ovidiu xc 70

Membru
  • Content count

    146
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by ovidiu xc 70


  1. Care-i pretul ?

    Din cate imi amintesc, 55.000 varianta de baza, asta D5. Nu am apucat sa ma uit pe hartii - am plecat din Bucuresti - dar presupun ca ai de toate, inclusiv in varianta Momentum. 225CP, cutie automata (standard pe toate versiunile), pachetul de siguranta la fel standard.... Daca mi-am luat in 2011 masina Volvo din 2001, sper sa nu astept inca 10 ani sa-mi iau un XC90 din 2015 :))

    1 person likes this

  2. post-3567-0-64871500-1428521322_thumb.jp

    Am ajuns mai devreme, am avut bucuria sa ma bucur in liniste de o muzica linistita si o revista foarte buna dedicata Suediei.

    Cu 30 minute intarziere, au fost lasasti sa intre si ceilalti invitati, iar dupa 15-20 de minute de plictiseala a fost prezentata masina/conceptul/filozofia. Eu as fi vorbit mai mult despre valorile si filozofia scandinava, dar a fost ok si cu un discurs mai comercial.

    Dupa care... imbulzeala la vazut singura masina expusa, un D5 care parea varianta de baza - nu sunt sigur - dar cu siguranta nu era R design. Mult mai prietenoasa in realitate decat in poze/filme.

    Una peste alta, un eveniment romanesc, dedicat unei masini cu adevarat suedeze ;)

    5 people like this

  3. Doamnelor si domnilor , va salut respectuos! Cred ca am rezolvat nelinistea din suflet . S-a schimbat una bucata bloc de valve nou produs in Italia si pana acum sunt incantat ,pana una alta astept sa se adapteze cutia ,dureaza aproximativ 500 km spunea inginerul. Mi s-a parut fascinant faptul ca nu mi-au cerut piesa extirpata la schimb. Daca ma declar multumit pe deplin ,intr-o luna o sa va recomand locatia cu incredere :smile:

    Salut,

    Cat a costat blocul de valve?


  4. locuiesc in Anglia si acum 3 zile am cumparat un volvo v70 D163 SE G/T 2.4.Masina este din 2005 luna noiembrie un singur propietar.Am nevoie de cateva sfaturi:primul as vrea sa schimb uleiul la motor masina are 136.000 de Mile si nu stiu ce ulei sa bag 5W30 sau 0W30. cutia este automata/manuala geartronic si as vrea sa schimb uleiul si la cutie si din ce am citit este mai complikat ceva cu update de soft dupa schimb.. ceva de genul.. si nu am nici o idee despre asa ceva.orice sfat si parere este bine venita. multumesc

    Salut, banuiesc ca ai cutie Aisin Warner, deci uleiul de cutie trebuie sa indeplineasca norma JWS3309. Volvo, Mobil, sau ce mai gasesti sa corespunda. In principiu, nu faci resoftare la cutie dupa schimbul de ulei, cel mult o adaptare, daca te duci la un service Volvo iti vor explica ce inseamna. (http://www.piesecutieautomata.ro/tehnic/aw55-50sn.html)

    Daca ti-a recomandat cineva up-grade de soft, nu are legatura cu schimbarea uleiului - inseamna doar ca exista o versiune mai buna a softului pt. cutia ta.

    1 person likes this

  5. Salut,

    blocul de valve este in cutie, convertizorul este intre motor si cutie. Daca eroarea este legata de convertizor, ce sa cauti la blocul de valve?! Dai jos convertizorul, il deschizi si vezi cum se prezinta. 300 de lei constatarea, plus 600 reparatia, in Bucuresti. Dra gasesti si prin alte parti, sa-l trimiti prin curier...


  6. Ovidiu, ce simptome are?

    Andu, a inceput cu turarea spre 3500 rpm la mers normal, viteza constanta, in mers. Dupa ce am oprit la semafor am vazut ca trebuie sa accelerez spre 6000 sa plece de pe loc, foarte incet (practic nu avea cuplu sa o miste). Pe la Mc la Romana nu s-a mai miscat deloc :D

    ... prin urmare, am dedus ca e convertizorul. Sunt sanse sa fie insa si pompa din cutie, pentru ca Bogdan a scos furnunele de la cutie si nu circula ulei pe ele.

    La pornirea la rece, masina se misca de pe loc, incet si pentru putin timp, presupun ca se datoreaza vascozitatii mai mari a uleiului. Dupa 1 minut de functionare, kaputt.

    Lucrez deja la solutie, iti povestesc vineri la intalnirea saptamanala :)


  7. Si eu tot Osram prefer

    Am sa incerc Osram H7 Cool Blue Intense desi am o presimtire ca nu o sa fie o schimbare in bine.

    Salut, culoarea albastra nu inseamna o luminozitate mai buna, dimpotriva. Uita-te la numarul de candele al becului, care exprima de fapt intensitatea luminii. Cu cat e mai mare, cu atat mai bine.

