Romica2

Sfat achizitionare Volvo S80 2.4 140 cai putere

88 posts in this topic

Va salut ! sunt nou pe forum insa vechi pasionat de aceasta marca de multi ani...Am gasit de vanzare un S80 2.4 benzina, 140 cai, an 2004 (deci facelift), aproximatov 175.000 Km (mai mult de jumate facut in afara), aproximativ 4.500 EUR. De dragul acestei marci, sunt dispus sa ''renunt'' la cateva incoveniente, astfel:

- motor 2.4 = impozit de 900 RON/an;

- tot motor 2.4 = doar 140 cai, versiunea ''limitata'', stiu ca se poate softa la fel ca cel uzual la 170 cai;

- kilometri care ar putea sa fie nu foarte putini;

Am rugamintea de la posesori/cunoscatori sa imi comunice daca merita sau nu aceasta masina in conditiile anterior mentionate. Eu imi doresc mult masina, insa ma gandesc un pic la consumabile si alte piese ce ar putea fi schimbabile la Km astia (discuri, bielete, bucsi, brate, bascule, planetare, ambreiaj, suspensii etc). mentionez ca masina a intrat in tara in 2009, deci teoretic nu s-ar plati timbru de mediu la ea. Multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut ! sunt nou pe forum insa vechi pasionat de aceasta marca de multi ani...Am gasit de vanzare un S80 2.4 benzina, 140 cai, an 2004 (deci facelift), aproximatov 175.000 Km (mai mult de jumate facut in afara), aproximativ 4.500 EUR. De dragul acestei marci, sunt dispus sa ''renunt'' la cateva incoveniente, astfel:

- motor 2.4 = impozit de 900 RON/an;

- tot motor 2.4 = doar 140 cai, versiunea ''limitata'', stiu ca se poate softa la fel ca cel uzual la 170 cai;

- kilometri care ar putea sa fie nu foarte putini;

Am rugamintea de la posesori/cunoscatori sa imi comunice daca merita sau nu aceasta masina in conditiile anterior mentionate. Eu imi doresc mult masina, insa ma gandesc un pic la consumabile si alte piese ce ar putea fi schimbabile la Km astia (discuri, bielete, bucsi, brate, bascule, planetare, ambreiaj, suspensii etc). mentionez ca masina a intrat in tara in 2009, deci teoretic nu s-ar plati timbru de mediu la ea. Multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre !

Salut , eu am un S80 2001 cu motorizare 2.4 benzina. Masina mea are 300.000 km si merge destul de bine zic eu, nu am cheltuit cine stie ce bani cu ea pana acum, o am de aproximativ 2 ani de zile si nu i-am schimbat decat uleiul motor, cutie, bucse bara stabilizatoare spate, placute frana, filtrele si cam atat. O masina destul de buna zic eu atata vreme cat iti permiti sa platesti aproximativ 10 l/100 km in oras si impozitul, in rest mie imi merge masina ca unsa. succes iti urez.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut ! sunt nou pe forum insa vechi pasionat de aceasta marca de multi ani...Am gasit de vanzare un S80 2.4 benzina, 140 cai, an 2004 (deci facelift), aproximatov 175.000 Km (mai mult de jumate facut in afara), aproximativ 4.500 EUR. De dragul acestei marci, sunt dispus sa ''renunt'' la cateva incoveniente, astfel:

- motor 2.4 = impozit de 900 RON/an;

- tot motor 2.4 = doar 140 cai, versiunea ''limitata'', stiu ca se poate softa la fel ca cel uzual la 170 cai;

- kilometri care ar putea sa fie nu foarte putini;

Am rugamintea de la posesori/cunoscatori sa imi comunice daca merita sau nu aceasta masina in conditiile anterior mentionate. Eu imi doresc mult masina, insa ma gandesc un pic la consumabile si alte piese ce ar putea fi schimbabile la Km astia (discuri, bielete, bucsi, brate, bascule, planetare, ambreiaj, suspensii etc). mentionez ca masina a intrat in tara in 2009, deci teoretic nu s-ar plati timbru de mediu la ea. Multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre !

Motorul este foarte bun si nu prea se strica. Singura problema la motoarele aste, este clapeta de acceleratie si costa cam 300 euro in dezmembrari.

