rapita si pentru PAPA ,iar la cat s-a poluat pana acum se mai poate polua un pic pentru beneficii mai mari ,aici fac referire la panourile solare Maverick daca stai si ei in calcul cat numai cat ulei ars este aruncat si nu colectat cum ar trebui atunci nu crezi ca ar merita totusi sa ai masina pe curent.Daca stai stramb si judeci drept s-ar putea sa fie beneficii mai mari pe termen lung.Gandeste-te la generatiile ce vor urma Ideea este, dupa parerea mea sa calculam un TCO, de exemplu: cati ani am tine o astfel de masina? Sa zicem 10. Si facem un calcul in acest moment cat am cheltui (fara pret achizitie care este prohibitiv in acest moment) pe consumabile - ulei, piese, etc. Nu ma pricep la costuri / mecanica, insa am impresia ca electrica ar fi mai "scumpa" intr-un orizont de 10 ani. Ar trebui sa facem un calcul si astfel ne lamurim daca in acest moment este mai rentabil dpdv poluare sa ai motor electric sau motor termic. Share this post Link to post Share on other sites