Roberto

Ajutooor - Nu mai am clima, cand cum

33 posts in this topic

Ajutooor

Mergeam astazi prin oras cu un amic si dintr-o data nu mai baga rece, deloc.

Opresc, pornesc, incerc din nou nimic. Ma uit sub masina, nimic suspect, ma joc la butonul de AC on\off sa vad daca se aude cum cupleaza compresorul, totul ok se aude, zic "O fi scapat freonul" dar nici o eroare, avertisment nimic.

Mai mergem ce mai mergem intr-o caldura absolut infernala ca nu puteam tine mana pe volan, ars pe coate de la insertiile de aluminiu de pe portiere, dezastru ce mai, si dintr-o data vine rece, mvaaai daca ne vedeati cum cum savuram racoare apaream pe youtube, trag intr-o parcare sa ne racorim, amicul meu imi sarea in cap cand ma apropiam cu degetele de butoane "Lasa-l asa ca merge, nu-l mai enerva ca poate ne lasa iara fara rece !!! :D :D :D.

Merge cat merge apoi iarasi ne trezim cu aer de afara neracit, si tot asa. In plus am observat ca inainte cu cateva secunde de a se opri racoarea se simte un miros de silicon destul de puternic.

Numai ghinioane am avut astazi, ce buba sa aiba masinuta ? exact clima sa pice acum, e cel mai rau ghinion posibil sa iti pice clima pe caldurile astea.

Mai mentionez ca de cand am luat masina am avut o mica problema cu ansamblul ambreiaj ( cel principal nu cel de la compresor AC ), el fiind montat de nou inainte sa fie pusa masina la vanzare nu a fost reglat bine si huruie cand apas pedala de ambreiaj, asa e de cand am adus-o, problema e ca in ultimul timp a inceput sa huruie cam tare si sa se infraneze cand las de acceleratie intr-a 1-a si a 2-a si cateodata cand schimb treptele mai mari.

Numai ghinioane domle !!! V-am zis ca s-a stricat si aparatul acela cu presiune pe care l-am cumparat acum o sapt ? Ei, s-a dus si ala, azi l-am bagat la garantie.

Help  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ai ceva probleme la senzorii de temperatura interioara....

Noua seria s40/v50 este recunoscuta pentru problemele de genul asta.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit sa-mi bage aer cald, dar numai pe o parte, pe cealalta imi baga rece. Asta se intampla vara trecuta. Nu stiu ce a patit dar am oprit motorul, l-am repornit si si-a revenit. Nu mi-a mai facut probleme de atunci... Mai sunt ceva topic-uri de genul asta...

http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,1388.0.html

http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,3699.0.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ati auzit vreodata de urmatoarea problema?

Sambata m-am trezit ca iese prin gurile de AC un fum sau abur... alb , fara nici un miros, fara sa imi apara vreun mesaj de eroare ( ac-ul fiind functional in timpul asta)... Treaba asta a tinut toata ziua de sambata, duminica nu am mai observat sa iasa, nici azi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit si eu asta vara, cnd opream masina si se oprea si clima, asta din cauza aerului rece. Este acel abur sau nu stiu cum sa-i spun, ca atunci cnd deschizi congelatorul. Stai fara griji, nu cred ca este o problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cei cu probleme la clima (generatie 2005+), vedeti ca este un recall recent pe problema climatizarii, de la Volvo.

Poate ca reprezentantele au "omis" sa va informeze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danny_r_boy : Mersi de raspuns. Sper sa nu fie o problema.

Adi 2727: Si oare pentru treaba asta se poate merge la orice reprezentanta volvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, da...  ::)

Nu gasesc exact link-ul dar in mod sigur sa gaseste undeva pe sit-urile volvocars. Ar trebui sa aibe maxim 2-3 luni vechime.  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic: Nu era cumva duhul sfant venit sa-ti indeplineasca ceva dorinte?

Dar ati auzit vreodata de urmatoarea problema?

Sambata m-am trezit ca iese prin gurile de AC un fum sau abur... alb , fara nici un miros, fara sa imi apara vreun mesaj de eroare ( ac-ul fiind functional in timpul asta)... Treaba asta a tinut toata ziua de sambata, duminica nu am mai observat sa iasa, nici azi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Nu m-am gandit sa vorbesc cu el.

aaaa... Am uitat sa precizez ca  am decuplat AC-ul , iar "aburul" nu parea sa fie afectat de lipsa lui....very very strange.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit, tot julit in coate si pe genunchi, pe spate, in degete.

Daca va intrebati ce legatura are cu Clima am sa va spun : M-am pus sa scot si sa curat filtrul de polen si senzorul IAQS de la clima.

Oameni buni, in ziua in care inginerii de la Volvo erau la partea cu amplasarea filtrului de polen la S40\V50, precis erau muti de beti.

Extraordinar de ciudat si de tampit e pus filtrul.