Piese se gasesc foarte multe in dezmembrari la preturi de nimic, fiind multe in stare buna, mai ales de Anglia plus alte piese ieftine pe internet

Spre exemplu, din achizitiile mele

Discuri plus pacute ATE, rulaj sub 3000km - 200 lei, spate la fel

Amortizoare spate MONROE, rulate 2 saptamani (noi) 100 lei perechea

Kitt ambreiaj (placa, disc, rulment), cam 5000 km (cu etichetele pe ele) 100 euro (numai rulmentul este 1200 lei la magazin)

Planetara scurta, cam 5000 km 100 euro

Iar consumul, sa nu te astepti sa fie sub 13% in Bucuresti

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos, domnilor, pentru promptitudinea raspunsurilor !

Domnul ''paunionutz'', daca imi si spui ''adresa'' acestor locatii de dezmembrari (locatii sau site-uri de net), ti-as fi si mai recunoscator ! :)

Inclin mult sa ''fac deal-ul'', desi cu eforturi financiare uriase !

Intelesesem ca la modelele 2004+ problemele la clapeta de acceleratie nu prea mai exsita.

PS:Stiu si nu as vrea ''sa fac firma de ras'', insa se preteaza (functional), GPL-ul la masina asta, dat fiind motorul de 5 cilindri? O instalatie mai scumpa cred, dar merge..Totodata...daca este folosita cu bun simt, banuiesc ca si ambreiajul ar mai putea avea ''viata'' in el, nu? Cati km ati parcurs cu un kit de ambreiaj? In continuare astept raspunsuri !

Multumesc anticipat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dezmembrari:

Ionut_Lup in Falticeni

Sandro in Zalau

Da! Intradevar dupa 2004 nu prea mai unt probleme cu clapeta de acceleratie

Eu am schimbat ambreiajul pe la 185000 km, dar nu stiu cum s-a mers cu masina inainte, dar oricum a fost cel original. Eu oricum, cand am luat masina ambreiajul scartaia cateodata la plecarea de pe loc (165000 km)

Se preteaza sa pui GPL daca faci km si iti amorsezi investitia intr-un an sau doi. O instalatie pentru motoarele acestea ajunge pana la 1000 euro (cred ca acum au mai scazut un pic preturile, dar 3000-3500 lei, tot ajunge)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesele de prima instalare sunt cu totul alta poveste.

Pune ce kit de ambreiaj vrei din comert si garantat nu duce 160k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si acum sa ''vin'' cu rezultatele...Am fost si am vizualizat masina, stare buna optic...proaspat spalata in ziua respectiva, mai putin motorul (lucru care m-a bucurat, fiindca nu avea nimic de ascuns). Masina se auzea si merge impecabil.., exceptand un mic cloncanit la planetara stanga la denivelari, dar foarte finut - am inteles ca sunt sensibile la punctele astea...motorul bazaia practic...a condus-o proprietarul...mi-a dat impresia de puturoasa, ori unde el schimba vitezele foarte repede, la turatie mica, nu ajungea la 2500 rot/min cu ea...El tot spunea ca trebuie sa ai grija cu masina la frane, ca e grea si ''se duce'', ceea ce mi-a ridicat semne de intrebare..ori el e harbar-nist la mecanica, ori avea ceva de ascuns, iar pe mine ''nu m-a gasit de pacalit''..sa fim sinceri..e Volvo..trebuie sa inghete la frana..asta ar insemna conform spuselor lui ca un Q7 sau un Jeep trebuie sa franzeze de la 100 m:))...Ma rog, era foarte chitibusar el, motiv pentru care nu am apucat sa pun o frana mai brusca sa o vad cum reactioneaza...Frana de mana nu tinea deloc aproape, iar ambreiajul avea un zgomot specific de rulment la debreiere...Puteam sa trec peste mici defecte (pielea cu usoare striatii de la uzura, gen nu avea bricheta fata, lipsea receptorul telefonului de la cotiera), insa nu am putut trece peste ambreiaj (pe care cel mai probabil l-ar fi asteptat o inlocuire completa - clar ca nu te risti sa schimbi doar rulmentul), si frane...+ motorul care nu prea tragea...o fi ea limuzina, insa totusi...140 cai..unde erau?:(...Asa ca am refuzat cumpararea ei...Sau as fi luat-o daca mergeam la service sa vad cam cati bani mai aveam de bagat in ea..partile bune erau ca masina era foarte ingrijita, avea o revizie de vreo 10.000 Km, an 2004 (singura din Romania care am gasit-o asa ''9''),adevereinta de la ANAT cum ca nu se platea taxa, cauciucuri noi vara+iarna (+200 EUR la cele de iarna)... Rugile mele la voi, Volv-istilor, sunt 2, la numar:

