contdezactivat

TAXAAA remajorata!

Sunteti de acord cu majorarea cu 300% a taxei de poluare?   64 votes

  1. 1. Sunteti de acord cu majorarea cu 300% a taxei de poluare?

    • Da!
      4
    • Nu!
      57
    • Ma abtin/Nu ma intereseaza.
      3

Please sign in or register to vote in this poll.

197 posts in this topic

Din pacate traim intr-o tara plina de smecheri care se descurca, prosti care se preteaza la orice pentru doua scame de spaga asa ca faza cu RAR-ul la sange si verificarile anuale corecte nu se poate aplica si nu se va putea in veci...

Fa ordonanta in care sa bagi cuvantul "inchisoare" si pentru cel ce da spaga, si pentru cel de la RAR care ia, sa sa vezi atunci liniste. Si nu ar fi o lege fortata, opresiva, ci una normala, pentru ca este atentat la siguranta publica. Simplu. Oricat de dragi le-ar fi banii astora, mai draga le e liberatatea. Iar cei cu coae serioase, care totusi te-ar mai trece pe spaga, ti-ar cere un scor de 700-1000 EU (sa merite riscul) de iti va veni mai bine sa iti repari masina de banii astia.

Sepukku si-a luat C30 pentru ca a putut si este o masina mai buna decat Logan-ul, care-i problema, ne intoarcem la vremurile apuse unde toti aveam aceeasi masina dar de culori diferite?

Pai si eu ce k k t mananc aici? Chiar nu l-a ascultat nimeni pe Tariceanu care a spus clar in fata noastra ca mareste taxa pentru a sprijini productia interna? Adica Logan + Sandero? Tu ce intelegi prin sprijinire, o proptea, ceva? A vrut sa spuna sa ne luam toti Loganuri. Deci sa avem toti aceeasi masina, de culori diferite.

As vrea sa vad UNUL din cei care sustin taxa ca isi iau, la aceste vremuri de restriste, un LOGAN. Sa puna si banul acolo unde le este gura, si sa lucreze in spiritul legii, ajutand productia interna de automobile.

A, si inca ceva: Maurice, de ce nu i-ai luat tatalui tau, in loc de 207, un Logan, daca tot e asa de bun? Nu cumva pentru ca intr-o societate normala, e corect sa poti alege dupa placul inimii, nu sa iti fie impuse niste taxe inegale si inechitabile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios daca noul Guvern, alcatuit in proportie de 55% din PD-L (care a sustinut anularea taxei lu´ Tariceanu inainte de alegeri) va emite spre implementare o O.U.G. (Ordonanta de Urgenta a Guvernului) sau H.G. (Hotarare de Guvern) pentru abrogarea noii taxe de inmatriculare introdusa de Guvernul Tariceanu II.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma solutii sunt... Legea spune clar ca se scutesc de la plata taxei autoturismele care sunt la prima inmatriculare in Europa sau Romania. Am un amic care aduce masini din USA, taxa vamala a scazut, preturile la aia sunt derizorii, masinile bune (S60-ul de state e mai mare, mai fain).  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma solutii sunt... Legea spune clar ca se scutesc de la plata taxei autoturismele care sunt la prima inmatriculare in Europa sau Romania. Am un amic care aduce masini din USA, taxa vamala a scazut, preturile la aia sunt derizorii, masinile bune (S60-ul de state e mai mare, mai fain).  ;D

cica paragraful asta ar fi gresit!

oameni buni! observ ca toata lumea vorbeste de lucruri cum ar fi:daca rar-ul ar face si ar drege! dupa mine , eu as desfiinta rar-ul in secunda 2. daca eu iau o masina din vest si are inspectie tehnica valabila pentru ce mai trece pe la rar? nu mai fiti asa naivi sa credeti ca rar-ul verifica sau face pe dracu! nu face nimic! sistemul trebuie simplificat la maxim.....nu mai visati la avioane, la taxe de poluare aplivate"just". oricum, masinile vechi dispar cu trecerea timpului!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouati. A fost anulata taxa si republicata din nou. Acum e cum s-a spus la presa in prima faza. Intra in vigoare din 15... pana atunci se plateste la fel. Cei care au platit mai mult vor primii banii inapoi. Ce "nu stie" guvernul, e ca la multe ghisee nu te primeste sa platesti deloc. Aia nu mai stiu nici ei cum se plateste...

