ionutmark

Motor murdar de ulei.

21 posts in this topic

Salutare, am tot cautat de vre-o 2 ore un topic in care sa mai fi fost desbatuta ptlroblema scurgerilor de ulei, dar nu am gasit. Imi cer scuze daca mai exista un topic asemanator.

Problema: de ceva timp am vazut ca sunt scurgeri de ulei pe blocul motor, ulei in jurul injectoarelor si in zona EGR.

Motorul este 1.6d... 

Am schimbat cele 8 o-ring-uri de la capac chiulasa-galerie admisie, cateva luni nu a mai curs apoi a reaparut ulei in aceleasi locuri. 

Am mai observat ulei curat pe carcasa CV in partea superioara.

Nu imi pot da seama care este cauza problemei descrise...

Va rog sa ma ajutati cu sfaturi vis a vis de aceasta problema.

Multumesc

O seara cat mai placuta!

Fotografie-0029.thumb.jpg.a39e7a882443b6

Injectoare...

Fotografie-0035.thumb.jpg.a3f36c0427c1b8

Cutie de viteze murdara...

Fotografie-0026.thumb.jpg.872ae274873c7e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeași problema am și eu ,o sa schimb iarăși garnitura capacului culbutor și o sa mă tina circa 3 -4 luni fără ulei în zona respectiva .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica garnitura de la pompa de vacuum

Share this post


Link to post
Share on other sites
La ‎5‎/‎23‎/‎2016 at 11:54 PM, Midnight Caller a spus:

 

Verifica garnitura de la pompa de vacuum

Astazi am last masina la service, cu alte probleme, dar asta e alta poveste*.

L-am rugat pe mecanic sa verifice si pompa de vacumm, printre altele.

O sa revin cu amanunte...

 

*offtopic: Vineri dimineata am plecat la munca cu gandul ca e ultima zi si incepe weekend-ul. imi facusem si ceva planuri.

dupa vre-o 2-3 km parcursi, la primul semafor a inceput sa miroasa a cauciuc ars si sa iasa fum de sub capota. S-a auzit in plus un vajait cand am pornit motorul, dar la cat de somnoros eram n-am bagat in seama.

ideea e ca ceva s-a blocat la accesorii , care ulterior si-a revenit, si cureaua a patinat pana ascos fum. Suspectez fulia alternatorului, dar poate fi fsi compresorul AC.

Pana la o verificare amanuntita nu pot spune sigur.

Voi vedea.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulie masa dubla rupta, Se schimba usor si nici nu e scumpa . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 pentru ce zice Bogdan, se poate pune si fulie monomasa daca chiar nu ai buget, si nici nu se mai rupe vreodata, dar iti recomand sa mergi totusi pe cea dubla masa, preia din vibratii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am luat masina de la service (unul din Brasov la care am fost pentru prima data prin recomandari - de obicei merg la service-ul unui prieten de la tara).

Referitor la problema cu uleiul scurs pe motor a zis ca trebuie spalat motorul intai, dupa care putem observa pe unde curge, si mi-a sugerat se merg la spalatorie auto, ceea ce eu nu o sa fac niciodata. Se gasesc si alte metode care sa implice apa si presiune...

 

Despre sistemul de accesorii, au fost verificate rola alternator, fulie arbore cotit si compresorul AC. Toate functioneaza corect.

In schimb, astazi tot de dimineata, in aceeasi zona si mergand tot spre munca, vajaitul si mirosul de ars au aparut. Am tras pe dreapta si am ridicat capota confins ca una din role/fulii a crapat.... toate functionau.

La o verificare mai atenta am vazut ca fumul iesea din alternator si mirosea a transformator incins. Am pus mana pe carcasa alternatorului si cred ca se putea praji ceva pe el.

Concluzia mea este ca alternatorul e pe duca.

 

Acum vin cu intrebari: se poate repara alternatorul? poate fi o cauza a defectarii alternatorului uleiul care s-a tot scurs pe motor, in idea ca ar fi putut patrunde ulei inauntru?