1. Credeti ca am facut o greseala refuzand-o?

2. Ma mai tot uit pe ''autoscout 24'', dupa vreun S80 prin afara..gasesc pe la 4000 si ceva de EUR..Spuneti-mi va rog daca merita luata asa ceva si la ce costuri ar ajunge (Germania sa zicem) cu drum, taxe + taxa prima inmatriculare la noi...Vreau neaaparat benzinar...Ma poate ajuta cineva ? Merci frumos !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zgomotul rulmentului este problema la 2.4 ci ambreiajul care patineaza . Zgomotul de planetara poate fi de la un surub slabit la planetara iar daca masina arata bine estetic chiar merita achizitia pt ca pe partea mecanica se rezolva mult mai usor decat pe partea optica .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnul Bogdan G., in primul rand multumiri iarasi pentru convorbirea telefonica si sustinere...Mi-am ''permis'' sa copiez mai jos cateva postari de-ale tale, astfel:

''La alte marci franeaza mai violent in special la Reno si VAG, la Volvo este ceva mai lin dar daca apesi pedala pana la capat franeaza si Volvo . Oricum la viteza mare nu franeaza foarte bine, asta e singura mea nemultumire, dar deh acum nu mai merg cu viteza mare ;D

Destul de multe Volvo am vazut prin santuri, masinile Volvo sunt sigure in caz de impact, deci siguranta pasiva, la siguranta activa sta prost pt ca nici un Volvo nu sta exceptional pe sosea si asta din cauza suspensiilor foarte moi si a sistemului de franare subdimensionat.

La S40/V40 nu se simte asa tare dar de la S60 (deci si S80) in sus se simte pt ca majoritatea au intre 170~200 CP si sistemul de franare este o gluma.

Eu merg linistit acum pt ca stiu ce am sub "fund", XC70ul la aproape 2 tone ale lui nu pot sa-l opresc cu un sistem de franare de pe S60 D5, in mod normal la XC70 trebuia un sistem de franare de S60 R pt ca masina este foarte grea . Tocmai asta este ca nu prea le au astia de la Volvo cu proportiile, de exemplu am mers cu 2 S60uri D5 si iti rupeau dintii cand puneai frana, evident au acelasi sistem de franare ca al meu de la XC70, de asemenea S60 2.4i are alt sistem de franare desi are mai multi cai si iarasi franare de rahat, la 2.5T este alt sistem de franare acelasi ca la D5, sincer nu prea inteleg logica celor de la Volvo, eu sincer la ambele dricuri ale mele am un rahat de sistem de franare, oricum parca V70ul franeaza mai bine desi are etrieri mici pe fata dar deh este mai slab cu 300kg .''

Ce nelamuriri am eu:

- inteleg deci ca S80-ul in cauza sta din nascare slab pe partea de frane...greu imi vine a accepta..e Volvo...am mers cu un Volvo mai vechi (nu mai stiu modelul) si m-au speriat franele lui ce eficiente erau...S 80-ul sta slab pe partea asta???

- am cautau (si nu am gasit) info suplimentare despre sistemul de franare inteligenta de la Volvo, despre care imi spuneai tu...ca actioneaza presiunea in functie de viteza masinii, a apasarii pedalei etc..e vorba de acel EBA? Lamureste-ma un pic te rog, ce e si ce nu e normal vis-a-vis de aspectul asta...

PS: Raman dator de mare cinsteala:) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e simplu, frana se apasa mai tare pt aceiasi eficienta in comparatie cu un Megane 2 sa ziccem, dar atunci cand apesi frana violent (adica repede si tare) atunci intra asistenta la franare si masina ingheata . Acest sistem este valabil numai pt platforma P2 cu DSTC, la V70-ul meu din 2001 sistemul de franare (STC) era mai violent in comparatie cu XC70-ul (care are frane mai mari) dar la viteze mici pana in 100km/h la peste 100km/h XC-ul frana mai bine .

