Posted 15 May 2007 · Report post acum 2 zile am sesizat prima data fenomenul.... in timp s-a agravat si acum parca merg cu tractorul...ce se intampla: in mers, din cand in cand, motorul pare ca se poticneste... ca si cum ar rata sa dea o scanteie pe una dintre bujii..motorul meu este 2.0 T 160 cp si are montate 2 bobine care dau curent la 2 bujii! din aceste 2 bobine, pleca 2 fise catre celelalte 2 bujii...cum spuneam, in ultimele 2 zile, lucrurile au mers din ce in ce mai rau si acum, motorul da rateuri si tremura in ultimul hal...eu suspectez una dintre cele 2 bobine sau chiar pe ambele, deoarece sint cam duse, in sensul ca plasticul care duce catre buji este crapat si sint urme destul de clare ca ar fura curent...in alta ordine de idei, am vb si cu mecanicul meu si i-am spus despre problema...si el mi-a spus ca este fosrte posibil ca asta sa fie cauza...a mai avut cineva probleme cu bobinele respective?nu va intreb pt a ma plange ca trebuie sa le inlocuiesc, ci pur si simplu sint f curios daca am dreptate sau nu...eu m-am gandit logic:daca o bobina e defecta, afecteaza direct 2 cilindrii sau in fine! chiar si unul e suficient... nu? si motorul se comporta ca atare... curentul nu este transmis la bujie si deci merge in 3...alte variante nu luati in considerare...supapele sint schimbate si bujiile sint noi NGK Platinum...am comandat si bobinele respective la pretul de 320 ron bucata... nu se gasesc decat originale...de venit vin in 4-5 zile...astept pareri si sfaturi sau eventuale experiente avute de voi... sint f curios... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 May 2007 · Report post De regula bobinele duse ar trebui sa-ti aprinda becul de Check Engine. Dan de pe forum a avut probleme cu una din bobine, ca urmare a spalarii motorului, si i se aprindea becul iar codul de eroare stocat era "Missfire on cylinder X". A scos bobina si se vedea clar ca era crapata, dar acum ca s-a uscat totul a revenit la normal. Trebuia sa vezi daca ai un astfel de cod stocat in ECU, daca da, sa inversezi bobinele intre ele si sa vezi pe ce cilindru se muta eroarea, si sa cumperi o singura bobina, nu doua. Ma rog, daca tot ai facut comanda acum la ele, vezi ce se intampla dupa ce le schimbi. Speram sa fie de la ele si nu de la vreun senzor. PS: Vad ca esti din Bucuresti, de ce nu-mi dai un telefon sa o punem pe interfata ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 May 2007 · Report post mda! si eu m-am gandit la asta, dar motorul are momente cand trage normal si nu se simte nimic... in afar de asta, totul functioneaza la bordul masinii mele si nu am nici un indicator aprins...ar trebui sa se aprinda chiar daca doar da cate un rateu?masina mea este fabricatie 1998... are codul asta de eroare?ce altceva ar mai putea fi?vreun injector?, vacuum? supapa crapata?simptomele ar fi ca la o supapa care nu etanseaza bine... p.s. daca ai timp, as fi super fericit daca ai putea sa faci asta pt mine...problema e ca nu am nr tau de tel.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 May 2007 · Report post Sa o luam pe rand : Momentele cand trage si nu se simte nimic pot depinde de cat de cald e motorul, cat de apropiat e firul de masa, nu trebuie sa se intample tot timpul acel "furat de curent" Nu ai niciun indicator aprins... Dar se lumineaza atunci cand pui contactul pe pozitia II un indicator in forma de triunghi galben cu un desen verde inauntru ? Ar trebui sa se stinga odata cu pornirea motorului. Daca nu se aprinde deloc, exista sanse sa fie becul ars si sa ai erori dar sa nu stii de ele. Acel indicator se aprinde la repetarea de cel putin 3 ori (daca nu gresesc) a incidentului cu pricina intr-un ciclu de mers (nu stiu cati km sau minute peste o anumita viteza). Orice masina fabricata dupa 1996 vine standard cu sistem de comunicatie OBD2 (On Board Diagnostics) prin care se pot citi diversi parametri de lucru ai motorului sau eventuale erori stocate in computerul de management (ECU). Asadar masina ta ARE acest sistem, conectorul este putin mai jos de genunchiul tau drept, pe laterala stanga a consolei centrale. Injectoarele ori merg ori nu merg... la fel ca si supapele, ori etanseaza ori nu. Nu exista "intermitenta" la defect pentru un sistem mecanic. Se pot face presupuneri de genul "contact imperfect la injector" si din vibratii ba sa mearga ba nu, dar asta se rezolva repede cu niste solutie de curatat contacte si o periuta. Facem si asta. Vacuum leak... Nu iti influenteaza mersul in sarcina, ci cel mult mersul la relanti. Acel "aer fals" cum il stim de la Dacie iti poate saraci