larahau

Bieleta antibalans

30 posts in this topic

In momentul cand merg in coloana si debraiez se aude o bataie usoara ca si cand am un suport de motor rupt.La fel se aude cand schimb treptele de viteza, in special de la 1 la 2.Am fost la mecanic/service, m-au pus sa fac testu cu debraierea cu frana calcata si mi-au zis ca e de la bieleta antibalans, si ca trebuie schimbata.

Va rog daca se poate sa imi dati un cod de produs (si un pret).Sau sa imi spuneti cum il gasesc in Vida ca habar nam unde se afla bieleta asta.

Multam fain.

O fi vorba de piesa 4,5 din desen?

post-1859-0-90222900-1358866218_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca bieleta antibalans este tocmai acel tampon (4 din figura) care este in partea inferioara. Sincer, nu stiam ca-i spune (si) asa.

Sa vedem ce zic si altii pana sa purcedem mai departe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bieleta antibalans e bieleta antiruliu si nu e in poza atasata, e bieleta ce vine legata de amortizor si bara stabilizatoare.

https://www.google.r...tM8OgtAa1qYGADA

DAR

Nu stiu ce dracu ar avea bieleta antiruliu cu simptomele, credca "mecanicul" a vrut sa zica tampon antibalans, pentru dumnezeu, care in poza ta e numarul 4 care vine prins in sasiu, cu numarul 5 care e pe cutie. Asta daca e distrus, ai un joc, simti cum iti merge motorul in fata cand schimbi vitezele.

Si eu am schimbat candva tamponul ala degeaba :).

Edited by Roberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si ce naiba o fii at...deci in momentul cand schimb din treapa 1in 2 se aude ca o pocnitura, o bataie infundata si la fel se aude atunci cand merg stop and go in treapta 1 sau 2 (mers in coloana)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si ce naiba o fii at...deci in momentul cand schimb din treapa 1in 2 se aude ca o pocnitura, o bataie infundata si la fel se aude atunci cand merg stop and go in treapta 1 sau 2 (mers in coloana)...

Pai nu au pus masina pe un canal ? Sa se uite cu scutul dat jos la tampon, cu masina pe canal simulezi cu "proba din ambreiaj". Se vede clar daca are joc si cat anume are !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este probabil sa se auda de la acel tampon din poza,ceva de genul cum era povestea traversei de la cutie de la vechile Dacii :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut proba cu ambreajul da pe elevator.Nu au dat scutul jos.Am sa incerc sa schimb piesa 4 si 5...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamponul superior din stanga,langa vasul de expansiune,in ce stadiu se afla?Deobicei ala pica primul fiind cu ceva ulei in el.

Sent from Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma scuzati das sar putea sa fie tamponul ala de sub motor (intre motor si cutia de viteze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar putea fi si de la ambreiaj, daca ai tractat o remorca, sau greutate mare, este posibil ca arcurile de pe discul de ambreiaj sa fie rupte sau locasul lor sa fie uzat si atunci cand cupleaza ambreiajul sa aiba un soc. Evident ca in treptele superioare, acest soc e mai mic si nu se mai simte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti dau o bieleta antibalans care are cam 70 000 ,daca tot ai pus-o pe elevator macar sa incerci cu alta. sunt fix 2 suruburi de desfacut.

. eu am schimbat-o ca mi se parea ca vibreaza prea tare impreuna cu celelalte tampoane. condusesem inainte masini pe benzina. da-mi pm si ne auzim. oricum daca o dai jos poti sa te prinzi daca e ea de vina, dupa cum arata cauciucu de pe ea. bieleta zace pe balcon, o dau moca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si tamponul de jos al motorului pe deageaba, cel vechi nu era rupt iar sintomul e acelas (descris in primul post). Toti suportii motorului i-am verificat si sunt ok. Ce ar mai putea fi? Poate sa fie din ambreaj sau volanta?

Sent from my Lumia 610 using Foroplex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm..m-as baga eu sa o schimb daca nu e ceva ce necesita cunostinte de "secretul meseriei" cum e la distributie de ex. E complicata procedura?Trebuie dat motorul jos sau doar cutia? Daca tot umblu pe acolo se recomanda si inlocuirea ambreajului sau nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi nu stie nimeni sa imi dea un raspuns?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planetarele le-ai verificat ?

Ordinea este, tampoane, planetare, ambreiaj .

Esti sigur ca au fost verificate toate tampoanele ? Inclusiv cel de sub baterie ?

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tampoanele le-am demontat pr fiecare in parte (toate 3) m-am uitat la ele sunt ok, nu sunt crepate. La planetare am observat un joc mai mare la cea lunga (cea cu rulment) fata de cealalta. Are un joc radial (de jur-imprejurul axei imaginare a planetarei) maricel comparativ cu cea scurta. Acuma nu stiu cat tre sa fie jocul asta de mare dar mi-e greu sa cred ca de acolo se trage problema.Rulmentul nu are joc, jocul sesizat este in zona nuturilor...

Da intrebarea mea ramane: "Hmm..m-as baga eu sa o schimb daca nu e ceva ce necesita cunostinte de "secretul meseriei" cum e la distributie de ex. E complicata procedura?Trebuie dat motorul jos sau doar cutia? Daca tot umblu pe acolo se recomanda si inlocuirea ambreajului sau nu?"

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jocul in "tripoda" trebuie sa fie la fel indiferent de partea pe care se afla planetara .

Pt a schimba distributia nu trebuie sa dai motorul jos, nici cutia, numai suportul motor din zona distributiei tb dat jos .

