Roberto

CARE ? DE CE ? 240 sau 740 sau 940

39 posts in this topic

Ok.

Se da urmatoarea dilema care ma sacaie.

Vreau Volvo cu V mare dar imi plac prea multe modele :)). Initial am cautat cateva luni un 480 dar sunt foarte greu de gasit aproape de Romania, cu exceptie Olanda, + ca as dori configuratia minim motorul 2.0 din 94 in sus care are niste probleme rezolvate + automata (preferabil) si clima, greu greu de gasit.

Apoi am decis sa ma uit la niste 240, 740, 940 dar nu ma pot hotari nici cum pe care serie, toate imi plac, 240 e LEGENDA, 940-ul e tanc dotat modern, 740-ul e tanc clasic, etc.

As dori de la posesori\fosti posesori sa expuna punctele forte si minusurile celor 3 serii.

Motorizarea va fi exclusiv benzina, as prefera automata dar nu neaparat.

Practic scopul topicului e sa obtin cat mai multe trasaturi ale fiecarui model de la posesori, poate ma ajuta sa ma axez in final pe un anume model SAU sa ma bage si mai mult in ceata :)).

Dupa cum bine stiti, care ma cunoasteti, starea ei la cumparare nu e o anume problema, sunt un DIYer si cel mai probabil o voi face bibelou atat mecanic cat si optic, costuri gen manopera pentru mecanica nu sunt, a se lua in considerare + ca nu ma deranjeaza daca cere interventii din cand in cand.

Sa auzim..... !

Adi ? Oliver ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redblock-urile sunt tata lor! ;D

Daca nu sunt probleme de impozit este posibila gasirea unuia cu b234ft. Pe scurt, la ~1350 kg cat are un 740 (modelul la care ma limitez sa comentez)...pfff, RACHETA!

In mare cele 3 modele sunt aproape identice. Seria 700, imi place totusi mai mult. Spre deosebire de celelalte 2, nu vrea sa se abata de la forma patrata. 200 si 900 incearca oarecum sa fuga, cu unele linii mai curbate. Este o chestie de detaliu treaba asta, dar se poate observa.

Inca o chestie care mie mi-a placut a fost pachetul lux de pe 760-uri. Adica cromul de la geamurile laterale, manerele usilor, arcele de pe aripi si bandouri. Ma rog, unele sunt si inox, dar irelevant. Daca se poliseaza cu un compound corespunzator, ies binisor!

La interior, au probleme cu coaja de bord care crapa des de la soare, izolatia fonica din usi putea fi mai buna (+ ca boxele daca sunt aftermarket, zornaie diverse). Iluminatul cam lasa de dorit. Oricum, chestii peste care se poate trece foarte usor.

Singurele zone unde e pericol de rugina, dar si acolo superficiala, sunt usile. Pe sasiu apare rugina doar daca e sarit boschitul (sau ce au folosit). Se mai intampla sa se cojeasca longeroanele de la vreo piatra mai mare si incepe oxidarea.

Inca un lucru destul de important de precizat este urmatorul. Da, sunt tancuri, dar in caz de accident offset la viteza mai mare, daca impactul trece pe langa motor, aleluia. Bine, nu e situatia atat de grava pe cat o prezint, ca pe langa un E30/E36, 740-ul e betonat bine, dar trebuie cunoscuta informatia ca un motor dispus longitudinal nu ajuta ca unul transversal. La viteza mica, mi-e mila de orice intra in contact cu o masina din asta.

Un exemplu ar fi ca odata, din neatentie, dand cu spatele am nimerit (si destul de tare) intr-un stalp de iluminat de la Kaufland (cred ca prin toata tara sunt la fel). Stalpul s-a turtit/inclinat vreo 5 grade, masina n-a avut nici macar bara zgariata. :evil6:

Inca o durere mare este mersul pe drum acoperit de griblura. Se da blana pe orice astfel de drum, deoarece nu trebuie nimeni sa depaseasca. Pietrele daca sparg vreunul din faruri (sticla-sticla), este cel putin incomoda achizitionarea altui corp.