Multumesc, si imi cer scuze pentru faptul ca tema topicului este diferita fata de ceea ce am scris acum. :)

 

Toate cele bune,

Marc Tohanean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat jos  si masurat punte diode ,continuitate infasurari, aspectul fizic al  bobinajului etc si luat o decizie ,optimistic vorbind. Cel mai sigur pentru viitor, alt alternator insa vezi si tu .. 

Verifici si rulmentii cu aceasta ocazie. Logic ca nu are ce cauta ulei pe alternator .

Doar daca vrei ,cauta (cumpara)solutie de spalat motor  pe care o folosesti cu o pensula ,intinzind emulsia  care se va face  densa si va capta orice reziduu aflat pe motor, anexe ,plastice,etc .Dupa ce se lasa sa "lucreze" 5-10min, intinsa pe suprafatele de curatat  ,aceasta se indeparteaza cu jet de apa usor inca vreo 10-15 min sa se elimine complet substanta(are in componenta si ceva  ,gen ,soda caustica..).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degraba as recurge la utilizarea unei solutii de genul pentru curatarea motorului. Mai intai trebuie rezolvata problema alternatorului.

Azi am lasat masina la electrician pentru ca riscam sa iau foc. Bobinajul e vizibil deteriorat/ars. Maine se va ocupa de el, diagnosticare completa, si apoi se va lua o decizie daca se va putea repara sau nu.

Din spusele electricianului e posibil sa fie si bateria de vina in sensul ca un element poate fi in scurt sau sulfatat. Bateria am schimbat-o in toamna 2015. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit si eu cu alternatorul. Pur si simplu s-a blocat si a iesit fum de sub capota si pe bord scria , ca nu incarca bateria. A fost demontat alternatorul, in care au fost schimbate diodele, releul de incarcare si inca ceva, dupa care am incarcat complet acumulatorul - acumulator din 2014- am si masurat ca sa fiu sigur. Pot sa spun ca de atunci nu am mai avut probleme cu  alternatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cat costa un alternator nou nici nu merita efortul . Oricum la Denso pica ba puntea de diode, ba fulia, ba regulatorul, repari una si pica alta  iar dupa ce tragi linie vezi ca ai dat mai mult decat pe un Denso nou . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un alternator nou e 650-700 de lei. Reparatia te va costa probabil jumatate si la fel va fi si garantia probabil deci alegerea este a ta

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, eu am cumparat un alternator second cu 200 lei, in care nu erau bune piesele ce trebuia pentru mine, asa ca din magazin am cumparat cele trei piese cu 385 lei plus manopera de 200 lei. Din fericire alternatorul second am putut sa dau inapoi la dezmembrari, de unde am cumparat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da și cu 300 lei în plus aveai GARANȚIE și un alternator care tine minim 4 ani de acum încolo.  Un alternator are mai mult de 3 piese care se uzează iar dacă ai luat Mobiletron se va strica destul de repede. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am rezolvat problema alternatorului din fericire. Era dusa puntea redresoare.

Meseriasul a inlocuit-o si m-a taxat cu 250 RON. Avand in vedere costul reparatiei si parerile voastre, nu mi-a fost greu sa ajung la concluzia ca poate era mai bine sa cumpar un alternator "nou" dar cu garantie minim 2 ani. :)

Cum o fi norocul.... poate tine 2 ani fara sa se strice din nou ceva. ;).

 

 

Treaba cu uleiul pe motor inca nu am rezolvat-o. Sincer imi e cam teama sa baga apa pe-acolo, mai apes ca sunt fire electrice, mufe etc.

 

Numai bine!

Marc T.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba cu uleiul scurs pe motor e din cauza galariei de admisie, cel putin la concluzia asta am ajuns. Am curatat motorul de ulei si am urmarit..... pompa de vacuum e in regula. uleiul apare in jurul galeriei de admisie.

Din experienta anterioara, schimbarea celor 8 garnituri e o solutie de moment, dupa cateva luni uleiul va reaparea pe motor.

Cred ca din cauza faptului ca acea galerie de admisie e fabricata din plastic, acesta lucreaza in timp si se deformeaza rezultand scurgeri de ulei.

 

O sa curat periodic motorul si cu asta basta... :)

 

Numai bine!

