alexpopeystar68

Am doua probleme - cine ma ajuta?

276 posts in this topic

sfc : asa o sa fac, sper sa nu plictisesc pe nimeni

Bogdan G : auleo, ma omoara gandul asta; macar daca asi fi sigur ca e bun motorul; la maschinen s40t4 cam rare motoarele sh si banuiesc, tare scumpe; poate din Suedia direct, pe aci nu prea cred; tipul din Ungaria, Deak parca, spunea ca a primit un motor si mi-a propus o chiulasa de B4204T, 2.0 cu 400 euro, dar cred ca nu se potriveste; o sa pun  pozele, poate stie cineva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba "desteapta" au facut baietii de la Volvo. Dupa ce dai jos un motor nu mai stii daca e T3, T2 sau T5....

Chiulasa oricum potriveste pe a ta, are distributie variabila pe evacuare, deci e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai fratilor nu merge facuta astfel de improvizatie la un motor de 200CP, sunt presiuni fantastice acolo, cred ca rezolvarea o sa fie un alt motor din pacate .

Daca nu e fisurata chiulasa, nu are de ce sa mearga.

La motoarele de curse se rectifica chiuloasa pana aproape de supape.

Caz concret.Am un LT cu motor de volvo 740 pe el, sunt motoare oarecum identice, difera putin la chiulasa.La o rectificare, boii de la atelierul de rectificat au pus chiulasa pe raboteza....efectiv a cioplit -o, au luat aproape 2 mm!! din ea .Chiulasa era la ultima cota de reparatie dupa garnitura, toata lumea a spus ca nu va mai merge.Cu exceptia unuia care a spus ca motorul va fi mai puternic, mai galagios ,dar va tine mai putin, din cauza ca , creste compresia. Daca la mine, la motor diesel, a mers o astfel de rectificare-si am motorul de 8 ani cu aceeasi chiulasa; dar fac motorul cam la 2-3 ani  :( ;nu vad de ce la un benzinar nu ar merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiindca dieselurile au piesele interne mult mai rezistente si supradimensionate, la benzina daca iei 2 mm din chiuloasa o sa ajungi sa-i faci rk la motor din 2000 in 2000 de km. Eu zic sa gasesti un motor in mintile lui si gata. Daca nu gasesti un meserias ca lumea sa-ti monteze chiuloasa cum trebuie, o sa-ti piarda ulei in continuu, nu e dacie sa mearga cu saibe la suruburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e la capacul chiulasei, nu e garnit intre ele ci se pune un fel de maclavais pt etansare! asa imi spuse mecanoman; dupa umila mea parere, ar trebui ca suruburile sa fie in afara perimetrului asigurat cu acest gel de etansare si nu ar mai fi probleme; sau e altfel si ala ma minte? pe de alta parte, io nu am vazut cu ochii mei, mec imi zice ca nu mai curge ulei din motor, adica pe la garnit chiul sau din carter si semicarter; ast motor are trei sectiuni cu garnit numai intre carter si semicarter si intre semicart si chiulasa, iar capacul se izolaeza cu pasta aia ciudata;  stie cineva, e altfel?

Multumesc mult, sper sa-mi vina randul sa ajut si eu.     

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe mine ma nedumereste un lucru :

de ce mama dracu a bagat ala alt fel de surub la chiulasa ?  mi se pare o mare tampenie . ori le schimbai pe toate, ori le lasa in pace. sa iti dea filet mai mare in chiulasa si sa puna alt fel de prezon cred ca doar la noi se putea intampla.

ulei pe la capac nu ar trebui sa iti dea , ca acolo nu e presiune ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decat daca scapa motorul compresie pe acolo, atunci da cu ulei, dar nu cred ca e cazul aici .

Share this post


Link to post
Share on other sites

mihai_s40 : a refiletat locasul in chiulasa pt ca surubul existent se invartea in gol si nu strangea - mostenire de la fostul apropitar si ciobanii la care ducea maschinen; normal, a pus surub de 8 ca sa poata strange chiulasa; acum sub maschinen apar trei - patru picaturi de ulei si cred ca vin de la garnitura de chiulasa - care trebuie stransa in doua etape, a doua dupa un nr de km, nu stiu cati, dar mecano zice ca nu apare treaba asta in specificatiile de la volvo si ca a strans-o in doua etape, a doua  cam la 1 ora  dupa prima; daca a facut bine sau nu, asta nu mai stiu; ma duc astazi din nou, ieri la tel s-a lamentat ca e insuportabil sa refileteze iar si iar..., dar e lucrare platita si trebuie facuta zic eu! ce e mai trist, e faptul ca masch nu pierdea ulei, numai antigel, pt asta a schimbat garnit; am dat din una in alta! :angry5:; daca nu ar pierde ulei, la antigel merg cu busonul nestrans ca sa nu faca presiune si ma descurc in Buc, nu stiu la drum lung cum o fi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai daca mergi fara buson, nu o mai face ea presiune, dar cand se incinge tot se ridica si ti-l da afara, deci nu prea e nici asta vreo rezolvare. si eu am mers cateva zile asa cu bnw-ul meu, ca aveam vasul de expansiune fisurat chiar langa buson, dar tot imi dadea apa afara cand se incalzea si completam zilnic. am mers vreo 3-4 zile pana mi-a venit vasul nou :( 