De toata jena!  :-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod sigur autoritatile isi bat joc de cetateni. De ce? Fac legi (sau ma rog in cazul de fata hatarari) care se aplica de a doua zi, in plus dupa ceva timp descopera ca au uitat sa puna o virgula si a iesit altceva. In Codul Fiscal se spune clar :Art4-(1) Prezentul cod se modifica si se completeaza numai prin lege, promovata, de regula, cu 6 luni inainte de data intrarii in vigoare a acesteia.

(2)Orice modificare sau completare la prezentul cod intra in vigoare cu incepere din prima zi a anului urmator celui in care a fost adoptata prin lege. Deci!!!. Mai mult, de doua zile calculatoarele celor de la RAR sau blocat, la politie nu s-a lucrat tot doua zile iar astazi s-a ajuns sa se dea numar de ordine pentru numere provizorii tocmai pe 15 decembrie. De ce? pentru ca la doua ghisee se imbulzesc cateva zeci de oameni. In Olanda de unde am cumparat masina in ziua respectiva a fost targ de masini, deci o mare de oameni, cateva sute de masini vandute(si foarte putini romani, deci se cumpara masini second hand si de catre altii) dar au fost amenajate mai multe ghisee care banuiesc ca erau provizorii si astfel s-a rezolvat problema cu promptitudine, fara cozi interminabile si in plus cu multa amabilitate din partea lucratorilor si va inchipuiti ca nu toti cumparatorii erau olandezi sau stiau engleza. La noi nu se poate.

Cat despre taxa de ce nu trece el tariceanul intr-o dimineata geroasa de decembrie prin satele Romaniei -toate drumurile nationale trec prin mijlocul satelor, urmeaza si autostrazile-sa vada el ce fumuri ies pe cosurile romanilor, si poate-i mai vine vreo idee.

Despre faptul ca sunt rable? nu stiam ca masinile nu se mai si repara ca doar nu au ajuns bunuri de unica folosinta.

Despre logan si francezi, ce sa spun si-au golit in Romania depozitele de motoare  care trebuiau date la topit pentru ca nu le mai puteau monta pe renaulturile lor, vezi solenta si papucurile de acum cativa ani, iar in urma crizei care se pare ca va zgudui profund producatorii de automobile,unii vor da chiar faliment, vor inchide in mod sigur fabrica din Romania si vor pleca fericiti ca au castigat o gramada de bani pe spinarea romanilor cu investitii minime.

Iar despre poluare sa fim seriosi sunt lucruri mult mai grave si surse de poluare pe care nu le aduce nimeni in discutie (avioane, vapoare, industria prelucratoare de materii prime,etc), de ce nu se pune accent pe cercetare si gasirea altor surse de energie mai putin poluante sau chiar deloc? ceva asa un perpetuum mobile ca sa inchei mai optimist.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot veni vorba de persoane afectate de majorarea taxei,eu am observat ca protestatarii in marea lor majoritate erau samsari.Au un aer special.Este brambureala mare acum,la sfarsit de an cu taxa,RAR-ul ,dar se va risipi ceata curand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IIar despre poluare sa fim seriosi sunt lucruri mult mai grave si surse de poluare pe care nu le aduce nimeni in discutie (avioane, vapoare, industria prelucratoare de materii prime,etc), de ce nu se pune accent pe cercetare si gasirea altor surse de energie mai putin poluante sau chiar deloc? ceva asa un perpetuum mobile ca sa inchei mai optimist.   

Solutii sunt de cativa ani. Eu nu imi pot imagina cat ar pierde marile puteri care conduc lumea datorita petrolului daca s-ar introduce masinile electrice si nu-mi pot imagina cum ar permite asta... o , stai, nu permite.

Habar nu am cat polueaza un avion, dar cred ca daca am face un calcul simplu nu ar iesi foarte mare diferenta. Adica: sa luam toti oamenii din avion si sa-i punem in cate o masina si sa-i trimitem cu masina la destinatie.

"industria prelucratoare de materii prime" - functioneaza pentru ca se consuma, deci tot noi poluam de 2 ori direct si indirect.

Ex.: fabrica care produce peturi de plastic pt. suc. Fabrica polueaza. Noi bem sucurile si aruncam sticlele, in cele mai fericit caz, la gunoi. Nu e degradabil, deci poluam.

Toata treaba cu poluarea este vorba despre ceea ce putem noi face, cu ce putem ajuta planeta. Aici sunt o gramada de discutii/dezbateri care nu cred ca au rost, mai ales atata timp cat ti se rupe ca arunci o sticla de plastic pe malul marii, unde stii ca nu se va curata, si esti convins ca la anul daca mergi o poti gasi tot acolo (vb. la modul general, nu vizez pe nimeni)......

