viorelgrigoriu

Ce benzina puneti in rezervor?

14 posts in this topic

Buna seara dragi posesori de volvo .

Va rog sa impartasiti impresii asupra mersului masinii dumneavoastra functie de ce combustibil ati folosit si de la ce statii ati alimentat.

Ce pareri aveti de felul cum se comporta masina cand alimentati cu Efix?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general, benzina iau numai de la Rompetrol si merg pe Efix 98. Dintre toate care le-am incercat, aceasta mi se pare cea pe care utilajul din dotare merge cel mai bine. Probabil ca e o senzatie placebo, dar am ramas la acest carburant. Am avut si o tentativa la Gazprom (era deschisa benzinaria de vreo 5-6 zile in Arad si aveau niste preturi fainute). Din cauza ei, n-am luat ITP-ul (noxe mult peste limita, desi masina mergea bine). O saptamana mai tarziu, m-am dus cu Efix in rezervor si totul a fost la parametrii nominali. O fi caz izolat, dar mie mi s-a intamplat si nu o sa ma mai vedeti "in vizita" la rusi prea curand. La 460, benzina de 95 este suficienta, cea de octan mai mare nefiind necesara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu chiar pun destul de des de la noile benzinarii GazProm. Masina merge bine, iar benzina e cu cativa banuti mai ieftina.

Acum, despre noxe, nu stiu ce sa spun, am ITP-ul din august 2013 si nu mai calc pe acolo pana in 2015.

Altfel, in general, nu am observat diferente mari intre feluritele benzine de la statiile patriei.

Mai interesant ar fi daca am sti ce implicatii are folosirea benzinei cu cifra octanica 95 versus 98 ( 99, 100...).

Am am folosit ani de zile doar benzina cu cifra octanica mai ridicata. De un an incoace, pun mai des din cea cu cifra octanica 95, din motive strict financiare. Exista ceva recomandari in acest sens?

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a folosi octan mai mare fara a arunca aiurea banii pe fereastra trebuie ca motorul masinii sa fie de compresie mare sau sa aibe inductie fortata (fie ca este vorba de una sau mai multe turbosuflante sau de un compresor). In rest, pentru celelalte motoare, acelasi rezultat si la consum si la noxe si la performante. Diferentele de putere la motoare turbo variaza intre 5-10 de cai, in functie de motor. Mai putem vorbi si de adaosuri de bioetanol E10 (putin mai eco, dar care se poate folosi la toate modelele de Volvo din anii 80 pana in prezent si care pune 2-3 ponei cam la toate modelele). In Romania, inca astept sa inceapa cineva sa vanda E85.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Multumesc pentru raspuns, nu alimentasem niciodata cu benzina Efix,dar ieri am fost sa-mi fac card la Rompetrol"FILL&GO" si eram interesat sa aflu parerea voastra la felul cum se comporta Efix -ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Benzina cu cifra octanica mare (98-100) , NUMAI pentru motoarele care suporta aceasta benzina, previne detonatia la turatii mari, implicit dezvolta o putere mai mare. Asta DOAR datorata faptului ca motorul poate functiona stabil la turatii mai mari, si NU din alte motive.

2. Motoarele care nu sint facute sa functioneze cu benzina cu cifra octanica mare ( scrie in cartea masinii si pe capacul de la rezervorul de combustibil) nu au nici un avantaj din utilizarea acestei benzine. Sint doar bani aruncati pe geam.

3. Adaosul de E10, E85 scade cifra octanica a benzinei insa aduce mai multa putere calorica, mai multa caldura degajata la ardere care poate fi folosita la cresterea puterii motorului. Pericolul de detonatie creste foarte mult, precum si pericolul ca motorul sa fiarba , sa se arda supapele, etc.

4. Pentru masinile , soferii care nu folosesc turatii mari (sub 5500-6000 rpm) pe perioade relativ mari NU este necesara folosirea unei benzine cu CO mare, chiar daca masina suporta si benzina cu CO mare.

Daca masina este facuta DOAR pentru benzina cu CO mare atunci d-asta trebe sa folositi. Masina nu trage mai bine , nu are putere mai mare in plaja sub 5500 rpm cu o benzina superioara.

Daca vreti sa va riscati si sa mariti puterea motorului cu aprox 35-40 %, alimentati cu gazolina si , daca nu va ies pistoanele prin capota, daca nu luati foc si daca nu va pasa de urmari o sa obtineti o distrugere rapida si distractiva a motorului.

Edited by iulirx
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de explicatii. Aveam eu o banuiala...

Acum, in ce priveste inscriptia de pe capacul rezervorului, aceea este clara: Minim CO 90. Nu zice nimic de maxim.

Deci, tu zici ca e in regula sa merg cu CO 95 si ca CO 98 sau mai mare nu ma ajuta cu nimic. Atunci, asa voi face. Mai ales ca fac si o economie de banuti. Macar sa-mi scot noua acciza...

Alte implicatii asupra injectoarelor, sau alte componente?

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca scrie minim CO 90 inseamna ca nu e nici o problema sa folosesti o astfel de benzina (daca o mai gasesti).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La seria 400 nu imi dau seama de rostul unor astfel de intrebari. In absenta si in pofida unui feedback concret.

