M

Membru
  • Content count

    95
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by M


  1. Ai acelasi motor ca al meu....si la mine se aprindea din cand in cand pana de curand cand ramanea aprins dupa cativa km de mers.... La mine era rupta sonda lambda....masina fiind mai joasa decat standardul am dat cu burta de pamant si s-a rupt... Am inlocuit sonda si numai am eroarea si consuma cu catvea sute de grame mai putin...asta din ce vad pe calculatorul de bord... :)


  2. Volanta imi vine greu sa cred ca poate sa aiba asemenea probleme peste noapte....nu vreau sa stiu cat de tare poti forja o masina ca sa ajungi sa schimbi volanta.... Trepideaza si cand faci plecari de pe loc?

    Eu cred ca ar trebui sa schimbi ambreiajul....de obicei trepidatiile de genul asta sunt de la arcurile de pe discul de ambreiaj....din ce stiu de la fosta mea masina (un Opel) acele arcuri se slabesc de obicei spre sfarsitul vietii discului iar la Dacii din ce imi aduc aminte chiar se si rupeau...si sa vezi atunci trepidatii... :smile:

    PS: Era sa uit....de verificat neaparat si placa de presiune.... Am mai auzit unii care schimba doar rulment + disc....ideal ar fi de schimbat tot kit-ul de ambreiaj....

    1 person likes this

  3. Baieti am si eu o rugaminte.... Am citit diverse topicuri pe forum dar tot nu m-a luminat nimeni pana acum: la motorul meu B4184S 85kw, injectie Fenix 5.1 ce interfata s-ar potrivi totusi? Macar sa citesc errorile si eventual un live data daca ar merge. Masina este model 1997.... Daca are cineva chiar si de vanzare interfata pentru rabla mea sa ma anunte! va multumesc!


  4. Sfc eu cred ca benzina e cam la fel mai peste tot la noi in Romania dar mult mai buna ca motorina.... :) M-am intors dupa 1500 de km facuti in Romania printre care Transfagarasan si Transalpina si se pare ca problema s-a mai diminuat...in sensul ca la relanti nu se mai poticneste asa de tare...este aproape insesizabil iar in acceleratie face mai rar si mai slab....totusi nu am scapat chiar de tot de simptome dar ma bucur ca s-au diminuat foarte mult. Intr-adevar masina a fost folosita mai mult in oras pe distante scurte si cred ca saracul motor avea nevoie de o biciuiala... =)) In drum spre casa masina a implinit 180.000 km numai ca pacat ca n-am avut cui sa dau de baut in cinstea ei... =)) Ceea ce mi se pare comic este ca desi masina a facut aproape 20.000 km in tara inca mai urca pana la 215km/h cand i se cere....viteza care nu a mai vazuto din anul 2008 pe autostrada....

    Am totusi o intrebare....cat de normal este ca temperatura uleiului sa depaseasca temperatura apei cand urci o panta gen Transfagarasan...Transalpina... Adica apa fluctua in jurul valorii de 88 grade iar uleiul ajunsese pe la 90-91. In carte scrie ca daca temperatura uleiul trece de 80 de grade asta inseamna ca ai prea mult ulei in motor...chestie care am verificato si uleiul este fix intre MAX si MIN.... Sa fie o anomalie la senzorii de temperatura a uleiului si a apei? Sa fie prea gros uleiul, eu de cand am luato i-am pus numai Castrol Edge Sport 10w60?


  5. Eu v-am dat detalii o mie si tot n-a sarit nimeni sa-si dea cu parerea si la mine=))) Oricum trecand la subiect, depinde ce anume este stricat la masina, in ce stare este masina pentru ca 260.000 km cu masina intretinuta pot fi egali cu 100.000 km cu masina neintretinuta...nu se pot compara kilometri...fiecare masina are istoricul ei. Eu tin sa cred ca daca costul de reparatie este mai mare decat valoarea masinii teoretic nu ar trebui reparata dar acuma depinde de fiecare cat de tare s-a atasat de rabla lui... Daca citesc bine printre randuri masina ta este diesel....pacat.....din cate stiu motoarele diesel de la Volvo sunt de fapt Renault...ca atare masina se comporta ca un Renault...

    Daca vii cu detalii mai multe poate iti ofera cineva un sfat mai bun... Multa bafta cu Volveta!:)


  6. Buna ziua!

    Dupa cum zice si semnatura detin o Volveta model 1997 motor 1.8 85kw 116cp, cod motor B4184S.