Dar sa stam linistiti, ca noi nu vom prinde nimic din ceea ce va veni, deci nu e nici o problema......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa ordonanta in care sa bagi cuvantul "inchisoare" si pentru cel ce da spaga

A, si inca ceva: Maurice, de ce nu i-ai luat tatalui tau, in loc de 207, un Logan, daca tot e asa de bun?

La prima, din pacate as face una mai restrictiva decat cea existenta astazi, dar la fel ca si cea de azi nici cea noua nu se va aplica, dar macar ar merita incercat, din pacate nu tine de mine.

La a doua, am luat pentru ca am putut, exact ca sepukku, exact ca si multe alte cazuri, pe 207 ala am dat de doua ori decat pe logan, 14000 euro, si chiar daca-i facut in Franta, una din tarile si popoarele cel mai putin dragi mie, tot am dat de lucru la cativa romani, turbo-la militari, instalatia electrica parca pe la Galati sau Pitesti, stergatoarele sunt Valeo facute la noi, o gramada de bucse facute pe langa Brasov, etc. Daca nu mi-as fi permis fi sigur ca i-as fi luat Gologan sau Sandel si ca sa intelegi cat sustin economia, ieri am comandat o masina noua, un Ford Fiesta  :D

Se sustine productia interna in detrimentul jegurilor aduse fara discernamant din cimitirele vesticilor, nu-ti interzice nimeni sa-ti iei o supermasina din import, un volvo spre exemplu.

Si daca va uitati la TV o sa vedeti ca marea majoritate a manifestantilor impotriva taxei sunt samsari care-si vad modul de a realiza venituri frumoase pus in pericol.

Cati din ei platesc TVA, cati declara profitul la fisc? NICIUNUL. Normal ca pe langa ei sunt si persoane aflate in situatia nefericita de a plati taxe mari, o gramada de persoane care sunt impotriva din principiu sau impotriva ca sunt impotriva din nastere.

Eu dau miliarde impozit la stat in fiecare an, vine garda financiara de 2-3 ori in control si nu gaseste nimic (ADICA SUNT CINSTIT DUPA LEGILE ROMANESTI), am xx ipoteci la banci, masinile pe leasing,  utilaje pe leasing, mi-am luat teren pe credit la banca sa-mi fac casa, apartamentul l-am luat caum cativa ani tot pe credit si tu vrei sa fiu de acord cu NEMERNICII care au rulaje in firme de 10.000 euro pe an si-si iau XC70 (ca mine) au trei patru vile, 5 kg de aur la gat, si se scobesc cu unghia de la degetul mic intre dinti?

75% din aia pe care-i plangeti sunt astia, restul amarasteni nevinovati.

Si asa cum am mai zis nu sunt de acord cu taxa, nu asa cum este astazi sau va fi dupa 15 dec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am platit taxa 304 spre surprinderea mea. Am fost la politie la inmatriculari...nici un om  :D

la 4 ma duc sa-mi iau numerele... BC 90 SEO  8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie intr-un ceas bun, si ma bucur ca un coleg forumist a reusit sa evite jecmanirea nationala pe care o vor face din 15 incolo!

Dar, corect ar fi fost sa insisti sa platesti taxa majorata, daca tot esti asa de infocat sustinator al ei :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa iesim in strada chiar daca avem masini inmatriculate sa-i intrebam daca ei platesc taxe de poluare la avioanele lor prezidentiale vechi de 35 ani,ca o sa ne mareasca si noua taxele,asigurari,impozite si cine mai stie ce taxe o sa ne mai puna.Acum este momentul sa iesim si sa ne spunem punctul de vedere  sau poate peste 4 ani cand mergem la votarea hotilor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca doar o sa isi cumpere alte avioane...

Poate stiti ca base a vrut altele dar nu la lasat tariceanu. Acum ca vine stolo, poate sa faca ce vrea. Nu va dura mai mult de un an si va schimba avioanele, o sa vedeti.

Edit: Ha ha ha. Acum am vazut si eu la stiri de incidentul cu aeronava prezidentiala. Ma asteptam ca primul lucru facut de basel dupa plecarea lui tariceanu, va fi sa isi ia avioane. Stie cineva daca acel incident chiar a avut loc?

Ia sa vedeti acum scoruri si comisioane la avioane.  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie intr-un ceas bun, si ma bucur ca un coleg forumist a reusit sa evite jecmanirea nationala pe care o vor face din 15 incolo!