Ca dotari se pot gasi cu geamuri electrice fata-spate, scaune incalzite, AC, trapa, etc. Multe chestii care m-au amuzat mereu cand se mira lumea "Asa veche si are asa ceva din fabrica?!"

Daca mai imi amintesc mai scriu. Imi pare rau sa constat ca nu ati mai ajuns la o intelegere cu propietarul 760-ului diesel de care vorbisem mai demult. Daca va hotarati sa luati unul acasa, sunt mai mult decat fericit sa va ajut cu diverse reparatii, daca va fi nevoie, ca doar de aceea avem aceeasi pasiune, nu?

Edited by Bogdan S
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un exemplu ar fi ca odata, din neatentie, dand cu spatele am nimerit (si destul de tare) intr-un stalp de iluminat de la Kaufland (cred ca prin toata tara sunt la fel). Stalpul s-a turtit/inclinat vreo 5 grade, masina n-a avut nici macar bara zgariata. :evil6:

Idem cu un stalp de iluminare din parcarea de la intalnire, de la Penny. :D

Rob, adevarul e ca nu sunt diferente prea mari intre ele, ca si fiabilitate. Design-ul tehnicii e cam acelasi: supradimensionat.

Diferentele sunt date de motorizari si dotari.

*240 e legenda/tancul suprem dar nu ca au inceput sa faca compromisuri la celelalte, ci doar pentru ca era model mai entry. Motorizarile cu multi cai si dotarile lipsind (in practica), au crescut exponential fiabilitatea.

*740 are unele motorizari K Jetronic care sunt greu de ucis. Ca a lu @Bunicu

760... stii ca m-a bagat in boala toamna trecuta... trecem peste.

*940 ar fi alegerea mea, nu numai ca are dotari si motorizari mai din vremea noastra, ci si pentru ca unele problemute de la modelele anterioare au fost rezolvate.

De exemplu, de la 760 incoace incidenta problemelor cu rugina cam tinde spre zero. Mai adaug aici isonorizari si imbunatatiri pe partea de comportament aerodinamic. Masinile astea au o amprenta aerodinamica apropiata de cea a unui camion de 9-11 tone.

Ma simt camionagii cand trec pe langa ei cu viteza. Mici probleme de concept sau survenite la masina pe partea asta, se transforma in tot felul de sunete si vajaieli.

B230FT toata ziua! E un motor echilibrat, fiabil si nu foarte complicat. Plus ca este si foarte popular... mai cu cine schimba o vorba, o piesa... si se poate si diagnostica; dupa '95 chiar cu OBD.

940 pastreaza motoare 2.0 turbo 8 valve pana la incheierea productiei, B200FT par example. Asta de tinut minte pentru taxe mai mici.

16V (B204FT) e ceva mai complicat pe partea de electronica, is o grama de senzori sub capota si calculatoarele motor au functiile inversate. A fost super destept la vremea lui, a trecut si asta pe la Weissach, practic venind tunat din fabrica (admisia si evacuarea de la motorizarea asta sunt the holy grail pentru orice bricker), cu multe elemente pentru care altii dau bani seriosi sa isi puna. Pe de alta parte, cand o sa inveti un pic de lectronica, o sa constati ca ai intrat intr-un univers aparte. 16V are o gramada de mod-uri si tweak-uri care fac tuning-ul platit (soft) nenecesar.

Cutiile de viteze sunt in general OK, nu ridica nici una vreo problema deosebita de fiabilitate. Cele cu 4 viteze + overdrive sunt chiar adictive daca muti butonul overdrive ca la mine, in capul manetei din stanga. Iar modele mai tarzii cu 5 viteze au M90 si M91 care tot M56-le de la FWD este dar pus invers... o cutie ca lumea a avut si Volvo la viata lui...

M91 e versiunea cu 1-2 si 3 scurtate si intarite pentru sprint...

960 si cred ca si 940 e o masina foarte mare. E cel mai lung Volvo. Sedan-ul e mai lung decat break-ul. E mai lung si decat V70.