    Inca de cand am cumparato avea o tendinta sa se poticneasca("sa dea in nas") in jurul turatiei de 1500rpm indiferent de viteza in care eram(1-2-3-4-5). Cand am cumparat-o acum 3 ani facea o data la 2 luni sa zic....acuma imi face aproape tot timpul cand o folosesc....si este pur si simplu enervant. Peste 2000 de turatii merge uns...urca in ture de o ia naiba...merge fara cusur...dar sub 2000 imif ace problema asta. La relanti daca deschid aerul conditionat se poticneste si da sa se opreasca motorul....daca scot aerul conditionat merge dar cu mici(aproape insesizabile) fluctuatii de turatie...

    Pana acum am schimbat bujiile si bobinele de inductie(era logic ca prima data sa ma duca gandul la ele) dar nici o schimbare....adica azi am schimbat bobinele amandoua si nu-mi mai face asa acut dar tot mai face...clar scanteia este mai buna si mai acopera din simptome dar tot face. In bord imi functioneaza perfect toate becurile si nu este aprins "lambda" sau altceva.

    Am cautat pe forum si am observat ca au mai avut si altii aceleasi simptome dar dupa schimbarea bujiilor, fiselor si bobinelor nu au mai avut probleme.

    In caz ca cineva are vreo idee...oricare ar fi ea....este bine venita indiferent cat de improbabila ar fi.... :smile:

    Pentru motorul meu B4184S are cineva idee ce cablu de diagnosticare trebuie sa-mi cumpar?De banii unei diagnosticari in service imi cumpar cablu singur....

    Va multumesc anticipat!


  7. poate pierde ulei turbina...

    uleiul de ungere al lagarelor turbinei poate ajunge in admisie si de acolo in motor.

    in loc de aer curat masina alimenteaza cu aer si ulei...

    iti dai seama ca trebe sa verifici turbina, nu ?

    scoate fum negru ? porneste usor ? zgomote la distributie ai ?maninca ulei ? (ai verificat nivelul ?), creste temperatura apei ? ai verificat daca nivelul apei scade sau creste ?

    poti cala motorul daca mergi asa cu ea. service scrie pe tine !

    Sergiu verifica sa nu traga aer fals pe la clapeta de acceleratie... Verifica toata tubulatura aia de acolo. Am avut o problema asemanatoare la fosta masina ( Opel Corsa) si se taiase un tub cu diametru mare care venea direct pe ansamblul ala de la clapeta... La Volvo nu stiu exact cum e asezta exact dar sunt sigur ca iti trage aer fals. Eventual ti se aprinde si check engine-ul in bord (semnul lambda la volvo).


  8. La rabla mea am avut aceeasi problema: daca nu foloseam masina un weekend luni dimineata riscam sa ma duc pe jos la servici. La mine problema era de la unul dintre motorasele de reglaj faruri. Cand aprindeam pozitia se auzea un motoras lucrand ( un bazait dus-intors). Deconecteaza de tot motorasele de reglaj de la faruri si vezi ce se intampla o vreme.


  9. Salutare. Ce se aude cu schema mentionata? Cred ca sunt mai multi interesati :rolleyes:

    Nu o mai gasesc! O aveam pe o foaie de matematica si era facuta de un prieten.Schema este foarte simpla si o poate face oricine cu minime cunostinte de electronica si anume: ce face si ce rol are un releu si ce face si ce rol are o dioda.O data ce stii ce fac astea si citesti ce am descirs mai sus,adica faptul ca la masinile noastre este invers ca la cele "normale" si anume pe mufa bec-ului de h4 exista 1 singur plus si 2 minusuri, comanda de deschidere/inchidere facandu-se pe minus.


  10. salutare,are cineva un S40 2001, 1.8 benzina?

    tre sa schimb bateria si as vrea o parere.marca, putere...

    multumesc

    Eu am mers pe Rombat Calciu la cele 2 masini personale pe care le-am detinut pana acuma si as putea spune ca sunt uimitor de rezistente si bune.Pentru cine nu stie Rombat-ul face baterii sub licenta Varta, aceeasi tehnologie.Bateria cumparata in 2005 si care a stat pe Opel-ul meu timp de 2 ani si acuma mai are bulina aia verde si merge de rupe pe masina unui prieten(o solenza). Am avut pe volvo rombat calciu de 62ah dar din cauza unui scurt la unul din motorasele de reglare a farurilor mi-a uciso intr-un weekend, dupa care am pus electrolit in ea dupa ureche, mi-a "fiert" bateria pe masina, am mers cu ea 2 ierni fara probleme asa "fiarta" cum era, mi s-a descarcat in service(ciudat), am pornit motorul am mers si am cumparat un Rombat Premier de 7x Ah si cand sa o schimb mi-am dat seama ca bateria se reancarcase si mergea si pornea bine.Am donato unui prieten care o foloseste si acuma.

