Guest cristi81

Prezon rupt la S40!

60 posts in this topic

2006 am corectat acuma si din cate am inteles e o problema frecventa la masinele astea

daca ai cauciucuri bune.

acu m`am invatzat minte odata la 6 luni scot toate rotile ung prezonele cu vaselina si le pun inapoi

ca ma costat destul distractia asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare o prostie sa strangi prezonul cu pistolul.

De cand am desfacut prima roata si pana acum, numai la mana am strans prezoanele, cu cheia masinii din dotare. 0.01% sanse sa vezi roata cum pleaca pe langa voi.

Si la vulcanizare daca ma duc, roata mi-o strang eu la mana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea me e ca un e de la pistoale e pt ca la Volvo noi avem prezonu in butuc si la roata piulite si daca nu ai treaba la roata sa o dai jos si o speli cu pistolu cu presiune si dai peste tot normal ca ruginesc si putin trebuie sa rugineasca ca atunci cand incerci sa desfaci piulita sa prinda putina pilitura de la rugina si gata nu mai iese in veci e ca sudata

si normal ca se rupe.Parerea mea.Poate ca si de la cum au fost stranse.Eu am masina de 4 luni toate rotile se scot inafara de una la care am rupt deja 2 prezoane si nici restu de 3 nu vor sa iasa deci azi ma duc sa le scot sau sa le rup si voi vedea cu ce mai raman.Oricum multumita colegilor posesori de VOLVO am 5 prezoane pt a le inlocui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cum le inlocuiesti?cum sunt prinse pe butuc de le poti inlocui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

simplu.dai rulmentul jos cu butuc,bati cu ciocanu in prezon si iasa pe partea ailalta.asa le am dat eu jos sa i pot da 3 bucati lui metalarn.mai am 2 bucati dar alea le tin pt mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aham...credeam ca vin "turnate"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cate am citit pe aici, constat ca ar fi bine ca toti sa fim mai atenti la modul in care ne schimbam sau ni se schimba rotile, respectiv la modul in care ni se strang prezoanele, acestea trebuind stranse numai cu cheia dinamometrica.

Pentru completare, as vrea sa ne raspunda cine stie, cu ce forta trebuiesc stranse?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in manualul masinii ar trebui sa aveti scris clar - eu v-am gasit doar ce scrie la cel din 2004:

"Lower the vehicle to the ground and alternately tighten the lugs crosswise to 81 ft. lbs. (110 Nm). "

Share this post


Link to post
Share on other sites

tocmai mi s-a rupt si mie un prezon ..dreapta fatza...

de cand l-a desurubat mi-a spus ca ceva nu e in regula si intr-adevar nu vroia sa iasa cu cheia dinamometrica. apoi cand l-a bagat a folosit tot cheia dinamometrica, dar dadea in gol. si apoi a bagat cheia si....la un moment dat s-a dus drecu.,si am mers in 3 prezoane.

la S40 din 2001 e aceiasi regula ca la cele de dupa 2005, adica se schimba toata flansa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope... Costa 12 sau 15 lei un prezon si cam tot atat o piulita. Se da afara cu un dorn din fuzeta, se baga celalalt si cand strangi roata, se trage singur inauntru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope... Costa 12 sau 15 lei un prezon si cam tot atat o piulita. Se da afara cu un dorn din fuzeta, se baga celalalt si cand strangi roata, se trage singur inauntru.

De scos e usor, deja e rupt si nu trebuie decat sa-l bati pana iese, dar cel nou nu cred ca intra. Eu cand am schimbat la S40 am fost nevoit sa polizez putin din capul prezonului pentru ca nu am gasit nici o pozitie a butucului care sa permita sa intre fara sa se loveasca de fuzeta si decat sa dai fuzeta jos.... sau e vreun secret?

Share this post


Link to post
Share on other sites

este vorba de s40 din 2001...tot de modelul ala vorbesti si tu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

modelul 2005, daca stau sa ma gandesc, modelul anterior avea doar 4 prezoane, intr-adevar difera. S-ar putea sa intre oare fara sa le tai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modelul 2005 nu stiu. @radoo intrebase (ce e drept, in sectiunea gresita) de prezoanele de S40 <2004...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modelul 2005 nu stiu. @radoo intrebase (ce e drept, in sectiunea gresita) de prezoanele de S40 <2004...

google -ul e de vina. am dat cautare prezon rupt S40 si m-a ghidat pe forumul nostru drag:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La s40 2004+ nu se schimba doar prezonul. Vine impreuna cu butucul rulmentului.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate schimba doar prezonul si la 2004+.

Nu gasesti original Volvo dar poti cumpara orice prezon de Ford, eu am gasit de Mondeo Mk3 si s-a potrivit perfect.

Sau poti pune unul de pe un butuc vechi, poate mai are cineva care a schimbat rulmentii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai aveam eu vro 4-5 dar nu i mai gasesc.dar din cate stiu cei de ford trebuie putin retusati(cred ca sunt mai lungi)

OFFtopic: pe partea stanga la mine sunt rulmenti originali si prezoanele sunt mai scurte decat pe partea dreapta unde i am schimbat pe ambii, spate skf pt volvo(teoretic), fata fag de ford care sunt cu vro 1-2 cm mai lungi

Share this post


Link to post
Share on other sites

acu am vazut topicul. si eu am patit cu prezonul....l a rupt la vulcanizare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor.

Ma poate ajuta si pe mine cineva daca stie cu ce forta trebuiesc stranse prezoanele la jantele de aluminiu?

Din ce am auzi sunt mai "pretentioase" si nu trebuiesc fortate.

Multumesc anticipat!

Si daca tot e in aceeasi discutie, cele de tabla cu cat trebuiesc stranse?

Edited by Ballack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi le strangem cu dinamometrica la 140Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu ceea ce am gasit pe internet:

Janta de tabla:
Forta de strangere:
Janta de aliaj usor:
Forta de strangere:
AF: M1215KEGN
AF: 110
AF: M1215KEGN
AF: 120
AS: M1215KEGN
AS: 110
AS: M1215KEGN
AS: 120

 

Totusi nu inteleg de ce jantele de tabla se strang mai usor ca celelalte.

Daca dvs spuneti 140Nm oare sa fie de ajuns daca strang la 120Nm?

 

Atasez si PDF-ul poate ajuta pe viitor.

 

Volvo_S40_V50_M.pdf

Edited by Ballack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faceti ce doriti, eu v-am specificat cum le strangem noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles si va respect decizia si in acelasi timp va multumesc pentru raspuns.

Tocmai acesta este si motivul pentru care am intrebat aici. Stiu doar mi s-a spus sa strang la cheie dinamometrica nu la pistol pentru ca cei de la vulcanizare le vor strica.

Al doilea motiv pentru care v-am intrebat este faptul ca este o diferenta de la 120 la 140 Nm (sa nu ma intelegeti gresit ca nu va respect decizia si raspunsul).

Ca idee o sa strang si eu tot la 140 Nm.

Si in al doilea rand, cele de tabla tot la 140Nm le strangeti?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pe toate le strangem la acest cuplu. Poate cei 120Nm sunt specificati pentru prezoane NOI, cu con de strangere NOU, pe jange NOI, si filete neuzate la prezon si la piulita, neintinse. Odata cu imbatranirea lor riscati desfiletarea in timp (am strans eu la Smart la 100Nm cum mi-a zis un alt inginer si m-am trezit cu ele desfiletate dupa 5 kilometri).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now