Bogdan S

Povestea lui Blueberry

344 posts in this topic

Acum 19 ore, MMihai a spus:

Noxa ca noxa... de barait, baraie? :))

Are note de bass in plus pe la mijloc. Jos e liniste, sus urla frumos, aproximativ la fel cu evacuarea OE.

https://youtu.be/4PScxqlAP1I?si=EX3VnU8RNR-HgrRH

Fiind DP cu angled flange pentru modelele 98+, am avut nevoie sa fac rapid o prelungire de cablaj pentru lambda 1 ecu. Mufa mama dintr-o instalație donatoare, mufa tata de la o sonda veche și făcut repede 4 fire cu pini bosch noi. Elegant, curat și fără cabluri legate cu banda.

M-am plimbat ieri după montaj cu un zâmbet de copil tălâmb. :)))

Noul tip de turbina sa vina. ;D 

IMG_7041.jpeg

IMG_7040.jpeg

IMG_7043.jpeg

IMG_7042.jpeg

IMG_7052.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari!

Ajuns turbina. Trecem pe una puțin mai mică, sa ne ajute cu viteza de spooling.

Comanda custom de la Kamak:

Kinugawa TD04HL-20T, parte rece billet 11+0, dublu rulment ceramic, profil turbo parte calda STS55. Parte calda angled portata la nu mai știu cât, maxim oricum. :)) WG cu deschidere la 1 bar.

620-630 CFM după niște aproximari discutabile.

Ceas Innovate cu funcție safe boost. Afișează presiune turbo și AFR printr-un wideband LSU4.9

Steme noi și un mic “nice touch”.

Mai urmează! :))

fa74d45a-aa27-4e8b-a70f-71a3b79d0845.jpeg

 

025e08db-b2b0-4802-950c-a5fdcf766422.jpeg

0c3e3aca-3870-467b-900e-45505b631886.jpeg

IMG_7140.jpeg

ab7e60de-4e9d-41a4-8006-c6addbb7cbd9.jpeg

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutam!

Ajuns intercoolerul și radiatorul de la DO88. Full aluminiu.

Foarte misto fitmentul împreuna. Vin la pachet cu prinderi, toate șuruburile necesare și instrucțiuni.

Am câteva weekenduri pline înaintea mea. :))

Part number:

Intercooler: ICM-130.

Radiator: WC-200-00.

Chapeau!

IMG_7270.jpeg

IMG_7271.jpeg

IMG_7273.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Comandat din Suedia un set de Commets. Caut de mult modelul. Trimis deja la scanare, verificare și powdercoating. Culoarea va fi Gun Metal Grey după cod de nuanța de Volvo.

Început demersul pentru upgrade frâne spate la varianta de pe XC90 V8, cu disc ventilat de 308 mm și etrieri flotanți.

Etrieri noi pentru upgrade spate, bucse și flanse suspensie, toate noi, pentru ca nu mai sunt mulțumim de cum se comporta cu amortizoarele fata OE și Nivomat pe spate, așa ca urmează upgrade suspensie.

Becuri Osram portocalii cu dublu filament pentru pozițiile fata de America. Găsiți pe autodoc24.

Inca câteva nimicuri de pe do88, inclusiv linii de vacuum siliconice negre.

Grilele de jos din bara fata cu toate picioarele intacte.

Multumesc!

IMG_7216.jpeg

IMG_7254.jpeg

IMG_7291.jpeg

IMG_7089.jpeg

2EF64242-186B-4D2B-9883-169FA5C3130C.jpeg

b5a24fb7-8944-4c92-a9a7-3c3a84ac962e.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misto volanul. :))

Care aveți celebrul airbag bej de S90, let me know.

Testat in premiera noul cablaj de remorca. Merge tot, fără extinctoare, all good. ;D 

Poate o pun la treaba, sa mai scot din cheltuieli. :))

Luat un set de Pilot Sport 5, după laudele unui prieten. PSC2-urile au cărnița, dar au apărut multe microfisuri lately, deci se cer la pensie sau drift.

Clipsuri noi de grila.

Multumesc.

IMG_7438.jpeg

IMG_7432.jpeg

IMG_7412.jpeg

IMG_7379.jpeg

IMG_7368.jpeg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auch, air bag-ul ala negru e ca nuca in perete. :(

Altfel, in continuare-mi exprim tot respectul fata de dedicarea ta si acest proiect in general!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, MMihai a spus:

Auch, air bag-ul ala negru e ca nuca in perete. :(

Altfel, in continuare-mi exprim tot respectul fata de dedicarea ta si acest proiect in general!

Saru’mana de susținere! 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajuns de la Sorin setul de Commets. Caut unele bune de mult.
Trimise la fardat in gunmetal grey de Porsche.

932 Anthracite-ul OE e frumos, dar prea deschis pentru gustul meu.

De asemenea au primit tratament ceramic.