Trebuie sa stai in poztii imposibile, sa te julesti in coate, in genunchi, ai nevoie pt doar 3 suruburi de cel putin 2 truse de scule, timp nervi si cel putin un sixpack de bere rece.Am crezut ca mor de cald nu alta dar in final am reusit.

Operatiunea consta in dat jos partea inferiora a jumatate din bord, pedala de acceleratie, mocheta, etc.

Partea buna e ca pana ajungi la pedala de acceleratie totul e foarte simplu si usor, in plus vei avea access si la cacatul ala de senzor IAQS care se pare ca e problema noastra cu clima si care din cauza aerului de la noi se imbacseste extrem de tare.

Vreau sa va spun ca senzorul consta intr-un mic tub de plastic, care are la baza un releu electronic si o mica elice iar din el pleaca 2 firicele care se unesc in capat intr-o bula din ceva susbtanta ca sticla. Gura lui se afla in partea spre piciorul soferului in spatele cd-player-ului, o sa vedeti un mic gratarel acolo format din 3 linii. Se da jos foarte simplu si se curata foarte usor si va garantez ca o sa va cruciti cand o sa vedeti ce a-ti inspirat voi in masina, asta daca nu schimbati filtrul de polen la timp sau chiar mai repede.

Arata jalnic, era plin de puf dinacela de praf, imbibat in el practic, si imaginativa ca el are acces la aerul din masina, deci acele mizerii s-au depus pe el din interiorul masinii, asta ca sa va spun cam cat de important e sa schimbi filtrul de polen la timp.

La cat de imbibat a fost tind sa cred ca el mi-a cauzat problemele semnalate in primul post.

Din pacate astazi nu am apucat sa fac poze la operatiune, chiar nu mi-a ars de poze la cat de migaloasa e operatiunea dar cand o sa schimb filtrul am sa fac poze si un ghid in care voi arata cum sa schimbati filtrul si cum sa curatati senzorul IAQS.

S-a rezolvat, cel putin cat am testat eu acum dupa ce am montat totul inapoi, acum baga rece instant, am bibilit-o in curte cam 15 minute pe toate pozitiile si merge, dar nu stiu cum se va comporta pe drum, vom vedea.

Totusi mirosul acela de silicon de care povesteam mai sus nu stiu de unde ar putea veni.

Filtrul de polen era un dezastru, l-am scuturat si aspirat dar urmeaza unul nou + filtru de aer.

Voi reveni cu detalii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tind sa cred ca este de la senzorul de temperatura localizat in plafon, la mijloc, intre sofer si pasager, unde sunt luminile de ambient. Am avut si eu probleme din aceasta cauza. A fost pe tester si in acelesi timp tipul de acolo baga aer rece cu un compresor. Senzorul nu inregistra scaderea de temperatura decat cu 1 grad C. Acum merge.

Are si el damblalele lui  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mirosul acela putin acru, ca de silicon provine din mizeria si bacteriile mucegaite si lipite de evaporator. Nu scapi de el decit cu asa ceva : http://www.superiorcarcare.net/w893540.html  sau cu ultrasunete sau abur (sint firme care fac asta). Produsele ieftine din supermarket-uri sint frectie la picior de lemn, dupa o saptamina reapare mirosul nashpa...

Se recomanda ca dupa folosirea AC-ului, sa se mai lase (dupa inchiderea compresorului) pornit ventilatorul pe pozitia maxim macar 2-3 minute, pentru a mai elimina (cit de cit) condensul din instalatia interioara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tind sa cred ca este de la senzorul de temperatura localizat in plafon, la mijloc, intre sofer si pasager, unde sunt luminile de ambient. Am avut si eu probleme din aceasta cauza. A fost pe tester si in acelesi timp tipul de acolo baga aer rece cu un compresor. Senzorul nu inregistra scaderea de temperatura decat cu 1 grad C. Acum merge.

Are si el damblalele lui  :D

Senzor in plafon ? Si acolo mai e unul ? la naiba atunci cu ele ca eu nu mai am chef sa il desfac si pe ala.

mirosul acela putin acru, ca de silicon provine din mizeria si bacteriile mucegaite si lipite de evaporator. Nu scapi de el decit cu asa ceva : http://www.superiorcarcare.net/w893540.html  sau cu ultrasunete sau abur (sint firme care fac asta). Produsele ieftine din supermarket-uri sint frectie la picior de lemn, dupa o saptamina reapare mirosul nashpa...

Se recomanda ca dupa folosirea AC-ului, sa se mai lase (dupa inchiderea compresorului) pornit ventilatorul pe pozitia maxim macar 2-3 minute, pentru a mai elimina (cit de cit) condensul din instalatia interioara...

