tricky

Lipsa putere motorul intra in protectie

122 posts in this topic

Bai trompeta adica eu am curatat EGR de S40 din 2004 si tu imi spui mie ca e cu vacuum si sa mai citesc.Vezi ca eu cand citeam in Vida tu ma intrebai cat tre sa fie MAF,boost s.a.m.d.Ia vezi tu la atasament ce este componenta 8/120 asta daca stii sa citesti o schema electrica de Volvo,Domnu Electrician.

Wiring 2.0D.pdf

W.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si poza ta completa cu explicatiile pe care tu...nu le citesti.

Apropo cand eu lucram cu Vida si VCT2000 tu montai beculete si habar nu aveai ce este Vida.

components 2.0d.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auch...that`s hurt  + faza cu..."Bai trompeta"  8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei asa ne alintam noi .

Mah daca in VIDA scrie clar si tu pui pdfuri aiurea nu e vina mea, mai citeste si tu explicatiile/diferentele intre EGR de EURO4 si EGR de EURO 3 .

Ti-am mai spus de 10 ori ca nu am nevoie de VIDA ca sa diagnostichez un Volvo :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maine sunt la tine cu un S40 E3 din 2004 cu EGR electronic si daca e cum spun eu iti dau cu laptopul ala jmecher si basina aia de launch in cap.

Eu pun pdf-uri aiurea?Ia pune tu ma amarule pe ala corect,unde scrie ca difera egr-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat si sa nu iti treaca prin capatana aia de pe umeri sa ma mai suni vreodata sa ma intrebi ceva!!

Si am vazut cum diagnostichezi tu Volvo fara Vida pui lumea sa schimbe MAF-ul(debitmetru) de pomana,esti un agarici si nimic mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste si tu pana la capat sau e greu, valva aia inchide SHUT-OFF VALVE, care este corp comun cu EGRul, acuma intelegi .

Ai toate informatiile in VIDA .

Tocmai de aceia piesa aceia este vanduta ca solenoid EGR si BOOST CONTROLER .

EGRul difera intre EURO 3 si 4, vezi si tu in VIDA .

DECI AI DREPTATE EGRul NU ESTE COMANDAT VACUMATIC cum am spus eu DAR are imediat dupa SHUT OFF VALVE (ca la 1.9 TDI) si cand solenoidul nu merge corect valva aia nu se deschide si de aia merge motorul prost .

A si sa nu uit in pdf-ul pus de tine, ultimul este acelasi pus de mine si valva TC este in spatele motorului nu in fata, ca doar de asta vorbeam .

shutoff.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu va mai "injunghiati" va destind cu o intrebare...banala ???

Oare de unde am o pata de ulei pe c.v.?...la inceput era mica si acum vad ca s-a marit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce zona a cutiei? Daca este in zona planetarelor probabil un semering planetara, daca este unde se imbina cu motorul tot un semering, daca este in zona "cautator viteze" (Gear shift control), etc.

Cel mai bine deschide si tu un topic ca aici se "discuta" alte probleme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca am si eu ceva probleme cu furtunele..nu mai trage cum tragea.. :( in schimb cand porneste turbina se aude de parca imi intra o teava in roata ssshuuuuuuusst (sst e cand iau piciorul de pe pedala, adica inchide brusc..) trebuie sa bag un cap sub masina si un picior in masina sa aud pe unde poate sa piarda

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mașinile pe benzina nu fasaie asa tare, dacă la tine se aude înseamnă ca pierzi presiune de turbo.

PS> vezi ca ești în aria S40/V50 și astea sunt alte mașini .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua la toata lumea,

S-ar parea ca am si eu ceva probleme cu valva asta control turbina.

Epopeea pe care o traiesc de ceva vreme e urmatoarea. Acum vreo luna jumate saptamani pe autostrada, pe la vreo 160 la ora mi-a aparut in bord mesaj cu Anti-skid service required si mi-a intrat motorul in regim protectie. Dupa ce am repornit masina mesajele au disparut. Apoi iar au aparut simptomele in aceleasi conditii si iar au disparut. Pana de vreo 3 saptamani de cand in orice viteza masina are acceleratia unei dacii berlina sau unui biciclist nervos.

Am fost cu ea la vreo doua servisuri respectabile si la volvo la cluj. Peste tot masina a fost pusa pe tester, au fost sterse erorile si, pentru ca nu au mai aparut la repornire mi s-a spus ca masina e perfecta si merge super beton. (Mentionez ca dupa stergerea erorilor masina nu a fost niciodata bagata in sarcina! Nu sa plimbat nimeni cu ea pentru ca apoi sa o puna pe tester din nou sa vada daca mai apar).