Total distracție cu jante, anvelope, transport și reconditionat~1400€. ;D 

Urmeaza sa ii vina cui remorcare detașabil (cu cheie) original Volvo (Mother of unicorn!).

Montat ceasul Innovate (Boost+AFR). MAP-ul nou am reușit sa îl ascund lângă farul din stanga. Sta departe de caldura și nu sare in ochi. Trebuie sa ajungă alt suport de ceas. Al lui nu sta cum am nevoie.

Multumesc!

IMG_7462.jpeg

86CA171E-20E3-423A-A179-F5689DDC31AE.jpeg

IMG_7534.jpeg

IMG_7535.jpeg

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, buna.

Ajuns pachetul de la IPD (ca nici aia n-au scăpat de mine). A stat in vama romana mai mult decât a făcut pe vapor din statele unite… :))

Nimicuri, clipsuri, garnituri, șuruburi noi pt capac, kit fixare capitonaj portbagaj, joja și tub updatate (modelul cu doua o-ring-uri) și o pompa de apa Aisin pe când ma apuc iar de distribuție.

Dar piesa de rezistența este celebrul distantier “phenolic” de admisie, care separa termic galeria de chiulasa. Sa vedem ce știe sa facă…

Ajuns cuiul de remorcare. Bara este la curatat și powdercoating. Gatul este in stare aproape noua (ca astea detașabile stau majoritatea timpului in portbagaj). Doar desfăcut, curatat și uns bine. Bonus, am primit si cheie la el. Mai și funcționează. :))

Primit suporții noi de eleron. E o surpriza mare aici la ce o sa ii folosesc! ;D 

După câteva zile de transpirat și mestecat de unghii, pana la urma a ajuns senzorul de temperatura motor OE, pierdut de posta suedeza. 

IMG_7586.jpeg

IMG_7587.jpeg

IMG_7589.jpeg

IMG_7582.jpeg

IMG_7581.jpeg

IMG_7580.jpeg

8A678465-631F-4CD1-B0F1-9B6C465AFD19.jpeg

IMG_7565.jpeg

a47b2b78-476b-4b3a-8abd-7f4f4887e6c5.jpeg

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutam!

Ajuns ultimele chestii de suspensie. Talere și fixare arcuri spate, șuruburi, șaibe, piulițe speciale, etc. Nu este mentenanța. Toate astea se vor lega la un nou sistem de suspensie, puțin mai diferit.

Ajuns ultimele chestii pentru swap-ul de turbo. Prezoane, garnituri, piulițe, etc.

Ajuns primerul și vopseaua VHT cu care am pregătit partea calda a 20T-ului și noul Japanifold care se montează. 

Protectie termică DEI pentru tubul de admisie. 

Extins cu 10-12 cm tipsul evacuării. Sunetul din habitaclu este acum comparabil cu evacuarea stock. Câștigăm atât pe partea de liniste, cât si pe cea estetica. Tot teava de inox și asta de umplutura.

Interceptat @capi_1977 la intrarea in țara, de la care am confiscat o tăviță bej de portbagaj. Îndreptam umpic zona peste care a uitat geamantanul si o sa fie ca noua. :))

Much more to come.

Bog.

IMG_7627.jpeg

IMG_7628.jpeg

IMG_7632.jpeg

IMG_7634.jpeg

IMG_7644.jpeg

IMG_7647.jpeg

IMG_7656.jpeg

IMG_7661.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, tu mai și circuli cu mașina asta? Pentru un profan ca mine (aș zic e mai degrabă afon) în ale mecanicii auto, mi se pare extraordinar ce faci tu.
Probabil totul este susținut de o pasiune nemărginită pentru ”surubăială” și pentru Volvo, ca marcă.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 09/07/2025 at 3:04 PM, mariusdaniel a spus:

Bogdan, tu mai și circuli cu mașina asta? Pentru un profan ca mine (aș zic e mai degrabă afon) în ale mecanicii auto, mi se pare extraordinar ce faci tu.
Probabil totul este susținut de o pasiune nemărginită pentru ”surubăială” și pentru Volvo, ca marcă.

Toți suntem profani, pana batem la poarta, bro! :))

Circula, circula. Cam 4000-ish km pe an.

Merci de intervenție! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Luat lămpi iluminat interior spate, noi.

Luat senzor temperatura exterioara, nou.

Gasit airbag funcțional bej in Olanda. O sa vina acasa cu un amic, șofer de tir. Fabuloasa suma de 20€. :))

Luat senzori de detonatii noi. Aia originali ai masinii sunt inca ok, dar plimba aiurea STFT-ul câteodată, lucru care ma enerveaza de câțiva ani…

Greu când vrei cai și trebuie totul sa se comporte “like new”. Trăiască Launch-ul, cu el am identificat schema. Apoi, când @pedala a confirmat un comportament asemanator la el, nu am mai stat pe gânduri. Saru’mana, mr. Encyclopedia! 