Hmm, tind sa cred ca ai foarte mare dreptate, probabil sunt bacterii, stii cumva daca se gaseste acel spray si pe la noi prin Ro ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai toate masinile patesc ce ai patit tu ,  mai ales cand se incalzeste rau motorul . La MCV imi face mai des la  volvo doar pe calduri de 40 grade .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu detalii :

MERGE EXCELENT CLIMA, astazi am umblat toata ziua, merge beton, parca baga si mai tare acum ca am curatat cat de cat filtrul de polen desi e vai si amar de imbcsit oricum.

Nu am mai sesizat nici mirosul acela de bacterii, ma rog pe care eu l-am interpretat ca fiind miros de silicon :D :D.

Deci curatati-va senzorul si schimbati-va daca nu macar curatati-va filtrul de polen.

O sa fac un ghid cu operatiunea cand o sa comand filtrele, @MC fii pe faza !  ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astept sa apas pe "Comanda" ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit, intr-un final, sa schimb filtru de polen pt V50.

Schimbarea s-a realizat in spatele blocului.

Mentionez ca la modelul meu, capacul de la filtru nu este prins in torsuri ci cu holbsuruburi, ce le-am desfacut cu tubulara de 7.

Operatiunea a durat aprox 30 minute.

Am observat, dupa schimbarea filtrului, raceste MULT mai repede si MULT mai bine. Inainte, eram pe treapta LOW si abia mai racea, acum, setat la 22 grade, e super frig.

PS. Cainilor le plac filtru cu polen carbon activ. Nu radeti, cainele mi-a rupt, mancat din filtru, drept pt care a trebuit sa cumpar altul.  Angry

N-am avut curajul sa-l curat pe cel vechi, era super, super negru.

Roberto, eu nu stiu, cum ai reusit sa-l curati si curajul sa-l pui la loc... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am descoperit cauza aburului.

Prima data cand a aparut a fost dupa ce am dus masina la o spalatorie automata cu perii, ( pt cei din cluj: e vorba de spalatoria de la polus), unde trebuie sa stai cu motorul pornit... Cred ca aveam pornita ventilatia fara sa fie Ac-ul activ,probabil a intrat ceva apa cu ocazia asta care s-a transformat in aburi. Treaba asta cu ceatza in masina a durat cateva zile dupa care s-a oprit .

Am fost apoi a doua oara la aceeasi spalatorie, dar cred ca aveam si Ac-ul pornit. De data asta aburul era mult mai gros si nu mai scapam de el ...

Asa ca m-am dus sa imi schimb filtrul de polen, care binenteles ca era imbibat bine de tot cu apa.

Problem solved. The end!

Share this post


Link to post
Share on other sites

irina, eu nu stau Niciodata cu motorul pornit la nici o spalatorie, automata sau manuala. Nu vreau sa te supar, insa eu nu am mai auzit asta pina acum:"la o spalatorie automata cu perii unde trebuie sa stai cu motorul pornit". O asez pina se stinge sageata cu Drive si se aprinde semnul de STOP, opresc motorul si cobor (e timp vreo 10 secunde).  Dupa ce termina uscatorul ala, pornesc motorul si ies. Poate la acea spalatorie de care zici e altfel, cine stie?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa sunt instructiunile la spalatoria asta... da oricum nu o sa mai merg acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da stiu si eu am incercat sa o spal acolo inainte de o intilnire volvo si mi-au zis sa las masina pornita ca o muta ei ca au altfel de scule, nu-i clasicu perii automate nu i-am lasat ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare... Am si eu o probelma asemanatoare. Acum 2 zile, cand am facut un drum lung, am observat ca dupa aproximtiv 20-30 de min ce condus la viteza de 110-120 Km/h, pe o temperatura exterioara de 35 de grade, mi s-a oprit din senin clima. Nu mai baga aer rece. ( becul din bord i-mi arata ca e pornita clima). Daca opream clima si o lasam 10 min, si o repornem, mergea. Si am tinut-o tot asa 6 ore cat am mers cu masina. Dar dupa 20-30 de min de mers pe canicula  iar nu mai baga aer rece (si trebuia sa refac operatiunea de oprit-pornit clima, ca sa am iar are rece). A mai patit cineva asa ceva? Poate fi presiunea freonului mica sau de ce?....... Cand merg prin oras (distate scurte ce e drept) nu am nici o problema cu aerul. Chiar si cand masina sta in soare si am 40 de grede in ea, instalatia de climatizare merge ireprosabil si in 1-2 minute e frig in masina. Poate fi vorba de ceva probleme cu senzorii sau trebuie pur si simplu reincarcata instalatia cu freon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da la fel am patit si eu, de vina credca este senzorul de ECC de la clima, altceva nu credca poate fi, freon putin nu cred pt ca compresorul porneste ok, nu da eroare de freon scazut ( ar trebui sa clipoceasca becurile de la AC )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cumva idee pe unde e senzorul ala ECC?... poate sa murdarit si nu mai "citeste" bine temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now