Dupa mine, Nu exista Volvo FWD care sa ofere raport satisfactie/pret mai bun decat seria 400. Daca a fost un Volvo facut "something for the people" in ultimele decenii, 400 e cap de serie, urmat de s/v40 1.

Nu ai treaba cu tanculetul la capitolul benzina. :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

3. Adaosul de E10, E85 scade cifra octanica a benzinei insa aduce mai multa putere calorica, mai multa caldura degajata la ardere care poate fi folosita la cresterea puterii motorului. Pericolul de detonatie creste foarte mult, precum si pericolul ca motorul sa fiarba , sa se arda supapele, etc.

4. Pentru masinile , soferii care nu folosesc turatii mari (sub 5500-6000 rpm) pe perioade relativ mari NU este necesara folosirea unei benzine cu CO mare, chiar daca masina suporta si benzina cu CO mare.

Daca masina este facuta DOAR pentru benzina cu CO mare atunci d-asta trebe sa folositi. Masina nu trage mai bine , nu are putere mai mare in plaja sub 5500 rpm cu o benzina superioara.

Etanolul are cifra octanica mai mare decat benzina, si putere calorica mai mica. Adica un litru de etanol (CO108) pus intr-un motor facut sa mearga cu benzina cu CO95 va consuma mai mult si va dezvolta aceeasi putere DACA injectoarele pot furniza combustibil in excess pt a compensa scaderea puterii calorice. Daca injectoarele ajung la 100% si nu pot livra un volum echivalent de etanol atunci pierzi si putere.

Detonatii poti avea si la relanti, si la turatii mici si medii, nu numai peste 5000 rpm. Are treaba cu sarcina mai mult decat cu turatia. N-as baga nici in gluma benzina cu CO mai mic decat cel recomandat daca as avea de ales. Unele masini recunosc benzina mai slaba si schimba hartile de injectie/aprindere, dar nu toate sunt asa perspicace, si nu intotdeauna e suficienta harta pt a compensa CO mica (la noi CO95 nu e 95 pe nicaieri).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Intrebarea mea de fapt se referea la calitatea benzinei efix,intrucat am vazut pe un forum ca ar avea un aditiv interzis in europa,care cauzeaza probleme motorului.

Despre asa ceva daca ati auzit va rog sa ma luminati,pentru ca voi alimenta cu cardul doar efix si vreau sa cred ca aditivul mentionat este doar un zvon

Share this post


Link to post
Share on other sites

In perioada 2008-2010 am alimentat aproape exclusiv de la rompetrol, timp in care am facut peste 50.000km adunati intre cele 2 masini. Mai mult, si taicamiu baga tot efix cand mergea cu vreuna din ele. Ambele inca merg fara probleme. Daca e vreun aditiv in benzina care strica motorul cu efect intarziat, dupa 200.000km (smartul a ajuns la 195.000 si am alimentat cu efix prima data cand avea ~75.000km) asta e...nu ma supar. Asa e viata.

In prezent insa ti-am zis ca nu mai alimentez de la ei, furau mereu cativa lei de pe card (si in timp se aduna!) plus taxa administrare card + ca benzina nu mi se parea cea mai buna. Si oricum nu e nici o combinatie sa platesti la sfarsit de luna ce ai consumat, se aduna o groaza de bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Multumesc de sfaturi,imi fac card doar pentru situatii limita,cand nu voi avea lichiditati.

Administrarea card este costisitoare?

Eu alimentam frecvent de la OMV Carrera 100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e si aia nu mai tin minte cat, dar peste 50 roni pe an, si la fiecare alimentare mai pierzi cativa bani, sau te mai fura ei la fiecare factura cu cativa roni.

Dupa prima alimentare de urgenta, argumentul cu "situatii limita" pica, si mai rau se multiplica problemele si nr situatiilor limita.

Gen iti faci cardul, il tii in torpedou pt urgente. Luna asta ai o urgenta, pui de 50 roni. Luna viitoare nu mai ai nici o urgenta, dar tre sa platesti aia 50 (acum 51.3 probabil) roni de luna trecuta, asa ca ramai fara bani si bagi iar de 50 roni de pe card. Se fac 12 luni si tre sa platesti taxa de administrare, asa ca luna asta o sa scoti si mai mult de pe card, si tot asa.

Mai bine pui azi in torpedou aia 50 roni, si cand iti mai rupi de la gura o sharowma (poa sa insemne orice) mai pui acolo in fondul de urgenta pana strangi bani de un plin. In felul asta o sa ai mereu benzina pt situatii de urgenta fara sa fii mereu dator la rompetrol cu cardul lor de kkt. Daca intrii in ei, tre sa ii pui la loc inainte sa mai realimentezi. Daca esti corect iti merge schema si esti din prima zi cu 50 pe plus nu pe minus ;) Gandeste-te ca petrolistii aia fomisti iti taie imediat cardu daca nu platesti, deci te lasa fix cand iti e mai greu.

Daca era bun de ceva, inca mai aveam si noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now