Dar, corect ar fi fost sa insisti sa platesti taxa majorata, daca tot esti asa de infocat sustinator al ei :D

Saru'mana :-* Parca e alta masina cu numere "negre"

Nu aveam nimic impotriva sa platesc 900 euro...adica puteam face altceva cu banii dar daca platea toata tara, plateam si eu  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.zeitgeistmovie.com/

sistem monetar, inflatie, criza economica, coruptie, sistem monetar, unitate, solutii. merita timpul vostru, chiar daca numai pentru insusirea sa de a ridica semne de intrebare si a te face sa realizezi, la un nivel infim, e drept, ca lucrurile nu stau asa cum ni se prezinta, ca interesele sunt mai mari decat ne putem imagina si ca solutiile nu au cum sa vina decat de la noi, nu sa asteptam sa fie gasite de altii.

Vizionare cu folos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.zeitgeistmovie.com/

sistem monetar, inflatie, criza economica, coruptie, sistem monetar, unitate, solutii. merita timpul vostru, chiar daca numai pentru insusirea sa de a ridica semne de intrebare si a te face sa realizezi, la un nivel infim, e drept, ca lucrurile nu stau asa cum ni se prezinta, ca interesele sunt mai mari decat ne putem imagina si ca solutiile nu au cum sa vina decat de la noi, nu sa asteptam sa fie gasite de altii.

Vizionare cu folos!

E foarte interesant filmul! Un curs de economie, as spune eu. Filmul cu subtitrarea in romaneste:

http://video.google.co.uk/videoplay?docid=6592355148420454993

Share this post


Link to post
Share on other sites

In opinia mea ar fi normal ca aceasta taxa de poluare sa se regaseasca in pretul benzinei.

Nu poti polua daca nu mergi cu masina deci daca nu consumi carburant. Un motor mai mare care consuma mai mult in general polueaza mai mult. Diferente apar intre masini cu norma euro diferita. Dar si aici se poate rezola problema : impozitarea sa se faca in functie de cilindree si de norma euro. Oare cum ar fi ca pentru o dacie 1310 non-euro sa se plateasca vreo 15-20 milioane impozit pe an ? Ar plati proprietarul suma asta sau mai degraba si-ar lua o masina euro 2 la 1000-1500 euro?

Prin urmare un mic adaos in pretul carburantului si o grila diferita de impozitare ar fi o solutie echitabila.

Oricum sa fim seriosi poluarea in Romania nu se datoreaza autoturismelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ndb1177: exista o taxa daja bagata in pretul carburantului,dar nimeni numai zice nimic de ea,asta ca sa nu se observe,iar publicul larg nu stie,ca trebuie s-o platim de 2 ori ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ndb1177: exista o taxa daja bagata in pretul carburantului,dar nimeni numai zice nimic de ea,asta ca sa nu se observe,iar publicul larg nu stie,ca trebuie s-o platim de 2 ori ;)

Exact, si nu de acum, ci de muuuuuult.Singura data cand am auzit-o mentionata a fost prin 2007 cand s-a introdus pentru prima data taxa inatriculare ( de hotie ), si atat, in rest se ascunde toate detaliile despre ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa radeti (sau o sa plangeti), dar cand se impart banii de pe rovignete, la masa aia sta si Ministerul Mediului. Si rovigneta are o componenta de mediu in ea. Si, ca sinaian, va zic ca si impozitul meu anual auto are o astfel de componenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oameni buni,voi chiar nu intelegeti ca taxa NU ARE NICI O LEGATURA cu protectia mediului???A vazut cineva pe undeva impaduriri masive din banii de pe taxa?a vazut cineva complexe industriale retehnologizate cu banii de taxa(nu mai punem ca industria toata e privata iar taxa merge la buget)? nu sprijina cu nimic nici productia interna nici nu ajuta la pastrarea locurilor de munca,e vrajeala,praf in ochi,ajuta la vanzarea unor "deseuri' de masini noi,supraevaluate,fabricate special pentru europa de est(a se citi pt fraieri care inghit orice) si vandute la preturi de Beverly Hills. Uimitor cand vezi reclame de genul "acum avantaj client 4200 euro" ,deci se poate vinde si fara 4200euro si ne convine,avem profit,deci fraierul care a cumparat masina inainte de promotie a platit ca un idiot toti banii pt ca a vrut sa-si ia masina noua.