Am mai spus, franele la Volvo sunt altfel in comparatie cu alte marci, cand te dai jos din Reno sau VAG si te sui intr-un Volvo P2 ai impresia ca nu franeaza, dupa trecerea timpului te obisnuiesti iar in caz de accident constati cu stupoare ca Volvo chiar are frane, adica ~40m de la 100km/h adica fix ca un A8, RS4 sau alte bunatati nemtesti iar in cazul R-ului chiar 36m pana la 0 adica deja in teritoriul 911 .

Volvo franeaza bine DAR numai cand apesi pedala . :D

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e simplu...

Stiind mai bine despre ce vorba, puteai sa il trimiti la un test de frane, in loc sa emiti postulatele alea. FTW e 30-50lei un ITP de facut daca il faci doar de amorul artei.

Nu ai vina aici dar uneori uiti cu cine vorbesti...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

''iar in caz de accident constati cu stupoare ca Volvo chiar are frane''- nu crezi ca e un pic cam tarziu daca se constata atunci? :))

Merci oricum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm spusele colegilor! Trebuie sa apesi bine pedala de frana sa opresti eficient masina .

Motorul de 2400 si 140Cp e cel mai puturos si sincer nu se merita.

2.0T este cea mai buna alegere pentru benzinare. Taxe mai mici ,180 Cp ... etc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-ar conveni un 2.0 T, va dati seama, insa nu gasesc nici un anunt in Romania acum cu motorizarea asta..mai ales an 2004...Nici pe afara nu sunt multe...Se gasesc, ce e drept...si variante de 2.4 140 cai, mai aranjate...De aceea intrebam la cat ar ajunge una de prin afara...Observ ca 2.0 T P2 (2003-2006) nu prea sunt....Ma gandeam totusi ca 2.4 140 cp compenseaza prin altceva (cuplu, sau simplu fapt ca e 2.4, are ''cursa lunga, se intinde''.....Alte sfaturi?

Multam' tuturor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Trebuie sa apesi bine pedala de frana sa opresti eficient masina"

Cand apesi bine pedala intra ABS-ul ... iar pe zapada sau gheataaaa ...

cel mai bine e sa franezi din timp si nu vei avea probleme, adica sa

conduci preventiv - iulirx are ceva postari despre asta ,,, mai scobiti si

voi un pic, Volvo nu e mai rea ca alte marci, ba chiar e mai sigura ...

S 80 - ul e regele Volvo, dar la 2 t ii trebuie un 200 cp, 3 - 400 Nm si te

face chiar fericit; daca ai fi un mambooo ca mine, ia-ti un 140 de cp si

aproape imediat o sa vrei alta, ba chiar o sa incepi cu injuraturile :evil6:

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu exageram, S80-ul are numai 1440kg adica fix 100kg mai mult in comparatie cu S40-ul cu aceiasi motorizare, nu are deloc 2T iar la 10.5 sec pana la suta nu putem vorbi de o masina puturoasa.

De gasit se gasesc 2.0T chiar si din 2006 adica ultimul an de S80 dar costa nu gluma .

Uite aci un s80 2.0T frumos .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marca recunoscuta de toata lumea ca fiind sigura... dar fara frane e un nonsens.

Ori e sigura, ori nu are frane, una din doua.

...Niste concluzii ce apar pe aici cateodata, de speriat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, ''Adi 2727''..asta ma mira si pe mine..da pana nu fac un test cu una SA VAD EU cum tine, nu prea ma conving...Ceva se cam bate cap in cap...motoru; asta ori e puturos ori nu..pareri impartite...da..la fel...pana NU VAD EU cum trage in ture nu ma las...Tata are un Peugeot 406 2.0 benzina 136 cai, pai masina te baga in scaun nu gluma..un motor foarte elstic...face lejer orice masina aspirata pana la 150-160 cai...Comparativ am mai condus Mondeo ultimul model 2.0 benzina 145 cai..care e lesinata de-a dreptul....

Frumos S80-ul asta, Bogdan, insa e automat..nu ceea ce vreau eu....oricum..aveam in plan sa ''studiez'' si site-ul asta !

