Guest nelu

azot in roti

92 posts in this topic

Pai in primul rand nu mai lasa anvelopa sa se incalzeasca asa tare! De aceea a devenit mai silentios sunetul facut de ele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg cu azot in roti de ani buni. Nu mai stiu cum e cu aer, asa ca nu mai pot sa fac diferenta. Ce pot sa va spun, este ca la inceput, se scoate aerul inainte de a pune azot. Apoi, nu costa chiar asa de mult, eu dau mereu 10 lei pentru toate rotile, inclusiv rezerva. Mereu, adica de circa 4 ori pe an. Chiar daca nu gasesc decat foarte rar diferente de presiune notabile, eu refac presiunea nominala o data la trei luni, ca sa fiu sigur.

O fi placebo, cum scrie aici, dar un lucru e cert : scapa mai greu din roti. Apoi, daca aduni cat dai la presiunea cu aer, de zeci de ori pe an, ajungi tot acolo cu banii.

Si o ultima problema ridicata de Danyx : chiar iti pune azot in roti si cat la suta ? Asta nu poti sa stii, dupa cum nu poti stii nici cata benzina si cata apa vine pe pompa de la benzinarie, si nci cata apa iti vine pe pompa de aer atmosferic.. Asadar, mergem pe incredere.

Edited by mariusdaniel
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna afirmatie daniel! :)

In completare, asa am invatat chiar noi sistemul! Daca vrem sa furam, trebuie sa fim si noi furati! Asa ca hai sa nu ne mai plangem! Traim asa cum trebuie sa traim, intr-o tara mai mult sau mai putin civilizata! Ce oferim, asta si primim!

Scuze de offtopic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca se "merge" pe aratura

numa placebo e la voi

diferente aer azot in cauciucuri= ZERO

te pomeni ca azotul ala o fi mai GROS ca aerul si daia nu scapa din cauciucuri

sau nu se dilata la o temperatura mai mare

azotul e INERT chimic nu fizic

eventual o sa rugineasca mai incet jentile de tabla

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare pune in roti ce vrea.

La fel si in rezervor. Eu pun doar benzina cu cifra octanica de 99. Se vor gasi multi sa spuna ca dau banii aiurea, caci ( desigur ) merge si cu cea de 95. Si nu-i pot contrazice.

Si paine poti sa iei cu 1 leu, sau cu 5 lei.

Si se poate circula si cu o Dacia 1300 cumparata cu 400 de Euro.. nu doar cu Volvo de zeci de mii de Euro...

...Bine ca traim intr-o tara libera !

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare tuturor, sunt nou pe aici si sper sa nu deranjez pe nimeni. frumos topic. personal am ales azotul vara doar datorita caniculei care , cred eu , cu aer ar fi uzat cauciucurile mai tare dacat cu azot. nu stiu dc e cineva care sa aiba simturi atat de fine incat sa simta diferentele. dupa ce mi-am pus azot sigur ca ma simteam ca-n F1 (placebo dupa cum multi ati spus bine), da a doua zi, realist fiind, miam dat seama ca la condus nu e diferentza. o sa continui sa pun azot pe anvelopele de vara si aer pe cele de iarna. tot respectu

Edited by HEIMÐALLR
Scriere necorespunzătoare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Pilotii care participa la campionatul national de viteza in coasta folosesc incalzitoare pentru pneuri pentru aderenta . :confused2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Pilotii care participa la campionatul national de viteza in coasta folosesc incalzitoare pentru pneuri pentru aderenta . :confused2:

Aia nu au auzit de...AZOT! :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu au auzit de aceea nu folosesc sau ca nu te ajuta decat sa iti tina presiunea constanta in pneuri adica avantaj iar cel mai mare dezavantaj pierzi aderenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu au auzit de aceea nu folosesc sau ca nu te ajuta decat sa iti tina presiunea constanta in pneuri adica avantaj iar cel mai mare dezavantaj pierzi aderenta.

Unde citesti tu, Adrian, chestiile astea ? In afara de pret nu e nici o diferenta intre aer si azot ! Nici presiune constanta, nici aderenta, nimic, nimic, nimic !

Aerul se comporta in cauciucuri exact, identic si la fel ca azotul ! Nu e nici cea mai mica diferenta, NICI MACAR TEORETICA !

In CVC pneurile au talon intarit cu kevlar, care stau pe janta si daca n-ai nimic in cauciucuri. :smile: si tot au aderenta mai buna, pe pana, decit un cauciuc normal.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde citesti tu, Adrian, chestiile astea ? In afara de pret nu e nici o diferenta intre aer si azot ! Nici presiune constanta, nici aderenta, nimic, nimic, nimic !

Aerul se comporta in cauciucuri exact, identic si la fel ca azotul ! Nu e nici cea mai mica diferenta, NICI MACAR TEORETICA !

In CVC pneurile au talon intarit cu kevlar, care stau pe janta si daca n-ai nimic in cauciucuri. :smile: si tot au aderenta mai buna, pe pana, decit un cauciuc normal.