la drum se face racirea mai bine, dar tu tot in oras faci mai multi km , deci asta conteaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

mihai_s40 : asa este, il da afara daca il lasi liber, dar io il strang f putin, ca sa fie pres mai mica si vad ca merge;

chiar acu vin de la maschinen, am dat inapoi sa vad ce este sub motor - s-a marit cantitatea de ulei

pe asfalt - m-am uitat cu lanterna si se vede clar ca pierde pe la garnitura de chiulasa; se pare ca ori nu e stransa bine, ori chiulasa nu a fost planata, sau si mai rau, e deformata, asa ca nu stiu ce sa mai fac - nu mai am curajul sa ma duc la acest Daniel, care devine din ce in ce mai coltos, asta dupa ce mi-a luat o groaza de bani si mai rau a stricat decat a reparat!  exista un Volvist care a schimbat garnit de chiulasa? si unde?

si inca ceva : sunt garnituri si mai groase pt a compensa planarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, nu dispera...e doar Un motor.Stai singur si gandeste-te ce nu crezi ca e bine.Sa le luam pe rand:

1.Ai spus ca suruburile nu mai strangeau in bloc? corect? Deci filet in bloc dus!Ai 2variante:pui surub mai gros, si refiletezi in bloc ---sau apelezi la un atelier care poate reface filetul din bloc pe cota originala!Sa sti ca se poate , si ma gandesc ca in Bucuresti se gaseste un atelier specializat.

2. Sa stii ca se rectifica atat chiuloasa cat si BLOCUL MOTOR.Dar foarte rar. Eu cred ca la tine daca ai strans si destrans de mai multe ori chiuloasa, si nu s-a asezat cum trebuie se poate sa o fi deformat din nou.

Parerea mea ar fi sa iei chiuloasa jos si sa o duci din nou sa o VERIFICI, si daca are deformari sa incerci sa o planezi din nou.La planarea anterioara cate zecimi s-a luat din ea? Garniturile de chiulosa sunt pe cote de reparatii. De obicei au ,in functie de cota 1,2,3 taieturi sau gauri pe o parte .In general, se vede si pe motorul montat.  Garnitura pe care ai avut-o pe ce cota era.In functie de garnitura, si de nr de planari anterioare vezi ce garnitura iei.

3.Inainte a strange chiuloasa: dupa ce pui garnitura si chiuloasa pe bloc, masoara cu un subler adancimea locasului de la surub.Din constructie surubul, se inchide aproape in capat (de aceea se pot crapa blocurile motor daca nu e curat locasul!!).In functie de distanta, pui saiba .

Nu dispera, mai mult ca sigur din graba s-au omis chestii marunte care au dus la astea...

Succes si rabdare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult, stii multe despre motoare; nu stiu ce fel de garnit am luat, dar cred ca era nr 1, iar la maschina mea e a doua oara cand se schimba, deci acu, daca o sa schimb din nou, tre sa iau nr 3; partea proasta e ca nu mai am incredere in acel Daniel, impreuna cu ucenicul, m-au mintit ca nu se vede sub motor nicio urma de ulei, de fapt era plin pe sub carter, la serviciu avem elevator si am vazut asta; am schimbat si simeringul planetara dr, ma gandesc daca nu cumva pierde ulei de la cutia de vit, pt ca din carter nu se vede pe joja o scadere a nivelului, dar la cut de vit a scazut niv de ulei;  trebuie sa gasesc un mec cinstit, dar si priceput la Volvo, lucru ce mi se pare aproape imposibil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am fost ca si tine...si am invatat din nevoie...ca dade-am bani la mecanici si apoi lucram dupa ei...Apelez la mecanici doar daca ma depaseste reparatia, sau am nevoie de scule mai deosebite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am fost ca si tine...si am invatat din nevoie...ca dade-am bani la mecanici si apoi lucram dupa ei...Apelez la mecanici doar daca ma depaseste reparatia, sau am nevoie de scule mai deosebite.