Daca zici ca nu te deranjeaza sa surubaresti si 960 e o optiune. Difera de 940 prin interior, directie si puntea spate care spre deosebire de 940 o are independenta. Deci niste bucsi, brate si bielete in plus... dar esti cu "regele", iti canta garda de onoare cand iesi cu ea pe strada. :smile:

* Concluzie: eu zic sa alegi oricare dintre 200 700 900 dar sa fie cu un interior ingrijit care sa iti placa, cu specificatii tehnice si dotari cat mai apropiate de ce doresti. Se pot face multe modificari dar consuma foarte mult timp si pot crea numeroase probleme de logistica, aprovizionare si know how.

Favoritul meu: 940 B230FT 96-98

P.S. In realitate ai de ales intre 240, 740 si 760. Restul sunt facelift la 760.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 sau 2.3, indiferent, RCA e tot pe acolo, diferind doar impozitul.

Din cunostintele pe care le-am dobandit in ultima documentare am aflat ca: - intradevar, una din problemele seriei 700 si nu chiar atat de mult, seriei 200 ar fi ornamentele interioare, plafonul, plastice care crapa, rezolvabile, ce-i drept cu o oarecare greutate dar ele exista. Seria 700 (nu stiu daca si 760) mai e vestita pentru unele probleme de electrica gen indicatoare care nu indica bine, nivel benzina, lumini. Seria 200 a avut si ea probleme cu instalatia electrica dar pana in 80, izolatia "biodegradabila" din compartimentul motor cam disparea, totusi in ultimele modele e rezolvata problema.

Ca si design imi plac ambele, atat formele rotunjite ale seriei 200 cat si patratoase ale 700\900. Parca tind ca si preferinta de design spre 700\900.

Ca rugina, am vazut ca sunt atat seria 200 cat si 700 afectate intr-o oarecare masura si in functie de ani.

Forumistii straini, in toate topicurile de versus "200 vs 700" mentionau faptul ca desi seria 700 e peste 200 la tinuta de drum, dotari, stabilitate, e mai putin fiabila, iar 200-le e ceea ce toti numesc "extremely fun to drive".

760-ul......da, imi pare si acum extrem de rau ca nu l-am putut lua din cauza taxei tampite ! 760 sunt beton si din cate stiu exista si cu 2.3ul Turbo pe ele, dar rare.

Ca dotari as vrea geamuri el fata, ogl electrice (de preferat), clima ar fi lux daca nu o sa fac retrofit in timp, automata (de preferat), interiorul nu stiu daca piele sau textil, probabil piele ar merge pe modele mai recente ca ar fi in stare buna. Dotarile de mai sus cel putin pe modelele 700/900 sunt cam standard.

M-am orientat spre Italia ca si provenienta, sunt destule modele, majoritatea benzina si ca bonus majoritatea au si GPL care e un bonus IMENS + ca am cunostinte acolo si as putea merge personal sa stau\caut.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va trebui sa incerci sa si conduci cateva inainte. Forumistii, majoritatea sunt entuziasti si isi iubesc masinile.... Tu daca nu stii cu ce se mananca s-ar putea sa nu le impartasesti viziunea. Astea sunt altfel de Volvo. Trebuie sa te urci in ele fara prejudecati, sa iti acorzi suficient timp de acomodare.

De borduri si de firele de sub capota stiam si eu, sunt specifice mai degraba 740. Bordurile au cam fost rezolvate dupa 92-93, firele mai devreme.

Mai important imi pare de urmarit prezenta autoblocantului; la noi mai e si iarna.

Sunt bine echilibrate ca si greutate, cel putin 900 are greutatea repartizata 55% spate, 45% fata dar de cand urmaresc RWD-uri pe drum, am observat ca iarna in conditii grele doar cateva modele foarte noi si dotate se avanta pe drum si raman pe el. Asta iarna, pe valea Prahovei, cea mai intalnita masina iesita in decor a fost Bmw model vechi... "cu tiuning".

Turbo e iarasi un must have. Indiferent de greutatea proprie, ele se simt greoaie/brute/camion/caramida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ceasurile de bord, problematice sunt cele de temperatura antigel si de nivel la benzina/motorina. Daca baga divort, se cauta mufele respective, se curata si se pune pe contacte silicon pentru instalatiile electrice (e transparent si e un conductor bun de electricitate). Eu si la fostul 760, dar si la T5, in toate mufele posibile pe care am putut pune mana, am bagat pasta din asta, inclusiv pe bornele de la baterie. Nicio problema, niciodata.

