Laura

Autostrada cea mai scumpa

22 posts in this topic

Incep lucrarile la tronsonul Comarnic - Brasov

Autostrada mult promisa de catre autoritati ajunge in sfarsit de la Bucuresti, la Brasov. Din pacate, doar pe hartie. Sa nu ne pierdem insa speranta, mai ales ca Ministerul Transporturilor a anuntat ca va incepe lucrarile la tronsonul Comarnic - Brasov.

O autostrada care va face istorie. Tronsonul de drum rapid Comarnic - Brasov ar trebui sa rezolve cea mai acuta problema de trafic din Romania si sa transforme intr-o amintire urata ambuteiajele de pe DN1. Cei 58 de kilometri de drum, adica trecerea din Muntenia in Transilvania, ii vor pune insa la grea incercare pe constructor. Acesta este obligat sa gaseasca trasee cu putine curbe, intr-un defileu dificil.

De aceea, Valea Prahovei urmeaza sa fie brazdata de cel putin 50 de pasarele, tuneluri sau viaducte. Este cel mai complex proiect de infrastructura din Romania pana in momentul de fata.

Desi teoretic licitatia pentru Comarnic-Brasov urma sa fie gata din decembrie, practic doar saptamana aceasta vom afla cine sunt finalistii proiectului. Neoficial, se vorbeste despre patru companii straine: Strabag, Colas, Vinci si Bilfinger care vor sa construiasca autostrada si care se obliga sa o intretina timp de 30 de ani.

Costurile estimate sunt ametitoare: intre 1 si 3 miliarde de euro. Adica pana la 35 de milioane de euro pentru un kilometru de drum construit.  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate fac si io 1 cm.....

se plateste ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am pierdut orice speranta de a merge pe vreo autostrada in Romania.

O sa faca autostrada suspendata si partial ingropata cad o zbura sau o sapa transee porcul (ca sa adaptam zicala la situatie).

Nu sunt in stare sa faca autostrada pana la Constanta de decenii, nu uitati ca a fost inceputa de Ceausescu, inca din 1989 erau facute picioarele de poduri si pasarelele de pe mare parte din traseu. Nu putem termina o autostrada prin CAMP, DREAPTA CA-N PALMA, si o sa o facem suspendata/ingropata.

La fel nu sunt capabili sa faca o centura pentru rahaturile de orase in care traim, in cele mai multe cazuri in plin camp.

Au facut cocoasele de pe DN1 in 1001 de nopti, lucrari considerate de orice student in domeniu ca fiind banale pentru guvernanti sunt mari realizari, au avut nerusinarea sa mearga sa taie panglica cu surle si trambite la fel ca pentru fiecare 10 Km de pe "autostrada soarelui apune"

Ca fapt divers lucrarea minunata de la Obor cica ar fi data in folosita cu peste 8-9 luni in avans, deci au facut-o in cateva luni cand termenul era de 2 sau 3 ori mai mare daca a fost interes pentru a da bine la alegeri. Cine dracu stabileste termenele de executie, daca o lucrare se face de doua ori mai repede decat au preconizat, oare aceiasi care stabilesc termenele si bugetele lucrarilor care sunt depasite la fel de doua sau trei ori. Dar avem MARI specialisti si bineinteles strategi in domeniu, care vor veghea la respectarea planurilor si la realizarea intocmai si conform proiectului a tuturor lucrarilor  :D :D :D (traducere, rasul este sarcastic).

Sigur o sa coste peste 3 mld, ca se poate, ce naiba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au facut cocoasele de pe DN1 in 1001 de nopti, lucrari considerate de orice student in domeniu ca fiind banale pentru guvernanti sunt mari realizari, au avut nerusinarea sa mearga sa taie panglica cu surle si trambite 

Daca tot ai adus vorba de cocoasele de pe DN1, au inceput pregatirile si pentru "tunelul" de pe DN1.

Ca sa citez din stire: "Incep IN SFARSIT lucrarile la pasajul Baneasa".

Maurice, visele devin si realitate, iar speranta moare ultima . Important e sa stai bine la capitolul rabdare  ;D

"Daca ati crezut ca ati vazut ce era mai rau pe strazile din Bucuresti, pregatiti-va pentru adevaratul cosmar.

Miercuri (18.06.2008) dispar doua benzi de pe cea mai aglomerata strada din Romania, Soseaua Bucuresti Ploiesti, iar circulatia se restrictioneaza. De vina sunt lucrarile la pasajul Baneasa. In acest fel, se pare, se va ajunge la cel mai mare ambuteiaj din istoria Romaniei.