Idem

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai... vezi ca nu conteaza de cate ori schimbi garnitura.....ci de cate ori iei din chiulasa.  daca tu nu ai alezat chiulasa pana acum....garnitura aia de cota 1 e buna,dupa ce o planezi, presupunand ca vei gasi un mecanic in stare sa stranga cu dinanometrica niste suruburi si sa nu iti puna prezoane de 15 in loc de 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem

Fericitilor. Dar bine ca putem profita si noi, profanii, de cunostintele voastre  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ceea ce stim, cu draga inima, unde nu...ne mai uitam prin carti , intrebam,ca nu e rusine... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi interesant de pus niste poze cu structura schematica a unor motoare, benz si diesel, pentru cei nestiutori, poate ajuta la reparatii si inlocuiri de piese defecte ca si la formarea unei viziuni de ansamblu; io nu stiu de ex cum de ajunge ulei pe langa suruburile de la capacul chiulasei; am vazut ca bujiile sunt infiletate in acest capac, etansarea se face cu un gel special si atunci ma intreb : daca iese ulei  pe acolo, etans e buna? structura mot e pe trei nivele la s40t4, incepand de jos - carter, semicarter si chiulasa cu capacul ei, toate astea stranse cu suruburi si etansate cu garnit, cu exceptia capacului; la semicarter nu s-a umblat, sau poate ca or fi umblat aia ai fostului propr si pierde ulei pe acolo; am spalat mot, fara probleme, ca sa vad pe unde curge, insa e prea jos si nu e clar, am sa desfac doua aparatori, una de la turbina si cealalta de la distrib, poate se mai elibereaza locul;  multumesc pentru incurajari, mi-a mai revenit curajul un pic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS

sfc  si Roberto : scuze ca ca trimit un raspuns pentru amandoi o data, dar sunt ff curios -  voi ati schimbat garnit de chiulasa (fiecare la masch lui, desigur) pe genunchi, ca sa zic asa? ar fi nemaipomenit si o lovitura buna data infatuatilor de mecanomani, zgarciti cu munca, insa largi la punga amaratilor de clienti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca as fi nevoit da. Tot ce am nevoie e o chieie dinamometrica sa o fac ca la carte. Am toate datele necesare si am de unde sa ma documentez daca trebuie.

Pana la urma nu e o operatie pe cord deschis, am vazut nu odata cum se schimba si nu e asa de complicat precum pare, mai mult iti ia sa asezi perfect chiulasa pe bloc fara sa misti garnitura decat restul operatiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat la garnituri de m-am saturat, dar la camion. Tocmai zilele astea fac o capitala la motorul de LT Si am probleme si eu cu chiuloasa. Mai exact, motorul de pe lt este unul de volvo seria 700, si chiuloasa mea a fost pusa acum 3 ani cu multe probleme, a fost rectificata dupa cum ti-am spus -pana la supape, si se vede cu ochiul liber deformarea ei . A fost pusa asa cum e, inclusiv lipita garnitura cu silicon , acolo unde nu e plana. Acum vreau sa pun o chiuloasa de lt(difera un pic); sper sa reusesc. Mentionez ca motorul asta de pe lt porneste la sfert de cheie, dar e terminat, a fost fiert de cel putin 3 ori!; Nici un "meserias" n-a stiut sa-mi spuna la care sunt cotele de reglaj la supape.Le-am reglat asa dupa cum am considerat admisie= 20 ,evacuare =25. Acum da gaze de evacuare pe admisie!. Am gasit eu la cat se face reglajul! admisie=25, evacuare=45!!.Cu parere de rau; sunt si eu de acord ;concluzia la care au ajuns multi ,e ca mecanicii din ziua de azi sunt doar: SCHIMBATORI DE PIESE!! Putini sunt cei care stiu sa faca mai mult....Asta m-a determinat sa -mi fac eu reparatiile, nu de alta dar sa nu mai dau vina pe nimeni, pentru un eventual esec.Sa-ti spun ca am montat si demontat o saptamana distributia pana am intetes cum se face?...Sau ca la indemnul "meseriasilor" am pus 2 garnituri de chiuloasa , pentru a compensa diferenta luata din chiuloasa... ;D...Am pus mana pe cateva carti...in principiu toate motoarele functioneaza si sunt construite pe acelasi principiu, cu exceptia motorului wankell(sper ca am scris corect)

Sa vad daca o sa am timp sa fac si poze cu montarea motorului. Poate ajuta cuiva la motoarele din seria 700... 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu o precizare : mecano mi-a spalat mot cu benz amestecata cu motorina, pt ca, spunea el, a ramas ulei prin "adanciturile" mot si de acolo pica pe jos; am lasat-o doua zile pe loc si cand am dat-o inapoi ce vad? ulei sub mot in partea dreapta; mai nenorocit ca ast mecano nu cred ca gasesc altul - mincinos si fanfaron; cred ca tot garnitura e, deci a strans-o rau sau nu a a pus-o ca la carte, desi i-am dat documentatie printata ; dar nu se vad pierderi de ulei mari la joje (la carter, servodirectie, cutie de viteza, nici la planetare), doar cateva picaturi sub masch; motorul merge bine deocamdata, dar ..... si nici nu mai am curaj sa ma duc la ala; treaba mai imputita si neghioaba ca asta nu am vzut pana acu - traim in Romanika banana, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now