Cat despre firele cu izolatie bio, au fost destule masini fabricate cu ele pana prin '85, dar de prin '80 au folosit o izolatie ceva mai bunicica. Singura zona unde este pericol este sub capota. Daca nu exista in zona motorului izolatie dusa, masina e fericita. Eventual putin copex peste ce se poate si gata balciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, autoblocant sa inteleg ca doar pe seria 900 gasesc ? Din descrierile de pe site-urile cu vanzari mai rar am vazut mentionat asa ceva, probabil multi nici nu stiu de el daca il au.

Va trebui sa incerci sa si conduci cateva inainte. Forumistii, majoritatea sunt entuziasti si isi iubesc masinile....

:) Stiu.

De condus modelele respective, in Arad nici o sansa, abia am vazut cateva doar. Am condus "asemanatoare" si imi plac dar nu Volvo. Sigur o sa imi placa :).

Turbo sa fie, m-am uitat aseara si am gasit cateva Polar de 2.0, 2.3 si seria 700 de 2.3. Seria 200 sunt surprinzator de scumpe !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, autoblocant sa inteleg ca doar pe seria 900 gasesc ? Din descrierile de pe site-urile cu vanzari mai rar am vazut mentionat asa ceva, probabil multi nici nu stiu de el daca il au.

Nu, nu doar la 900 dar la restul modelelor sunt mai rare. 960 avea standard, restul nu cunosc.

Se poate identifica dupa codul de sasiu si de pe codul de pe diferential.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu doar la 900 dar la restul modelelor sunt mai rare. 960 avea standard, restul nu cunosc.

Se poate identifica dupa codul de sasiu si de pe codul de pe diferential.

Aha, bine de stiut.

Uite ceva interesant ,sta de vreun an la vinzare pe suma asta,pret bun.Trebuie sa fii pregatit pt asa ceva intrucit esti foarte tinar :smile:http://suchen.mobile...icCapacity=2000

Da, l-am vazut aseaza, arata extrem de bine.

P.S: Ce legatura are varsta ? :))

Pe asta l-am vazut inca de anul trecut parca, nu stiu de ce nu s-a vandut inca, ciudat avand in vedere pretul si varianta.

http://olx.ro/oferta/volvo-945-polar-2-0i-turbo-ID1lDqB.html#bb7d814c72

B200FT e 2.0 de 155 cp, corect ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

pacat de pretu cam mare :

http://olx.ro/oferta...html#67a5caa837

Un client de al meu restaura una din asta si desi avea ditamai service nu gasea piese la ea... ambreiaj si ceva maruntisuri. L-am indrumat spre IPD si a rezolvat.

Interesant anuntul Roberto. Posibil sa ascunda ceva ca 165cp cum a trecut acolo e 2.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

blocabil are si seria 200

dar e foarte rar

eu de cand caut un diferential de genu:)

pacat de pretu cam mare :

http://olx.ro/oferta...html#67a5caa837

Eh, cine nu ar vrea un coupe sau Bertone dar nu te atingi de ele la ce pret sunt :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca un aspect important, pe care cred ca l-ai remarcat deja, la redblock codul motor e generic, nu isi schimba titulatura. Tot codul ala motor il are 2.3T din 87 cu 2.3T 97 desi intre timp au survenit numeroase modificari succesive.

Daca cauti ceva anume, un EMS in particular sau vreun feature, trebuie sa fii documentat si sa acorzi atentie placutelor cu coduri de pe sasiu/motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Initial am cautat cateva luni un 480 dar sunt foarte greu de gasit aproape de Romania, cu exceptie Olanda,

http://www.tocmai.ro...9-17265339.html

vezi si din asta ar iesi ceva :smile:

Daca tine neaparat sa renasca Phoenix-uri din propria cenusa si nu are ceva mai bun de facut cu banii, decat sa ii ingroape la propriu... fac remarca asta indiferent de marca/model... as avea si eu eu o recomandare de genul: http://olx.ro/oferta...html#b41d8dfa78

Are un interior impecabil; piele nuanta deschisa, gri; lipseste doar delcolul si luneta... pe care le-as avea.

