ValiU

Membru
  • Content count

    745
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by ValiU


  1. Am avut si eu Dunlop. Mi s-a parut cea mai proasta anvelopa posibila.

    O mizerie

    Anul trecut am luat doua Debica. Le-am ales pentru flori. Mi se par niste cauciucuri cu flori potrivite pentru mersul prin zapada.

    Nu imi mai bat capul cu cauciucuri de viteza si performante.

    Romanica nu merita asa ceva. De multe ori drumurie nu sunt curatate, trebuie sa te bagi prin zapada sa poti parca.... drumuri proaste, linii de tramvai din care ies bucati de metal. Gropi si canale pe aproape fiecare strada.....

    Am luat de vara niste Michelin.... Au costat multicel, s-au uzat foarte repede si pe unul l-am si stricat lateral pe interior, probabil intr-o linie de tramvai.

    Drumurile noastre, in cea mai mare parte au nisip pe ele, chiar si pamant si asta duce la o uzura accentuata....

    Am hotarat sa nu ma mai agit cu cauciucuri scumpe. Nu avem unde face performanta.

    Cauciucuri si atat. Crieteriul de alegere a fost un pret decent si crampoane asa ca, m-am bagat la Debica pentru al doilea an

    Cele de anul trecut nu par deloc uzate.

    1 person likes this

  2. Cred ca s-a mai scris despre asta

    Si la mine vibra. De fapt, acolo ar trebuia sa fie o bucata de poliester, lipita, de fabrica, bucata care se dezlipeste cu timpul

    Cineva a avut ideea de a baga un burete pe la oglinda.

    Am desfacut zona cu butoane si lampi de interior si am bagat acel burete pe care l-am impins pana catre treimea din spate cu o rigla sau o sarma mai solida.

    Acum, nu sunt foarte sigur ca a fost o idee buna pentru ca poate sa faca condens si un burete o sa tina apa in el. Ideea e ca s-a rezolvat, Asa am rezolvat cu acel zgomot. Cred totusi ca tot o bucata de poliester e buna pentru ca nu tine apa.

    1 person likes this

  3. Fara sa pui suruburile?

    Ma indoiesc ca o sa stea. Sunt vibratii destul de mari.

    Cred ca iesi mai bine cu refacerea filetului.

    Gasesti un set de tarozi pe la 60-70 roni. Sau poate un service bun, cu baieti care isi dau silinta.

    Refaci filetul si scapi de bataia de cap.


  4. Dupa ce am recitit am observat ca am scris computerul de bord

    E vorba de calculatorul de la motor. Cel care la modelele dupa 2006 este pus deasupra filtrului de aer.

    Sunt doua manunchiuri de cabluri care pleaca din partea stanga a calculatorului (cum te uiti spre motor)

    Ele sunt invelite in niste mansoane de plasa iar aceasta a atins carcasa filtrului s-a ros, a ajuns la fire, si au inceput si ele sa se roada.

    Momentan nu pot face poze si de asta incerc sa fac o descriere. Revin si cu poze


  5. Astazi m-am chinuit sa schimb becul pe stanga de la far.

    Nimic spectaculos la asta insa spatiul este foarte mic asa ca.... chinuiala mare

    Am reusit chiar sa scot siguranta care tine becul, si mai dramatic

    Am incercat cu o oglinda sa pun la loc siguranta insa lipsa spatiului a fost in dezavantajul meu asa ca, muncitoreste am inceput sa dau jos filtrul de aer, carcasa filtrului de aer si calculatorul de la motor.

    Demontandu-le am descoperit ca din cauza trepidatiilor, mantaua care inveleste firele care ies/intra in computerul de bord se freaca de carcasa filtrului de aer si se ingaureste.

    S-a facut o gaurica frumusica ceea ce a dus si la deizolarea a cel putin unui fir. Eu doar un fir am observat.

    Am deschis topicul pentru ca exista riscul ca si la alte masini sa se intample, sa se produca un scurt si sa se arda calculatorul asa ca, e bine sa o verificati.

    Motorul este un D5 de 185 cp.

    Cred ca e bine sa le verificati, eventual sa verificam si alte zone unde se poate intampla asta.


  6. Popey? Tu nu ai nimic mai bun de facut decat sa te gandesti la asta? Astazi tocmai.am fost la targoviste si pe drum se vopseau stalpii de inalta tensiune.

    Ce crezi, acum am masina pestrita :).

    Tare nu? Ce ne mai vbatem capul. :)

    Daca le stricam, le reparam. Hai sa nu ne mai batem capul.

    Vezi ca astazi tocmai am" dat" prim ajutor unui om capos care cazuse jos din cauza inimii. Nu stiu daca a scapat... sincer nici nu vreau sa stiu.... Asa caaaaa nu vreau sa vad pe cineva consumandu se pe chestia asta.

    Nu e nimicc grav si daca ar fi fost se repara.

    2 people like this

  7. "Nu mai suntem in anii '90 cand toate becurile de "engine" erau aprinse de sonda Lambda.

    Sonda lambda citeste noxele care ies din motor.

    Daca motorul nu functioneaza in parametrii, automat nici noxele nu vor fi in parametrii cititi de sonda si astfel iti aprinde "check engine" in bord

    Check engine se poate aprinde din cauza: bujii, fise, aprindere, injectoare, un senzor defect, distributie sarita de la punct, sonda lambda defecta, catalizator infundat, semeringuri, supape, segmenti (atunci cand uleiul ajunge in camera de ardere si se amesteca cu benzina), etc, etc, etc...

    Tu ai vazut ca ai doua sonde la fel si te-ai gandit sa le schimbi intre ele....