    Eu am Osram cu 1500 de candele. Un xenon are de la 3000 in sus :)


  8. in mod normal daca se impinge chinga inapoi in retractor cel putin 2cm ar trebui sa isi dea drumul,dar daca blocatorul si-a blocat parghia inspre roata volanta din retractor nu se mai poate face nimic doar daca se desface centura,daca nu se mai poate impinge chinga inapoi in retractor se mai poate desface surubul care prinde chinga in caroserie/scaun urmand a se introduce chinga in retractor 2cm,daca vreodata faceti operatiunea asta atentie mare sa nu ii dati drumul chingii prea tare ca o sa sara arcul care retracteaza chinga si nu mai aveti ce face.

    Blocatorul cu bila are rolul de a bloca centura in caz de rasturnare sau o inclinatie mai mare de 30°/40° fata de nivelul solului asta ca sa nu sara pasagerii prin masina daca nu a avut loc un impact ci doar o rasturnare,sper ca va va ajuta,succes!

    In mecanism ai o bila care sta in "echilibru" doar cand bancheta e in pozitia "normala". In orice alta pozitie bila se misca si blocheaza centura . Asa se realizeaza si in virejele luate mai "vitejeste" ca sa blocheze centura. Desfa jos centura, rabateaza bancheta si apoi se va debloca si vei putea prinde la loc centura. Am mai citit pe net ca pentru a preveni fenomenul ar ajuta sa prinzi centura inainte de a rabata bancheta in prindere.

    Salut, aveti dreptate: dupa ce desfaci centura din surubul de sub bancheta si ridici spatarul, se deblocheaza si merge foarte bine. Cum rabatezi bancheta, cum se blocheaza... ! Singura solutie facila este intr-adevar sa fixezi centura sa nu se mai retracteze cand lasi bancheta jos...

    Nu stiu daca bila din interior are legatura cu ce am gasit pe spatele banchetei, in dreptul mecanismului de blocare, dar la mine nu a avut nici o influenta punerea unui magnet puternic pe chestia din poza.

    Intrucat se blocheaza ambele centuri de pe acelasi spatar si pentru ca am vazut ca intra niste fire in bancheta, sunt tentat ca exista un sistem electronic care blocheaza centura in momentul in care detecteaza ca bancheta este desfacuta. Cand ma duc pe la BogdanG, o sa-l rog sa verifice dava se vede ceva la diagnoza.

    Multumesc pentru sfaturi :smile:

    post-3567-0-10525300-1418218034_thumb.jp


  9. Salutari,daca ai centura ca asta fa niste poze sa vad cum e asezata si trimite-mi pe pm si o sa iti zic cum sa o deblochezi,in mod normal are sub capacul negru un mic blocator cu bila metalica in el si o parghie din plastic si trebuie tras de parghie inspre bila si se deblocheaza,am lucrat 7 ani cu ele,daca nu merge si ai timp mai spre seara am putea vb prin skype sa iti zic pasii care trebuie urmati,succes!

    Salut Ionut,

    din pacate nu stiu cum e inauntru - ca sa vad mecanismul. Ar trebui sa dau jos tapiteria de pe bancheta si nu ma incumet. Nici nu am acces, pentru ca mecanismul respectiv e la jumatatea banchetei, fara alta cale de acces decat demontarea tapiteriei... O sa aleg varianta lenesului - demontez un surub si nu mai folosesc centura. dar o sa postez rezolvarea finala, banuiesc ca la Primus au montat vreodata o centura...


  10. Nu pea inteleg . Mie imi este blocata o centura spate si pot sa rabatez bancheta . Daca nu o poti rabata din cauza deschizatorului(butonul de deblocare al banchetei) te pot ajuta.

    Daca ti sa blocat rabatata e posibil ca trebuie sa tragi de snurul de la tetiera

    Centura este blocata cu bancheta rabatata. Nu are legatura cu snurul, ala este pentru plierea tetierei. Am desfacut astazi plasticele, am dat de un blindaj de tanc pe partea din spate a banchetei!! Am intrebat la Primus, o sa trec pe la ei candva sa-mi spuna daca pot (si cat costa) sa demonteze centurile din spate.

    Am patit o eu, am rezolvat partial prin desurubarea centurii de sub perna(sezut). Si a revenit cand am pus spatarul in pozitia verticala. Partea dura e ca dupa cateva plieri, iar s a blocat.

    Bineinteles, solutia facila: o sa demontez si eu centurile din surubul de sub bancheta, sa nu mai stea rabatata. Te tin la curent cu evolutia :smile:

    Am gasit pe spatele banchetei, in locul unde sunt mecanismele de blocare a centurilor, niste bumbi de metal. Nu am mai vazut asa ceva, o sa pun un magnet pe ei, sunt curios daca au vre-o functie. Pun niste poze data viitoare, poate se uita cineva in Vida si ne lamureste ce sunt ciudateniile alea...