Iuli eu stiu ce folosesc majoritatea ii spuneam lui Daann ca nu e bun dar nu stiu ce ai inteles tu ei folosesc slick uri si daca vrei sa iti spun si producatorul iti spun ca majoritatea folosesc avon .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am nişte bani (Bn) şi nu ştiu ce-aş putea face cu ei, aşa că m-am gândit să bag şi io nişte anzont în gume, dar nu ştiu cum aş putea scoate tot aerul de acolo, ca să nu-mi contamineze azotul. Aerul (Ae), ca şi element chimic nu se poate amesteca cu anzontul pentru că se formează bule de clorofilă, aşa că mi-a venit ideea să bag lichid azotul, însă din câte am citit, azotul lichid e puţin mai rece decât aerul, aşa că întrebarea mea e: pot să bag şi în cauciucurile de vară sau azot lichid se poate bagă doar în cauciucurile de iarnă, care sunt mai moi şi nu crapă din cauza presiunii?

Şi aş mai avea o întrebare: sulful (Sf) din cauciuc (Cc) nu cumva formează cu azotul (Az) acid clorhidric (NaCl)?

:violent1:

Sa inteleg ca faci misto de userul Enigma, nu? Foarte urta din partea ta, mai ales ca esti moderator!

Daca omul nu cunoaste , asta nu inseamna ca trebuie sa razi si sa-ti bati joc de el! Rusine!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt de parere ca e o risipa de bani si de timp acest azot in roti. Or fi existand niste beneficii, dar, tinand cont de faptul ca aproape 80% e deja azot, oricum, nu cred că inca 15-20% (ca 100% ar insemna vidarea completa a anvelopei, inainte de umplerea cu N2, ceea ce nu prea cred) ar putea face minuni.

Care e avantajul ca un cauciuc nu se incalzesete? Se consuma mai incet? E mai aderent?

@Andu, de unde ai dedus tu ca face misto de cineva anume? iti sună cunoscut: "Acuzațiile nedovedite la adresa unui membru al Comunității"? Dar "Atac la adresa oricarui membru al Comunităţii"?

Edited by Raula
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am nişte bani (Bn) şi nu ştiu ce-aş putea face cu ei, aşa că m-am gândit să bag şi io nişte anzont în gume, dar nu ştiu cum aş putea scoate tot aerul de acolo, ca să nu-mi contamineze azotul. Aerul (Ae), ca şi element chimic nu se poate amesteca cu anzontul pentru că se formează bule de clorofilă, aşa că mi-a venit ideea să bag lichid azotul, însă din câte am citit, azotul lichid e puţin mai rece decât aerul, aşa că întrebarea mea e: pot să bag şi în cauciucurile de vară sau azot lichid se poate bagă doar în cauciucurile de iarnă, care sunt mai moi şi nu crapă din cauza presiunii?

Şi aş mai avea o întrebare: sulful (Sf) din cauciuc (Cc) nu cumva formează cu azotul (Az) acid clorhidric (NaCl)?

:violent1:

Heimy esti teribil, da tre sa-ti spun ca AZ formeaza acid azotic : H2AZ, sulful fiind catalizator, de

asta si eprubetele au un strat ff slim de cauciuc veritabil si incolor ... pneurile in care se gaseste azot pur,

fara "elementul" aier sunt facute pentru planeta Marte, unde solul nemernic incalzeste la max cauciucurile ... :downtown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg cu azot in roti de cativa ani buni, inca de pe vremea cand aveam Matiz (si nu mai am Matizul de vreo 4 ani). Un prieten cu ceva mai multe cunostinte in chimie decat mine, mi-a oferit la un moment dat o explicatie destul de stiintifica... din care eu am retinut doar ca 1. nu-si modifica volumul in functie de temperatura si 2. ca molecula de azot "pur" ar fi mai mare decat molecula de azot combinat cu alte elemente (deci aer), acesta fiind motivul pt care iese mai greu prin porii cauciucului.

Eu stiu un lucru, spre deosebire de perioada anterioara azotului, cand pierdeam constant presiune la roti si trebuia sa ma duc sa mai completez din cand in cand... acum ajung la vulcanizare doar cand trebuie sa fac schimbul iarna/vara. Doar pt atat si tot sunt super multumit de azot.

Odata, am fost plecat din tara vreo 4 luni... si masina a stat in fata blocului, nemiscata, pe timp de iarna. Cand m-am intors, rotile erau ok si-am mai mers cu ele vreun an fara sa refac presiunea. Si cine mai stie de cand nu-i mai facusem presiunea inainte de plecare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

NFS, si la mine sta saraca pe dreapta de un an, am AER in roti, nu azot, si nu s-au desumflat nici macar un centimetru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explicaţia cu molecula mi se pare de-a dreptul hilară... dacă e aşa, n-avem decât să băgăm aer şi să aşteptăm să iasă prin anvelopă oxigenul şi celelalte gaze, până rămâne doar azotul... ;D

Poate n-am fost eu destul de clar sau n-ai citit tu destul de atent. Ideea era ca molecula de azot "simplu" e mai mare decat cea de aer. Astepti degeaba sa iasa oxigenul si alelalte gaze, ca doar nu se descompune aerul din anvelopa in elementele componente.