    "

    Asta am inteles si eu. Omul intreaba care e diferenta intre ele pentru a verifica daca nu cumva cel dinaintea lui le-a pus invers.....deci.....

    De ce va luati de el?


  8. Poate sa scartaie si arcul.

    Probabil ca nu e aceeasi situatie insa, am intalnit un caz in care arcul avea rupta o spira, iar in curbe atingea lonjeronul si scartaia.

    La service ajunsasera sa ii traga de caroserie pentru ca "scartaie haionul"....

    Am rezolvat problema in parcare.

    Am scos absolut totul din portbagaj, m-am bagat acolo si tipul a inceput sa faca cercuri prin parcare.....

    Dupa cateva ture, am iesit clatinandu-ma din portbagaj, m-am bagat sub masina si am descoperit arcul si locul unde atingea.

    Foarte discret defectul

    Am dat cu putin ulei pana si-a schimbat arcul.

    Dar era vorba de un Renault insa poti sa verifici si tu sa nu fie ceva discret, sau metoda portbagajului sau cineva sa se bage sub masina cand tu te urci sau cobori din ea.


  9. "Ce, nu-ţi poţi iubi maşina (sau nevasta), chiar dacă te calcă pe nervi câteodată?"

    Ba da, dar masinii ii pot tranti portiera in nas si sa nu mai "vorbesc" cu ea o luna, iar ea tace in parcare.... Poti sa faci asta si nevestei? Crezi ca o sa taca dupa ce trantesti portiera/usa :P.....

    ;)

    Glumesc desigur. Cred ca ambele sunt importante pentru un barbat.... oricati draci iti face..


  10. Bine spus Marius. Nici eu nu ii las, E o prostie sa faci asta. Daca politia nu il educa, singura speranta ramane societatea.

    Pe asta si mizeaza el. E nesimtit, se baga si profita ca mai sunt "fraieri"si o sa intre.

    Ia sa nu ii mai lasam, la un moment dat nu o sa mai fie rentabil pentru el si o sa renunte..... speram.

    3 people like this

  11. "Sint multe de spus aici .Volanta (clasica) unde distribuie socurile ca ai spus ca le preia. Rezonator nu este sa le mentina ."

    Nu stiu daca asta e intrebare. Daca da. Adica ne intrebi unde se duc socurile.

    E vorba de inertie.

    Faptul ca greutatea e distribuite pe exterior, ii da o inertie mai mare.

    Nu stiu daca ai copii mici, dar, daca desfaci o masinuta de aia de o dai in spate si apoi ea incepe sa mearga in fata, o poti desface. Inauntru o sa descoperi o volanta mica :)"

    Se bazeaza pe acelasi principiu. Volanta aia micuta pastreaza energia constanta. Exista si un arc normal, pentru ca initial pe ala il intorci, dar daca nu ar fi acea volanta, acel arc s-ar desfasura instant si o sa invarta rotile pe loc o juma de secunda dupa care se opreste fara sa mearga prea mult. Energia se disipa aproape instant.

    Punand acea volantica mica .... ea inamgazineaza din energie din arc prin rotatie si masa si o sa o distribuie mai uniform, dand o miscare mai linie, uniforma si pe un timp mai lung.

    1 person likes this

  12. Marea majoritate a socurilor sunt preluate de volanta. Si prin definitie asta e rolul ei "

    Un volant este o piesă în formă de disc turnat din fontă. Este prelucrat astfel ca să fie perfect echilibrat, să asigure montajul la arborele cotit, să aibă o mare parte din masă repartizată spre periferia discului. Repartizarea exterioară uniformă a greutății se face cu scopul ca volantul să îndeplinească funcția de uniformizator a mișcării de rotație pe toată durata ciclului motor. De asemenea este prelucrat ca să poată fi montată coroana dințată de pornire și să formeze organul primar al transmisiei mișcării de la motor la sistemele acționate.

    "

    Sunt atatea situatii in care bruscam masina in fel si chip si nu s-a rupt nicio afurisita de curea din cauza asta...

    De masinile alea de scoala ce sa mai zicem?

    Frana de motor? ce face? nu bruscheaza si ea? sau franarea pe care multi si asa e si recomandat, o fac fara a apasa si pedala de ambreiaj decat spre final. Atunci ce se intampla? nu ii dai un "picior motorului". Ma refer la franarile agresive.

    Nu ii cobori brusc turatia? Nu e tot soc?

    Nu se rup ele asa usor, plus ca acea curea invarte niste piese care nu au o masa chiar asa mare, deci , nu necesita forta asa mare

    Cureaua se schimba la x km pentru a prevenii ruperea ei datorata timpului sau uzurii. de asta se si face la numar km sau ani.

    1 person likes this

  13. pai cum a zis si alex, in a 3-a ai socuri minime insa cred ca trebuie sa o impingi mai repede pentru ca motorul sa prinda si un pic de turatie cand porneste

    Cred ca 2-a sau a 3-a

    viteza 1 da turatie dar izbeste cam tare...

    Dacia, cea de pe vremuri, avea distributie pe lant.... :) Skoda S100 avea distributie pe lant dublu... de asta ce mai ziceti? :P


  14. Asta este doar un mit. Nu se strica masina asa usor. daca nu exagereaza, e ok.

    Pornitul impins produce socuri in cureaua de distributie dar daca stie sa o porneasca, nu o sa aiba probleme.

    Si electromotroul produce un soc cand o porneste.

    Nu imi spuneti ca are viteza variabila si incepe sa o invarta de la usor la mai tare ca nu va cred.....

    1 person likes this