Suporții interiori pentru cui, aia care se bagă in longeroanele spate pe post de ranforsare, proaspăt veniți de la sablat si tras in primer. 

Salutam! 

IMG_7776.jpeg

IMG_7781.jpeg

IMG_7782.jpeg

IMG_7759.jpeg

IMG_7738.jpeg

IMG_7739.jpeg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

:headbang:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

More supporting mods were needed! :))

Instalat injectoare verzi (Bosch Green Giants). Atenție la fake-uri! Sunt multe.

Schimbat bujiile. NGK bkr7eix iridiu.

Acum practic, cu tot cu regulatorul de presiune de benzina de 4 bar, cumva avem atât injecția, cât și aprinderea de S60R. AWD-ul ăla de ar mai fi. :))

Schimbat preventiv senzorii de poziție la came și la vilbrochen. Bosch.

Luat niște reviste de răsfoit.

Merge frumos: https://youtube.com/shorts/LlYkAJhfMOM?si=hogTTXbJmUr3IGFN

Multumesc!

IMG_7995.jpeg

IMG_7996.jpeg

 

4082029B-AAFA-4B48-80BE-7694A6DDCC5C.jpeg

IMG_8021.jpeg

IMG_8022.jpeg

IMG_8023.jpeg

IMG_8025.jpeg

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, update radiatoare do88.

Scumpe, nu se potrivesc perfect nici între ele, deși sunt făcute de aceeași firma ambele, mari, abia le bagi la loc, îți reduc spațiul dintre ventilator și motor cu aproximativ 27 mm, lucru care va face grea orice lucrare in zona aia, cablajele din jur trebuie acum protejate termic de caldura radianta, splash guard-ul aproape nu mai are loc, senzorul de temperatura exterioara trebuie mutat.

Nasol, nu?

Ei bine, dacă as mai avea și alte P80-uri, FĂRĂ discuții as monta aceleași piese și pe alea.

-Racirea e mult mai eficienta (timp scăzut de funcționare ventilator motor când porneste).

 -răspunsul la pedala este mult mai bun (ambele gauri ale traseului de aer fiind acum de același diametru).

-intercoolerul cât timp motorul functioneaza rămâne RECE la atingere, chiar si cu clima pornita și 38 de grade ambiental.

Nu înțeleg ce magie neagră este asta, dar nu mai am deloc comportament de heat soaking când merg bara la bara.

Cu transport și mici accesorii, sunt vreo 1200€ și astea, dar da, merita!

Multumesc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Ajuns kitul updatat de senzori de detonatie. Include protectiile si prinderile pentru cablaj.

Kitul a început sa fie pus din luna August 1998. Ulterior a apărut un buletin tehnic prin 2002/2003 pentru update și la modele MY95+. Costa undeva la 240€ plus transport. Sau aveți noroc ca mine sa fie pe licitații si sa nu îl vrea nimeni. :))

Atenție la mufe, la orientarea senzorilor si la cuplul de strângere pe bloc.

Ajunse si garniturile de protecție injectoare. Umpic târziu, dar oricum scot rampa din nou când pun distantierul phenolic pe chiulasa.

Luat celebrul breloc btcc cu varianta estate pe care îl voiam de mult.

Multumesc.

IMG_8102.jpeg

IMG_8104.jpeg

IMG_8097.jpeg

IMG_8047.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Check engine! :)))

A murit subit supapa de control turbo. Am ramas cu vreo 140-150 cp la 3 psi de boost. *vioara mica*.

Schimbată cu aceeași unitate Pierburg de Porsche. In schița aveți desenat cu verde cum trebuie sa direcționeze aerul când e buna și cu roșu cum direcționa a mea de pe mașina. Soricei pe culorile din manual. :))

Gasit și luat de rezerva toate clipsurile de pe usi care țin gumele anti vânt. Am și pentru fata și pentru spate.

Gasit câteva seturi de stickere protecție anti piatra pentru aripile fata și aripile spate. Nos. 
 

Gasit cablu acceleratie nou. Nu mai e livrabil de ceva timp.

Luat un releu secundar de Guard 2 cu doua telecomenzi. Tot nou. Rezerva la ce este pe mașina. Din păcate frecvente diferite între telecomenzile actuale și cele proaspăt ajunse, așa ca vor lucra doar in perechi cu releele lor, dar nu ma deranjează.

IMG_8186.jpeg

IMG_8179.jpeg

IMG_8188.jpeg

IMG_8203.jpeg

IMG_8204.jpeg

IMG_8165.jpeg

IMG_8168.jpeg

IMG_8210.jpeg

IMG_8211.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au ajuns și ranforsarile de burta de la Ultra Racing. Vor fi montate in echipa cu piesa centrala de C70 decapotabil. Trebuie putina prelucrare sa se pupe perfect, dar rezolvam “pe banc” toată ajustarea. 

IMG_8214.jpeg

IMG_8229.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now