Acu, nah, si mie mi se pare hilar ca ti se pare tie hilar. :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale dracu' moleculele astea ! Aerul e deja descompus, asa il respiram, descompus. Moleculele de oxigen si cele de azot stau asa cuminti in aer , fara sa se combine. Daca s-ar combina, surpriza : am respira oxizi de azot, si, spre norocul nostru, nu se intimpla asta !

NFS, spune-i prietenului ala al tau ca azotul in cauciucuri e ca apa sfintita : nu face rau, dar nici nu rezolva nimic ! Zi-i sa se lase de molecule, sa se ia de bautura ca e mai distractiv !

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog, nu mai foflositi cuvinte din familia: "sfintit", ca am alergie la ele :evil6:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiti ce zic eu ?

Hai sa facem chiar noi un experiment.

Nu sunt priceput la chimie si nici la masini, dar ma gandeam sa facem cam ca la mith buster...

Luam doua automobile identice (evident Volvo), ai caror proprietari sa fie de acord ca anvelopele lor sa fie umplute cu aer, respectiv azot, la aceeasi presiune. Si evident, la aceeasi vulcanizare. Ar fi bine sa aiba aceeasi dimensiune a jantelor si a cauciucurilor,

Le lasam un interval de timp in care cei doi voluntari sa parcurga un numar rezonabil de kilometri, sa zicem 500 sau chiar 1.000 de km..

Apoi ii rugam sa mearga la aceeasi vulcanizare si sa verifice presiunea in anvelope. Asa ne-am putea lamuri daca e un mit urban sau nu.

Evident, e greu sa indeplineasca aceleasi conditii ( greutate carata, drumuri identice parcurse ), dar, chiar si asa, am putea trage o concluzie.

Ideal ar fi ca cei doi voluntari sa nu fie partizani inflacarati ai uneia sau alteia din variante ( azot versus aer ), pentru a nu fi suspectati de subiectivism.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa vedem va "irit" mai rau sau va inpac: 1 azotul nu-si modifica volumul in functie de temperatura, adica presiunea in anvelope e constanta fata de aer unde se stie recomandarea de a se face presiunea numai la rece si normal uzura mai mica a anvelopei odata ce este tot timpul in parametri si 2 azotul nu permite incalzirea anvelopei adica iarasi uzura mai mica. Eu unul nu pun azot din simplu motiv ca (1) anvelopele se incalzesc mai mult la drum lung, cu aer in ele creste presiunea scade consumul si (2) nu fac circuite de viteza cu masina incit sa-mi pun problema ca se pot incalzi anvelopele atat de mult incat sa provoace eventuale explozii. Restul cu pierderea presiuni : pe unde se pierde aerul fix pe acolo se pierde si azotul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa vedem va "irit" mai rau sau va inpac: 1 azotul nu-si modifica volumul in functie de temperatura, adica presiunea in anvelope e constanta fata de aer unde se stie recomandarea de a se face presiunea numai la rece si normal uzura mai mica a anvelopei odata ce este tot timpul in parametri si 2 azotul nu permite incalzirea anvelopei adica iarasi uzura mai mica. Eu unul nu pun azot din simplu motiv ca (1) anvelopele se incalzesc mai mult la drum lung, cu aer in ele creste presiunea scade consumul si (2) nu fac circuite de viteza cu masina incit sa-mi pun problema ca se pot incalzi anvelopele atat de mult incat sa provoace eventuale explozii. Restul cu pierderea presiuni : pe unde se pierde aerul fix pe acolo se pierde si azotul.

"azotul nu-si modifica volumul in functie de temperatura" - pe cuvintul tau de pionier ? Nu stiam ca s-a modificat legea gazelor...Cartea de fizica clasa a 10-a. (deci azotul nu se dilata ! mai ai d-astea ? sa facem o comunicare la academia romana)

D.p.d.v. al utilizarii in cauciucuri nu e nici o diferenta intre aer si azot. Eu stiu ca poate e jenant pentru cei care au platit de pomana bani ani buni sa bage azot, insa asta e adevarul.

(de dilatat se dilata la fel, de incalzit/racit , la fel, de pierdut , la fel, totul e la fel, nici cea mai mica diferenta !)

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cite probleme cu azotul asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspunsul la intrebarea : Adica cum, io am dat bani de poamna pina acum ? M-au tras in piept aia care spuneau ca e mai bun azotul ?

DA !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cite probleme cu azotul asta...

Pana nu se va cadea la pace, vor fi pareri pro si contra ;D ;D ;D!

Pe mine nu m-a fascinat niciodata umflarea pneurilor cu azot!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now