Sign in to follow this  
Followers 0
claudiu2525

Ne fura la peco?

19 posts in this topic

am avut urmatoarea situatie:

de regula,alimentez cu carburant pana sa ajunga indicatorul in zona rosie,si pana acum nu am sesizat nimic in neregula,pana ieri, cand,mergand cu masina la peco am alimentat ,si mi-au intrat 61,5l,in conditiile in care in carte scrie ca am capacitatea  de 62l ???

pe computerul de bord imi indica faptul ca as mai putea face vreo 50km,iar becul de la benzina sa aprins cand imi arata ca mai pot face 70km,deci,nu am mers chiar mult dupa ce sa aprins becul.acum nu stiu ce sa cred,indica comp. de bord eronat,sau OMV PIPERA,ne fura din benzina?

voi ati patit asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit in Craiova la un peco (nu mai stiu marca) cu un Matiz. Nu mai retin exact amanuntele, dar clar nu eram inca pe rosu si am bagat benzina cat sa umplu un rezervor intreg si noroc ca am oprit eu pompa, ca altfel as fi crezut ca am  camion.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi ca mai intra cativa litri si pe teava(pana la rezervor) poate ca d'acolo "eroarea" .  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred,pt.ca atata timp cat mie masina imi consuma 14-15 ,cand computeru imi arata ca mai pot face inca 50km,inseamna ca eu mai aveam cel putin 7-8 l.

in alta ordine de idei la V40, pot sa mai merg vreo 30 de km ,din mom. in care computeru imi arata 0 km (lucru probat de 2 ori)???,asa ca????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca e foarte posibil, asta nu inseamna ca permanent, dar e posibil sa fie "faze" cand cineva alimenteaza sa i se modifice contorul printr-un sistem automatizat sau ceva, avand in vedere ca suntem in era tehnologiei, nu m-as mira.

mai intra si pe teava pana la gura, dar maxim 2 - 3 litri zic, nu stiu exact ce diametru are teava, dar sa zicem ca e cat o sticla de cola de jumate, cu 4 sticle ( 2 L ) de jumate puse una peste alta faci juma de metru, deci maxim 2 - 5 litri fie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omu are xc 70,sigur nu intra numa' 3 litri pe teava respectiva,asta e opinia mea . nu cred ca fura la pompa .

later edit,stai ca acu nu mai inteleg ce legatura are cu numele subiectului .

deci cand ai alimentat aveai 7-8 l in rezervor ,rezervorul tau fiind de XX l.

peste cantitatea asta ai mai pus 61,5l ,deci in total undeva la 70 (probabil depasindu-ti capacitatea rezervorului ) .acu te-ntrebi unde a intrat restu de carburant? sau daca ai luat de la pompa 50 l si ai platit 60 l ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragi curteni, si oaspeti :

daca in cartea masinii scrie ca ai rezervor de 60L insemna ca , de fapt capacitatea lui e de 60L+rezerva. care rezerva variaza intre 5 si 8 L. io am ramas in pana prostului si am facut plinul. au intrat cu 7.5 L mai mult decit capacitatea rezervorului.

de furat nu ne fura la volumul de carburant (ce ramine pe furtun e doar ceva in jurul a 0.5L care nu e cistig pentru ei) ci la masa de carburant. adica daca motorina are la 15 grd celsius 860g/L , la 20 de grade celsius are 830 g/L.

ati vazut, vara mai ales, capacele la rezervoarele de motorina desfacute , asa sa le mai vada si pe ele soarele ?

noi nu pierdem mult in schimb ei cistiga mult.

* intotdeauna motorina mai buna e mai usoara si din cauza asta zicem ca se consuma mai repede. fals.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oameni buni reveniti-va in fire am pretenti la inteligenta dvs(doar aveti volvo) NE FURAAAAAAA DA NE RUP,incercati cu un debilitru(un recipient de 10l din metal cu gitul mai lung din sticla si gradat)si vedeti acolo diferenta le dati foc cind faceti socoteala cit fura de la fiecare in un an de zile,si chestia cu sticla de cola,acelasi lucru credeti cumva ca acolo sunt 2l si pina unde exact,sa fim seriosi nimic nu este cea ce pare de la pine,pachrtul de biscuiti pina combustibil de ex ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D  Nici chiar sotiile nu mai sint ce par  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mardraaxi

Tin sa te contrazic cu cola sau alte produse din domeniul alimentar . Am facut testul cu mai multe produse , in special cele la punga , au FIXXXXXXXXX cat scrie pe punga , nici mai mult nici mai putin

Cat despre carburant , am sa testez la MCV-eu , intru in meniul de test de la computeru de bord ,  vad cati litrii de motorina am inainte sa alimentez si cati am dupa  ;D Astzi sau maine alimentez  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

acelasi gramaj dar cu tot cu ambalaj sau iti da o valoare a greutati ambalajului ireala,eu nu am spus ca e litera de lege dar parerea mea cam 70% nu sunt corecte,si eu am lucrat la un producator de produse alimentare si un 3-5% tot disparea nu zic ca sunt valori mari dar la volum mare se cunoaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum a spus si Iurlix, carburantii se masoara STAS la +15 grade. Se masoara in volum si nu litri. In functie de temperatura, cantitatea in litri poate varia (dar nu mult) La 70 litri poate 1 - 2 litri, ceva de genul asta.