Multam', baieti:)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan G : "Sa nu exageram"

vrei sa spui ca T4 al meu merge mai iute (7,3 s) ? e drept ca are 1315 kg si cu 200 cp

si 300 Nm ar putea sa fie mai fasneata, dar ma mira ca S80-ul e asa de usor dar mai lent ...

Heimy : " Frânele la Volvo e istorie "

Si cum franeaza masinile alea de care zici? prin puterea mintii a lu' soferu care e si pasager ? :laughing7::rolleyes2::slap:

minulescu : " aproximativ 10 l/100 km in oras " pai io am 2,0 L si fara 12 - 13 in oras, da fara clima ,

nu scap ..., sau mergi numa-n relantiu? la 2,4 L ma si mira ...

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baietii, de la sfat achizitie S80 2.4 140 cp s-a ajuns la masinile care franeaza singure...Pe langa faptul ca s-a deviat mult de la topic, mie (si probabil nu numai mie) mi-ar placea sa ma mai bucur o vreme de posibilitatea de a fi implicat in procedul de conducere...sa pot decide eu cand si cum calc frana/acceleratia etc...Daca stau sa ma gandesc asa, iau trebul sau autobuzul si aia e....Eu o masina ''teleghidata/comandata cu totu''' nu imi doresc..de aia caut cutie manuala si etc....Cand nu va mai fi necoie si de mine intre scaun si covrig, am sa ma retrag frumusel, pana atunci, vreau sa mai traiesc un pic sentimentul de a fi ''ascultat de masina'' !

As aprecia cateva concluzii la obiect vis-a-vis de scopul initial al topicului ! Merita sau nu? Ceva gen avantaje/dezavantaje (pe langa impozit ca asta stiu), de la propeitari sau cunoscatori (cu ''C'' Mare) in cauza!

In speranta ca m-ati inteles macara intr-o masura, va multumesc si ''VOLVO-uire'' placuta va urez !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, ba zici de masina mare care sa consume putin... ba de performante.

Din pacate, amandoua nu se poate. Trebuie sa te hotarasti.

La un S40 2.0i nu te-ai gandit? Parca e o alegere mai logica pentru primul Volvo, tinand cont ca acum ai Cielo. Oricum sunt ani lumina intre astea 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pur si simplu S80 este masina de croaziera(limuzina) nu de dat cu ea,pe liniute iar frinelele sint bune ca de aceea le are. :smile: Este placut sa ai ceva putere sa "muti" masina de la orice viteza cind este cazul si sa nu te rogi de ea.

Practic lasind la o parte puterile furnizate standard de Volvo ar trebui sa ai macar un 180-190Cp pt benzina sau 160Cp diesel.Cum Diesel nu doresti ramine sa cauti ce ar fi mai indicat.Cumpara o masina cu istoric curat si apoi sa ii faci un mic stage dupa care te vei bucura de ea.

Chiar daca saltul tehnic este major ,multa bafta in alegere.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, baieti...saltul de la 140 la 170 cai nu poate fi facut la facelift, am inteles de la Bogdan G.....E ok..mai astept si alte opinii si merci de raspunsurile voastre !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am spus ca nu se poate face, am spus ca nu am facut eu la modele dupa 2002 . Daca pun mana pe o harta de 170cp (dupa 2002) se poate rezolva problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.4 e tanc ca fiabilitate.

S40 nu se compara deloc cu S80, e o diferenta enorma.

Franele sunt foarte bune odata ce te obisnuiesti cu ele, cum dracu sa nu franeze ?

Consuma, daca te preocupa consumul in oras, nu e cea mai buna alegere.

E mare, in oras nu te strecori ca si cu un S40 dar te plimbi cu nava d.p.d.v a confortului.

Il poti duce la 170CP, de fapt e acelasi motor si o sa ai ceva caluti sa o misti .

RCA-ul e acelasi drac, conteaza de cati ani ai permisul, antecedente, etc. La mine e RCA-ul la 1.3 cat aveam la T5 (2.5), cu toate bonsurile si nici un incident de cand am permisul.

Impozitul e cel care difera mult, am impresia ca e in jur de 800 - 900 de RON pe an, depinde de domiciliu, eu locuiesc in localitate.

Daca nu planuiesti sa il tii, ia in considerare ca o sa il vinzi greu. Daca planuiesti sa il tii, cauta unul in toate mintile lui si te va duce ani, ani buni.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now