    Nu zic ca Bosch nu sunt bune, nu zic ca Varta originale nu sunt bune, va sugerez doar sa nu cumparati marca ci calitatea.


  11. post-710-081660800 1295174225_thumb.jpg

    uite si poza, am marcat cu rosu partea furtunului care a fost iesita. initial nu avea nici un fel de colier.

    post-710-081660800 1295174225_thumb.jpg

    Inseamna ca am avut dreptate:P La opel mi se fisurase furtunul gros iar ca sa il schimb trebuia demontata admisia, asa ca am taiat o bucata dintr-o camera de bicicleta, am cumparat niste poxipol,am infasurat camera in jurul tubului,am adaugat poxipol sa-i ajunga si am pus 2 coliere de plastic la capete......problem solved, costuri minime:)


  12. serie motor 882503 scrie in cartea de la R.A.R si tot nu ma ajuta cu nimic pentru ca nu se pupa cu ce imi arata programele de piese si cu ce mi-a dat skandix-ul:

    to 1266195 - intinzator hidra

    from 1266196 - intinzator manual

    What the hell? Miercuri am programare pentru distributie.....daca intinzatorul meu este manual, masina mai sta o zi in service degeaba pana imi aduce piesa care trebuie.....asa ca...hoping for the best expecting the worst... :)

    Am schimbat astazi distributia si din fericire piesele au fost comandate corect, intinzatorul fiind hidraulic.Imi pare rau ca am schimbat pompa de apa, care era cea originala Volvo si care era in stare impecabila. Ciudat este faptul ca rola zimtata de la pompa originala nu are acelasi nuamr de dinti ca cea care am cumparato(airtex). Am sa revin cu o poza, ideea este ca cea originala are "pauze" intre dinti iar cea cumparata nu e la fel...are dintii uniformi.


  13. Se alimenteaza solenoidul si se observa cum lucreaza, daca lucreaza corect atunci este lasat in pace, daca este intepenit se curata cu diluant dupa care se monteaza la loc.

    Motorul asta cu vvt pus pe Volvo este de origine Mitsubishi (GDI) daca nu ma insel.Carisma e echipata cu acelasi motor parca.Nu stiu de ce au adoptat cei de la Volvo motoare Mitsubishi,cutii de viteze Renault...pacat de marca si de ce a insemnat ea in trecut...


  14. Pai nu e neaparat vorba strict de locatia unde e produsa ci de nivelul calitatii de constructie si normele de control al calitatii, pentru ca in ziua de azi toate sunt facute prin China, Korea, pe Dunare, pe submarin, pe pluta pe lacul Balea, etc laugh.gif

    Hepu e o marca superioara cel putin la pompe de apa si e o alegere f buna pe langa SKF si altele fara sa sara in aer pretul.

    In legatura cu rola aceea, normal dupa seria de sasiu ar trebui sa iti dai seama, dupa ultimele 7 cifre, dar cel mai sigur e sa te uiti la motor la rola si compara ce vezi cu ceea ce iti postez mai jos

    Intinzator Hidraulic

    post-100-054058600 1294736701_thumb.jpg

    Intinzator Manual \ Mecanic

    post-100-022803500 1294736744_thumb.jpg

    Da-mi te rog seria de sasiu sa vad ceva in Vadis !

    Seria de sasiu este: YV1VS1203VS058222

    Daca reusesti sa afli ceva iti raman dator vandut.

    M-am uitat in manualul de reparatii Haynes si am vazut ca operatia de schimbare a distributiei este destul de complicata.Trebuie demontat un suport motor si niste tuburi de la aerul conditionat.Am sa stau geana pe mecanici sa fiu sigur ca nu-mi uita ceva.Am emotii... :)

    Stiu cum arata intinzatoarele numai ca trebuie demontate multe ca sa apuci sa vezi intinzatorul.Daca demontezi numai capacul din partea de sus se vad doar rolele dintate de la axuri.