Statul pompeaza zece milioane de euro intr-un tunel care va traversa prin subteran intersectia Soselei Bucuresti-Ploiesti cu bulevardele Ion Ionescu de la Brad si Aerogarii, eliminand astfel cozile kilometrice de pe ambele sensuri.

Constructorul care se ocupa de aceasta lucrare se obliga sa dea gata pasajul Basarab in cel mult un an."

Asa ca circulatia pe DN1 va fi o adevarata poezie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat pe pielea mea aglomeratia de la Baneasa.

Vineri am fost la Otopeni sa-mi iau masina. De la Aurel Vlaicu pana la Aeroport am mers pe jos, toti taximetristii mi-au ras in nas, sa merg la Otopeni, ma crezi nebun. Coada pe intrega distanta, poate ca un extra bonus a fost ziua de vineri si ora 15.00, dar oricum cred ca nu difera mult in celelalte zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic (ca si Mircea Badea) ca pasajul ala e un vax. Mai bine cautau solutii de largire, nu de mutare in plan vertical a traficului.

Cat despre autostrada Comarnic - Predeal, colaborez cu unul din topografii care au lucrat la ridicarile topo, si am vazut planul. E o nebunie, ceva SF, curbele sunt foarte line, largi, si chiar si unghiul de urcare este destul de mic. Sunt chiar curios daca o sa o vad functionala in decursul acestei vieti... Dar nici sa intarzie prea mult, ca devine nefolositoare... Eu sper ca pana 2020 (asta daca trecem de 21-decembrie-2012 :P) sa ne desprindem de sol...

Share this post


Link to post
Share on other sites
(asta daca trecem de 21-decembrie-2012 Tongue)

Ce e pe data aceea ?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, e cam ciudata data aia de 2012...mai ales ca sint cam multe chestii dubioase...energii,calendarul mayas,etc. Asta e, macar sa traim si noi ceva "dubios", sa mai iesim din rutina asta, nu ?  ;) Si sa se termine odata cu bisericile pline de babe super extra evlavioase - sa le vezi fetzele atunci, ha ha haaa  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-o sa trcem de data fatidica la fel cum n-am trecut de anul 2000.

Babelor........."care sunteti" , citat de la primarul "care este".

Sau poate din cauza asta nu se apuca ei de autostrada, ca mai avem putin si omenirea va da coltul in grup sau se vor epuiza resursele de combustibili fosili, sau vom asista la o incalzire globala si mai pronuntata.

Sunt atat de berbeci incat au planificat construirea de centrale nucleare peste nu stiu cati ani, cand rezerve de uraniu mai sunt doar o perioada scurta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol eu nici nu stiam de anul 2012, am cautat si am gasit tone de infos, pe wikipedia chiar sunt prezentate datele calendaristice si evenimentele care se vor intampla, cam multe, cica inversarea campului magnetic solar and stuff, interesant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai de asta nici nu se mai grabesc ai nosti sa faca autostrazi. sa arunce banii in vant? ce conducatori inteligenti avem. :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa fiti pregatiti !

atunci se intoarce lumea cu curu-n sus !

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,vine sfarsitul lumii..asa cum a venit si in anul 1000,2000,la fiecare eclipsa totala de soare,la echinoctii,solstitii de vara ,iarna (21.12.2012)...ce naiba?...ai naibii mayasi,azteci,egipteni,sumerieni,chinezi cum stiau ei  inca din antichitate cand va fi sfarsitul lumii,mai putin cum sa construiasca o roata,un bec,o bricheta,un TV,un avion, o masina,o telecomanda, o seringa,etc,etc...de fapt,mai toata stiinta lor se baza pe o mixtura de astronomie cu fanatism religios,mistic pentru a controla si exploata masele de oameni,lucru care din pacate se intampla si astazi, si atentie,nu e vorba doar de tarile subdezvoltate,vai de mama lor!..mai merge vrajeala si la noi astia,cu o spoiala de civilizatie tehnica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia n-au terminat A2 si vor sa mai faca alte autostrazi  :slap: Au vointa ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadimeee....lasa-i tata sa faca....ca poate copiii nostri vor circula mai bine....|:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ianuarie am fost in Italia la snowboard si am mers cu masina. Toate bune pana in Austria dar de la Innsbruck pana in Val Gardena in Italia (cam 100-200km) e un peisaj cam ca pe Valea Prahovei. Ei au reusit sa faca autostrada pe acolo. Intradevar e cam SF... Bretele de iesire supraetajate ... In rest, nu prea se circula peste 120km/h fiind curbele mult prea stranse, dar e posibil si la noi o copie de autostrada ca aia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ianuarie am fost in Italia la snowboard si am mers cu masina. Toate bune pana in Austria dar de la Innsbruck pana in Val Gardena in Italia (cam 100-200km) e un peisaj cam ca pe Valea Prahovei. Ei au reusit sa faca autostrada pe acolo. Intradevar e cam SF... Bretele de iesire supraetajate ... In rest, nu prea se circula peste 120km/h fiind curbele mult prea stranse, dar e posibil si la noi o copie de autostrada ca aia :)

