Beclea

Garda joasa , amortizoare sport ! Pro\contra.

48 posts in this topic

Il rugam pe Trance sa ma plimbe putin sa vad diferenta, dar nu e concludenta comparatia, el are jante pe 18' parca.

Pana nu simte posteriorul meu, nu ma lamuresc ^^

e cel mai probabil chestie de obisnuinta. cu siguranta nu iti va placea primele 2-3 mii km, tre sa iti faci in cap un soi de harta a canalelor si gropilor..etc etc. Nici mie nu mi a placut suspensia stock de pe un c30 2.0d cand m am dat cu ea, parca se clatina masina in toate partile. Intr adevar , nu iti da cu rinichii de ficati si plamani dar obisnuinta m a facut sa vreau sa simt masina mai rigida. Deci nu cred ca e de sfat aici ci mai degraba de cum esti obisnuit, ca si la "razboiul" afon/android. Singurul dezavantaj pe care il poti lua in calcul este uzura mai prematura a articulatiilor in cazul arcurilor sport.

Edited by trancenergy
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mai trebuie sa iei in calcul si jante/anvelope strambe, in cazul in care dai intr-un canal sau o groapa, pe care nu o vezi sau nu o poti evita la 60-70 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajungi sa ai mai multa grija de masina decat de tine :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajungi sa ai mai multa grija de masina decat de tine :P

naah..iti trece dupa primele 2-3 indreptari de jante :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

naah..iti trece dupa primele 2-3 indreptari de jante :D

Depinde si de stilul de condus ... eu am de 18" de cativa ani si nu le-am indreptat pana acum, in plus de asta nu am reusit sa fac nici o galma in anvelopa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:))) eu imi amintesc cand trebuia sa incetinesc la 30km/h (drum national) pt o denivelare ca altfel imi sarea cd-ul , apoi dupa ce am schimbat inapoi ...cu 80km/h treceam linistit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai nevoie de suspensie sport pentru ce model?Si daca tii la aspect mai mult decat la confort bagate pe cea sport,eu nu am inderptat nimic pana acum 5000 km facuti deja cu masina pe sport.Depinde foarte mult stilul de condus si cat de mult tii la lucrul tau,eu unul imi respect masina foarte mult chiar de e mai veche si cu toate ca o folosesc la naveta aici.As putea oricand opta pentru ceva mai bun dar sincer nu vreau pentru ca ar fi pierdere de bani,masina va face km si apoi pretul se duce in jos de tot daca ai km multi.La ¨Nea Costica¨ fie vorba gasesc tot ce vreau eu pentru modelele din 80 si pana la cele de anul trecut.Absolut orice si la preturi bune cred eu(ex motorul meu ma costat 300 euro complet si cu electromotorul pe el nu doar restul),doar montaj pe masina si cheie,un pret bun la un motor de 150 000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V-am tot citit si vad ca sunteti speriati foarte tare de suspensia sport.

Eu am arcuri sport de 2 ani pe masina si nu am absolut nici o problema, mecanica, fizica sau...psihica. Nu as mai reveni la stock pentru nimic in lume pentru aceasta masina. Parerea mea sincera - sub 150 de cai la Volvo nu iti trebuie suspensie sport, poate doar asa, vizual.

1) Nu poti cere stabilitate + viteza SIGURE cu suspensii stock. Pentru confort, am inteles, dar pentru stilul meu de mers nu se poate.

2) Daca ai o janta mai mare + o unghie grosime de cauciuc + suspensie sport, DA - se simte orice pietricica, dar cu dimensiunile normale de janta/cauciuc e foarte ok, e un pic mai rigida dar nu cum citesc atitea pareri ingrozite.

3) Depinde foarte mult de ce vrei sa faci cu masina:

vrei adrenalina si esti un tip sigur pe volan, nu suporti stilul de mers al unui vierme tarator - suspensie sport. Vrei confort, incepi sa casti la drum lung de atita confort ( nu mai zic si de mersul exagerat de legal ca se supara jumatate de forum pe mine) etc. - o lasi stock.

Restul sunt povesti.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos post imi place,exact ce spuneam si eu vrei frumusete COSTA confortul dar primesti stabilitate la viteza.Eu nu voi renunta la ea,primii km mai ingrozit dar acum sunt obisnuit cu tremuratul,si la capitolul denivelarilor pentru reducerea vitezei Belgia e nr unul zic eu,aici am intalnit cele mai multe in fiecare oras sunt cu sutele la rural la fel cu zecile,reduci un pic si nu pierzi bara de fata.Eu votez PRO pentru suspensie sport si de calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si de stilul de condus ... eu am de 18" de cativa ani si nu le-am indreptat pana acum, in plus de asta nu am reusit sa fac nici o galma in anvelopa :smile:

Ai sa razi (si nu esti primul) dar cu rotile de 18 masina e muuult mai confortabila (si am talon de 40), gropile/canalele nu se simt atat de violent ca si cu astea de 16. Plus, mi o mai ridica circa 1 cm. masurat cu o bordura care intra sub spoiler fara sa o atinga cu rotile de vara , iar cu cele de iarna vine undeva la buza lui :D

le: cele de vara le am indreptat o singura data, cand le am pus prima oara pentru ca aveam anvelope noi si nu cred ca fusesera vreodata indreptate la viata lor. De atunci doar le am verificat, si doar unua avea o usoara lovitura, restul perfecte, asta dupa 5 luni de mers zi de zi prin bucuresti si nu numai.