Nu vad legatura intre distributie si ambreiaj . Sunt diametral opuse, una e in dreapta iar cealalta in stanga .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu pentru a schimba distributia intreaba vasile...ci volanta. "il dotore" i a zis de volanta si a intrebat daca se schimba greu

Share this post


Link to post
Share on other sites

...............................

Da intrebarea mea ramane: "Hmm..m-as baga eu sa o schimb daca nu e ceva ce necesita cunostinte de "secretul meseriei" cum e la distributie de ex. E complicata procedura?Trebuie dat motorul jos sau doar cutia? Daca tot umblu pe acolo se recomanda si inlocuirea ambreajului sau nu?"

Merci.

Da este cam de munca si trebuie sa ai in primul rind scule ,dinamometrica, elevator ori macara hidraulica ,depinde ,set de fixare kit ambreiaj(volanta) ,etc.Nu poti lucra pe genunchi.In fine ,nu pe forum se fac interventiile de service :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bogdan - intrebarea e daca tot umblu la amreaj se recomanda si schimbarea volantei sau nu?

@V50Saphir - e clar ca nu pe forum, si nu am nevoie de tutorial :) intrebam doar daca e vreun truc (pe care doar cei care au mai facut asa ceva il stiu) in schimbarea volantei/ambreajului sau sunt de ajuns cunostintele de mecanic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ai sculele necesare pt. acesta interventie ,ziceam in anteriorul meu post .Schimbarea volantei se face doar daca ai " joc" in ea.Daca masina ta are multi km si nu stii ce istoric de service ai este posibil sa fie nevoie sa o schimbi acum.Dar tu decizi si in functie de ce probleme ii gasesti.

O recomandare ca, la fix X kilometrii schimbi cutare reper este valabil doar si preventiv cind ai masina de noua si ai istoric adevarat de service.

In concluzie eu pot spune sa schimbi tot kitul dar odata ce vei desface si vei fi constatat ca nu e nevoie de schimbare volanta ,sa nu consideri ca te-am sfatuit eronat?!! :smile:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se umbla la ambreiaj recomand sa schimbi si volanta pt ca tot ajungi acolo si este multa munca .

Problema este ca nu inteleg de ce sa schimbi ambreiajul si volanta cand tu ai probleme la schimbarea vitezelor, acel soc in treptele inferioare cand schimbi vitezele este dat de balansul exagerat al motorului, ai sesizat bine acest lucru, acum problema este ca acel balans distruge tamponul/tampoanele si planetarele. Volanta face alte zgomote ce sunt sesizate mai ales la ralanti .

Ai pus cumva scut metalic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

..... acel soc in treptele inferioare cand schimbi vitezele este dat de balansul exagerat al motorului, ai sesizat bine acest lucru, acum problema este ca acel balans distruge tamponul/tampoanele si planetarele.....

Si nu ai idee de la ce vine acel balans al motorului? Eu presupun ambreajul sau planetara ca alte cauze sunt eliminate.Si mai imi pun o intrebare - daca era ambreajul, nu trebuia sa simt o schimbare in pedala de ambreaj comparativ cu perioada cand nu aveam problema asta? - pt ca nu simt nici o diferenta, pedala lucra normal.

Sunt in dilema :(. Deci ea face zgomotul ala si de ex. daca sunt in sarcina si debraiez fara sa schimb vitezele se aude cloncanitul ala.

Nu am pus scut metalic, desi trebuie ca masina e lasata jos si deja cel de plastic e cam crapat prin spate...Dar IPD sunt rare in EU si altul calumea sa se potriveasca nu am gasit. Ca sa il comand din state ma costa 700$ trimisu :smile: de banii aia mai bine pun o doba Heico 8)

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ti-am raspuns mai sus, de la planetara .

Verifica cu mare atentie burduful de la tripoda si vezi daca pierderi de vaselina/ulei (in timp vaselina se transforma in ulei si curge), verifica si jocul din tripoda, daca se aude clank-clank atunci cand misti de roata este clar de unde vine zgomotul .

Te mai intreb o data, ai verificat tamponul de sub baterie, vezi ca e greu accesibil si greu de verificat, multi il au rupt de tot si se minuneaza de zgomote .

De scut te intrebam pt ca stiu un baiat care avea un zgomot cand schimba vitezele exact din cauza scutului metalic, de fapt lovea motorul in scut atunci cand balansa mai mult .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tampoanele le-am demontat pe toate, pe rand ca sa fiu sigur de ele, cel din zona vasului de expansiune, cel de sub cutia bateriei si cel de jos care e prins pe cutie.Sunt toate ok.

Burdufele planetarelor nu au pic de scurgeri, nu sunt unsuroase deloc dar cum ziceam, am sesizat un joc mai mare la planetara lunga fata de cea scurta si mai ales in zona nuturilor la fuzeta. Adica daca tin cu mana fix de planetara si rotesc stanga dreapta de roata (sau invers) se simte un joc usor iar la cealalta roata nu am sesizat acest joc. Cand da sorel cu razele mai tare ma bag iara sub ea sa inspectez mai atent. Poate o si dau jos sa ma uit la nuturi sa nu fie uzate sau forfecate. Daca desfac suruburile care tin rulmentul, din cutie iese usor, adica e doar pe nuturi bagata acolo sau are vreun bolt ca la Dacie? :smile:

L.E. - da am sa merg si fara scut sa ma asigur ca nu e de la el.Bine-ar fi sa fie asta cauza dar nu prea cred ca scap asa usor :)

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now