Ce e uimitor e ca sant si sustinatori ai taxei printre noi!! no offence,n-am citit toate mesajele,dar din ce am citit Maurice si Sepuku par foarte fericiti de taxa.Hai sa radem de nea ala care si-a luat un C 180 din 1996 si nu prea vrea sa plateasca taxa.Sepuku in caz ca nu stii C class e MERCEDES,o masina oricum mai cotata decat Volvo(sa nu se supere nimeni,am tot Volvo si eu), facuta in Vest care a mers doar in Vest pana acum,la care s-a schimbat uleiul cu ulei original(nu "made in eu"),care a avut parte de service cu piese originale nu aftermarket.Daca nu stii volvo c30 e pt volvo cam ca Audi A2 pt audi,asa ca daca ai facut credit la banca(te-ai indatorat 20% din salariu)ca sa-ti iei un C 30 nou nout din Romania (intre altele facut sub patronatul FORD),bravo tie,esti tare! Sa urmaresti cat mai bagi in el cu revizii si alte chestii si sa vezi cu toate astea ce frumos troncane dupa 70-80 mii km de bucuresti.

Maurice e si mai tare,LOGANUL "chiar se vinde bine,e fapt demonstrat".Omule Dacia produce putin de asta e impresia ca se vinde bine.Ford a produs doar modelul Focus 1 in ~4 milioane exemplare,cam cat produce Dacia in 10 ani.,asta inseamna ca vinde bine.Pe de alta parte Loganul nu e chiar ieftin deci nu-i mai condamnati pe cei care vor masini de 3-4000 de euro ca au si ei dreptul sa mearga cu masina.De ce ti-ai luat XC90 daca iubesti mediul asa de mult,de ce nu mergi cu Opel Corsa?sau iubesti mediul doar privind masinile altora,te roade invidia ca vezi pe strada X5 sau ML luate cu jumatate din banii pe care i-ai dat tu?

Pt cei care vor taxa,platiti fratilor ,in locul vostru chiar mi-as lua un Chevy cu motor de 7000  fara catalizator ca sa-i dau bani lui Tariceanu,dar as merge cu metroul sau cu un Citroen C1 nou nout cumparat din reprezentanta ca sa fiu si iubitor de mediu .

o seara buna pt toti si bine ca scapam de Tariceanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da eu, dar nu am sta mult. Mai mult de curiozitate. Foarte multe persoane implicate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din Ziarul Ziua

Cred ca foarte multi romani vor proceda astfel. Merg si banuti romanesti in Bulgaria daca noi nu stim sa i atragem in Roamnia

Pentru toti cei care s-au saturat de nebunia care inconjoara noua taxa de poluare (inmatriculare) exista de ceva timp o metoda cat de cat practica si in mare parte destul de sigura. Este vorba de inmatricularea masinii proprietate personala in actele unei firme sau persoane specializate din Bulgaria.

O inmatriculare care costa in Romania 4500 euro face doar 400 de euro in tara vecina.In Romania au aparut firme specializate care te ajuta sa intri in contact cu firme care se ocupa cu inmatricularea autovehiculelor. Dupa rezervarea facuta la una dintre aceste firme, fie din Romania, fie din Bulgaria, posesorul autoturismului trebuie sa se prezinte la sediul acestora cu toate actele necesare inmatricularii.

Aveti nevoie de cartea de identitate a posesorului, talonul masinii, cartea de identitate a masinii, in cazul in care masina are numere provizorii, cartea de identitate veche taiata sau stampilata, toate contractele de vanzare-cumparare (facturi, procuri) de la proprietarul din talon al masinii pana la actualul proprietar, numerele (cele stipulate in talon).

Daca nu aveti sau ati pierdut vreunul dintre aceste documente, inmatricularea nu se poate face. Dupa verificarea autenticitatii actelor se va intocmi un contract de vanzare-cumparare tipizat intre actualul proprietar al masinii si firma. Tot atunci se face un alt contract de vanzare-cumparare intre firma si proprietar.

Primul contract, talonul si cartea de identitate a masinii se depun in Bulgaria pentru inmatricularea masinii. Se platesc asigurarea, vama, estimarea masinii si taxele pentru revizie si numere.Cat platimDaca masina este in stare perfecta de functionare, stabilita in urma verificarii tehnice, se demareaza procedura de inmatriculare, care este mult mai ieftina decat in Romania. Prima taxa pe care trebuie sa o plateasca posesorul auto­vehiculului este Taxa de reciclare in valoare de 100 de euro.