Bun, acum lasandu-i pe macanicii care au fobie de ulei de motor de-o parte. In toate testele care i-au fost facute masinii la diferite intervale si la diferite serviceuri, pe langa alte prostii (cum ca am avut becul ars, ca nu-mi merge incalzirea in oglinda, bla bla) aparea fara exceptie o eroare:

ECM-1517 Turbo control - Pressure too high | DTC is found active.

Bineinteles, sa nu se murdareasca, nimeni nu a ridicat capota la masina sau, cel putin, nu a scos capacul de la motor. Motiv pentru care ma gandesc sa o fac eu, care nu stiu nimic despre masini dar care cred ca sistemele acestea electronice de monitorizare a motorului nu sunt puse la plesneala si ca recurenta unei erori inseamna totusi ceva.

Asadar, imi poate spune cineva unde sa ma uit dupa supapa asta la motorul de 1.6?

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg de ce spui ca service-urile erau respectabile. Asta e comportament de mecanic care nu stie sau n-are chef. Din cate stiu eu exista cam 3 cauze pt simptomele astea:

1. ori ai vreo pierdere de vacuum pe la furtune sau vreo membrana sparta,

2. ori merge greu sau s-a blocat geometria variabila

3. ori "solenoidul" cum zice domn´electrician a spus adio.

Toate cauzele astea se rezolva cu investitii minore. Daca le elimini in ordinea asta scapi de multe batai de cap si cheltui mai putin pe diagnoze in parcare cu capota inchisa. Nu stiu exact unde se afla piesa cu pricina la masina ta, dar precis exista undeva o poza ceva pe forumul asta.

Edited by LeChuck
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg de ce spui ca service-urile erau respectabile. Asta e comportament de mecanic care nu stie sau n-are chef. Din cate stiu eu exista cam 3 cauze pt simptomele astea:

1. ori ai vreo pierdere de vacuum pe la furtune sau vreo membrana sparta,

2. ori merge greu sau s-a blocat geometria variabila

3. ori "solenoidul" cum zice domn´electrician a spus adio.

Toate cauzele astea se rezolva cu investitii minore. Daca le elimini in ordinea asta scapi de multe batai de cap si cheltui mai putin pe diagnoze in parcare cu capota inchisa. Nu stiu exact unde se afla piesa cu pricina la masina ta, dar precis exista undeva o poza ceva pe forumul asta.

Respectabile in sensul de pom laudat. Inclusiv aici pe forum.

Mersi de primele doua sugestii.

Poza nu am gasit la motorul meu. Crede-ma, am cautat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci sa speram ca o sa puna cineva una. :help:

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ce zicea domn´electrician

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

valva de comanda ii cum ridici capota

dupa blocul motor pe partea dreapta cum te uiti la motor

trebuie verificat daca nu i crapat;

prima data vezi in ce stare este;

-verificat daca culiseaza actuatorul la turbina

-traseu vacum(sa nu aiba pierderi de vid)

in ultima instanta schimba minunatia aia de valva de comanda :smile:

Edited by volvo 244
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ LeChuck: Domnul electrician zice foarte multe si foarte bine. I-am urmarit o tona de posturi si pare sa fie in tema tot timpul. Dar, dupa cum ziceam, nu ma pricep la masini asa ca fara o poza sau cel putin instructiuni mai detaliate nu ma descurc.

@ volvo 244: Ca sa ma uit acolo trebuie sa scot capacul de la motor, da?

Uite ce zicea domn´electrician

Acum vad bine ce zice! Oboseala....

Deci iar trebe mers la service dar de data aceasta persuadat oamenii sa ridice capota totusi.

Intre paranteze, de ce trebuie sa fie totul la motorul asta de 1.6 mai scump si mai complicat????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pt. ca e de pejeu din cate am inteles. Dar pejeurile au avut motoare tari pe motorina nu cu multi ani in urma. Nu cele mai economicoase, dar robuste si puternice fara turbo, la vremea lor. Eu recomand sa verifice si parametrii in mers, sau macar sa mearga cu masina la deal, ca sa vada ca intra in programul de protectie.

A, pana sa uit: "solenoidul" nu se verifica cu una cu doua... mai bine il schimbi, costa in jur de 30-40 €. (sa ne zica cineva exact cat, nu dati cu pietre daca ma insel, atata e la vw).

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solenoidul original costa 300 de lei, aftermarket 270. Nu e chiar ieftin dar nici un capat de lume.

Oricum, acolo vream sa ma uit la furtune mai mult ca, din cate inteleg si alea e posibil sa fie sparte.