...Cand am facut cunostinta cu defunctul volvo 480dragons iar mai apoi cu mai noul volvo-480-europe.org, mi-a parut ciudat nivelul de user "Knows where Volvo is from". Acum, la batranete descopar ca daca vrei VOLVO de la el de acasa, il iei din Olanda.

Edited by Adi2727

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut niste zile foarte incarcate cu serviciul si nu am apucat nici sa intru pe forum.

Back to business:

- Am mai triat din modele, ar fi ceva de genul { 760. 960, 240 } motoarele 2.0 \ 2.3 \ TURBO

Ce am mai aflat din research

- seria 200 E SCUMPA RAU, in stare cat de cat ok si cu una doua dotari acolo. Unul din finele anilor 80 spre 90 e scumpe, incepe si sare lejer de 2000 de euro.

- seria 760 (tind mult spre acest model) se gaseste cat de cat, e dotat bine standard si am sanse sa gasesc unul cu automata, dar nu e un musai. Neaparat anul 88 in sus, are multe chestii importante rezolvate.

- seria 960, se gasesc destul de greu si iarasi scumpe, cu motorul de 2.3 ar fi beton dar majoritatea sunt cele de 2.5 si 3 litri. Sunt parca mai scumpe ca 760. 760\960 sunt ambele clasa de sus si au dotari bune standard.

M-am gandit ca daca tot iau un Volvo sa il bibilesc si sa raman (CLAR) cu el, sa iau un seria _60, gama de top, nu ca m-as plange de un 740 sau 940 dotat.

Eu caut pe autoscout24 si pe mobile, cunoasteti si alte motoare de cautare ?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu cumperi un 850 t5 ?

Next-rrrrrrrrrrrrrrrr. Viata e grea, bani putini, masini greu de ales.

Oricum viata va fi si mai grea. Si 850-ul e CEA MAI BUNA masina VOLVO in afara de p1800 , pe care oricum nu-ti permiti sa o cumperi.

Edited by iulirx
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leboncoin.fr e un fel de tocmai.ro francez eu la vara sunt prin franta poate te pit ajuta cu ceva

Autoscout24.fr si .be pentru belgia si franta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai mai intai e bine sa fie clarificate unele intrebari "existentiale": FWD, RWD, AWD ? Apoi as face o lista cu lucruri care sunt importante de genul ABS, SRS, climatizare . Si apoi as vedea ce mai ramane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leboncoin.fr e un fel de tocmai.ro francez eu la vara sunt prin franta poate te pit ajuta cu ceva

Autoscout24.fr si .be pentru belgia si franta

Multumesc, am sa caut si acolo !

Pai mai intai e bine sa fie clarificate unele intrebari "existentiale": FWD, RWD, AWD ? Apoi as face o lista cu lucruri care sunt importante de genul ABS, SRS, climatizare . Si apoi as vedea ce mai ramane.

Nu conteaza. Avand in vedere ca ma uit la Volvourile clasice, deci RWD vor fi.

De ce nu cumperi un 850 t5 ?

Next-rrrrrrrrrrrrrrrr. Viata e grea, bani putini, masini greu de ales.

Oricum viata va fi si mai grea. Si 850-ul e CEA MAI BUNA masina VOLVO in afara de p1800 , pe care oricum nu-ti permiti sa o cumperi.

Da si 850 T5 e o masina dementiala, imi place mult, dar nu stiu de ce seria 700 ma atrage si mai mult :).

Oricum viata va fi si mai grea
- dreptate ai !

P1800 e un vis frumos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo daca facea seria 700 cu motoare T5, alegerea era una clara si simpla. Mai ales ca un 740 e aproape in orice caz mai usor cu mult decat ditai dricu' de serie 800. ;D

Ultimele modele fabricate prin '91-'92 chiar aveau sansa la unul dintre primele prototipuri de motoare. Ar ramane varianta de serie 900 cu T6. Si alea sunt turbate! Numai sa nu fie deranj cu impozitul, ca de benzina, tot cam atatia dinozauri mananca. :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now