Maica aia nu sunt sanatosi, au autostraa OK fara denivelari, crapaturi etc si se apuca sa o sparga, ca i-a expirat durata de viata, au autostrada functionala si mai construiesc inca una ca va fi mai liber traficul si distantele ai scurte, sapa tunele ca dobitocii ca le-a pus Dumnezeu muntii-n cale etc.

Noua ne-au trebuit peste zece ani sa ne apucam de centura Ploiesti-ului, si-au dat seama ca daca au doua benzi inainte si dupa Ploiesti ar fi cazul sa faca doua si pe langa. Si este CAMP cat vezi cu ochii. Le-au trebuit peste doi ani sa repare portiunea de strada avariata de inundatiile din 2006, inainte de podul de langa Breaza cand te intorci spre Bucuresti, si exemple sunt din pacate mii. O sa faca acum autostrada, vacs albina, o sa vina PSD-ul la putere si schimba proiectul dupa ce dau astia zeci de milioane cu studii de prefezabilitate, fezabilitate, postfezabilitate, si altele.

Daca ati mers in Croatia, mai aproape de noi ca mentalitate, conditie, progres tehnologic, pornire de la 0 cu autostrazile, o sa vedeti ca la ei s-a putut, au facut tunele, viaducte, poduri si podete si au aproape o autostrada functionala pe intreg teritoriul tarii (lunga ca o zi de post).

In acelasi timp noi inauguram podul de la Maracineni cu fanfara si cu sampania sparta de piciorul podului, mare realizare a presedintelui si primului ministru, indeaproape urmarita si supravegheata.

De cate ori vin in tara dintr-o calatorie cu masina sunt deprimat, depresiv, isterizat, irascibil si cum vreti voi cand vad ce de relizari s-au mai facut in domeniu.

Daca o sa avem autostrada, imi vand XC-ul si-mi iau scuter sa nu fiu tentat sa merg pe unde am improscat cu noroi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åžoselele româneÅŸti, mai proaste decât cele din Burundi 

 

Infrastructura românească se află mult în urma celei din restul Å£ărilor Uniunii Europene. Mai mult, Å£ări africane ca Burundi, Tanzania sau Zambia au reÅ£ele de drumuri mai bune decât cele din România.

România ocupă locul 123 la capitolul calitate a drumurilor, într-un top realizat de Forumul Economic Mondial (FEM). ÃŽnainte României apar, pe lângă statele enumerate mai sus, Å£ări europene ca Albania ÅŸi Bulgaria ÅŸi statele asiatice Kârghistan ÅŸi Cambodgia.

România are în prezent doar 230 de kilometri de autostradă, dar are planuri mari pentru viitorul apropiat. ÃŽn urmă cu câteva zile, ministrul Transporturilor, liberalul Ludovic Orban, anunÅ£a că, peste patru ani, România va avea peste 1000 de kilometri de autostradă.

ÃŽn ultimii 18 ani, autorităÅ£ile române au construit 183 de kilometri de autostradă, ceea ce înseamnă o medie jalnică de aproximativ 10 kilometri pe an.

ÃŽn prezent, se lucrează la trei căi rutiere foarte importante. Autostrada BucureÅŸti-BraÅŸov are termen de finalizare anul 2012, iar cea dintre BraÅŸov, Cluj ÅŸi BorÅŸ ar trebui să fie dată în folosinÅ£ă un an mai târziu, în 2013. Prima autostradă din vestul României, care va lega Aradul de TimiÅŸoara, ar trebui să fie gata în 2011, după cum a anunÅ£at acelaÅŸi Orban.

Anul viitor, România va primi fonduri postaderare în valoare de 930 de milioane de euro, bani destinaÅ£i exclusiv transporturilor. Cea mai mare parte a acestor fonduri ar trebui să fie folosite pentru construcÅ£ia autostrăzii Cernavodă-ConstanÅ£a.

http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/828253/Soselele-romanesti-mai-proaste-decat-cele-din-Burundi/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toti sefii mei sunt straini si umblati prin lume. Nu au vazut nicaieri drumuri mai proaste. De la Turmekistan pana in Portugalia, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, inseamna ca exista o sansa ca nepotii mei sa mearga la munte pe autostrada  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now