Asigurarea costa intre 75-100 de euro. Taxa pentru noile numere de Bulgaria ajunge in jur de 35 Euro, inregistrarea la "RAR"-ul bulgaresc e 60 de euro. Pentru ca au existat cazuri in care in contractele de vanzare cumparare a autovehiculelor erau stipulate totalmente alte lucruri, acum sunt necesare obligatoriu doua traduceri legalizate in valoare de 20 de euro.

Dupa acestea se plateste o declaratie vamala de 2% din valoarea declarata a autovehiculului si o taxa vamala tot de 2% din valoarea contractului. De exemplu, pentru o valoare declarata de 1000 de euro se platesc 20 de euro.Impozitul se calculeaza in functie de puterea masinii (kw), inmultita cu un coeficient in relatie cu anul in care masina a fost fabricata: pana in 37 kW inclusiv - 0,34 leva pentru fiecare kW, peste 37 kW pana la 55 kW inclusiv - 0,40 leva pentru fiecare kW, peste 55 kW pana la 74 kW inclusiv - 0,54 leva pentru fiecare kW, peste 74 kW pana la 110 kW inclusiv -1,10 leva pentru fiecare kW, intre 110 kW pana la 120 kw inclusiv - 1,23 leva pentru fiecare kW, peste 120 kw pana la 150 kw inclusiv - 30 leva pentru fiecare kw, peste 150 kw - 60 leva pentru fiecare kw.

O leva era ieri 2 lei la cursul BNR. In functie de anul in care masina a fost produsa, taxa se inmulteste cu coeficientul de vechime a masinii. Astfel, pentru o masina de peste 14 ani coeficientul va fi 1, peste 5 ani pana la 14 ani inclusiv acesta va fi 1,5, iar pana in 5 ani coeficientul va avea o valoare de 2,8.

Exemplu: pentru o masina cu o putere de 100 kw si o vechime de 10 ani impozitul anual va fi de 100 *1.10 * 1.5 ajungand la o valoare de 165 leva. Ultimele acte care trebuie platite sunt procura in valoare de 10 euro si comisionul firmei care s-a ocupat de inmatriculare ce variaza intre 200 si 300 de euro.Totul in doua zileCa exemplu, un autoturism Alfa Romeo 156, Euro 2 produs in anul 2000, avand motorizare pe benzina si o cilindree de 1800 il costa pe posesor 400 de euro daca o inmatriculeaza in Bulgaria si 4500 de euro daca o inmatriculeaza in Romania. Desi la prima vedere pare o gramada de birocratie, trebuie sa stam linistiti deoarece de toate aceste acte se ocupa firma specializata si acestea nu dureaza mai mult de doua zile.In ce priveste reinmatricularile autovehiculelor din Bulgaria inapoi in Romania, oficialii de la Registrul Auto Roman (RAR) nu au o situatie a acestora. Lorena Stroe ne-a declarat ca "nu exista dezavantaje majore in inmatricularea in Bulgaria. Din contra, acolo taxa este mai mica si de aceea foarte multi se duc sa isi inmatriculeze masinile acolo".Neajunsurile metodei bulgarestiIn fiecare an, posesorul autoturismului trebuie sa faca o mica excursie peste granita pentru a-si plati darile care ajung la 200 de euro. Anual trebuie reinnoita asigurarea, pentru efectuarea inspectiei tehnice, care in Bulgaria se face in fiecare an, si pentru taxele ce trebuie platite la primaria orasului in care este inmatriculat vehiculul.

Inca un neajuns al inmatricularii in Bulgaria apare in momentul in care masina este implicata intr-un accident de circulatie si necesita reparatii majore ce nu pot fi suportate din buzunarul proprietarului. Astfel, daca firma de asigurare din Bulgaria nu este filiala unei firme de asigurare internationale care are si sediu in Romania, posesorul trebuie sa se deplaseze in orasul in care este inmatriculat autovehiculul pentru efectuarea reparatiilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se spunea, la nu stiu ce emisiune, de catre un organ de politie, ca masina, trebuie inmatriculata in RO dupa 90 zile. Stie cineva daca este adevarat? Plus ca este o discriminare sa scoti taxa pentru masini noi cu euro 4. Dar ce are domnule, masina veche de 1 an euro 4 sa plateasca taxa? Sunt de acord cu taxa, dar nu in asa mod. Sa se calculeze in fct de vechime, capacitate si sa fie trecuta la impozit, asa cum se intampla in alta tara. ITP-ul sa se face o data in primii 4 ani pentru masina noua, o data la 2 ani pt primii 10 ani si apoi din an in an dupa aceasta perioada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now