Edited by trancenergy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate calcula raza roții. În principiu, diferențele mari au consecință afișarea eronată a vitezei de rulare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate calcula raza roții. În principiu, diferențele mari au consecință afișarea eronată a vitezei de rulare.

deci d aia m`a luat asta vara radaru la lehliu ...cica aveam 175 auzi si pe bord arata 130 :D:))))))))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un alt aspect al lowering-ului este ca in caz de accident serios, iti cresti considerabil sansele sa nu te mai dai jos din masina. Daca zona destinata absortiei socului e cu cativa cm mai jos decat standard, poate insemna diferenta intre viata si moarte.

Not safe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum am mai spus - daca esti melc, nu inseamna ca esti si Safe. Uneori, din contra.

Multe tragedii ar putea fi evitate daca ar exista RESPECT in trafic, nu ar mai avea treaba suspensia sport vs suspensie stock.

Si nu am gasit nici o stire/buletin de analiza accident, etc : "datorita suspensiei sport (coborate), un autoturism a fost pur si simplu facut terci."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt o gramada de studii si discutii pe net despre problema impactului intre masini cu inaltimi diferite. Concluzia este aceeasi peste tot: testele de siguranta nu au relevanta cand te ciocnesti de un vehicul mai inalt, mai greu...

Cateva exemple: http://www.consumerreports.org/cro/news/2013/05/suvs-are-safer-than-cars-in-front-crashes-but-there-is-more-to-the-story/index.htm

http://www.27east.com/mobile/article.cfm//East-End/433181/Fatal-Accident-Reroutes-Traffic-From-Route-114-On-Sunday-Chief-Warns-Motorists-To-Avoid

si unele brosuri Volvo mai vechi, spuneau la kiturile de suspensii coborate ca pot avea efect negativ in caz de accident.

In loc de accident bara-n bara (unde se preiau socurile) ala mai inalt trece de zona de impact a masinii tale si te ia ca-n branza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat conteaza 2 inchi...si nu in dormitor.

Edited by Alex44
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat conteaza 2 inchi...si nu in dormitor.

Testul asta il cautam si eu. Merci Alex.

...Masini identice, inaltime diferita. Rezultatul se poate vedea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere, direct la el m-am gandit cand am citit postul tau :)

La mine diferenta intre cele 2 suspensii (dupa ce s-au asezat) e de 7 cm... dar iarna mai castig 12mm pt ca anvelopele puse pe rotile de iarna sunt supradimensionate cu 1inch.

Categoric aspectul trantit era mai frumos, dar nici cu ea semi-crossover nu imi e rusine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca o iei vreodata bara in bara 100% ca cel din clip, inseamna ca esti 100 stupid sa stai sa astepti se se produca (fara sa faci nimic) asemenea tip de accident ca deh, tu ai suspensii stock fata de celalalt...Ce draq.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Comand de dincolo pe 244 si atunci ma pronunț

Si acum scutura ca naiba pe spate am varianta de arcuri ranforsate ,

Se cam inclina in curbe din cauza asta,

Când am vreo 300 kg pe el zici ca e lipit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la crash-test, nu-mi fac griji.

Sa fac un accident bot-in-bot fix cu un C30 care e puutin mai inalt, anvelopele sa aive exact aceasi dimensiune/uzura, iar sectorul ala de drum sa fie atat de plan incat sa se simta diferenta de 2-3cm, ... sa fim seriosi.

Cat despre confort, mi-am luat C30. La capitolul practicabilitate nu e pe primul loc, sunt constient de ce "compromisuri" fac alegand sa merg cu aceasta masinuta :wub:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

varianta din clip e cam absurda, asa oricand te poti intalni cu o masina mai inalta decat a ta, crash test-ul nu se face cu 2 masini identice la aceeasi inaltime, e o aberatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca nu, dar daca nu erau 2 masini identice, cum iti mai dadeai seama daca a contat sau nu garda la sol...

Sunt convins ca lucrul asta nu o sa convinga pe nimeni sa nu-si puna suspensie, doar discutam despre toate potentialele dezavantaje asociate cu coborarea masinii, pt ca avantajele le stim cu totii.

Deci garda conteaza, si nu doar daca te pupi 100% bot in bot, se aplica si la tamponari cu diverse decalaje...

Pt comfort nu conteaza doar duritatea suspensiei, ci frecventa de rezonanta pe care lucreaza suspensia. Daca pui arcuri SPORT OEM sansele sunt ca gradul de preincarcare sa fie mai apropiat de cel stock, astfel incat sa nu te zgaltaie si batzaie suspensia. Cu niste amortizoare sport concepute special pt arcurile respective, lucrurile deja devin mult mai frumoase, si suspensia sport capata sens, daca retii si o dimensiune decenta a anvelopelor.

Aici explica despre frecventa naturala a suspensiei

Daca iti iei arcuri mizerabile cum am avut eu, FK-tuning, iti blestemi zilele. La fel daca iei arcuri care-s bune pt toate motorizarile...

Daca ai bani si stii ce urmaresti, go for it. Dar sa nu faci ca mine, sa cumperi mai intai si sa cauti sa intelegi dupa aia de ce-i asa rau....

Edited by Alex44
5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now