Am vorbit deja si maine merg la un tip care, cica, ar fi bun. Vad maine la 9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solenoidul amesteca vacuum cu aer de presiune atmosferica cu ajutorul curentului electric. Presiunea creata variaza in functie de frecventa cu care deschide si se inchide un ventil in interior. De-aia el are trei conexiuni cu furtun: una de la pompa de vacuum, una de la filtrul de aer si a treia este iesirea pe unde pleaca amestecul creat. Mai exista si o conexiune electrica unde vine curent de la calculator. Cu ajutorul solenoidului sunt miscate mecanisme care inchid si deschid variabil anumite "clapete". Pt. ca motorul sa functioneze optimal, debitul agentilor care circula pe instalatiile obtuturate de aceste clapete trebuie controlat in functie de cerinta soferului / motorului. Ai cel putin doua "solenoide" sau "valve de control" la maisina. Unul controleaza debitul de vacuum care variaza deschiderea diafragmei de la turbina pt. a limita presiunea acesteia, prin limitarea fluxului de gaze de esapament care invart turbina. Celalalt misca clapeta de la egr pt. a controla debitul de gaze recirculate. Un al treilea este optional si comuta ori un shutt-off ca sa nu se zdruncine masina la oprire, ori o clapeta la un radiator de gaze, care este menit sa raceasca gazele recirculate pt. noxe mai bune.

Ideea e ca din cand in cand se mai strica. Daca se strica cel de la turbo si tine blocata diafragma cand ea ar trebui sa se deschida, atunci presiunea creata de turbo creste prea mult si masina intra in protectie. Acelasi simptoma poate fi cauzata si de diafragma blocata pe inchis. O modalitate ieftina pt. un test simplu este sa schimbi intre ele solenoidul de la egr cu cel de la turbo (asta in cazul ca diafragma nu e blocata). Daca simptomele dispar, atunci clar solenoidul de la turbo e stricat si trebuie schimbat.

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solenoidul amesteca vacuum cu aer de presiune atmosferica cu ajutorul curentului electric. Presiunea creata variaza in functie de frecventa cu care deschide si se inchide un ventil in interior. De-aia el are trei conexiuni cu furtun: una de la pompa de vacuum, una de la filtrul de aer si a treia este iesirea pe unde pleaca amestecul creat. Mai exista si o conexiune electrica unde vine curent de la calculator. Cu ajutorul solenoidului sunt miscate mecanisme care inchid si deschid variabil anumite "clapete". Pt. ca motorul sa functioneze optimal, debitul agentilor care circula pe instalatiile obtuturate de aceste clapete trebuie controlat in functie de cerinta soferului / motorului. Ai cel putin doua "solenoide" sau "valve de control" la maisina. Unul controleaza debitul de vacuum care variaza deschiderea diafragmei de la turbina pt. a limita presiunea acesteia, prin limitarea fluxului de gaze de esapament care invart turbina. Celalalt misca clapeta de la egr pt. a controla debitul de gaze recirculate. Un al treilea este optional si comuta ori un shutt-off ca sa nu se zdruncine masina la oprire, ori o clapeta la un radiator de gaze, care este menit sa raceasca gazele recirculate pt. noxe mai bune.

Ideea e ca din cand in cand se mai strica. Daca se strica cel de la turbo si tine blocata diafragma cand ea ar trebui sa se deschida, atunci presiunea creata de turbo creste prea mult si masina intra in protectie. Acelasi simptoma poate fi cauzata si de diafragma blocata pe inchis. O modalitate ieftina pt. un test simplu este sa schimbi intre ele solenoidul de la egr cu cel de la turbo (asta in cazul ca diafragma nu e blocata). Daca simptomele dispar, atunci clar solenoidul de la turbo e stricat si trebuie schimbat.

Am mai citit si eu si am aflat ca sunt intr-adevar doua valve dinalea. Cum nu ma dau banii afara din casa asa ma gandeam si eu, sa le inversez prima data intre ele sa vad daca se schimba situatia. Vedem maine la mester mai multe. Sper sa se rezolve cat mai repede ca birja asta cu doi cai, ce nu are nimic de-a face cu masina pe care mi-am cumparat-o, ma plictiseste.

Apropos, azi am confirmat un nou simptom. Am remarcat chestia asta de mai demult si azi am stat atent sa ascult. Pe la 2200 de ture, cand ar trebui sa intre turbo si sa rupa pamantul, se aude asa ca si cum ar bate tachetii. Nu stiu daca masina asta are asa ceva, dar stiu cum faceau aia la Dacia tatalui in adolescenta :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce sa zic in legatura cu zgomotul. sa ne spui si noua ce ai rezolvat!

bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine ai vorbi cu volvo 244 sa iti faca o diagnoza inainte de a arunca banii pe fereastra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now