  11. revin cu noi stiri...in primul rand salut Bogdan am fost la volvo si mi-au zis inca odata ca ei nu vad nici o eroare ciudat nu? si inca ceva am observat ca tremura doar de la pedala de acceleratie de la pilot de pe volan nu. la ce sa ma astept ??? multumesc

    Salut, daca iti apare liniuta si mesaj in bord, inseamna ca ai si un cod de eroare, undeva. Ramane aprins triunghiul portocaliu sau semnul de motor in bord? Mai mult ca sigur ca da. Trebuie sa ajungi la cineva care stie sa citeasca erorile, nu la mecanici care-ti citesc mesajele din bord.

    Eu am avut o experienta cu "safe mode"- masina nu mai arata vitezele si statea numai in treapta a3-a - iar codurile indicau senzorii care le generasera. La mine este uzat corpul de valve - banuiesc ca daca ai aceeasi problema sau un senzor cu rateuri, arunci banii degeaba pe schimburi de ulei, ca nu se rezolva asa.

    Dupa ce gasesti codurile, poti sa incerci sa ti le stearga, sa vezi daca se repeta fenomenul. Succes!

    1 person likes this

  12. Poti si singur sa verifici :

    Pornesti motorul si setezi climatizarea pe cea mai joasa temperatura.

    Scoti mufa de la senzorul de presiune joasa (stecherul cu 2 fire de langa amortizorul drept) si faci o punte cu un cablu in el (in stecker). Daca compresorul cupleaza inseamna ca ai prea putin gaz in instalatie. Nu tine mult puntea pentru ca poti strica compresorul.

    Daca nu cupleaza compresorul e prea mare uzura la ambreiajul compresorului. Solutia cea mai simpla este cu niste sarma sa "ingrosi" distantierele din cauciuc de la compresor si sa fortezi astfel ambreiajul sa fie mai aproape de fulia compresorului. Distanta optimala este intre 0,3 si 0,6 mm.

    Din ce scrii pare a fi dus ambreiajul.

    Salut,

    Compresorul functioneaza, pentru ca la inceput am aer rece. Nu stiu sa verific daca mai functioneaza cand nu mai face rece - banuiesc ca atunci cand se incinge bine (habar nu am unde sa ma uit). O sa ma sfatuiesc cu baietii vineri, la Penny, poate stie cineva.

    @ Ptutunaru - merci, o sa tin minte. daca nu ii dam de cap, le fac o vizita.


  13. Salut! stie cineva un service bun pentru instalatiile de AC? desi am bagat freon saptamana trecuta, am observat ca la drumuri mai lungi prin oras, cand sunt 30 de grade afara, aerul rece produs de masina devine din ce in ce...mai cald! Nu stiu sa verific daca se mai cupleaza ambreiajul de la compresor (asta mi-a trecut prima data prim cap), dar as vrea sa verifice cineva care se pricepe si care eventual a mai intalnit problema asta...


  14. Sunt 2 pe Chitila iar turcia sunt instalatiile Milan, eu nu vb de alea .

    Prince sunt ok dar nu merita din punctul meu de vedere iar astea Zenith pro chiar merg bine pe Volvo-uri mai vechi .

    Mie unul BRC-ul mi-a lasat un gust amar, scumpe si nu mergeau bine. Acum nu stiu ce sa zic, poate era vb de cel care facea calibrarea, oricum ideea este ca astea Zenit Pro fiind poloneze la fel ca vestitul stag-300 chiar merg bine iar in materie de electrica pe partea de "automotive" polonezii sunt fruntea oferind multe solutii ingenioase si fiabile .

    Am vorbit cu Gabi (proprietarul Supergaz) si-mi spunea ca cei de la Zenith au cumparat de fapt dreptul de a-si pune brandul pe niste instalatii din Italia, foarte bine cotate. Autronic se numesc, am inteles ca sunt recunoscuti ca fiind buni.

    Eu am o astfel de instalatie,si pot sa-i spun lui Saphir ca importante sunt:

    1. Vaporizatorul - care trebuie sa fie dimensionat pt. multi KW. http://www.supergaz.ro/reductoare-gpl/

    2. Injectoarele performante http://www.supergaz....njectoare-hana/

    3. Calculator cu autoreglare - mufa OBD2

    Cum spunea si Bogdan, n-am auzit de oameni suparati pe aceasta instalatie pana acum.


  15. Salut Dan,

    Eu nu am xc90, dar pot sa-ti recomand sa cercetezi foarte bine masinile: un istoric la Primus, daca e luata de noua din Romania, o diagnoza specializata, fa-ti putin timp si convinge-l pe BogdanG sa te ajute, mai ales daca gasesti masina prin Bucuresti. Conteaza enorm cum a fost intretinuta sau reparata masina, iar el chiar se pricepe. Restul sunt doar puncte sensibile: cutii automate nu tocmai fiabile, volanta care trepideaza la un anumit nr. de kilometri, sau alte lucruri pe care le inveti in timp.

    Succes!