Marc T.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nicio treaba galleria de admisie cu uleiul! Pe ea circula aer, eventual cu ceva mazga rezultata din amestecul de aer + fum de la EGR + ulei de la filtrul epurator!

Uleiul in zona injectoarelor poate avea doua cauze :

- prezoane injectoare slabite;

acestea trec prin capacul chiuloasei si se infileteaza in chiuloasa! In timp se slabesc (sau poate candva s-a umbat pe la injectoare), masticul dintre capac si chiuloasa se dezlipeste, iar uleiul urca pe prezon si rezulta mizeria respectiva!

- garnitura filtru epurator

Mai rar, dar se intampla sa crape si aceasta garnitura, iar rezultatul este acelasi!

O a treia cauza, ar fi semeringul de etansare de pe injector! Exista kit pentru etansare injector, compus din : saiba de cupru, inel de teflon (plastic in realitate), semering etansare si un inel de metal (acesta nu se schimba)! Costa in jur de 100 lei pe injector!

Am avut un Ford Focus cu aceeasi problema, ulei in zona injectoarelor si dupa ce am schimbat garniture de la filtrul epurator si kit-ul de etansare injectoare, uleiul a aparut!

Dupa multe cautari am gasit o discutie pe aceasta tema, pe forumul " de casa " al acestu motor (PSA), de unde am aflat de variant cu uleiul pe la prezoane!

Am scos toate prezoanele, curatat si degresat gaura prezonului, bagat mastic acolo, pus prezoanele inapoi, strans la cuplu, lasat o zi fara sa pornesc motorul si gata, uleiul a disparut!

Sper sa fie de folos!

Bafta!

Edited by acn
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Am si eu aceiasi problema cu scurgerea de ulei, insa nu este din zona de injectoare. Din ce imi pot da seama vine de la una din galeriile din fata motorului care duc spre turbina.

Fostul proprietar mi-a spus din fuga( dar nu am inteles ff bine) ca a schimbat nush ce garnitura si nu ar trebui sa mai fie probleme. Insa dupa schimbarea uleiului am obs o scurgere mai proeminenta si sunt curios daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În legătură cu uleiul pe  blocul motor: eu am schimbat galeria de admisie(îmi lipseau vreo trei bucși( fiind șutite de mecanici) conice din textolit și  nu vin decât cu galeria), garnituri galerie admisie, garnitură capac culbutori, capac epurator, garnituri+inele+șaibe injectoare... Tot degeaba... O scurtă perioadă de timp a 'supurat'  parcă doar pe la un injector după care s-a împrăștiat iar peste tot, până chiar și peste alternator... 

Mă gândesc că poate sunt de vină garniturile și inelele de injector care nu s-au pus  bine... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Se degreseaza temeinic gaura unde intra prezonul injectorului dupa care se da cu pasta de etansare(silicon) pe prezonul nou, se strang prezoanele pui injectoarele si nu porneste motorul 3-4h.

Dupa 500-1000km verifici strangerea injectoarelor.

La mine a tinut cam 2 ani minunea, dupa care a reaparut ulei pe langa un prezon (cil 2)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Revin cu noutati. :)

A trecut aproximativ o luna in care am parcurs cam 700 Km de cand s-au efectuat aceleasi reparatiile descries de @acn :

- demontare prezonae injectoare, curate zonele de montaj + adaugare mastic/silicon pentru etansare;

- kit nou etansare injectoare;

- garnituri noi: epurator, pompa vacuum, simering arbore came;

- curea (dintata) distributie.

Eu am optat pentru inlocuirea kit-ului de distributie + pompa de apa, daca tot s-a umblat pe-acolo.

Momentan nu mai sunt urme de ulei, si sper sa nu mai apara curand. Mecanicul care s-a ocupat de masina e un tip priceput care a avut de-aface cu astfel de masini in ultimii 12 ani, lucrand la repezentanta Volvo Brasov pana in momentul inchiderii acesteia (cred ca lipsa de clienti).

Mi-a spus ca ~150.000 km nu ar trebui sa apara probleme...... nu stiu ce sa zic, greu de crezut.

 

Multumesc foarte mult tuturor pentru sfaturile date!

Numai bine tuturor. :)

 

Marc Tohanean  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now