amestecul si da rateuri, dar pentru asta este sonda lambda care incearca sa mentina prin suplimentarea cu benzina amestecul stoichiometric 14L aer / 1L benzina. Timp as avea Joi dupa ora 18:00, pt ca maine ma vad cu V40 sa incercam sa desfacem comanda de climatizare, pentru ca i s-a blocat ventilatorul pe pozitia 5 si ii flutura pletele Cu nr. de tel se rezolva uitandu-te mai atent sub poza cu masina mea Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 May 2007 · Report post aceleasi simptome le am si eu - motorul e aproximativ acelasi,respectiv b4204t3 - 2,0T 165 CP. la fel , am crezut(dupa discutii cu prietenii) ca e vb despre una din bobine.am riscat , am scos masina din garaj(unde sta in asteptare de ambreiaj ) dar culmea,dupa ce nu am mai mers o saptamana cu ea, acum merge perfect.nu a mai facut deloc .bobinele par ok, bujiile la fel. daca descoperi de la ce e scrie si aici ca eu m-am pierdut . oricum nu merg cu ea pana pe 25 cand schimb ambreiajul, dar as vrea sa rezolv si chestia asta cu poticnitul in mers.pe OBD nu o sa-ti apara nimic, mi-a pus mie Midnight Caller laptopul lui si nu a dat nici o eroare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2007 · Report post Intrebare: fisele bujiilor s-au verificat ? Am vazut acelasi simptom la un Ford. In marea majoritate a timpului motorul mergea normal, dar din cind in cind dadea in nas mai ales la turatii mai ridicate. De vina era o fisa de bujie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2007 · Report post problema sta in felul urmator... la bordul masinii mele, functioneaza toate becurile si indicatoarele de avertizare.. nu numai ca le cunosc simbolurile dar am grija ca ele sa fie in stare permanenta de functionare...cand pornesc motorul, dupa controlul preliminar facut de computer, totul se stinge... si daca ar fi sa ma iau dupa asta masina n-ar trebui sa aiba nimic...eu sint aproape sigur ca problema vine de la aceste bobine, pt ca masina tocmai a suferit o revizie majora si am schimbat TOT! adica motor desfacut, supape, bujii, distributie si multe altele... Tot, mai putin bobinele astea si fisele, care fie vorba intre noi, nu arata nici ele prea bine... deci altceva, nu prea are ce sa fie...eu stiam ca trebuie sa le schimb si pe astea, dar am tot amanat... ba mi-am luat anvelope de vara, ba altceva si... intr-un final au cedat cred...stiam ca sint crapate si ca fura curent...atasez si niste foto care sper ca va vor fi de folos... sper ca se vede clar ca plasticul este ars pur si simplu in jurul crapaturii...cand am postat problema pe forum, nu le scosesem inca! ce am gasit, nu face decat sa confirme convingerea mea cum ca bobinele ar fi cauza...oricum, le-am comandat deja... trebuie sa vina! si astea si fisele... va tin la curent cu ce se mai intampla...de rezolvat tot o rezolv eu! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 May 2007 · Report post Mda.Dupa cum se vede, oricum ar trebui schimbate.Sint 99% ca dupa ce vei schimba bobinele si fisele se va rezolva.Bafta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 May 2007 · Report post Da! au venit bobinele.... nici o schimbare... sper ca e din fise... le-am schimbat intre ele sa vad daca una este defecta si odata porneste si merge in 3 si alta data nu porneste deloc!sper ca asta sa fie problema... astept fisele si va spun ce se mai intampla... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 May 2007 · Report post si totusi era de la bobine! am scos si bujiile si le-am curatat, iar dupa asta a pornit... e adevarat, greu si a scos un nor de fum negru pt ca era innecata dar acum merge nemaipomenit de bine...ma gandesc sa schimb bujiile pt ca desi au numai 5000 de km, povestea asta e posibil sa le fi afectat si nu vreau sa risc nimic...am avut ngk platinum dar cred ca o sa-i pun bujii Volvo originale. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jun 2007 · Report post sal!ceva asemanator mi se intampla si mie, la relenti, da sa moara si dupa isi revine. Problema ca nu face asa tot timpul, in sarcina nu are nici un fel de problema. Cei de la volvo in prima faza au zis ca e de la debitmetru, l-au curatat si nimic, e la fel. A doua oara au spus ca e de la bobinele de inductie. Un prieten mecanic mi-a recomandat sa o pun pe un tester si sa vad ce erorii da calculatorul, exista posibilitatea sa fie si de la sonda lamda. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jun 2007 · Report post Mai poate fi si senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie. Mie imi facea figura asta (acceleram si cand revenea se "balanganea" relantiul in jurul valorii de 800rpm) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jun 2007 · Report post O alta cauza a fluctuatiilor de turatie la relanti este si bateria masinii. La 440 aveam fluctuatii in jurul la 8-1000 rpm... am schimbat bujii, am curatat clapeta de aer, schimbat capac la delcou si fluctuatiile au ramas. Daca reincarcam bateria vreo 2-3 zile mergea liniar, apoi apareau iarasi fluctuatiile. Cand am schimbat bateria turatia la masina s-a stabilizat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Jun 2007 · Report post Salut,Ai avut noroc.Be happy!Eu tocmai am schimbat un motor pe motivul bobine defecte. Piston spart, biela indoita... etc, adica detonatie in piston.Modelul S40 T4. Deci, nu va jucati cu aceasta problema si cu aprinderea in general.Macar acum e o masina 0Km!!!Succese! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Jun 2007 · Report post Salut,Ai avut noroc.Be happy!Eu tocmai am schimbat un motor pe motivul bobine defecte. Piston spart, biela indoita... etc, adica detonatie in piston.Modelul S40 T4. Deci, nu va jucati cu aceasta problema si cu aprinderea in general.Macar acum e o masina 0Km!!!Succese!de curiozitate: cat a costat motorul? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Aug 2009 · Report post Mai poate fi si senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie. Mie imi facea figura asta (acceleram si cand revenea se "balanganea" relantiul in jurul valorii de 800rpm)Adica crankshaft sensor? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Aug 2009 · Report post Nu, adica Throttle Position Sensor (cel de sub clapeta de acceleratie). Crankshaft = Arbore cotit. Camshaft = Axa cu came. Nicio legatura Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Aug 2009 · Report post da-mi un pret pe pm pt acel tps! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Sep 2009 · Report post Salut cu siguranta vezi ca e una din bobine eu am avut aceeasi chestieAm luat-o usurel am schimbat cam tot inafara de bobina si in drum spre bucuresti mia facut iar goangane de data asta chiar nu si-a mai reveni si de la BUZAU ca pe acolo a picat pana la Bucuresti si apoi la Galati la domiciliu m-a vazut dumnezeu. a doua zi am cumparat si bobina si am rezolvat prb e cam 100 leiPune si schimba repede bobina ca din cauza trepidatiilor pot fi afectate si alte componente. La mine de exemplu a cazut ceramica din catalizator si era sa iau foc ca nu mai aveau pe unde iesi gazele arse si mia cam ars ceva pe acolo Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Oct 2010 · Report post azi relanti la 2000 !? cred ca trage aer pe undeva si calculatorul accelereaza singur sa mentina ritmul...problema e ca isi revine dupa ceva vreme..si o ia de la capat dupa alta ceva vreme..azi s-a aprins check engine. arhytect-suparat Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Oct 2010 · Report post Clean your IAC ... Adicatelea ala prins in 2 suruburi sub clapeta de acceleratie, inspre radiator. O chestie cilindrica... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Oct 2010 · Report post il gasesc in vadis?. stii ceva de planetare?..mai ieftin?.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Oct 2010 · Report post Daca ai nevoie doar de capete, te pot ajuta. Planetarele cu totul cam pe la aceleasi scoruri sunt si la mine... hai sa zic un 1-2 mil mai ieftin / bucata Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Oct 2010 · Report post am si eu o problema...inca una la colectie...la 2000 de ture, pe loc fiind, fara ambreiaj, masina trepideaza...pe la 3000 de ture se stabilizeaza. Suna putin inecat, cand am capota deschisa iar fluctuatiile de rpm apar si la mine, dar in primul minut de functionare al motorului, pana isi regleaza injectia. Apoi, dispar, sau se reduc treptat...Acest trepidat la 2000 rpm e obisnuit? ... a doua chestie, credeti ca ar trebui schimbate bujiile? si inca ceva...clapeta de acceleratie...ce ar putea sa defecteze senzorul de dedesubt?*Nu am dat de cap Vadisului, nu am prea avut timp sa ma uit, dar stiu ca m-am oprit la password si username/administrator, pe care nu le am... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Oct 2010 · Report post Bujiile sunt consumabile deci este normal sa fie schimbate . Iti recomand bujii Denso iridium sunt cele mai bune dar sunt si cele mai scumpe . Senzorul "de dedesupt" este un potenÅ£iometru care nu prea se defectează . E normal sa trepideze daca aprinderea nu este pusa la punct, in mod normal trebuie sa mearga ceas elvetian Share this post Link to post Share on other sites