Cit despre faza cu 3 - 5% furate, sincer ma indoiesc. Poate o fabrica de la tara, care vinde la tara poate fura. Sintem in Romania, dar o fabrica mare sa fure 3 - 5%, este f greu. Daca fac mezeluri de ex, baga apa ca doar nu-s prosti sa riste la cantar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

So am fost de am alimentat MCV-ul . Inainte de alimentare aveam 5 litrii , am alimentat de 31.2 lei adica 9 L Fix  :D motorina euro 5 , teoretic ar fii trebuit sa am 14 L dar varia intre 15 si 16 , adica ba imi arata 15 peste cateva secunde 16 samd . Deci aveam sotto 15 , in concluzie , cu un litru mai mult decat afisa pompa  ;D

Am alimentat de la Benzinaria Mol de sub Podul Grant .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt abateri acceptabile ale orcaror aparate de masura. Pompele de la statii sunt verificate de Institutul de metrologie de stat anual si abaterea acceptata este +/- 0,05. In normele interne ale statiilor verificarea interna trebuie facuta de personal minim o data pe saptamana, lucru care normal ca nu se intampla. Erori apar pe aceeasi pompa si in functie de viteza de curgere, la viteza mare se pastreaza etalonarea iar la mica se intampla sa nu se pastreze.

Sa va povestesc ce-am patit eu:

Merg la OMV unde bagam de obicei, era 11 noapte, plin de nervi de la o lucrare care nu mersese bine si ma apuc sa bag motorina. Bag, bag pana imi arata capacitatea rezervorului si parca tot mai intra. Ma chinuii si bag nici mai mult nici mai putin de +8,5 litri peste cat era in talon. Intru in statie cu sabia scoasa si cu aia in gura, urlu in stanga si dreapta, hotilor, iau de la voi de 3-4 ani si m-ati furat ca niste ordinari... si tot ce mi-a venit in cap.

Dupa vreo 2 minute in care eu faceam spume in statie vine unu fuga de afara si intreaba:

Ba, care-i cu peugeotul 307 ca are rezervorul spart? Iesise furtunul de prea-plin si eu, maruntel maruntel, bagasem motorina iar prosta in loc sa ramana in rezervor iesea tot maruntel pe la preaplin. Masina era un pic in panta si motorina se scurgea in partea opusa mie asa ca n-am vazut. Jenant, n-am mai luat 3 luni motorina de la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie mi sa intimplat la un petromv(arad-pecica) am tras masina la pompa se apropie un tip care se ofera sa alimenteze el(angajat)eu ma duc la casa sa termin mai repede pt ca era coada si mai asteptau persoane,indicatorul in bord mergea perfect nu aveam inca aprinsa rezerva  dar mult nu mai era deci aveam undeva intre8-6l cind ajung la casa sa platesc imi spune ca sa alimentat cu 3-4l mai mult decit are capacitate rezervorul incep sa injur si le aduc argumente inclusiv cartea masini ca e imposibil sa fie cum zic ei si ei nimic,ei au dreptate si eu nu stiu ce masina conduc ca defapt este si gitul rezervorului,si ca rezervorul de fapt era uscat eu ajunsesem acolo doar cu vapori,norocul lor dar si al meu a fost sotia,copilul si un drum de 2000km,de atunci nu mai fac plinul decit daca alimentez eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

indicatoarele de combustibil ale masinii sint mult mai imprecise decit pompa.

nu va mai luati dupa ce indica masina, ca ea indica doar ORIENTATIV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu Iulirx. Si computerul de bord e destul de imprecis (Km to empty tank), nu doar indicatorul analog de combustibil. Sunt doar instrumente "de aproximare".

Share this post


Link to post
Share on other sites

indicatoarele de combustibil sunt precise numai la avioane unde e problema de viata si de moarte. acolo nu poti sa tragi pe dreapta si sa mai bagi o sticla de benzina.

cea mai sigura metoda ar fi montarea unei camere in rezervor si sa vezi concret cata benzina mai ai. am avzut chestia asta la top gear!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce poate fi mai cool decat monitorizarea video a rezervorului? Color. Pe display mare. Ultimul racnet de tuning :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0